Tako je. Evo ga:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YIhB65_iYIY[/youtube]
Mada mi je glupo što praktikuju britanski sistem dvoja vrata a visok pod. Po meni je to neophodno samo kod gradskih garnitura sa 3+ pari vrata po sanduku, odnosno kod vozova velikih brzina sa pristupom na krajevima vagona iznad zone postlja (Šinkansen).
No, što se naših prilika tiče mislim da bi nam nam modifikacija klasičnog prigradskog FLIRT-a vršila posao:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pLEmJXPH2qg[/youtube]
Eto, samo povećati širinu ulazišta sa 1300 na 2000 (1950>2000, dakle 50% veće zaokruženo). Na taj način bi mogli povećati gustinu stajanja bar na 5 putnika po m2, ukoliko maksimalno osovinsko opterećenje to dozvoljava. Zadržavanje na stajalištima bi bilo neuporedivo kraće u odnosu na RVR, a visoki peroni bi bili izbegnuti.
Nego, kad smo već kod novih garnitura nije mi jasno šta sad čekaju depo i vozni park da im Merlin stvori čarobnim štapićem uoči otvaranja deonica koje se trenutno rade, odnosno otvaranja deonice ka aerodromu? Zar ne bi trebalo paralelno da se pripreme kako ne bi ponovo godinama čekali na stabilizaciju sistema.
Mislim kakav je to S-Bahn koji danas ide u špicu na 15min, sutra već na sat vremena i to privremeno ne na nedelju dana već godinu dana? Uz to još na dnevnom nivou ukoliko ti ode van špica šta ti ostaje? Autobus? Ta gradska železnica koju autobus vadi malo je jača od kisele vode dobar deo dana.
Narod ne može da se osloni na železnicu zbog toga što političari precenjuju mogućnosti u datom trenutku. Zašto otvaraš drugu, treću liniju ako s 9 garnitura ne možeš opslužiti ni prvu? Redukuju prvu do ukidanja, uvedu drugu, shvate da nema voznih sredstava, ajd redukuj tek uvedenu. Sad još i treću s polascima na kašičicu. Pa bolje da ga nema nego da je mrtvo slovo na papiru, nešto štpo nije praktično za svakodnevno, rutinsko korišćernje.
Da nam se svet smeje. Dakle prvo moraš izgraditi depo, pa nabaviti nove vozove, sve to paralelno s obnovom zatvorenih deonica da bi pokrenuo normalan sistem na koji narod može da se osloni. Zašto ljudi koriste autobuse? Pristupačni, voze svugde, ne ukidaju se svaki čas, ne trpe drastične redukcije svako malo, nisu 100% sovjetske krntije iako su nepogodni za ovakav način eksploatacije u našim prilikama. Ulice su nam toliko zakrčene da bi linije trebalo većinski igrati ulogu fidera do nekog oblika nezavisnog šinskog sistema.