Od Batajnice do Pančevca za 20 minuta „gradskim vozom“
M. Joksimović - 22.12.2009. - 02:39
Za „Gradsku železnicu" najpre će biti remontovano 9 postojećih vozova...
Beograđani će od septembra 2010. godine za samo 20 minuta moći da stignu od Batajnice do Pančevačkog mosta, jer će tačno toliko vremena trebati vozu na Liniji 1 „Gradske železnice“. Projekat „Gradska železnica“, koji startuje u septembru, podrazumeva povezivanje grada železničkim linijama koje će postati deo javnog gradskog saobraćaja.
ŠINE - Postojeća infrastruktura Železnice u Beogradu nije dovoljno iskorišćena. „Beovoz“ nije posebna organizacija u sklopu „Železnice Srbije“, već je to samo red vožnje. Ti vozovi početna i završna stajališta imaju van Beograda, i red vožnje koji postoji gotovo da se i ne poštuje, garniture su stare i do 30 godina i tu onda nastaje haos. Zbog toga planiramo da uvedemo „Gradsku železnicu“. Naravno, neophodna je izgradnja infrastrukturne mreže, ali Linija 1, na relaciji Batajnica - Pančevački most, moći će da krene već u septembru - kaže za „24 sata“ Dragoljub Đakonović, gradski sekretar za saobraćaj.
Prema njegovim rečima, uskoro će biti potpisani ugovori sa preduzećima „Šinvoz“ i „Želvoz“ koji će remontovati devet postojećih garnitura. U prvoj fazi takođe bi trebalo da bude završena i Linija 2, Prokop - Makiš (Železnik), a planirano je da se projekat „Gradske železnice“ sprovede u tri faze, što će trajati pet godina.
- Plan je da takav način saobraćaja postane deo javnog gradskog prevoza, tako da bi građani koristili iste putne isprave kao i u vozilima GSP-a. Vozovi bi saobraćali na 15 minuta, a maksimalna dužina vožnje od početne do poslednje stanice bila bi 20 minuta. U oba smera Linija 1 mogla bi da preveze 80.000 ljudi - kaže Đakonović.
Druga faza „Gradske železnice“ obuhvata produžetak Linije 1 od Pančevca do Krnjače i produžetak Linije 2 od Rakovice do Resnika i Ripnja. U trećoj fazi planirane su i linije Lazarevac - Resnik (Linija 3), Mladenovac - Resnik (4) i Umčari - Rakovica (5).
Potrebno 147,63 miliona evra
U Sekretarijatu za saobraćaj navode da su u toku pregovori sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj kao i sa Evropskom investicionom bankom oko finansiranja ovog projekta. Prva linija koštala bi 10,63 miliona evra, za remont i izgradnju infrastrukture predviđeno je 57,5 miliona evra. Pored remonta devet postojećih vozova, u planu je i nabavka 25 novih, što će koštati dodatnih 79,5 miliona evra. „Krediti od Evropske banke za obnovu i razvoj trebalo bi da stignu sredinom naredne godine, a tada će se tražiti i proizvođač za kupovinu novih vozila. Ipak, na isporuku tih vozova mora da se sačeka bar 2,5 godine“, kaže Đakonović.
http://www.24sata.rs/vesti.php?id=65745