Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Gledam ovu sliku iz Mind parka i na slici modul Siemens Desiro City. Bilo bi lepo kada bi se u Kragujevcu ovakvi vozovi proizvodili za BG:voz.

https://www.novosti.rs/вести/наслов...dernog-industrijskog-kompleksa-kod-Kragujevca

MIND-milo_620x0.jpg
 
Da li bi mogla neka domaća operativa, npr Šinvoz ili Želvoz da te delove montira na osnovu, kako se već zove, to što bi odgovaralo šasiji, od delova iz MIND Siemens fabrike, sa Siemens znakom naravno?
 
Desiro City је баш ружан, 412/416 је оличење лепоте за њега. Боље узети Desiro ML у градској конфигурацији. Или, као што већ рекох - прерадити пола Флиртова (11 од укупно 21) у скроз 2. разред за БГВ, ионако то нису возови за дуга путовања. Ни Флиртови, ни било која гарнитура нису возови за дуга путовања по удобности, већ за приградски саобраћај. Све остало је чиста спрдачина са народом, није ни чуда што су се многи преоријентисали на аутобус за дуга путовања, ако се оваква небрига према возним средствима настави, у смислу помодарског форсирања трамвајоликих гарнитура а запостављања локомотива и вагона, брзо ћу и ја бити међу њима. Још једно извињење због краћег скретања са теме.
 
Ниси ништа омашио. Флиртови у овој конфигурацији, са оваквим седиштима, не би требало да возе даље од 100 км. А да се вратимо на тему - зашто БГ:воз (Беовоз) за Младеновац (Велику Плану), Лазаревац (Ваљево) и Умчаре (Смедерево, Пожаревац) не би чиниле класичне композиције са локомотивом и вагонима, у конфигурацији 2+2 седишта, идеално пуш-пул? Где пише да то не може? Бар док не купимо нове гарнитуре.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744172#p744172:reaq0pg6 je napisao(la):
tragac » 02 Jun 2020 10:52 am[/url]":reaq0pg6]Da li bi mogla neka domaća operativa, npr Šinvoz ili Želvoz da te delove montira na osnovu, kako se već zove, to što bi odgovaralo šasiji, od delova iz MIND Siemens fabrike, sa Siemens znakom naravno?

Има и Гоша, коју је купио СНС-бизнисмен Цока из Смедерева, мада, колико сам чуо, Фонд за развој му није одобрио кредит, још пре короне, што је чудно. Не знам какви су ту конкретно планови.
 
Заборавих један детаљ: ако им једног дана падне на памет да конвертују део Флиртова за БГ воз (довољно 11 од 21, као што рекох), прерађене гарнитуре скроз 2. разреда треба водити као подсерију 000, а 10 гарнитура које би остале у оригиналној (мешовити 1. и 2. разред) изведби пренумерисати у подсерију 100.
Ево списка гарнитура. Прерадом, односно ренумерацијом, би била захваћена постојећа 21 гарнитура. Гарнитуре од 001/002 до 021/022 би биле прерађене у комплет 2. разред за потребе БГ воза, али би задржале инвентарске бројеве, док би гарнитуре мешаног 1. и 2. разреда од 023/024 до 041/042, које би остале за регио возове, биле ренумерисане у подсерију 100 - од 101/102 до 119/120.
IMG_20200602_140549.jpg
 
Јуче прочитах о интерентном предлогу којим Руси покушавају да приближе шинска возила (конкретно трамваје) локалним администрацијама. Али мислим да се ка железници може такав систем пресликати.

Наиме, због високе цене возила а релативно дугог периода експлоатације, предложили су систем сличан као у авиоиндустрији: Фабрика је власник возила које се изнајмљује локалних заједници (рецимо имагинраном банатвозу или сремвозу) а локална заједница, град или област плаћа његово изнајмљивање. Одржавање текуће (прање, дезинфекција и ситни ремонт ради оператер, а велики сервис ради произвођач). На тај начин, на месечном нивоу плаћа се нека сума коју је могуће скупити, и тако за све време експлоатације.
 
Видиш, нисам то прочитао, а прилично је занимљиво. Сматрај то у основи дериватом модела кад нпр. Арива, или нека друга мултинационална компанија, добије концесију за управљање трамвајским системом у неком граду. Пример је нпр. Јерусалим.

Овде је предложен модел да све остане у оквиру државе, а уз то је и лизинг а не концесија, али свакако, у економском смислу јесте посреди дељење иницијалних (високих) трошкова са локалном самоуправом, што је и тренд.
 
Руси то раде по затвореном циклусу, тј њихова индустрија њиове паре, њихове самоуправе.

Мислим да ми можемо умногоме да порадимо баш на том пинципу, потребно је да држава мало више развија домаћи банкарски сектор, а онда да се покрене таква пича. И ту нема ко шта да се меша или буни, ако не зовемо странце да помажу са парама онда сами диктирамо услове.

Е то би онда могло да доведе до мало бољег развоја железнице. Панчево би већ могло да запусти свој ПА:ВОЗ до Београда или пак да сдружено са другим општинама раде на систему БЕОВОЗ који би био Веза са Београдом а не градкс железница.
 
Не знам за вас, али ја сам за поновно преименовање и конверзију читавог садашњег система у некадашњи БЕОВОЗ - била би то и градска, и приградска, и међумесна железница, као некада.
ОПЦИЈА 1: БусПлус би важио унутар БГ, а на територији Панчева и Инђије би се плаћала доплата, нешто као са ГСП-овим линијама 109, 110 и 711.
ОПЦИЈА 2: увођење посебних БусПлус зона у Панчеву и Инђији.
 
Oпција 2 је најповољнија за развој и Панчева и Инђије и Београда, додао бих ту и Стару Пазову. Што квалитетнији, једноставнији и јачи по капацитету превоз треба да буде императив за равномерни развој целе Србије.
 
Постојале би 4 линије Беовоза по том систему који сам предложио:
ЛИНИЈА 1: Инђија - Панчево (тренутно Батајница - Овча);
ЛИНИЈА 2: Панчево - Младеновац (тренутно БГ центар - Младеновац);
ЛИНИЈА 3: Инђија - Лазаревац (тренутно Овча - Лазаревац);
ЛИНИЈА 4: Панчево - Умчари.
Мислим да би се уз садашњи број 412/416 и 11 прерађених Флиртова које сам предложио могао постићи какав-такав такт на свим линијама. :) А због безмало 11 нових, климатизованих гарнитура Беовоз би додатно добио на атрактивности. :D
10 преосталих, непрерађених Флиртова који би постали подсерија 100 би покривали регио БГ-НС.
Уз ремонт постојећих локомотива и вагона и куповину нових локомотива за вучу путничких возова (пожељно Вектрони, пошто их већ има СКГ!) за даљински саобраћај који чекамо као озебло Сунце, мислим да је то максимум који можемо извући из наше железнице. Засад.
 
Mислим да би макар једна од линија 2/3/4 могла да иде исто до Инђије, да се оствари и веза јужних насеља Београда са Новим Београдом где ће ипак бити дуж пруге највећа концентрација привредних активности у будућности. Мада не видим проблем да буде више линија са преклапањима, нпр. Ин-Па, Па-Мл, Ин-Мл, Па-Ла, Ин-Ла, Па-Ум, Ин-Ум. Опет, може се искомбиновати и са најављеним новим крацима ка Караборми и ка аеродорму.
 
Nema ništa od prebacivanja Flirtova za BG.voz. Oni su namenjeni za putnički regionalni prevoz, svaka kola imaju jedan ulaz sa svake strane, za manje izmene putnika. Čak je i RVR namenjen za istu nameni i njegova uloga u BG.vozu/Bovozu je iznuđeno rešenje. Možda za neku daljinsku liniju, za Valjevo npr ili Novi Sad. Jednom sam ovde izrazio želju da bi voleo videti liniju NS-BG-PA.
Ako hoćemo ozbiljanu gradsku železnicu, onda nam treba EMU sa više ulaza/izlaza, dva po vagonu sa svake strane, ako ne i tri. Naročito za linije u granicama grada.
 
Колико год врата имао, воз опет има већи капацитет од буса, наравно, уз адекватан распоред седишта. У принципу, у возу нема оног сардињења праћеног наслањањем на врата, што је редовна појава у нашим аутобусима/трамвајима/тролама. :wink:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744263#p744263:2fff1aqx je napisao(la):
Siniša » Uto Jun 02, 2020 6:06 pm[/url]":2fff1aqx]Čak je i RVR namenjen za istu nameni i njegova uloga u BG.vozu/Bovozu je iznuđeno rešenje.
Istina, izmena putnika sa sve pentranjem uopšte nije brza, komforna i bezbedna. Ne smatram da su FLIRT-ovi rešenje za gradsku železnicu ali imam utisak da bi se u njima brže obavila izmena putnika nego u RVR-u.
 
Флиртићи старије генерације возе на линијама градске железнице у Минску (Белорусија), а имају само двоја врата по страни више од наших, тј. 6 са обе стране. ;) Могли би и наши са четворо врата по страни адекватно да се искористе за БГ воз, уз промену распореда седишта са 2+2 у целом возу на 2+1 у прва два и 1+2 у последња два вагона и увођење рукохвата, што сам заборавио да наведем. То је чак јефтинија солуција од куповине потпуно нових гарнитура, ионако не би сви ишли на предложену прераду, већ сам предложио 11 од укупно 21 гарнитуре колико их тренутно имамо.
Čak je i RVR namenjen za istu namenu i njegova uloga u BG.vozu/Beovozu je iznuđeno rešenje.
А како браћа Руси не кукају на њихове приградске Електричке?
 
Извињавам се због дуплог поста, мало више сам закаснио, па спојите, ако није проблем. :wink:
Ако је у плану да се у догледно време узму и нове гарнитуре за БГВ, нека то буде ово, само у градско-приградској конфигурацији ентеријера и са 4 вагона. Прелеп воз, сигурно би био достојан наследник 412/416! :D 8)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744272#p744272:3eu98nc3 je napisao(la):
Рипањац 405 » Уто Јун 02, 2020 7:26 pm[/url]":3eu98nc3]
А како браћа Руси не кукају на њихове приградске Електричке?

Зато што у њих улазиш са високих перона као на Панчевцу и Вуку. Тако да је пуњење/пражњење брзо.

САда имају на две линије нове гарнитуре Иволга се зову, савремене, са тактом 5 минута.
 
Tako je. Evo ga:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YIhB65_iYIY[/youtube]

Mada mi je glupo što praktikuju britanski sistem dvoja vrata a visok pod. Po meni je to neophodno samo kod gradskih garnitura sa 3+ pari vrata po sanduku, odnosno kod vozova velikih brzina sa pristupom na krajevima vagona iznad zone postlja (Šinkansen).

No, što se naših prilika tiče mislim da bi nam nam modifikacija klasičnog prigradskog FLIRT-a vršila posao:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pLEmJXPH2qg[/youtube]

Eto, samo povećati širinu ulazišta sa 1300 na 2000 (1950>2000, dakle 50% veće zaokruženo). Na taj način bi mogli povećati gustinu stajanja bar na 5 putnika po m2, ukoliko maksimalno osovinsko opterećenje to dozvoljava. Zadržavanje na stajalištima bi bilo neuporedivo kraće u odnosu na RVR, a visoki peroni bi bili izbegnuti.

Nego, kad smo već kod novih garnitura nije mi jasno šta sad čekaju depo i vozni park da im Merlin stvori čarobnim štapićem uoči otvaranja deonica koje se trenutno rade, odnosno otvaranja deonice ka aerodromu? Zar ne bi trebalo paralelno da se pripreme kako ne bi ponovo godinama čekali na stabilizaciju sistema.

Mislim kakav je to S-Bahn koji danas ide u špicu na 15min, sutra već na sat vremena i to privremeno ne na nedelju dana već godinu dana? Uz to još na dnevnom nivou ukoliko ti ode van špica šta ti ostaje? Autobus? Ta gradska železnica koju autobus vadi malo je jača od kisele vode dobar deo dana.

Narod ne može da se osloni na železnicu zbog toga što političari precenjuju mogućnosti u datom trenutku. Zašto otvaraš drugu, treću liniju ako s 9 garnitura ne možeš opslužiti ni prvu? Redukuju prvu do ukidanja, uvedu drugu, shvate da nema voznih sredstava, ajd redukuj tek uvedenu. Sad još i treću s polascima na kašičicu. Pa bolje da ga nema nego da je mrtvo slovo na papiru, nešto štpo nije praktično za svakodnevno, rutinsko korišćernje.

Da nam se svet smeje. Dakle prvo moraš izgraditi depo, pa nabaviti nove vozove, sve to paralelno s obnovom zatvorenih deonica da bi pokrenuo normalan sistem na koji narod može da se osloni. Zašto ljudi koriste autobuse? Pristupačni, voze svugde, ne ukidaju se svaki čas, ne trpe drastične redukcije svako malo, nisu 100% sovjetske krntije iako su nepogodni za ovakav način eksploatacije u našim prilikama. Ulice su nam toliko zakrčene da bi linije trebalo većinski igrati ulogu fidera do nekog oblika nezavisnog šinskog sistema.
 
Недавно сам причао баш о Иволги. Мора се признати да су Руси пријатно изненадили, коначно су дизајнирали нешто што европски изгледа, тако да, било да узму Desiro ML у градској конфигурацији, било Иволгу, било би одлично. :D
Међутим, због разлика у тржишту, Иволга би морала да претрпи огромне модификације за наше услове:
-сужење профила са руског ГОСТ за 1520 mm колосек на европски RIC за 1435 mm колосек;
-премештање моторних кола из средине воза (што је карактеристика за 90℅ руских ЕМВ) на његово чело и зачеље, као код 412/416.
Напомињем да би неки од ова 2 воза требало узимати искључиво као замену за времешне 412/416, док би модификација пола Флиртова такође морала да се одради због повећања возних капацитета за БГ воз (односно Беовоз, како би га требало поново преименовати).
Иначе, вреди напоменути да Desiro ML, додуше у регио конфигурацији, вози и у Русији (Ласточка). :wink:
 
Ulice su nam toliko zakrčene da bi linije trebalo većinski igrati ulogu fidera do nekog oblika nezavisnog šinskog sistema.
Кад мало боље размислим, нама метро ни не треба. Довољно је да проширимо мрежу трамваја и БГ воза. Оставимо метро за милионскије градове од нас, реално, тај метро је прецењен, и на друге начине се подједнако ефикасно може решити проблем гужве. Ко каже да надземни превоз не може бити подједнако брз као подземни? :)
 
Express":hm5ktc0d je napisao(la):
Nego, kad smo već kod novih garnitura nije mi jasno šta sad čekaju depo i vozni park da im Merlin stvori čarobnim štapićem uoči otvaranja deonica koje se trenutno rade, odnosno otvaranja deonice ka aerodromu? Zar ne bi trebalo paralelno da se pripreme kako ne bi ponovo godinama čekali na stabilizaciju sistema.

Nije ti jasno? Pogledaj gde živiš, pa će ti sve biti jasno...Pa u ovoj zemlji se ne radi ništa zbog povećanja standarda življenja nego zbog svog džepa...Procenat u džep, slikanje za režimske medije, partijsko radno/poslaničko/direktorsko mesto i aj' zdravo, šta će ti više, kakvi Ivolga i Desiro, misliš da se iko bavi time, zabole njih za bilo šta...
 
Svakako. Bio je to komentar vezan za "genijalne (ne)planove i programe" sročen zgroženim tonom. Tako nešto niko iole normalan ne bi uradio osim njima sličnih imajući u vidu interes, što se na kraju krajeva može objasniti odgovarajućom psihijatrijskom dijagnozom. Jednostavno nije svako sklon takvim postupcima. Mislim da je lako to zaključiti prostim osvrtom na brojne čudnovate "razvojne" projekate ove napredne vlasti... Železnica i nije neki izuzetak.

I nabavka desetak četvorodelnih garnitura s 2 para vrata po sanduku uz dodelu održavanja SrbijaVozu predstavljala bi veliki napredak dok se ne izgradi tehnička baza BMiV. SV bi privremeno mogao vršiti ulogu servisa, samo treba raspisati tender za "storage-maintenance contract" u dužini roka gradnje sopstvene tehničke baze.

Trenutno BG:Voz je pao na nivo Beovoza na teritoriji beogradskog regiona, doduše u tarifnom sistemu BusPlus. Ovo poslednje je jedina razlika. Od 2010 do 2027 već spucali 10 godina ne mlateći praznu slamu već degradirajući ono malo što su jedva skrpili.



^^^Unutar crvene linije nalazi se teritorija Savezne Države Berlin (sedište u Berlinu), izvan je teritorija Savezne Države Brandenburg (sedište u Potsdamu). Zelenom linijom označen je S-Bahn u vlasništvu DB, cervenom tramvaj a ostalim bojama U-Bahn, oba u sastavu BVG-a. BVG i DB su zajedno s ViP-om (Potsdam) u sklopu tarofnog sistema VBB (Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg). Osim Berlina status Savezne Države imaju i Hamburg i Bemen. Minhen nema. I Austrijska Federacija ima državu Beč, pa S-Bahn opslužuje i Donju Austriju.

I onda pogledaš jedan tamo Beograd, glavni grad Srbije, zemlje seljaka na brdovitom Balkanu. Gde je zapelo?

Džaba svi ti novi koloseci, peroni, depoi, vozovi kada sistem nije funkcionalno konsolidovan. Ne postoji ni osnovna legalna odredba za odvijanje lokalnog prevoza bez prepreka, a neko bi da otvara liniju preko linije i pored nedovoljnog voznog parka. I sad se će par polazaka voziti "tričavih" 50km do Mladenovca a nijedan neće preći "nemogućih" 20km do Pančeva iako bi najjači saobraćaj trebalo očekivati upravo između Aerodroma i Pančeva. Sav trud je uzaludan kad je sistem upotrebno ograničen. Da je legalni problem rešen ŽS bi nabavio gradske garniture još za vreme komunizma (možda bi peroni bili dignuti na 960mm), održavao ih u Zemunu ili bi bio izgrađen poseban depo, spustio takt i bio u sastavu tarifnog sistema kom pripada i GSP Beograd. BG:Voz kao novi-stari Beovoz pod novim nazivom bio bi suvišan.
 
Posto se na temi prigradskih linija raspravlja o potezu ka Grockoj da vas pitam kad bi potencijalno bila moguca bg:voz linija P most/Umcari.

Pala mi je jedna ideja o finansiranju nabavke vozova pa vi recite ima li nesto slicno negde u svetu.

Da se barem 2-3 voza nabave kombinacijom sredstava iz gradske/drzavne kase,opstinskih para i privatnog izvora.

Blizu stanice Zuce imamo Ikea radnju(vi dodajte jos neku jacu firmu na potezu do Grocke/Umcara ako se setite) .Sta recimo da Ikea finansira unutrasnje sredjivanje tih vozova,a da osim reklame spolja i unutar voza i na stanicama duz trase da dobije i prostor za izlaganje na stanici Vukov spomenik.Sredjivanje podzemlja od smrada bi palo na teret grada. Dodatni uslov bi bio da ti vozovi rade samo na ovoj liniji.

Slican pristup u vezi reklame bi mogao biti i sa onim tc kod zs Rakovica,metro u Krnjaci, roda prodavnica i tc zmaj kod zs Zemun......
 
Vrh