Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Борчанац":2gu7eiha je napisao(la):
Матеја Бељан":2gu7eiha je napisao(la):
Уколико би такт био 10 минута, а возови на спрат, то би значило могућност искључивања великог броја аутобуса. Ако бисмо имали 100 аутобуса у саобраћају мање, то је већ успех. Мислим на линије 73, 706, 704, 707, 47, 48, 74, 32, а када говоримо о Дунавском венцу и 95, 43, потез „100"...

А када говоримо о Дунавском венцу... на основу чега би смањио број аутобуса? Чиме би заменио 95, 43, потез 100?
Неки Батунга смисао за хумор, ово горе...хе, хе...не чуди ме што људи мисле да овде никада неће бити помака на боље!

Postoje ljudi koji putuju samo do Vuka, Voždovca ili Novog Beograda, to automatski znači manju potrebu za autobuskim prevozom preko mosta. Neka se ukupno smanjenje broja vozila na svim banatskim linijama smanji za 10, to je već uspeh.

Ukoliko bi se primenjivalo radikalno rešenje, linija 95 ne bi ni trebalo da postoji više u ovom obliku. Umesto nje, mogla bi da se uvede linija Borča - Ušće, na kojoj bi vozila saobraćala na nekih 10-ak minuta, a novobeogradski krak bio bi opslužen tramvajima. Naravno, pod uslovom da zaista prpradio BG-voz do Krnjače.
 
Опет је нејасно зашто? Ако би такт био и 2 секунде, како би то утицало на ове линије? То су потпуно различити правци.
Наравно да људи иду до Вука, Вождовца, и Нбгд, али тим линијама, нема алтернативе, ни крњача не значи никоме ништа.
Или мислиш да на већ лошу повезаност ових насеља додамо још преседања, чекања?
То би имало смисла да постоји линија воза ка овим насељима, али нема, тако би смањивање уместо појачавање линија било чисто иживљавање над људима.
И део кроз Земун је споран! Како људи да дођу на посао, на пример на Батајнички друм ако им смањиш поласке аутобуса. Као да си замислио да тим правцима које спомињеш има алтернативе! Или знаш нешто што ја не знам?
 
Računica je jasna - imaš voz kojim se prevozi određen broj ljudi koji je koristio autobuse, za toliko se smanji kapacitet autobuskuh linija. Tim vozovima se ne voze vanzemaljci, nego isti oni ljudi koji su išli autobusima. Ukoliko bi se uvela lokalna linija Borča - Krnjača, njom bi se prevozio jedan deo ljudi koji ide na Novi Beograd, Voždovac, Rakovicu... što odmah znači nešto manju potrebu za vozilima na drugim linijama. Problem prevoza radnika na Batajničkom putu može se rešiti novim lokalnim linijama.

Ja ne govorim o ukidanju postojiećih linija, već o smanjivanju broja vozila! Kada je BG-voz produžen do Batajnice redukovane su linije 73 i 706, a to niko nije primetio. Ne znam kakvo je to tvoje razmišljanje ILI / ILI. Normalno je ako uvodiš nove kapacitete na jednoj strani, da ćeš smanjiti kapacitete na drugoj. Ja samo kažem da na nivou celog grada ,zahvaljujući šinskim kapacitetima, može da se uštedi 100 autobusa.

Principi kojima se rukovodim je primat šinskog transporta, veći broj lokalnih linija i više presedanja, ali takvih pšresedanja da čekanje bude minimalno. Sve to uslovljava bolje funkcionisanje sistema i veći komfor pri vožnji.
 
Vec je govoreno od strane gradske vlasti da ce 95 pre ili kasnije podeliti na dve linije i to verovatno do okretnice Pancevacki most i obratno,time ce povecati pouzdanost a i smanjice broj vozila bas zahvaljujuci bg vozu i tramvajima.
 
Не сумњам да ће се ово догодити, али не треба бити сумње ни да ће порасти број аутомобила.
Стање са повезаношћу ових крајева је већ прилично катастрофално. А уместо да причамо о побољшању ми овде као побољшање видимо дуже чекање аутобуса?!!
Ја се ево први залажем да аутобусе треба избацити колико је год могуће, енергетски ћемо бити мање зависни, чистији је превоз шински итд. И 95 треба скратити до ушћа, ок. Али смањивање броја полазака било би само неподношљиво малтретирање становника леве обале Дунава, па ни гориво не би било прескупо. Јер веза до Вука, Вождовца, и Нбгд постоји, па би овде само било више преседања и чекања, малтретирања.
По мени, ефекат који би ми сви желели ( воз, трамвај, па и метро примат ) је градња нових шинских линија на правцима где желимо укинути аутобусе. Тада би смањење аутобуса било много веће од ових што прижељкујете. Остало је начин да се створи бунт и привид промене, односно промена на горе. Даље игнорисање рада на инфраструктури и саобраћају трећег Београда изазваће многе отпоре и тензије. Знамо да будемо амбициозни кад хоћемо нешто лепо, нешто светски у граду а половини града ето полу решења тј. никаквих.
 
Borčanac, ti ne razumeš da kada jedan broj ljudi pređe na voz, a neminovno će preći, jer će sa dva presedanja brže i komotnije stići do NBG i Voždovca nego sa jednim presedanjem, autobuski saobraćaj može blago da se reddukuje a da ti kao putnik to i ne primetiš. Da li že takt biti 4, 5 ili 6 minuta, to je mala razlika. U Batajnici je 706 redukovan za 2, a 73 za tri autobusa, ukupno 5. I u jutarnjem špicu gužve su manje nego pre uvođenja voza, tj. i nema više onih pravih gužvi
 
Матеја Бељан":1z51ykqo je napisao(la):
Borčanac, ti ne razumeš da kada jedan broj ljudi pređe na voz, a neminovno će preći, jer će sa dva presedanja brže i komotnije stići do NBG i Voždovca nego sa jednim presedanjem, autobuski saobraćaj može blago da se reddukuje a da ti kao putnik to i ne primetiš. Da li že takt biti 4, 5 ili 6 minuta, to je mala razlika. U Batajnici je 706 redukovan za 2, a 73 za tri autobusa, ukupno 5. I u jutarnjem špicu gužve su manje nego pre uvođenja voza, tj. i nema više onih pravih gužvi

А ја ти кажем да сигурно грешиш! Ако ја седнем на 95 и за пола сата дођем на Нбгд бувљак, при томе чекам ( не знам који је тачан интервал али просечно, а од прилике ) 6-7 минута. Како ће ми бити боље да чекам бус ( који ћемо редуковати ) преседам ( опет чекам, па макар колико и бус сада, то је вишак ) да не кажем, да би ко зна какво устројство, тих локал бусева било.
Значи нико неће на воз, ако га не натераш, да ли се то хоће? А видиш радо би на воз, па на Нбгд, Вук, Раковицу, Батајницу, Панчево... да има могућност.
Овако, шта се добија станицом у Крњачи.
Па сви могу да преседну и сад одмах преко моста. Кажи зашто не раде људи тако и сад кад је то скоро исто?
Ево разумно ми ово задње објасни/одговори и почињем да подржавам идеју, и прилог ћу да дам ако треба.
 
Борчанац":3nemslas je napisao(la):
Матеја Бељан":3nemslas je napisao(la):
Borčanac, ti ne razumeš da kada jedan broj ljudi pređe na voz, a neminovno će preći, jer će sa dva presedanja brže i komotnije stići do NBG i Voždovca nego sa jednim presedanjem, autobuski saobraćaj može blago da se reddukuje a da ti kao putnik to i ne primetiš. Da li že takt biti 4, 5 ili 6 minuta, to je mala razlika. U Batajnici je 706 redukovan za 2, a 73 za tri autobusa, ukupno 5. I u jutarnjem špicu gužve su manje nego pre uvođenja voza, tj. i nema više onih pravih gužvi

А ја ти кажем да сигурно грешиш! Ако ја седнем на 95 и за пола сата дођем на Нбгд бувљак, при томе чекам ( не знам који је тачан интервал али просечно, а од прилике ) 6-7 минута. Како ће ми бити боље да чекам бус ( који ћемо редуковати ) преседам ( опет чекам, па макар колико и бус сада, то је вишак ) да не кажем, да би ко зна какво устројство, тих локал бусева било.
Значи нико неће на воз, ако га не натераш, да ли се то хоће? А видиш радо би на воз, па на Нбгд, Вук, Раковицу, Батајницу, Панчево... да има могућност.
Овако, шта се добија станицом у Крњачи.
Па сви могу да преседну и сад одмах преко моста. Кажи зашто не раде људи тако и сад кад је то скоро исто?
Ево разумно ми ово задње објасни/одговори и почињем да подржавам идеју, и прилог ћу да дам ако треба.

Mislim da gresis Borcanac. To ti je isto kao sto ljudi vise ne koriste u istom obimu 73-ku kao ranije. Vec presedaju na Tosinom bunaru i idu dalje. Mozda je to samo subjektivni osecaj ali vise volim da sacekam i pola sata voz ka Rakovici nego da se guram u prepunoj 47. E tako isto mislim da bi ljudi masovno koristili BG:VOZ za prelaz preko Pancevca makar i presedali.
 
mvbg1":yk24qtgk je napisao(la):
Борчанац":yk24qtgk je napisao(la):
Матеја Бељан":yk24qtgk je napisao(la):
Borčanac, ti ne razumeš da kada jedan broj ljudi pređe na voz, a neminovno će preći, jer će sa dva presedanja brže i komotnije stići do NBG i Voždovca nego sa jednim presedanjem, autobuski saobraćaj može blago da se reddukuje a da ti kao putnik to i ne primetiš. Da li že takt biti 4, 5 ili 6 minuta, to je mala razlika. U Batajnici je 706 redukovan za 2, a 73 za tri autobusa, ukupno 5. I u jutarnjem špicu gužve su manje nego pre uvođenja voza, tj. i nema više onih pravih gužvi

А ја ти кажем да сигурно грешиш! Ако ја седнем на 95 и за пола сата дођем на Нбгд бувљак, при томе чекам ( не знам који је тачан интервал али просечно, а од прилике ) 6-7 минута. Како ће ми бити боље да чекам бус ( који ћемо редуковати ) преседам ( опет чекам, па макар колико и бус сада, то је вишак ) да не кажем, да би ко зна какво устројство, тих локал бусева било.
Значи нико неће на воз, ако га не натераш, да ли се то хоће? А видиш радо би на воз, па на Нбгд, Вук, Раковицу, Батајницу, Панчево... да има могућност.
Овако, шта се добија станицом у Крњачи.
Па сви могу да преседну и сад одмах преко моста. Кажи зашто не раде људи тако и сад кад је то скоро исто?
Ево разумно ми ово задње објасни/одговори и почињем да подржавам идеју, и прилог ћу да дам ако треба.

Mislim da gresis Borcanac. To ti je isto kao sto ljudi vise ne koriste u istom obimu 73-ku kao ranije. Vec presedaju na Tosinom bunaru i idu dalje. Mozda je to samo subjektivni osecaj ali vise volim da sacekam i pola sata voz ka Rakovici nego da se guram u prepunoj 47. E tako isto mislim da bi ljudi masovno koristili BG:VOZ za prelaz preko Pancevca makar i presedali.

Ајде кажи шта их то сад спречава, све линије стају после П. моста, зашто људи значајније не преседају?
Значи не само, мислим да грешиш. Ја сам написао зашто мислим да не грешим!
Иста опција за воз, аутобуса мање!!!??? Ви грешите!!!
 
Сада ипак постоји значајан пут да се пређе од аутобуске станице до железничке станице П. мост. Ако би нова 95 возила тачно до станице у Крњачи, онда би преседање било једноставније. Друго, 95 сада пролази кроз улице где је велики ризик да дође до загушења, а тиме и поремећаја у реду вожње. Данас послеподне се нпр. чекала у правцу за НБГ и преко 20 минута. Удобност вожње возом и бусом од П. моста до бувљака нпр. је неупоредива. Потенцијални колапс на П. мосту? Воз нуди решење. То су неки моји аргументи којима подржавам Матејин став.

Пре неколико месеци сам наводи пример да ми је за путовање од П. моста до Славије било неупоредиво опуштеније, иако наизглед компликовано, да идем возом од моста до К. парка а затим трамвајем две станице назад до Славије, него да гледам у пасуљ да ли ће 48/33 упасти у неку гужву. Сигурно је да многи могу да нађу тако неке комбинације, које им одговарају без обзира шо захтевају додатно преседање или неку другу акцију. Уосталом и када се иде колима, многи чешће бирају да иду дужим путем само да не стоје у гужви.

Не треба ни да напомињем да је основни услов да све функционише тај да се локалне линије и ред вожње добро осмисле и реализују, као и милион других ситних унапређења да би укупан ефекат био позитиван.
 
Barkley":211nplh8 je napisao(la):
Сада ипак постоји значајан пут да се пређе од аутобуске станице до железничке станице П. мост. Ако би нова 95 возила тачно до станице у Крњачи, онда би преседање било једноставније. Друго, 95 сада пролази кроз улице где је велики ризик да дође до загушења, а тиме и поремећаја у реду вожње. Данас послеподне се нпр. чекала у правцу за НБГ и преко 20 минута. Удобност вожње возом и бусом од П. моста до бувљака нпр. је неупоредива. Потенцијални колапс на П. мосту? Воз нуди решење. То су неки моји аргументи којима подржавам Матејин став.

Пре неколико месеци сам наводи пример да ми је за путовање од П. моста до Славије било неупоредиво опуштеније, иако наизглед компликовано, да идем возом од моста до К. парка а затим трамвајем две станице назад до Славије, него да гледам у пасуљ да ли ће 48/33 упасти у неку гужву. Сигурно је да многи могу да нађу тако неке комбинације, које им одговарају без обзира шо захтевају додатно преседање или неку другу акцију. Уосталом и када се иде колима, многи чешће бирају да иду дужим путем само да не стоје у гужви.

Не треба ни да напомињем да је основни услов да све функционише тај да се локалне линије и ред вожње добро осмисле и реализују, као и милион других ситних унапређења да би укупан ефекат био позитиван.

Растојање није значајно од 95, 96, 43, које опслужују 90% саобраћаја( Моја процена ) можда од линије 100 са Богословије. Да не кажем да ова твоја примедба да 95 пролази кроз улице које су ризичне за закрчење, нема везе са мозгом из разлога што би и по том предлогу 95 ишла до ушћа, тј. истим улицама.
Они који живе ту сигурно су опробали опције све, А овим се опције само смањују.
Ја знам само једну девојку која је од моста ишла до франша.
Сигурно није боље, брже, можда само кад је јака гужва у шпицу, то није стално него понекад... сад ако би неко баш да натера, а ништа да не понуди ок! Ја сам одавно престaо да се понижавам јавним превозом и изгледа, не да нећу да се вратим, него ће се и други придружити.
Шта год да се мења, морало би неку јавну трибину да прође, међу онима којима се намеће промена, и онда се сви слажу. А не смањиш опције ( лошија повезаност јер 95 не иде даље на нбг ) смањиш интервале ( то наравно одудара од побољшања ) изградиш станицу која ти не треба јер имаш исту 1,5 км даље ( умирење савести, представа о повећаном коришћењу воза у односу на бус ) игнорисање пораста аутомобилског саобраћаја...
 
Pocelo izbacivanje garnitura iz saobracaja zbog grafita...
419272_611707168855039_1059312054_n.jpg
 
Tako je 2012, voz je iz Kopenhagena.
Gledam dimenzije RVR-a, njegovu maksimalnu širinu i uspoređujući sa dizajnom i dimenzijama S-toga, mislim da bise s-tog ipak mogao uglaviti na linije Beovza/BG:voza pod uslovom da se povise stanične platforme i prilagodi naponu od 25 kV.
 
Пантограф":1wjcvmbu je napisao(la):
JohnnyLee":1wjcvmbu je napisao(la):
да, али том пругом не иде ни један једини други воз. шта теби вреди Прокоп-П. мост на свака три минута када остатком трасе не може тај такт?


Батајница - Овча 5 парова возова на сат; Ресник - Овча 5 парова возова на сат; Железник - Падинска Скела 5 парова возова на сат; Прокоп - Панчево свака 24 минута и Панчево - Барајево свака 24 минута (последње две линије - укупно 5 парова возова на сат) = свеукупно на деоници Карађорђев парк - Овча 20 парова возова на сат = интервал од 3 минута. Оствариво са садашњим стањем инфраструктуре, уз најављено дуплирање колосека до Панчева.
И тако добисмо нешто ВЕОМА налик метроу.
И тако постаде Трећи Београд...
Ово би значило 12,5 пари возова у правцу Раковице, а 5 пари возова у правцу Новог Београда.

1) сама транспортна тражња није тако концетрисана, да бисмо све или скоро све градско-приградске возове из Раковице окренули у Карађорђев парк
2) на правцу од Вуков споменик - Нови Београд, као "најградскијем" правцу очекивали бисмо и јачи такт
3) капацитет изолованог система искључиво за градске железнице је једно, а система попут Врачарског тунела, који је међузавистан са остатком железничког чвора је друго. Са овим предлогом би имали велики проблем са брзином и поузданошћу возова због деонице Карађорђев парк (Прокоп) - Раковица.
4) Сам прелом токова заиста није такав да би имали 15 возова на сат за Овчу, а само 5 за Панчево. Панчево има око 70.000 становника, а уз то је, у железничком смислу, "капија Баната". Овча и Себеш ће тешко достићи 70.000 становника чак и уз интензивну стмбену изградњу. Део Трећег Београда уз Зрењанински пут је много насељенији, и не знам да ли си на ових 5 пари возова за Падинску мислио на возове преко Борче? Ако да, чему толико возова за мању Овчу?
5) Тих чак 5 линија би обезбедило велику учесталост возова у Врачарском тунелу, али на крацима система не би било велике учесталости. У време мале потражње интервал би био по пола сата.


Систем који користи 100% саобраћајног капацитета је систем који стоји. :grand: Метро системи могу користити 80-85% теоријског капацитета, а класичне двоколосечне железничке пруге са мешовитим саобраћајем могу користити око 60% капацитета, уз краткотрајна оптерећења од 70%. При већим оптерећењима долази до пада брзине и поузданости, повећања потрошње енергије, радних сати особља... А последично до неекономичног рада. Чак и у метро системима, ретко који град величине Београда има метро возове на мање од свака 4 минута. Због правца Земун-Прокоп-Раковица, који нам је важан због регионалног међуградског и међународног саобраћаја, а за који су мали изгледи да ће скоро (наредних бар 10 година) добити више од 2 колосека, најбоље би било равномерно распоредити возове од Карађорђевог према Прокопу и Раковици, а на северу према Панчеву и Борчи.

Дакле, оптималан предлог решења за максимално коришћење Врачарског тунела је:
1) Само 2 линије са истим тактом и неизменично, и то на југу према Земуну и Раковици, а на северу према Борчи и Панчеву
2) Минимални такт на свакој од те 2 линије 15 минута (евентуално 20 недељом, празником и касно увече), минимални такт 10 минута, евентуално изфорсирати 8 ако се Земун-Раковица ограничи на 80км/с и скрате блокови АПБ (друго решење сигнализације) Заједнички такт Крњача-Карађорђев парк 5 минута.
3) У принципу, повећавати капацитет купловањем по 2 гарнитуре. Вуков Споменик има перон 220 метара, тако да је најскупљи део таквог повећања капацитета већ урађен. Са метроликим возовима (већи број врата и места за стајање) могло би бити 1600 путника по композицији без претеране гужве, са сваких 5 минута, или 12 возова на сат то би било 19.200 путника на сат у једном смеру у Врачарском тунелу, што сумњам да ће бити и за 50 година.
4) Јужни део чвора северно од Раковице може користити и топчидерску пругу, са тим да се обезбеде преседања у Раковици и код Сајма. Чак је шта више, то пожељно, због балансирања коришћења свих пруга у Београдском округу.


При томе, граница оправданости за градњу метро система почиње већ при 10.000 путника на сат у једном смеру, а Врачарски тунел можемо посматрати и као "Метролико парче мреже приградских железница". Тренутно, свидело се то неком или не, БГ:Воз има само око 1500 путника на сат унутар Врачарског тунела у најоптерећенијим сатима.

Саобраћајни капацитет се користи:
- Око 66% у односу на садашње стање пруга, колосечних веза у станицама и сигнализације.
- Око 50% у односу на случај капиталног ремонта пруге Београд-Ресник.
- Око 33% у односу на ремонт колосечних веза у станици Нови Београд, одвајања колосека на северу станице Раковица за Топчидер и Дедињски тунел, и комплетну замену сигнализације између Батајнице и Прокопа.
- Око 27% у односу на смањење брзине на 80км/с и другачији тип сигнализације од Земуна до Раковице.

Транспортни капацитет се користи:
- Целих 100% са обзиром на анатемисање свега осим садашњег БГ:Воза у Врачарском тунелу.
- Око 30% ако би скинули анатему са крака за Панчево и Ресник, ремонтовали све што може од возова серије 412-416, ремонтовали пругу за Ресник и завршили други колосек за Панчево.
- Око 16% у односу на ремонтоване двоколосечне пруге, нове композиције са више врата и места за стајање и садашње дужине перона.
- Око 8% у односу на купловане (дупле) гарнитуре, уз одговарајуће прилагођавање стајалишта за возове дуге 200 метара.
- На крају, око 6,5% у односу на смањивање брзине од Земуна до Раковице на 80км/с уз дручачији систем сигнализације, ако стварно тражња икада буде енормна да то буде оправдано, у шта сумњам.

Зоне директне економске оправданости неког железничког система су углавном између 40% и 60% коришћења капацитета, међутим, индиректна еконмска оправданост може бити и са свега 20% коришћења капацитета. Овако, најскупљи део, Вуков споменик и Врачарски тунел смо већ платили, само, неко нам већ пар деценија забрањује да то стварно и користимо :violina: :blah:
 
Karlo del Ponte":1y7owwn1 je napisao(la):
Дакле, оптималан предлог решења за максимално коришћење Врачарског тунела је:
1) Само 2 линије са истим тактом и неизменично, и то на југу према Земуну и Раковици, а на северу према Борчи и Панчеву
2) Минимални такт на свакој од те 2 линије 15 минута (евентуално 20 недељом, празником и касно увече), минимални такт 10 минута, евентуално изфорсирати 8 ако се Земун-Раковица ограничи на 80км/с и скрате блокови АПБ (друго решење сигнализације) Заједнички такт Крњача-Карађорђев парк 5 минута.
3) У принципу, повећавати капацитет купловањем по 2 гарнитуре. Вуков Споменик има перон 220 метара, тако да је најскупљи део таквог повећања капацитета већ урађен. Са метроликим возовима (већи број врата и места за стајање) могло би бити 1600 путника по композицији без претеране гужве, са сваких 5 минута, или 12 возова на сат то би било 19.200 путника на сат у једном смеру у Врачарском тунелу, што сумњам да ће бити и за 50 година.
4) Јужни део чвора северно од Раковице може користити и топчидерску пругу, са тим да се обезбеде преседања у Раковици и код Сајма. Чак је шта више, то пожељно, због балансирања коришћења свих пруга у Београдском округу.


Такво решење ме у потпуности задовољава и мислим да на томе треба инсистирати.
 
Slažem se ja bih bio zadovoljan ali celodnevnim taktom od 15 min. a 10 je već premija.. :kafa:
 
Stede pare i papir i prirodu meni su nedavno izdali kartu sa natpisom JZ postavim kad se vrnem u bg
 
Od mnoštva izjava novog generalnog direktora ŽS, koje je dao u raznim emisijama raznih televizija, provukla se jedna koja mi se jako dopala. On kaže da bi pružni prsten, na potezu Resnik - Mladenovac - Velika Plana - Mala Krsna - Mali Požarevac - Kijevo, trebalo skratiti tako što bi se izgradio kolosek od Malog Požarevca do Ralje. Time bi se saobraćaj usmerio na Ralju dok bi onaj deo od Malog Požarevca do Kijeva ostao za potrebe Beovoza a donekle i gradske železnice.
zelkartayu.jpg
 
@Rile
Ово је можда требало да иде у тему "Модернизација железнице", али и овде ћу покушати кратко да одговорим. У оквиру пројекта "Брзе пруге Србије", предвиђено је да се направи нова двоколосечна пруга све од Ресника до Малог Пожаревца, са тунелом дугим 4 километра између Клења и Малог Пожаревца. Параметри свих нових делова трасе би били за 250км/с, али би се на почетку примењивала брзина (сигнализација, одржавање, систем напајања итд.) за 160км/с. Свугде где параметри трасе дозвозавају минимум 120км/с би се доградио други колосек (уколико га већ нема) и одржавала брзина 120-140км/с. Подаци су из монографије "120 година железнице у Србији", а мислим да је писао Мирко Докић, али нисам 100% сигуран.
 
Близко ли останавливается к району Нови Београд? Можно пешком пройти?
 
Vrh