Treba metro, bar jedna linija koja bi povezivala centar Zemuna sa centrom Beograda i Železničkom stanicom Prokop. Ali ostali i veći delovi grada mogu da se prekriju nadzemnim/površinskim tipom gradske/prigradske železnice kao London overground, nemački/austrijski S-bahn i svi veliki japanski i AUS/NZ gradovi. Nemam ništa protiv da postoji i koji pružni prelaz sa svim bezbednosnim merama.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744399#p744399:3s9uo026 je napisao(la):Рипањац 405 » 03 Jun 2020 09:03 am[/url]":3s9uo026]Кад мало боље размислим, нама метро ни не треба. Довољно је да проширимо мрежу трамваја и БГ воза. Оставимо метро за милионскије градове од нас, реално, тај метро је прецењен, и на друге начине се подједнако ефикасно може решити проблем гужве. Ко каже да надземни превоз не може бити подједнако брз као подземни?Ulice su nam toliko zakrčene da bi linije trebalo većinski igrati ulogu fidera do nekog oblika nezavisnog šinskog sistema.
Ovo nazalost nije sasvim tacno. Tacno je da struja ide putem najmanjeg otpora, ali da bi struja (uredjeno kretanje slobodnih elektrona) tekla kroz odredjeni provodnik krajevi tog provodnika moraju da imaju razlicit elektricni potencijal. Zato uticnice u nasim kucama imaju dva prikljucka, fazu i nulu izmedju kojih je razlika potencijala 220V. Kada ptica sleti na jednu zicu dalekovoda ona ce imati isti elektricni potencijal te nema protoka struje kroz telo ptice. Ukoliko bi ptica jednom nogom sletela na fazu a drugom na nulu onda ce naravno da upozna svog stvaraoca.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744804#p744804:20j9yl7o je napisao(la):mikelo90 » Чет Јун 04, 2020 3:07 pm[/url]":20j9yl7o]Elektricitet uvek ide putem najmanjeg otpora, odnosno kroz najbolji provodnik. Ptica nije dobar provodnik, pruža veći otpor nego žice, i onda elektricitet nastavlja kroz žicu.
Kada ptica sleti na zicu dalekovoda onda to moze da se posmatra kao paralelna veza dva otpornika gde je prvi otpornik ptica a drugi zica izmedju desne i leve pricije noge. Ne znam koliki je otpor ptice, pretpostavljam da je slican kao kod ljudi koji se krece od nekoliko stotina kΩ do nekoliko MΩ. Otpor bakarne zice duzine nekoliko cm (rastojanje izmedju desne i leve noge) je ispod 1Ω. Dakle, struja ce da prolazi i kroz pticu samo sto ce njena velicina biti zanemarljivo mala (recimo nekoliko μA sto je potpuno bezopasno, smrtonosna velicina kod coveka je ~0.1A).[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744829#p744829:3s0rmgb0 je napisao(la):mikelo90 » Чет Јун 04, 2020 4:07 pm[/url]":3s0rmgb0]Razmišljao sam da li da dodam i to, ali smatrao sam da se podrazumeva da je ptica na jednoj žici. U tom slučaju, ostaje samo da se objasni zašto struja nastavlja svoj tok kroz žicu bez prolaska "kroz pticu". In hindsight, trebalo je i to napisati.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744830#p744830:20otuy4b je napisao(la):tragac » Čet Jun 04, 2020 5:37 pm[/url]":20otuy4b]Ako sam dobro razumeo - požarevačka pruga će biti dvokolosecna i glavni koridor, a Mladenovac samo pomoćni pravac i za nju se još ne zna kada i kako će se remontovati?
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744887#p744887:dt2ztzpq je napisao(la):Express » Пет Јун 05, 2020 12:58 am[/url]":dt2ztzpq] Nikom ništa ne smeta. Vozovi samo što ne očešu zgrade.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744887#p744887:2jgq8e6q je napisao(la):Express » Čet Jun 04, 2020 11:58 pm[/url]":2jgq8e6q]Prostornim Planom Beograda predviđeno je dupliranje koloseka obe trase.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744824#p744824:3h2qqllj je napisao(la):Пантограф » Čet Jun 04, 2020 4:56 pm[/url]":3h2qqllj]Ау, бре, људи, па птица није проводник јер стоји само на жици; и ти, да се обесиш о жицу а да не додирујеш ногама ништа, могао би да висиш до сутра поподне... нема струјног кола и струја неће проћи кроз тебе.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744894#p744894:10vonw8b je napisao(la):tragac » 04 Jun 2020 11:30 pm[/url]":10vonw8b]U Berlinu nisam video ni teretnjake bar ne tamo gde sam bio oko Ostkreuza.Tu je i Rummelsburg koji je depo ICE vozova koje kroz deo magistralnog pravca vuku na Hbf. Sa druge strane nije sve tako idealno. Par puta sam iskopnio čekajući baš ovaj S9, jedanput sam prosto odustao i presedao na Ostkreuzu. Dakle i tamo imaš dosta različite frekvencije i linije koje su manje bitne i 'zrtve' su visoke frekvencije drugih.
Nas problem opterećenja je višestruki. Sama požarevačka pruga ima tamo-vamo organizaciju u Rakovici...iz ugla BG Voza ispade da je ukidanje miljakovacke pruge bila promašaj jer je zamenjena dužim voznom putem sa manje naselja. Korektivna akcija bi možda bila gradnja pravca oko Capitol parka, DMB i pored manastira. Mislim da bi to bilo i jeftinije nego duplirani i obnavljati pravac preko Kijeva koji je duži i pun tunela i vijadukta. Taj pravac nek ostane jednokolosečan I freight only.
Gradska Železnica na mešovitoj pruzi brže postiže limit nakon čega je na najopterećenijim deonicama moraš izdvojiti kao samostalan sistem za masovni prevoz, a koji više ne zavisi od tehničkih ograničenja infrastrukture ŽS (visina peroni i napojni sistem). Ostatak mreže je moguće prilagoditi ili i njega odvojiti s obzirom na to da se radi o jeftinijim regionalnim prugama. Zapravo tada patronaža sama po sebi opravdava "metroizaciju". Pošto ni u ono vreme Beograd nije posedovao železnički čvor koji je pratio gradske tokove kretanja Jovin je delom bio primoran da isplanira paralelan metro u užem gradskom jezgru kao što je to rađeno u nemačkim gradovima ili Parizu. Jednostavno ni stari ni novi dugolinijski čvor tehnički ne podnose opterećenja metro sistema. Za razliku od gradskog gradnja Regionalnog Metroa bila je znatno jeftinija, no i kao takav on nije ni delimično realizovan. Zapravo ni novi dugolinijski čvor još nije završen.
Trenutno stanje beogradskog čvora daleko je i od jednog Bazela.
U osnovi mreža linija izgledala je ovako:
RM1 Šabac-Obrenovac-Ada-Trg Republike-Krnjača-Pančevo-Vršac
RM2 Novi Sad-Sremski Karlovci-Inđija-Zemun-Slavija-Šumice-Leštane-Vrčin-Umčari, Mala Krsna-Požarevac
RM3 Velika Plana-Mladenovac-Rakovica-Ada-Trg Republike-Slanci-Pančevo-Debeljača-Zrenjanin
RM4 Sremska Mitrovica-Ruma-Stara Pazova-Zemun-Slavija-Šumice-Vinča-Omoljica-Smederevo
Od ovoga trasa RM3 obuhvatala je gradnju 4,4km tunela sa 3 podzemne stanice (h=1,1m, L=220m, duplo duže od gradskog metroa, i duplo više od postojeće visine onih u dugolinijskom čvoru) u sklopu konverzije dela starog čvora, ne računajući deonicu Karaburma-Slanci-Pančevo gde je samo stanica Višnjica trabalo da bude podzemnog tipa ili u useku. Ni centralni deo ose Istok-Zapad nije bio bogzna šta. Podrazumevala je gradnju dva tunela i to Dom Penzionera Bežanijska Kosa-Kalušerica dužine 15km sa 8 podzemnih stanica, odnosno kraćim tunelom Leštane-Bubanj Potok bez podzemnih stanica.
Danas bilmezi pokušavaju da uguraju podzemnu trasu duž istog centralnog koridora RM1/3 usput neopravdano izbegavajući novu Železničku Stanicu iako je u pitanju po svojoj prirodi podzemna alternativa. Naravno sve ćemo to mi plaćati, mi koji ne vidimo da nas pljačkaju na svakom koraku.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744994#p744994:10vonw8b je napisao(la):Прле » 05 Jun 2020 01:38 pm[/url]":10vonw8b][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744887#p744887:10vonw8b je napisao(la):Express » Пет Јун 05, 2020 12:58 am[/url]":10vonw8b] Nikom ništa ne smeta. Vozovi samo što ne očešu zgrade.
Ми због уштеда не користимо (а вероватно и не умемо) да правимо вибро заштиту, не користимо добру столарију са звучном изолацијом, али оно што је можда и најгоре, нама пруга реално смета да изађемо на улицу да се укључимо у саобраћај. Само није пруга проблем већ наша дивља градња и недостатак планирања.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744996#p744996:10vonw8b je napisao(la):WLABmz » 05 Jun 2020 01:44 pm[/url]":10vonw8b][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744887#p744887:10vonw8b je napisao(la):Express » Čet Jun 04, 2020 11:58 pm[/url]":10vonw8b]Prostornim Planom Beograda predviđeno je dupliranje koloseka obe trase.
Prostorni plan je obična lista neostvarivih želja. Njime je predviđena i izgranja pruge Mladenovac - Aranđelovac - Vreoci koja se nigde nikad nije ni pomenula.