[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OW2rJDDpQXA[/youtube]
Hokuriku Shinkansen
Tsurugi deonicu Toyama > Shin-Takaoka L=18,9km prešao za 8min. Annaka-Haruna > Tsuruga L=447,6km, 18 stanica, 17 međustaničnih rastojanja na prosečnoj udaljenosti L=26,32km. Toyama-Tsuruga (produženje Tsurugija) biće u proseku svega 22,4km. Ovo je
indikacija komuterske orijentisanosti istema.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lT4_b6yO-jk[/youtube]
Tokaido Shinkansen
Kodama relaciju Atami > Shin-Fuji L=23,7km (po GPS 23,5) prešao za 09:14 pri Vav=144,8km/h uz Vmax=272km/h. Kodama je lokalni voz u Shinkansen sistemu (staje na sve stanice pri čemu imeđu svake postiže najmanje 230km/h). Za razliku od Kodame Hikari je semi-rapid/ubrzani, a Nozomi rapid/brzi.
https://global.jr-central.co.jp/en/info ... d_0220.pdf
Atami > Mishima L=15,9km, t=8min. Primera radi u pitanju je rastojanje ekvivalentno relaciji Novi Beograd-Batajnica.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JmJ13BTG4iw[/youtube]
Japan nije jedini sa komuterskom brzom prugom. Hong Kong i Shenzhen odlaze korak dalje, ne samo što je deonica Hong Kong West Kowloon-Futian dugačka svega 32km već je još i međunarodna. Interesantno da je maksimalna brzina ograničena na 200km/h kao mera smanjenja troškova gradnje tunela iako voz može da postigne znatno veću brzinu uz dovoljno kratak kočioni put i na duplo kraćoj relaciji