Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

У оно време се није летело масовно као данас, па су такси и аутобуси били довољни. А сва та сателитска насеља (Миријево, Карабурма, Медак, Миљаковац, Видиковац сва брда у низу иза њега) су направљена са предпоставком да ће до њих ићи метро, али слажем се да је велика грешка што је остављена закржљала друмска инфраструктура на предратном нивоу између. Сад опет правимо грешку заобилажењем већине тих насеља у пројекту метроа.
 
Nije se letelo ali se znalo da će se jednog dana leteti. Kao što su mnogi gradovi širom Evrope posle Drugog svetskog rata znalo da će se u budućnosti voziti mnogo više nego pre, pa iskoristiše priliku da u gradovima prošire ulice i izmene još neke stvari. A ovde se čuvaše sokaci kao nacionalno blago.

Čisto sumnjam da su sva satelitska naselja pravljena sa idejom da se povežu metroom. Istina, brkam ja često metro planove, ali nagledao sam se svakakvih, i metro i GUP na faksu, i znam da nije bilo ni namere da tunel ide na sva ta mesta. Nego su se za negde uzdali u autoput, negde drugde u Ibarsku, na trećem mestu su mislili da šire ali jbg, te ove, te one, te one tamo godine... i prođe tako 50 godina. Ista priča kao sa uklanjanjem privremenog nemačkog mosta preko Save i menjanjem novim 2+2 ili 3+3.

A da je (i) ovaj metro plan promašaj, s tim se potpuno slažem. Ali moj, nepopularan stav, je da bolje od toga nećemo nikad moći da dobijemo. Možda zvučim rezignirano ili naopako, ali jbg, to je samo posledica gledanja raznih nesposobnih glisti koje su za 50 godina mogli da izdube planine i premoste kanjončine a nisu uspeli ni jedan metar metroa da prokopaju. Al ajde to, nego onda sad dođu pa naknadno pričaju ''e a znate šta bi trebalo...?''
Kad to čujem, samo pomislim: ''znam. Trebalo bi da umuknete svi do jednog i da se pokrijete ušima.'' :kafa:
 
Већина јесте, посебно она без јачих булевара јужно од аутопута и источно од Рузвелтове. Али шта је ту је. Само сам хтео да напоменем да грађанима Сурчина и Обреновца БГ воз само до НБГ, као што је планирано, неће пуно значити. Некима и хоће, на НБГ је више радних места него са друге стране Саве.
 
Ima li naznaka da će se uskoro normalizovati polasci na već postojećoj liniji 1?
 
Може, мада начекаћемо се сигурно једно 10 година Бендере. :D За линију 1 ваљда чекају завршетак радова на прузи Београд центар-Инђија.
 
Znaš kako, tvrdnje i prognoze na ovom forumu variraju od krajnosti da će se metro izgraditi ceo i bankrotirati državu do toga da se neće uopšte ni graditi.
Tako da suočen sa toliko ekstrema, ja, po ko zna koji put u životu, biram neku sredinu - čekam pa ću da vidim sam kako će stvari da ispadnu.

E isto važi i za to sa proširenjem BG voza. I drago mi je da se ponovo nešto radi po tom pitanju. Pošto sam se priča vezanih za to naslušao samo tako, ali nikad ništa nije otišlo dalje od toga. Sad si lepo ostavljam pravo da kritikujem ove sadašnje ako nešto ubrljaju, ali isto tako i da začepim usta svim prethodnim glede tog pitanja. Jer nemam ja toliki problem što su ih bolela pačad dok su bili na pozicijama (ne mislim samo na političmare, nego i na ''struku'') nego što umesto da sad ćute i krckaju lešnike što su nakupili, vrte mi se po televizijama i medijima da mi listaju ŠBB KBB i ''e da je bilo...'' scenarije.

Evo jedan ''e da je bilo'' scenario: da su oni (svi ti u zadnjih 50 godina) odradili svoje kako treba i makar počeli da prave, makar nešto (ali smisleno, ne promašaje od projekata), pa posle išli korak po korak... ne bi sad Prvi reketi Srbije mogli da teraju metro ispod svog Diznilenda.
 
Kod nas važi malo drukčija fraza: "Ko čeka, vrlo verovatno ne dočeka.".
 
Čak i kada bi pruga preko Surčina do Obrenovca postojala, da li bi BG Vozovi uopšte mogli da se okrenu u stanici Novi Beograd? Možda bi veći učinak te planirane linije bio kada bi ona saobraćala sve do stanice Beograd-Centar, mada je i ona predaleko od realnog centra grada.
 
Теоретски, могли би да имамо линије Батајница-Прокоп-Овча и Обреновац-Сурчин-Прокоп-Овча да иду наизменично.
 
Nabavka Lastočki će rešiti mnogo problema i omogućiti stvaranje uslova za nove linije.
 
Колико сам ја разумео човека из урбанистичког завода на јавном увиду плана регулације шинских система, слаба је пропусна моћ пруге од Земуна до Прокопа за више линија БГ воза. Није све до гарнитура.
 
Nije slaba propusna moć, ali, ako će obe linije da idu na po 15 minuta, to je već knap, jer treba i sve ostalo da prođe. A plan je da idu i češće. Zato nameravaju da dupliraju koloseke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901910#p901910:132ulq3z je napisao(la):
Bender Rodriguez » Сре Нов 24, 2021 10:24 pm[/url]":132ulq3z]Bio si na javnom uvidu?
Био сам, али касно, отприлике предзадњи дан, па нисам успео да напишем примедбе.
 
Ja bukvalno u minut do 12 predao, a nisam bio na javnom uvidu, nego koristio info od drugih i materijal koji su dostavili za javni uvid. Iako sam predložio poboljšanje odredjenih linija, kao i uspostavljanje dve nove, za Grocku, dobih odgovor da predlozi linija nisu deo rasprave vezano za šinske sisteme, iako su oni lično dali mapu sa linijama BG: Voza, tako da, osim onog što su predložili ne treba očekivati da će se desiti čudo, zato što misle da ne postoji niko pametniji od njih i da je svaki predlog koji da neko direktan atak na njihovu stručnost. Tako da, ako tim novim garniturama dobijemo da imamo više od nekoliko polazaka dnevno za Lazarevac i Mladenovac, ima da pevamo (figurativno).
 
Све ће то да испари после избора, не будете наивни. Где је 11 нових гарнитура за БГ воз које је Весић 19. марта најавио до краја ове године?
 
Очекује се да са Путином буде потписан споразум за 46 гарнитура (и за 50 трамваја).
 
Super za vozove, bezveze što neće da se okanu Ruskih tramvaja. Pogotovu sa dve fabrike ovde u zemlji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=902000#p902000:30ntgyjf je napisao(la):
Пантограф » Чет Нов 25, 2021 10:51 am[/url]":30ntgyjf]Очекује се да са Путином буде потписан споразум за 46 гарнитура (и за 50 трамваја).

И опет ће да узму неки прототип вероватно као раније Метровагонмашов ДМВ, пошто Ласточка за нормални колосек не постоји. Подсетићу, по званичним подацима Србија Воза од 43 дводелних ДМВ у инвентарском стању (ту улазе и Макозе), само 24 је у радном парку. У пракси је вероватно и мање. Комбинација лошег одржавања и недорађеност прототипа је довела до овога. Ја се искрено надам да, пошто је Ласточка развијена од Сименса, да ћемо уствари добити неку варијанту Дезира, а не неки руски прототип. Али плашим се да је све то само "писмо о намерама" пред изборе и да је Весић само видео ту Ласточку кад је био у Москви и сад на сав глас блебеће ни не знајући да је Ласточка сувише широка да иде нашим пругама...
 
Исто тако ће и за трамваје да узму неког мутанта, јер не знам какве Руси имају моделе за метарски колосек.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901922#p901922:z3ji7e0j je napisao(la):
Дошљак » Sre Nov 24, 2021 11:07 pm[/url]":z3ji7e0j]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901910#p901910:z3ji7e0j je napisao(la):
Bender Rodriguez » Сре Нов 24, 2021 10:24 pm[/url]":z3ji7e0j]Bio si na javnom uvidu?
Био сам, али касно, отприлике предзадњи дан, па нисам успео да напишем примедбе.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901931#p901931:z3ji7e0j je napisao(la):
solecar » Sre Nov 24, 2021 11:42 pm[/url]":z3ji7e0j]Ja bukvalno u minut do 12 predao, a nisam bio na javnom uvidu, nego koristio info od drugih i materijal koji su dostavili za javni uvid.
Jel ima ikakvih vajdi od tih javnih uvida i primedbi? Ja sam još odavno, još za vreme prošle garniture, stekao utisak da su to uglavnom samo predstave i da ne može mnogo da se uradi. Sem ako je neka ''hot'' tema za javnost pa bude medijski ispraćena (mada sad je 95% medija partijsko) ili ako se umešaju neke prominentne ličnosti. Te javne uvide sam uvek doživljavao kao ''evo da vidite šta ćemo da vam radimo''. Kažem, još za vreme prošlih vlasti.
Jer nekako mi ne ide da pojedinci mogu tu nešto da izdejstvuju. Pogotovu u tom svetu kojim vladaju pravnici, koji uvek svaku primedbu mogu da izokrenu i svaki argument da ponište nekim svojim fensi napisanim izgovorom ili pričom o ''većem interesu''.
 
Vrh