Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Pa ne razumem kako nadzemni "metro", osim ukoliko je na stubovima, moze da smanji guzve?? Stvarno bi voleo da mi neko to objasni...
Dovoljno je da se na skretanju zaustavi veci broj vozila, pa da jedan prepreci shine, jer one nece biti celim delom potpuno nezavisne...muka mi je vise tih prica, majke mi :blah:
 
HaLyl":1rx64g9x je napisao(la):
Pa ne razumem kako nadzemni "metro", osim ukoliko je na stubovima, moze da smanji guzve?? Stvarno bi voleo da mi neko to objasni...
Dovoljno je da se na skretanju zaustavi veci broj vozila, pa da jedan prepreci shine, jer one nece biti celim delom potpuno nezavisne...muka mi je vise tih prica, majke mi :blah:
Pa i ne moze...nezavistan sistem ( kako se u normalnom svetu naziva metro) nalazi se ispod zemlje ili iznad na stubovima, zavisno od potreba i stanja na terenu...dakle, autici, tramvaji, busevi itd. nemaju ukrstanje sa istim, prosto. Sve ostalo na sinama po gradu je tramvaj.

Slikovit primer:



evo ovde i tramvaja koji se 'provlaci' ispod, kud ces lepse.

 
intmj4.jpg

Evo ga lebedenje Beovoza iznad Beograda,mi to već imamo.....
2meqsly.jpg

IMG_2050.jpg

Evo ga "Beovoz" ide površinski na dalekoj periferiji i dalje nezavisnom trasom,bez ukrštanja sa ostalim saobraćajem
 
Hajde da metro i brzu gradsku železnicu definišemo kao nezavisni šinski sistem za masovni putnički prevoz na koji ne deluju spoljni uticaji, a njihova osnovna funkcija ne ostvaruje negativne uticaje na prostor i životnu sredinu.

Sve ostalo NIJE METRO!
 
Slažem se samo bih ubacio reč visokokapacitni,a to je zbog širine između šina,samim tim i vozova,kao i dužine vozova i širih tunela tunela...jer sve i da naprave potpuno nezavisni sistem,pola ispod zemlje a pola iznad,a kao što vidimo na periferiji može i na zemlji ili u šancu, ako taj sistem nije visokokapacitni onda nije pravi Metro jednostavno LRT max 12.000 putnika po vrš.čas-Teški 50-70.000 putnika po vrš.čas,svako ko se vozio Beovozom a vozio se Metroom u svetu,videće da nema nikakve razlike posebno ako bi funkcionisao punim kapacitetom i organizacijom,kako najavljuju od narednog leta.....recimo linija Beovoza L1 Zemun-P.Most će u potpunosti biti Metro linija bez ikakve razlike sa nekim Metroom u svetu,također L2 Zemun-Rakovica-Železnik ili L3 P.Most-Rakovica-Železnik(i obrnuto) pa stvarno dajte ljudi da pustimo u funkciju Metro koji već postoji,isto tako recimo moguća nova linija je Rakovica-Topčider-Ada-Sajam-Nbg i kao što predviđaju Nbg-Dorćol-Dunav stanica-Karaburma-Višnjica(tu je potrebna obnova strarog mosta i el.pruge oko Kalemegdana)evo neka ulože u sistem top 200 mil eur.eto nama funkcionalnog Metroa do početka gradnje novih linija,ali ne raditi ni na jednom od ovih ili budućem sistemu je najveća glupost koja je Beogradu može neko da priredi,pa kad je u pitanju Gradska podzemno-nadzemna železnica dajem Gradu punu podršku da završe obećano u narednoj godini u suprotnom neka nam se ne pojavljuju.......
 
Tačno! Ja bih bio presrećan kada bi Beovoz bio makar redovniji jer bi onda imao mnoge elemente metroa. Njega najviše koče ostali vozovi (međunarodni i ostali) koji se ukršaju s njim ali ni to nije strašno. Kada bi išao na bar 15 minuta, koristio bih ga svaki dan!

A šta vi očekujete da će biti od leta, iskreno?
 
Koliko sam razumeo,novi projekat za Beovoz će izbaciti teretne vozove i usmeriti ih na obilazne pruge,dok inter-city vozovi će prolaziti sistemom jer za to i dizajniran sa Prokopom ,e sad s obzirom da su pre par dana potpisali anex ugovora sa Energoprojektom tj.ustupili Gradu, izgradnju 5.i 6.Banatskog koloseka na Prokopu ide u prilog da je projekat počeo da se realizuje,pa parkiran Zgop-Novi Sad za rekonstrukciju šina,pa najavljeni tender za nove vozove (čeka se popisivanje Ebrd,23.nov)daje optimizam....onda će vozovi ići kako su najavili u taktu od 8-15 min verovatno zavisno od špica,onda nema razloga da se ne sjuriš od Vuka do Delta C.kao i ljudi sa Kraburme,Rakovice,Železnika...
 
2012":sullhw8k je napisao(la):
http://i26.tinypic.com/intmj4.jpg
Evo ga lebedenje Beovoza iznad Beograda,mi to već imamo.....
http://i26.tinypic.com/2meqsly.jpg
http://i664.photobucket.com/albums/vv2/dulevoz01/Razno 004/IMG_2050.jpg
Evo ga "Beovoz" ide površinski na dalekoj periferiji i dalje nezavisnom trasom,bez ukrštanja sa ostalim saobraćajem
ne mesaj mrezu brzih gradskih vozova sa metroom, ona je nesto drugo i nije potpuno nezavisna (u odnosu na regionalne i medjunarodne vozove) i ima malo drugaciju funkciju od metroa. Ja sam pisao o ovom drugom, tj. odgovorio mom prethodniku.
 
Ako gledaš definiciju onda ok ali postoji i naziv Regionalni ili prigradski Metro tako je Beovoz i projektovan,a to je ono što novi projekat za Beovoz donosi jednostavno Gradsko-prigradski Metro ,jer zato se novim projektom i skraćuju linije koje su ranije išle dublje u periferiju a jedna čak i do Valjeva,i sada sa prave nove linije koje prolaze kroz grad Beograd od kraja do kraja a u kasnijoj fazi idu do Mladenovca ,Batajnice(i dalje kroz Beograd)tako da L1 L2 L3 će biti Metro gradske linije e sad jedina razlika je što neće ići na 3.min već 8-15 min. ali u ostalom ako silaziš u Vuka treba ti 5-7 min da siđeš eskaltorom do stanice a to znači da skoro uvek stiže voz za nekoliko min.Sistem Beovoza je i zamišljen sa trak -šering sistemom sa međunarodnim vozovima odatle i velika stanica na Nbg i grandiozni Prokop(ako Bog da ga dovrše...) i Vukov S.tako da to ne predstavlja problem sa taktom Beovoza,koji i projektovan ne kao S Bahn već kao Prigradski Metro i dosta se razlikuje od mnogih sistema,eto primera da London želi baš da gradi Prigradski ili Regionalni Metro,što se razlikuje od većine Gradskih železnica.Jednostavno trebaš se provozati Beovoz sistemom da bi shvatio prvobitnu zamisao i potencijal...ovo mišljenje dele profesori sa saobraćajnog.f kao i Cip-a,železnica je bila uzdržana zato što su voleli privilegovane kompanije da najbrže provuku kroz Beograd a ne da ih vozaju po obilaznim prugama sad je tome nadamo se došao kraj,a tu je bio i autobusko-automobilsko-naftni lobi,zamisli da neko u Beču napravio Metro pa onda zabranio da se koristi da bi Beč proizvodio autobuse i trošio naftu eto to je bilo baš tako....
 
Urbanista":1ttd6nby je napisao(la):
Tačno! Ja bih bio presrećan kada bi Beovoz bio makar redovniji jer bi onda imao mnoge elemente metroa. Njega najviše koče ostali vozovi (međunarodni i ostali) koji se ukršaju s njim ali ni to nije strašno. Kada bi išao na bar 15 minuta, koristio bih ga svaki dan!
Moj prijatelj koji zavrsava saobracajni faks je izracunao ukoliko bi imali normalnu medjugradsku-medjunarodnu zeleznicu i Beovoz da bi najkraci moguci interval gradske zeleznice bio 12 minuta u vrsnim casovima.
Urbanista":1ttd6nby je napisao(la):
A šta vi očekujete da će biti od leta, iskreno?
Da budem malo optimistican, izgradit ce onih iscupanih 150 m koloseka da bi se normalizovao dvokolosecni saobracaj u vracarskom tunelu, srediti nekoliko "Gorbacova" namenjenih za buducu liniju i to je to.
Sta bi iskreno voleo (pusti snovi):
1.Da buduca gradska zeleznica ima gde je god moguce denivelisanu trasu sa ostalim vidom saobracaja,
2. Da ima visoke stanicne perone i vozila sa visokim podom kao u svim japanskim gradskim zeleznicama, u nemackom s-bahnu, odnosno da visina stanicnih perona bude iste visine kao u Vukovom spomeniku; smatram da je manji posao povisiti ostale stanicne perone nego skidati visinu u Vuku,
3. Da svaka kola (vagon) imaju 3-4 ulaza sa svake strane,
4. Da ima interval u spici 12-15 min. (ako je ikako moguce i manji)
5. I konacno, sve vise i vise navijam za opciju da se izgradi podzemna stanica Cerak, ma koliko da je duboko i koliko da kosta. Ona bi stvarno bila od izuzetnog znacaja, a dve tunelske cevi postoje ispod.
Eto toliko, mozda sam nesto propustio :)
 
Ovo pod 5 je zanimljivo jer mnogim u delovima grada prolaze tuneli, a nemaju stanice...

Ja bih uveo makar po jednu između: Prokopa i Rakovice, Karađorđevog parka i Vukovog spomenika, Vukovog spomenika i Pančevačkog mosta, između stanica Novi Beograd i Tošin bunar i između Tošinog bunara i Zemuna...

Znam da je skupo ali neke od ovih koje sam nabrojao su lako izvodljive...

Ja bih i Železnik povezao sa Karaburmom duž reke, preko Donjeg grada... :rolleyes:
 
Siniša":cjcbbzyu je napisao(la):
2. Da ima visoke stanicne perone i vozila sa visokim podom kao u svim japanskim gradskim zeleznicama, u nemackom s-bahnu, odnosno da visina stanicnih perona bude iste visine kao u Vukovom spomeniku; smatram da je manji posao povisiti ostale stanicne perone nego skidati visinu u Vuku
da nisi možda mislio na Rakovicu, jer ona ima njaviše perone? Vuk ima niske, kol'ko se ja sećam
 
Meni sve što ste rekli zvući ok,u početku će biti 15 min.takt a to je zbog 9 remont.garnitura,ali kada pristigne svih 25 novih garnitura onda će se takt smanjiti posebno u špicu,iz intervjua koji su davani od strane predstavnika Cip-a,S.Faksa i Želznice,rekoše da je moguć takt 8-15 min,to jeste stvar organizacije ali i nivoa tehnike koju montirate verovatno....a zaista moguće je u bližoj budućnosti pored širenja mreže,praviti i nove podzemne stanice,onda L1 postaje prava M1 takva ideja je i ranije forsirana u predhodnim g.administracijama,jer nema ništa logičnije napraviti još jednu podzemnu stanicu između Vuka i K.Parka ili P.Mosta i Vuka kao i na Ceraku,ali je i nephodna stanica između T.Bunara i stanice Nbg
 
Beograd
Gradska železnica
Do centra grada za 15 minuta
Autor: L. Gedošević - G. Svilar | 25.12.2009. - 09:34
Ukoliko se projekat “Beogradske železnice” bude odvijao po planovima, stanovnici Novog Beograda, Zemuna i Batajnice do kraja sledeće godine stizaće u centar grada za samo 15 minuta. Ova vrsta gradskog prevoza trebalo bi da smanji gužve i na ulicama i u vozilima gradskog prevoza, naročito na linijama koje povezuju ova naselja sa centrom.
pruga-x.jpg


Da ovaj projekat počinje da se realizuje pokazuje i to što je pre nekoliko dana potpisan ugovor za rekonstrukciju postojećih devet elektromotornih garnitura. U okviru prve faze još je predviđeno i postavljanje dva nova koloseka u stanici “Beograd centar”, kako bi se vozovi mimoilazili na dva različita koloseka, i eliminacija „sporih vožnji“ od Batajnice do Pančevačkog mosta. Sve to trebalo bi da bude završeno do kraja 2010. godine.
- Grad Beograd je prihvatio da finansira rekonstrukciju kompletne infrastrukture i popravku postojećih voznih garnitura. Najveće ulaganje u ovoj, prvoj fazi je nabavka
novih elektromotornih vozila, kako bi se građani osećali sigurno u ovoj vrsti prevoza - kaže za „Blic“ gradski menadžer Aleksandar Bijelić.
Prema njegovim rečima, broj vozila gradskog prevoza koji se sada koristi ispunjava maksimalni kapacitet protočnosti beogradskih ulica. To u stvari znači da bi se povećanjem broja tih vozila samo povećale gužve u saobraćaju.
- Postojeći koloseci imaju tehničke manjkavosti i u ovom trenutku ne mogu da ispune naš uslov, a to je sigurni petnaestominutni takt. To znači da maksimalno čekanje voza na svakoj stanici ne sme biti duže od 15 minuta. Ako znamo da od Batajnice do centra grada javnim prevozom treba punih sat vremena, to čekanje od 15 minuta neće biti problem. Svi koji koriste ovaj prevoz će uštedeti vreme, smanjiće se gužve u saobraćaju, jer bi se onda mogao smanjiti i broj autobusa na jednoj liniji - objašnjava Bijelić ističući da bi gradske železnice moglo da koristi čak 80 odsto Beograđana koji žive u naseljima sa druge strane reka.
Da bi vozovi saobraćali na svakih 15 minuta, jedna od uslova je i da se postave dva nova koloseka u železničkoj stanici „Prokop“.
- Trenutno voz koji dolazi iz pravca Pančevačkog mosta ka „Prokopu“ mora da čeka ovaj koji ide iz suprotnog pravca, jer oba koriste jedan kolosek. Kada se u stanici „Beograd centar“ naprave još dva koloseka taj problem će biti rešen, jer postoje dva tunela od „Prokopa“ do stanice Vukov spomenik. Vozovi se više neće ukrštati, već će svaki ići svojom prugom, a očekujemo da će ta novina omogućiti da za sat vremena u oba smera prođe osam garnitura - kaže Milutin Milošević, direktor Beogradskog železničkog čvora.
Ni jedan grad u Evropi sličan Beogradu, sa istim načinom javnog prevoza, ne funkcioniše bez gradske železnice. Naravno, svi ti gradovi već imaju i metroe.
- U Beču, na primer, metro funkcioniše zajedno sa gradskom železnicom, a isti slučaj je i u Štutgartu. To je kombinacija nezavisnog šinskog sistema koji oslobađa grad pritiska na postojeće saobraćajnice. Primera radi, kod nas su dve najbliže stanice “Prokop” i “Novi Beograd” kod “Buvljaka”. Između njih je razdaljina nešto više od kilometer, i prelaziće se za samo nekoliko minuta - kaže Bijelić.
Gradske vlasti su u 2009. godini za projekat “Beogradske železnice” izdvojile 300 miliona dinara, za početak radova na “Parokopu” i za popravku postojećih garnitura. U 2010. godini biće izdvojeno još oko sedam miliona evra za završetak ovih radova, a Grad bi trebalo da uđe i u javnu nabavku novih garnitura koje će biti isporučene u 2012. godini.
- Konačno rešenje za jedan grad poput Beograda sigurno jeste metro. Međutim, u ovom trenutku lakše i brže ostvarivo je ponovo aktiviranje beogradske železnice - zaključuje Bijelić.
Za potrebe rada gradske železnice biće formirano posebno preduzeće, a Grad Beograd će zajedno sa JP„Železnice Srbije“ usaglasiti na koji način će ono funkcionisati.


Faze obnove gradske železnice

Faza 1
Linija 1: Batajnica - Pančevački most
Linija 2: Beograd Centar - Rakovica - Železnik (Resnik)

Faza 2
Linija 1: Batajnica - Krnjača (produžetak od Pančevačkog mosta do Krnjače)
Linija 2: Beograd Centar - Ripanj (produžetak od Rakovice do Ripnja)

Faza 3
Linija 1: Lajkovac - Lazarevac - Resnik
Linija 2: Mladenovac - Resnik:
Linija 3: Umčari - Rakovica:
Napomena: U 2011. godini će se analizirati potreba za širenjem železnice u drugu i treću fazu, koje inače zahtevaju značajna finansijska sredstva.www,blic on line rs.
 
Odličan tekst, skoro sve na jednom mestu al' ovaj lapsus “Parokopu” je genijalan...

Opet se postavlja pitanje čemu tolika očekivanja za ovo leto kada će garniture stići tek 2012?!
 
"Parokop" je super!Iščekivanja za 2010 su na mestu,jer s obzirom da je otpočela realizacija projekta,znači da ćemo se na leto voziti u remontovanim RVR sa novim enterijerom ,kažu da će stolice biti rasporeda kao Metro vozovima i da će sedišta biti plastična sa tapacirungom :) ,da će Banatski klosek i 5.I6. platforma na Prokopu biti u funkciji,a to znači od P.Mosta do Zemuna potpuno nezavisan dvokolsečni saobraćaj,i u tunelima,dakle jedan voz na Vuku staje u pravcu Pančeva dok drugi istovremno staje na 2.platformi u pravcu Nbg,rekonstrukcija pruga na L1 i L2 bez laganih vožnji,to znači brzina sa RVR oko 80 km/h a sa novim vozovima i do 120 km/h i u 2010 15.min takt,a kad pristignu novi vozovi 8-10 min u špicu,e sad zaista terba dve god za isporuku novih vozova i tramvaja ali će oni pristizati sukcesivno recimo po dve garniture možda i krajem 2010, isto kao i Tramvaji nijedna fabrika ne može da proizvede 25 granitura istovremeno osim možda Siemensa za svetsko tržište jer je otvorena nova fabrika visokog kapaciteta čini mi se pored Berlina,a oni već imaju velike porudžbe od Rusa za olimpijadu i od Kineza ,možda će nam pre Caf isporučiti sve to...
 
Jedva čekam! :kk:
Metro nam je stvarno neophodan ali uveren sam da će Beovoz-Feniks biti dobra injekcija!
 
Stanje u Beovozu juce... (idem iz nove pazove do karadjordjevog parka)
- 10ak ljudi je uslo u novoj pazovi u vagon gde sam i ja usao, njih par je imalo mesecnu, ja jedini kupio kartu od 90, a ostali od 45 kinti (karta od 45din je samo do Batajnice, mada su svi isli do grada), ali im je kondukter regularno ponistio karte...
- 10-ak ROMA ulazi u zemun polju (sasvim pristojno obuceni), naravno nemaju karte, kad je kondukter dosao samo su rekli nesto kao idu samo 2 stanice, i on ih iskulirao
- 3 momka usli u Batajnici, rekli kontukteru "mesecna", a ovaj nije ni trazio da pogleda, a posle su pricali kako im stalno upali taj fazon sa ''mesecnom'' (a naravno je nemaju)

.
 
Samo ce kapitalizam i profit-maximization pristup spasiti ta jadna javna preduzeca. Dok ljudi ne krenu da rade, a korisnici ne krenu da placaju servis, pisi propalo!
 
Da, zato je MTA u Njujorku "public-benefit corporation", i uzmimo samo primer metroa, koji je prvobitno bio privatan.
 
Ne razumem sta mislis time da kazes? I London Tube je "drzavna" kompanija, ali to nema veze sa razmisljanjem i strategijom managementa. To je sustina!
 
Pa, da, ali njihova logika nije da naprave što veći profit za vlasnike akcija, već da naprave što uspešniji i kvalitetniji vid gradskog prevoza. Ako profit shvatimo u smislu društvenog profita, što prevazilazi ekonomske okvire, onda ću se u potpunosti složiti sa tobom - ali to nema nikakve veze sa kapitalizmom koji je vrlo ekonomski orijentisan.
 
Pa sada, kako se uzme :) Glavni princip je maximizing social benefit, a u to ulazi i koncept ekonomskog profita. Ako firme streme ka maximizaciji istog, onda i drustvo profitira od toga :) Ali necemo u teoriju, u svakom slucaju, mislim da smo se razumeli!

Beovoz, JAT, Zeleznice (prevoz, stanice i sve ostale cerke), GSP jednostavno vape za boljim managementom. Mislim, pa ne moze neko ko umesto MBA ima DSS iza svog imena (i to je jedini kriterijum) da dovede preduzece na zeljeni nivo.
 
Pa po novom projektu Beovoz više neće ići do S.i N. Pazove ili Pančeva,Valjeva,to će prezeti Ž.S,L1 i L2 će biti prave gradske linije dok će novi sistem Beovoza biti u ITS-u verovatno sa magnetnim karticama i automatima na svim stanicama,tako da švercovanje će biti teže,a menadžment će dati Grad kao većinski vlasnik sigurno će biti bolje nego do sada,evo recimo na Vuku morate platiti kartu kao i Nbg i K.Park zbog postavljenih automata na ulazu u stanice,još ako uvedu video nadzor i obezbeđenje i policiju kao na Vuku nema zime,a i video nadzor u novim vozovima će biti sigurno(ne vidim razlog da ne budu i u starim, s obzirom da su na remontu to bar nije mnogo skupo)a novi naručeni Tramvaji stižu s v.nadzorom,a i nelogično mi je da kako su najvili do narednog leta uvode klime u sve autobuse i trole čak i one kante(kažu u Gsp da to više nije skupo već postalo standard) a da recimo ne klimatizuju i ovih 9 el.mot.garnitura.
Gradski menadžer Aleksandar Bijelić;
Prema njegovim rečima, broj vozila gradskog prevoza koji se sada koristi ispunjava maksimalni kapacitet protočnosti beogradskih ulica. To u stvari znači da bi se povećanjem broja tih vozila samo povećale gužve u saobraćaju. Ni jedan grad u Evropi sličan Beogradu, sa istim načinom javnog prevoza, ne funkcioniše bez gradske železnice. Naravno, svi ti gradovi već imaju i metroe.
Konačno rešenje za jedan grad poput Beograda sigurno jeste metro. Međutim, u ovom trenutku lakše i brže ostvarivo je ponovo aktiviranje beogradske železnice - zaključuje Bijelić
konačno i glas razuma iz Grada posle decenija zanemarivanja i raznih para-laži raznih lobija u bivšim adminstracijama,nadam se samo da će biti dosledni.....
 
JohnnyLee":12rvnp9o je napisao(la):
Siniša":12rvnp9o je napisao(la):
2. Da ima visoke stanicne perone i vozila sa visokim podom kao u svim japanskim gradskim zeleznicama, u nemackom s-bahnu, odnosno da visina stanicnih perona bude iste visine kao u Vukovom spomeniku; smatram da je manji posao povisiti ostale stanicne perone nego skidati visinu u Vuku
da nisi možda mislio na Rakovicu, jer ona ima njaviše perone? Vuk ima niske, kol'ko se ja sećam
I Vuk i Rakovica i Zemun imaju visoke perone.
Urbanista":12rvnp9o je napisao(la):
Ja bih uveo makar po jednu između: Prokopa i Rakovice, Karađorđevog parka i Vukovog spomenika, Vukovog spomenika i Pančevačkog mosta, između stanica Novi Beograd i Tošin bunar i između Tošinog bunara i Zemuna...

Znam da je skupo ali neke od ovih koje sam nabrojao su lako izvodljive...
Negde sam procitao da je bila ideja da se napravi jos jedna stanica izmedju Vuka i K.parka
Sto se tice Karaburme postoje dve tunelske cevi koje prate otprilike Ruzveltovu i Mije Kovacevica i izlaze kod Karaburme. To je trebala biti veza Vuka i nesudjene lokoteretne stanice na Karaburmi.

Urbanista":12rvnp9o je napisao(la):
Ja bih i Železnik povezao sa Karaburmom duž reke, preko Donjeg grada...
:kk:
E sad u ovom planu za L2 do Zeleznika, zasto ne bi produzili liniju do Ostruznice? Kasnije bi se mogla od Ostruznice produziti do Obrenovca starom cirinom trasom koja je vise-manje ocuvana.
 
Vrh