Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Добар предлог. Нажалост фали слуха у градској управи и железничким предузећима.
 
Иначе, пошто сам пре неки дан поставио слике аустријских Desiro ML гарнитура, да напоменем да не буде како наших 11 Флиртова од укупно 21 не може да се преради за БГ воз: њихови Desiro ML, поред регионалних линија, опслужују и градску железницу у Грацу и Бечу!
 
Што смо се везали за тај швајцарски Штадлер?

Најјефтинији?
Најповољнији услови коповине?
Најквалитетнији производ?
Дизајн који само ми можемо да имамо?
Нико други на овом свету не може да направи то што нама треба?

Да напоменем, Швајцарска нас политички подј***а кад год може и презире.
 
Ваљда треба тежити ка унификацији возног парка. Мада ако би БГ воз био засебан оператер (а већ имамо предузеће БГ воз и метро), онда бих потенцирао Сименсове моделе али да се праве у Крагујевцу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744399#p744399:3s9uo026 je napisao(la):
Рипањац 405 » 03 Jun 2020 09:03 am[/url]":3s9uo026]
Ulice su nam toliko zakrčene da bi linije trebalo većinski igrati ulogu fidera do nekog oblika nezavisnog šinskog sistema.
Кад мало боље размислим, нама метро ни не треба. Довољно је да проширимо мрежу трамваја и БГ воза. Оставимо метро за милионскије градове од нас, реално, тај метро је прецењен, и на друге начине се подједнако ефикасно може решити проблем гужве. Ко каже да надземни превоз не може бити подједнако брз као подземни? :)
Treba metro, bar jedna linija koja bi povezivala centar Zemuna sa centrom Beograda i Železničkom stanicom Prokop. Ali ostali i veći delovi grada mogu da se prekriju nadzemnim/površinskim tipom gradske/prigradske železnice kao London overground, nemački/austrijski S-bahn i svi veliki japanski i AUS/NZ gradovi. Nemam ništa protiv da postoji i koji pružni prelaz sa svim bezbednosnim merama.

Jedina dobra stvar kod plana beogradskog metroa i voza je koncept i metroa i voza kao integralnog sistema iravnopravnih učesnika u saobraćaju.
 
@ Дошљак
Ја сам ипак више за то да СВ управља градском железницом, а да БМиВ буде нешто слично СЈП-у, у 95% светских градова градско-приградском железницом управља државна железница, а у Токију управљају чак и метроом, што је врло занимљиво.
 
Боље ипак да буду одвојена предузећа. Србија воз има исувише тромо и компликовано руководство и неку чудну неразумну логику. Шта више видимо да данас БГ воз одржавају тек онако без јасних планова за развој и унапређење, без икаквих озбиљнијих инвестиција и поред предизборног памфлета познатог као Смарт план који предвиђа ширење мреже. Стање са возним средствима нам довољно говори о томе.
 
Па нема одговорности, већ је само политичка подобност.

Јасно ми је да ће теретни превоз који генерише кинту увек код нас бити у предности, али извините, и људи који путују то не раде да би шетали дупе већ иду на посао и стварају додатну вредност. Тако да итекако треба да се води рачуна и о путничком саобраћају.

На жалост, политика код нас се пита превише тј до најситних детаља, а струка испуњава те луде жеље уместо да сама ради свој посао. И тако је одавно. Чак су и "успеси" струке у време Милошевића били политички мотивисани
 
Jel može jedno glupo pitanje ako je neko voljan da mi odgovori :)

Opasno je penjati se na vagone, može da te udari struja i na metar razdaljine, ne moraš ni da dodirneš žicu... Slušamo o nažalost gotovo uvek mladim ljudima koji su tako stradali ili ostali unakaženi za ceo život...

I onda gledam kad ptica sleti na tu žicu i ne bude joj ništa... pa sam se pitao kako ptice ne udari struja a nas ljude udari?

Možda ima neko skroz jednostavno objašnjenje, ali ja stvarno ne znam...
 
Elektricitet uvek ide putem najmanjeg otpora, odnosno kroz najbolji provodnik. Ptica nije dobar provodnik, pruža veći otpor nego žice, i onda elektricitet nastavlja kroz žicu.
 
Ау, бре, људи, па птица није проводник јер стоји само на жици; и ти, да се обесиш о жицу а да не додирујеш ногама ништа, могао би да висиш до сутра поподне... нема струјног кола и струја неће проћи кроз тебе.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744804#p744804:20j9yl7o je napisao(la):
mikelo90 » Чет Јун 04, 2020 3:07 pm[/url]":20j9yl7o]Elektricitet uvek ide putem najmanjeg otpora, odnosno kroz najbolji provodnik. Ptica nije dobar provodnik, pruža veći otpor nego žice, i onda elektricitet nastavlja kroz žicu.
Ovo nazalost nije sasvim tacno. Tacno je da struja ide putem najmanjeg otpora, ali da bi struja (uredjeno kretanje slobodnih elektrona) tekla kroz odredjeni provodnik krajevi tog provodnika moraju da imaju razlicit elektricni potencijal. Zato uticnice u nasim kucama imaju dva prikljucka, fazu i nulu izmedju kojih je razlika potencijala 220V. Kada ptica sleti na jednu zicu dalekovoda ona ce imati isti elektricni potencijal te nema protoka struje kroz telo ptice. Ukoliko bi ptica jednom nogom sletela na fazu a drugom na nulu onda ce naravno da upozna svog stvaraoca.
 
Razmišljao sam da li da dodam i to, ali smatrao sam da se podrazumeva da je ptica na jednoj žici. U tom slučaju, ostaje samo da se objasni zašto struja nastavlja svoj tok kroz žicu bez prolaska "kroz pticu". In hindsight, trebalo je i to napisati.
 
Ako sam dobro razumeo - požarevačka pruga će biti dvokolosecna i glavni koridor, a Mladenovac samo pomoćni pravac i za nju se još ne zna kada i kako će se remontovati?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744829#p744829:3s0rmgb0 je napisao(la):
mikelo90 » Чет Јун 04, 2020 4:07 pm[/url]":3s0rmgb0]Razmišljao sam da li da dodam i to, ali smatrao sam da se podrazumeva da je ptica na jednoj žici. U tom slučaju, ostaje samo da se objasni zašto struja nastavlja svoj tok kroz žicu bez prolaska "kroz pticu". In hindsight, trebalo je i to napisati.
Kada ptica sleti na zicu dalekovoda onda to moze da se posmatra kao paralelna veza dva otpornika gde je prvi otpornik ptica a drugi zica izmedju desne i leve pricije noge. Ne znam koliki je otpor ptice, pretpostavljam da je slican kao kod ljudi koji se krece od nekoliko stotina kΩ do nekoliko MΩ. Otpor bakarne zice duzine nekoliko cm (rastojanje izmedju desne i leve noge) je ispod 1Ω. Dakle, struja ce da prolazi i kroz pticu samo sto ce njena velicina biti zanemarljivo mala (recimo nekoliko μA sto je potpuno bezopasno, smrtonosna velicina kod coveka je ~0.1A).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744830#p744830:20otuy4b je napisao(la):
tragac » Čet Jun 04, 2020 5:37 pm[/url]":20otuy4b]Ako sam dobro razumeo - požarevačka pruga će biti dvokolosecna i glavni koridor, a Mladenovac samo pomoćni pravac i za nju se još ne zna kada i kako će se remontovati?

Odakle ti ta informacija? Trenutno se radi remont pruge od Jajinaca do Male Krsne, koji samo obuhvata radove na postojećem jednom koloseku.
 
Prostornim Planom Beograda predviđeno je dupliranje koloseka obe trase. Zar se odustalo od nove tunelske veze od Ripnja do Male Ivanče u dužini od oko 7km? Bilo je planirano da brzi vozovi izbegnu krivine oko Bubanj Potoka, odnosno veliki broj stajališta na koridoru komuterskog tipa Ralja-Velika Plana. Izreka "klatiš se kao preko Male Krsne" nije smišljena bez razloga. Pomenuta pruga jeste manje zahtevna ali je i duža. Putnički saobraćaj je slab, no protok guše tromi teretnjaci. I teretni i brzi saobraćaj karakterišu dugački signalni blokovi. Duži blokovi=manja propusna moć.

Kad smo već kod propusne moći pitam se kako li će deonica Rakovica-Batajnica uticati na koegzistenciju frekventnijih BG:Voz i regionalnih, međugradskih linija kada na centralnoj deonicoi berlinskog čvora dugolinijski sami sebe zaguše. Ne treba im S-Bahn na istim kolosecima. Berlinsaki Stadtbahn predstavlja udžbenički primer sistema različitih tehničko-eksploatacionih karakteristika. Dok putnički mili da se onaj ispred skloni S-Bahn vozovi se ređaju kao na pokretnoj traci. Način pristajanja (stop pattern) označen je i na zvaničnoj mapi sistema: https://map.sbahn.berlin/pdf/Liniennetz ... 4_2020.pdf

Na deonici Westkreuz-Ostkreuz dužine 15km R i RE vozovi opslužuju 7 od 14 stanica, S-Bahn sve. Za razliku od ose Istok-Zapad osa Sever-Jug pokrivena je tunelom koji koristi isključivo S-Bahn, međutim ona je mnogo kraća - oko 6km. Grad preseca i kružna pruga. Nikom ništa ne smeta. Vozovi samo što ne očešu zgrade. :D
 
U Berlinu nisam video ni teretnjake bar ne tamo gde sam bio oko Ostkreuza.Tu je i Rummelsburg koji je depo ICE vozova koje kroz deo magistralnog pravca vuku na Hbf. Sa druge strane nije sve tako idealno. Par puta sam iskopnio čekajući baš ovaj S9, jedanput sam prosto odustao i presedao na Ostkreuzu. Dakle i tamo imaš dosta različite frekvencije i linije koje su manje bitne i 'zrtve' su visoke frekvencije drugih.

Nas problem opterećenja je višestruki. Sama požarevačka pruga ima tamo-vamo organizaciju u Rakovici...iz ugla BG Voza ispade da je ukidanje miljakovacke pruge bila promašaj jer je zamenjena dužim voznom putem sa manje naselja. Korektivna akcija bi možda bila gradnja pravca oko Capitol parka, DMB i pored manastira. Mislim da bi to bilo i jeftinije nego duplirani i obnavljati pravac preko Kijeva koji je duži i pun tunela i vijadukta. Taj pravac nek ostane jednokolosečan I freight only.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744887#p744887:dt2ztzpq je napisao(la):
Express » Пет Јун 05, 2020 12:58 am[/url]":dt2ztzpq] Nikom ništa ne smeta. Vozovi samo što ne očešu zgrade. :D

Ми због уштеда не користимо (а вероватно и не умемо) да правимо вибро заштиту, не користимо добру столарију са звучном изолацијом, али оно што је можда и најгоре, нама пруга реално смета да изађемо на улицу да се укључимо у саобраћај. Само није пруга проблем већ наша дивља градња и недостатак планирања.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744887#p744887:2jgq8e6q je napisao(la):
Express » Čet Jun 04, 2020 11:58 pm[/url]":2jgq8e6q]Prostornim Planom Beograda predviđeno je dupliranje koloseka obe trase.

Prostorni plan je obična lista neostvarivih želja. Njime je predviđena i izgranja pruge Mladenovac - Aranđelovac - Vreoci koja se nigde nikad nije ni pomenula.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744824#p744824:3h2qqllj je napisao(la):
Пантограф » Čet Jun 04, 2020 4:56 pm[/url]":3h2qqllj]Ау, бре, људи, па птица није проводник јер стоји само на жици; и ти, да се обесиш о жицу а да не додирујеш ногама ништа, могао би да висиш до сутра поподне... нема струјног кола и струја неће проћи кроз тебе.

Hvala svima na odgovorima.. Ovo deluje najjednostavnije objašnjeno i najrazumnije za nas koji nismo tehnički obrazovani :) Mislio sam da je do ptice, a zapravo je da li dodiruješ drugu površinu u istom trenutku kad i žicu..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744894#p744894:10vonw8b je napisao(la):
tragac » 04 Jun 2020 11:30 pm[/url]":10vonw8b]U Berlinu nisam video ni teretnjake bar ne tamo gde sam bio oko Ostkreuza.Tu je i Rummelsburg koji je depo ICE vozova koje kroz deo magistralnog pravca vuku na Hbf. Sa druge strane nije sve tako idealno. Par puta sam iskopnio čekajući baš ovaj S9, jedanput sam prosto odustao i presedao na Ostkreuzu. Dakle i tamo imaš dosta različite frekvencije i linije koje su manje bitne i 'zrtve' su visoke frekvencije drugih.

Nas problem opterećenja je višestruki. Sama požarevačka pruga ima tamo-vamo organizaciju u Rakovici...iz ugla BG Voza ispade da je ukidanje miljakovacke pruge bila promašaj jer je zamenjena dužim voznom putem sa manje naselja. Korektivna akcija bi možda bila gradnja pravca oko Capitol parka, DMB i pored manastira. Mislim da bi to bilo i jeftinije nego duplirani i obnavljati pravac preko Kijeva koji je duži i pun tunela i vijadukta. Taj pravac nek ostane jednokolosečan I freight only.

Od više stotina polazaka samo nekoliko je teretno, mahom noću ili uveče. S9 saobraća na 20min pa kao što kažeš šta god da je zadesi (i najmanji kvar) jedan propušten polazak se pretvori u agoniju dugu 40min. Ne daj bože da je nešto gore. 2009 je nastao haos u celom sistemu izazvan tehničkim problemima sa BR481 flotom. Gradovi koji su imali BR423 slali svoje u Berlin kao pomoć uz napomenu da su pomenute garniture saobraćale na mošovitim prugama zbog napajanja putem kontaktnih vodova. Došlo je do domino efekta i u dugolinijskom saobraćaju.

Danas hvala Bogu takvih problema nema, međutim sistem kuburi s prelazom na novu signalizaciju što uzrokuje češće poremećaje. Pomenuti klip prikazuje normalnu eksploataciju S-Bahn i opterećene mešovite pruge. Pokojni Brana Jovin i njegov tim bili su upoznati sa mnogo toga još u ono vreme, no političari nisu slušali. Zapravo ti Amiši kontrirali su njegovom timu koliko god su mogli zajedno sa tadašnjim čelnicima GSP Beograd koji su se plašili da će uloga njihovog preduzeća biti degradirana na pomoćnu mrežu fidera.

Više o Regionalnom Metrou, čisto da se nađe:

Gradska Železnica na mešovitoj pruzi brže postiže limit nakon čega je na najopterećenijim deonicama moraš izdvojiti kao samostalan sistem za masovni prevoz, a koji više ne zavisi od tehničkih ograničenja infrastrukture ŽS (visina peroni i napojni sistem). Ostatak mreže je moguće prilagoditi ili i njega odvojiti s obzirom na to da se radi o jeftinijim regionalnim prugama. Zapravo tada patronaža sama po sebi opravdava "metroizaciju". Pošto ni u ono vreme Beograd nije posedovao železnički čvor koji je pratio gradske tokove kretanja Jovin je delom bio primoran da isplanira paralelan metro u užem gradskom jezgru kao što je to rađeno u nemačkim gradovima ili Parizu. Jednostavno ni stari ni novi dugolinijski čvor tehnički ne podnose opterećenja metro sistema. Za razliku od gradskog gradnja Regionalnog Metroa bila je znatno jeftinija, no i kao takav on nije ni delimično realizovan. Zapravo ni novi dugolinijski čvor još nije završen.

Trenutno stanje beogradskog čvora daleko je i od jednog Bazela.

U osnovi mreža linija izgledala je ovako:

RM1 Šabac-Obrenovac-Ada-Trg Republike-Krnjača-Pančevo-Vršac
RM2 Novi Sad-Sremski Karlovci-Inđija-Zemun-Slavija-Šumice-Leštane-Vrčin-Umčari, Mala Krsna-Požarevac
RM3 Velika Plana-Mladenovac-Rakovica-Ada-Trg Republike-Slanci-Pančevo-Debeljača-Zrenjanin
RM4 Sremska Mitrovica-Ruma-Stara Pazova-Zemun-Slavija-Šumice-Vinča-Omoljica-Smederevo

Od ovoga trasa RM3 obuhvatala je gradnju 4,4km tunela sa 3 podzemne stanice (h=1,1m, L=220m, duplo duže od gradskog metroa, i duplo više od postojeće visine onih u dugolinijskom čvoru) u sklopu konverzije dela starog čvora, ne računajući deonicu Karaburma-Slanci-Pančevo gde je samo stanica Višnjica trabalo da bude podzemnog tipa ili u useku. Ni centralni deo ose Istok-Zapad nije bio bogzna šta. Podrazumevala je gradnju dva tunela i to Dom Penzionera Bežanijska Kosa-Kalušerica dužine 15km sa 8 podzemnih stanica, odnosno kraćim tunelom Leštane-Bubanj Potok bez podzemnih stanica.

Danas bilmezi pokušavaju da uguraju podzemnu trasu duž istog centralnog koridora RM1/3 usput neopravdano izbegavajući novu Železničku Stanicu iako je u pitanju po svojoj prirodi podzemna alternativa. Naravno sve ćemo to mi plaćati, mi koji ne vidimo da nas pljačkaju na svakom koraku.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744994#p744994:10vonw8b je napisao(la):
Прле » 05 Jun 2020 01:38 pm[/url]":10vonw8b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744887#p744887:10vonw8b je napisao(la):
Express » Пет Јун 05, 2020 12:58 am[/url]":10vonw8b] Nikom ništa ne smeta. Vozovi samo što ne očešu zgrade. :D

Ми због уштеда не користимо (а вероватно и не умемо) да правимо вибро заштиту, не користимо добру столарију са звучном изолацијом, али оно што је можда и најгоре, нама пруга реално смета да изађемо на улицу да се укључимо у саобраћај. Само није пруга проблем већ наша дивља градња и недостатак планирања.

Tačno. Uopšte se ne razmišlja o posledicama sopstvenih postupaka. Posle se samo iznalaze izgovori na svakom koraku uz često primenu rešenja s kontraproduktivnim efektom (što više budže sve se više udaljavaju od onoga što je trebalo isprva učiniti, na kraju ne možeš "odmrsiti"). Da su zaista hteli uradili bi sve kako treba poput brojnih primera u svetu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744996#p744996:10vonw8b je napisao(la):
WLABmz » 05 Jun 2020 01:44 pm[/url]":10vonw8b]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744887#p744887:10vonw8b je napisao(la):
Express » Čet Jun 04, 2020 11:58 pm[/url]":10vonw8b]Prostornim Planom Beograda predviđeno je dupliranje koloseka obe trase.

Prostorni plan je obična lista neostvarivih želja. Njime je predviđena i izgranja pruge Mladenovac - Aranđelovac - Vreoci koja se nigde nikad nije ni pomenula.

Da znaš. Propis malo jači od kisele vode. Samo se LEX specijalisi poštuju.
 
Šta će biti sa vozom? Čuo sam na vestima da je poplavljen Vukov spomenik.
 
Ииииииии...
КОНАЧНО И НАШ БГ ВОЗ ИДЕ ДО ОВЧЕ!!!! Сад кад скочи број путника... :D :D :bubanj: :bubanj: :bubanj: Онда ће морати да се ,,огребу" од ресничку линију да нам набаце још који полазак.
 
Vrh