Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Трагач
Да си нам ти жив и здрав, председник "љубитеља", дипл. инж. саобраћаја - одсек за железницу, анкетирао потенцијалне кориснике на том правцу, и из анкете закључио да убедљивој већини највише одговара директна веза са Карађорђевим парком и Вуковим спомеником, а да правац ка НБ и Земуну знатно заостаје.
 
Unapred se izvinjavam što nemam Diplomu, ali ne bih bio toliko siguran da je ova linija nepotrebna. I pod pretpostavkom da je istraživanje obuhvatilo sve ovo, postoji dovoljna potreba za održavanjem direktne linije izmedju Rakovice i NBG. A najveći argument je činjenica da će se u budućnosti grad i dalje "novobeogradizovati".

Rakovica-Novi Beograd pre rekonstrukcije deonice Novi Beograd-Prokop se putovalo 14 minuta, sada bi bilo verovatno i manje. Uz to, mnogi će hteti tim vozovima da idu u Prokop i buduću BAS, da ne pominjem stotine radnih mesta koja će se prebaciti tamo iz starog dela grada. Ovom pravcu bi svakako trebalo dati šansu. Makar u skraćenoj varijanti Resnik-NBG sa taktom na 40-45 min. Sa obnovljenom infrastrukturom na celoj dužini trase ovo bi se moglo izvesti i sa jednom jedinom garniturom. Dodaju se fider busevi za Labudovo, Petlovo brdo, Vidikovac, Miljakovac, cela Rakovica bi bila pokrivena. Rakovici ne treba metro i nikad joj neće trebati ako se ovo uradi.
 
Могла би да се уведе и та линија, са не превише згуснутим тактом - јер за две високотактне за Раковицу немамо ни путника, ни довољно колосека - али је питање има ли смисла, с обзиром да ће ускоро бити могућа трамвајска линија Раковица - Блок 45 (макар и са "полукружним" код Господарске механе), са чешћим поласцима.

Треба имати у виду и да линија градске железнице са тактом од 40-45 минута није нарочито атрактивна, тј. да би и аутобус 94 био у стању да јој отме највећи број путника.
 
Tramvaj jeste dobra alternativa ako će preko Ade. A ideja o favorizovanju 94 je auspuhofilska varijanta, zar ne? I još što ide skroz okolo i ima previše stanica. Najbolje je možda imati taj tramvaj i vratiti 94 na Gazelu čime bi pokrivala i Prokop.
 
А зашто би било која линија ЈГП повезивала и НБ и Прокоп - две станице на које ће стајати једни те исти возови и ниједан сем њих?? :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362665#p362665:2vhi37z0 je napisao(la):
Igor » 14 Dec 2015 11:11 pm[/url]":2vhi37z0]A Ripanj - Batajnica?
Анализирано је најбоље што се могло уклопити у техничку конструкцију 15 гарнитура, постојеће двоколосечне и једноколосечне гарнитуре, односно финасијску конструкцију испод 10 милиона евра додатних улагања. Према резултатима анкете спроведене од стране чланова УЉЖ, из Ресника је максимални интервал за масовно коришћење 30 минута, а из Рипња 60 минута. Са тако мало расположивих гарнитура можемо имати само једну линију са поменутим минималним стандардима учесталости полазака. Директна веза само са Карађорђевим парком, Вуковим спомеником, Панчевачким мостом и Крњачом би привукла за 75% више путника него линија само за Прокоп, Нови Београд, Тошин бунар, Земун, Батајницу.
solecar":2vhi37z0 je napisao(la):
A sto samo do Krnjace , a ne do Ovce?
На правцу од Карађорђевог парка ка Панчево Војловици, до значајних прелома токова долази у Крњачи код петље, на Панчево главној и у Панчево Војловици, и једино је те станице оправдано користити за терминирање. Прелом токова је појава наглог опадања транспортне тражње у односу на неку станицу јавног превоза. Знам да су само 2 воза на сат недовољна за Панчево, али нисам хтео да се нарушава постојећи стандард ка Батајници 15 минута у шпицу, у условима ограничених ресурса.

Сама Овча неће постати значајан генератор кретања у наредних 3 године, колико би морали чекати било какво унапређење финасирано кредитима.
spatiotecte":2vhi37z0 je napisao(la):
A sto samo do Krnjace a ne do Panceva?
Добро схваћена поента, и у оригиналној верзији, Беовоз је планиран са линијама Панчево - Батајница сваких 15 минута, Нова Пазова - Ресник сваких 30 и Панчево - Ресник сваких 30 минута. За то је планирано 22 гарнитуре. Ако би којом грешком успели одвојити још једну-две гарнитуре 412-416 пре (и даље неизвесне) куповине нових гарнитура, оне би требале бити коришћене за поласке Батајница-Панчево главна. Од Панчево главне ка Војловици, на жалост, ограничава нас једноколосечна пруга.
tragac":2vhi37z0 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362665#p362665:2vhi37z0 je napisao(la):
Igor » 14 Dec 2015 11:11 pm[/url]":2vhi37z0]A Ripanj - Batajnica?
Vidiš da nude presedanje kao tobožno rešenje. Mnogo bi bila veća potreba za Ripanj-Rakovica nego za ovime ka Pančevu. Znači ja bih do NBG presedao duplo, sa busa na voz, pa sa voza opet na voz, neka hvala. Retko ko bi. Ti iz udruženja ljubitelja bi mogli malo da istražuju javno mnjenje a ne samo mape i tehnološke resurse.
Гледао сам да преседања уклопим на такав начин да веза Раковица-Железничка станица НБГ буде 21 минут (што је више од 15 минута, али далеко брже од свега што је постојало до сада).

Међу нискобуџетне инвестиције, које је могуће реализовати знатно пре почетка 2019. (када би у најбољем случају уживали у резултатима инвестирања из кредита), могуће је успоставити линију Младеновац-Земун (Батајница) на сваких сат времена, са "пуш-пул" гарнитурама. односно локомотива, 5 вагона без управљачнице и један са управљачницом. Разлог је ограничена пропусна моћ једноколосечне пруге међународног значаја, и врло јаки токови путника на том правцу.

То нисмо предложили Дирекцији, јер нисмо хтели да се размахујемо, у очекивању да ћемо на тај начин лакше избећи избегавање од стране истих. Мислим да они неби ни разумели тај у многим много богатијим земљама успешно примењен концепт, као штедљив.
 
Staro vs novo

20151218_155713.jpg


Novo

20151218_155739.jpg


20151218_155746.jpg
 
џаба им све док не среде тај перон, да га поставе на неку нормалну висину
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366507#p366507:2s2wajpc je napisao(la):
direktor » 12 Jan 2016 05:30 pm[/url]":2s2wajpc]Sta jos se nisu dogovorili oko visine perona krasno

Očigledno nisu jer to je CIP-ov projekat iz 2008. Na linku piše da je godina realizacije projekta 2008 ali sad je pitanje da li je baš to realizovano.

Da situacija bude još gora ne samo što ne mogu već jednom da se skrase oko visine, već ni oko dužine. :bash:

Prokop 440m dužine/55cm visine od GIŠ, Rakovica 380m/96cm, Zemun 380m/96cm (jedno ostrvo spušteno na 55cm zbog Štadlera), Vukov Spomenik 225m/96cm, Pančevački Most 160m/96cm, Tošin Bunar 100m/trebalo bi 55cm pa sad i ovo novo sa 220m/35cm. :blah: :roll:

Jedan projekat a kao da je skrpljen. Važnije stanice treba da budu dugačke ali ove lokalne su bar mogli da standardizuju na dužinu standardnog EMV koji god on bio.

Da li negde može da se nađe hronologija gradnje stanica? Stiče se utisak da su očigledno prvo bile veoma niske 35cm, pa za regionalni metro na mešovitoj pruzi visoke 960mm da bi na kraju u 5 do 12 odustali i opet nastavili sa niskim zbog ograničenog budžeta (Prokop 55cm i ovi novi projekti 35cm) . Pored toga i dužine su menjali kao čarape iz istih razloga.
 
Svuda u svetu ima takvih razlika u peronima u zavisnosti perioda kada su bili izgradjeni, nije ovo nista cudno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366548#p366548:31aqiafb je napisao(la):
spatiotecte » 12 Jan 2016 08:43 pm[/url]":31aqiafb]Svuda u svetu ima takvih razlika u peronima u zavisnosti perioda kada su bili izgradjeni, nije ovo nista cudno.

Preduhitrio si me. Upravo sam izmenio post a da nisam ni video da si u međuvremenu to napisao.

Ako išta drugo vratili smo se na posleratni period posle 1945.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362521#p362521:2pzrr49l je napisao(la):
Дошљак » 14 Dec 2015 08:58 am[/url]":2pzrr49l]Ако је најобичнији паркинг са рампом нека претерана инвестиција, онда боље да се не замајавају са брзим пругама, Штедлерима и сличним новотаријама. А у суштини и општина може да направи те паркинге. Park and ride треба развити на свим железничким станицама, и Прокопу, и НБГ, и Тошином бунару, и Земуну, и Земун пољу, и Батајници, и Раковици, и Реснику, и Барајеву, и Степојевцу, и Младеновцу... Шта више, тај модел треба применити на територији целе Србије у циљу повећања мобилности становништва.
Amin

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=362549#p362549:2pzrr49l je napisao(la):
EUKALIPTUS » 14 Dec 2015 12:36 pm[/url]":2pzrr49l]Verovatno bi mi se svi smejali, i doživljavali me kao nesazrelog klinca, kada bih napisao da bi železničke stanice u gradu trebalo da imaju rent a bike uslugu, gde se uz bilo koji lični dokument i važeću voznu kartu mogao dobiti bicikl na sat vremena, a sve van toga se mora doplatiti neku razumnu cenu.
Pa makar i 10 ljudi tog jednog dana da iznajmi vicikle, tih 10 ljudi se nije gužvalo i zauzimalo mesto u gradskim autobusima, tih 10 ljudi nije koristilo svoje automobile, tih 10 ljudi nije zvalo taksi itd. a verovatno je dodatno motivisano ovom uslugom bar 5 ljudi od tih 10 ipak odlučilo da upotrebi voz (bez izgovora, daleko mi je Karađorđev park od Knez Mihailove).
Amin x 2
 
Vrh