Pričali smo već o tom tramvaju, nije nemoguća varijanta, ali je verovatniji voz (za koji su se opredelili).
Sada je već jasno da će to biti priključenje na mrežu BG Voza.
E, sad, kako ta linija treba da se pruža... Svakako treba da pokrije i centar grada, jer koja je poenta da ide samo do Novog Beograda? Neka se ugledaju na druge gradove, koji su izabrali slična rešenja.
Uzimam uvek Beč, kao grad slične veličine za primer:
1) Direktni brzi voz, bez stajanja od stanice Wien Mitte (širi centar grada) do aerodroma, putuje 15 minuta: CAT (City Airport Train).
2) Linija S-Bahn-a, ide u istom smeru, s tim što staje nekoliko puta usput.
Wien Mitte je dugo građen i obuhvata ogromnu podzemnu površinu, a odlično je ukršten sa dve linije metroa. Da ne kažem, u dve zgrade na nadzemnim nivoima ima šoping mol i bioskop. Posebna prednost, koju uživaju putnici "Star Alliance"-a i još nekih kompanija je mogućnost da na terminusu CAT-a čekiraju prtljag do 24 sata pre poletanja.
Sad, šta bi od toga moglo da se realizuje kod nas? Recimo da bi BG:Voz trebalo da ide što je duže moguće do aerodroma (idealno, od Ovče, možda realnije od te Karaburme koju neki pominju). Kad se završi brza pruga, dve kompozicije bi mogle da opslužuju trasu Prokop-Aerodrom, a taman na Prokopu mogu da se naprave i postrojenja za čekiranje putnika. Naravno, da bi ovo imalo smisla, potrebno je daleko bolje integrisati Prokop u gradski saobraćaj.