Извињавам се форумашима на опширности овог поста. Пишем га у циљу веће грађанске освешћености и информисаности. Надам се да ће онима, који буду имали стрпљења да га читају користити.
MilisaV":1w8ng74f je napisao(la):
karlo batali te "teorije" od milion i po putnika. bg voz preveze 20 soma putnika i to je to.
elem da se bavimo računicama.
У односу на остале транспортне подсистеме, у БГ:Возу се прилично често врши бројање путника, а јавност се прилично често извештава о броју путника. Број путника је већ у другој половини априла 2011.године био 18.000, и у сталном је порасту. Према последњим резултатима, 32.000.
MilisaV":1w8ng74f je napisao(la):
ako postoji 101 polazak, sa dužinom od 26km, to znači da na dnevnom nivou garniture pretrče tačno 2626 km. po ceni od 4.3 km to je tačno 11291,8 evra na dnevnom nivou. znači po putniku grad plati železnicama 0,56459 evra. skoro pa cena karte. ako bi plačala duplo to bi onda bilo čak 1,12918 evra po putniku. pa gde je tu ekonomska logika???
Волео бих да упознам тог аутобуског превозника, који ће путнички километар продавати по цени мањој од 5 динара по путничком километру (130динара за 26 километара) са садашњом ценом нафте, мазива, гума и аутобуса на тржишту Србије, а поготову оног који би по тој цени возио ако би платио стварну цену коришћења инфраструктуре. Цена карте није цена коштања превоза, јер је ниво субвенционисаности система 70%, а превозници имају велике приходе и од реклама. Цена аутобуског путничког километра од 8 динара је много ближа реалности, а то је цена коју нуди Ласта. Многи аутобуски монополисти по Србији нуде цену путничког километра чак 12-15 динара, и није ни чудо да се дивљим таксистима исплати да возају около, и да ти делови Србије заостају и опушћују...
MilisaV":1w8ng74f je napisao(la):
a pri tome nemojmo zaboraviti da je grad platio garniture, i da grad održava prugu koju koristi bg voz. a da tu prugu železnica koristi čak i za prevoz tereta kroz grad, što je suludo.
Овде сада остаје отворено питање шта је овде фиксни, а шта варијабилни трошак, и да ли је фиксни трошак, одржавања инфраструктуре и капиталног ремонта гарнитура, обрачунат у ову цену. Једино са чиме могу бити сагласан је да финасијски подаци нису довољно транспарентни. Иначе, у случају када нема капиталних улагања (као што је овде случај), већ само ремонт онога што су нам наши далековиди и одговорни ђедови оставили да се возимо као људи (а не ко ст*** по аутобусима), продајна цена железничког путничког километра би требала бити 2,5-3,5 динара по путничком километру (фиксни и варијабилни трошкови заједно). У аутобусу, у оваквим условима, када аутобус за разлику од железнице добија инфраструктуру на поклон + право да тешко возило буде поред камиона главни уништавач исте, цена путничког километра аутобусом је 5-8 километара.
То значи средњу цену карте Београд-Младеновац 150-210 динара у возу, а у аутобусу 300-480 динара. Другачији је однос цена, када у железници постоје капитална улагања, али онда индиректни трошкови иду много више у корист шинских система.
Са рационалног и прагматичног аспекта, и железнички и друмски системи имају своје место, са тим што су у овом случају железнички системи потцењени на штету свих нас. Прагматично је да са већ постојећим најскупљим елементима система приградских железница исте доминирају у правцима Лазаревца, Младеновца, Инђије и Панчева.
Вама Милисаве је изгледа воз прегазио омиљеног кера, или сте из неког другог личног разлога против железница...
MilisaV":1w8ng74f je napisao(la):
železince imaju bruto prihod po zaposlenom oko 500 eura. da ima ekonomske logike oni bi trebali 2/3 zaposlenih da otpuste. i što je najbolje to se zaista ne bi primetilo pošto imaju manjak mašinovođa, a u gumenjari ljudi nemaju stolice gde da sednu jer ke zgrada puna administracije, imaju više šofera nego mašinovođa, a kafe kuvarica dolazi na 5 zaposlenih.
ajde da sračunamo koliko recimo grad plaća po putniku privatnim prevoznicima za korišćenje autobusa. konkretno znam da je na lastinom zglobnom autobusu bila reklama kako taj autobus na dnevnom nivou prevozi 4844 ljudi. što znači da 4 zgloba skoro kao ceo bg voz.
Могла би се направити врло детаљна критика тренутне кадровске слике Железница Србије, али Ви сте овде изнели произвољне безвезне податке. У заједничким службама Железница Србије ради око 20% запослених, а остало је извршно особље свих профила и шефови на терену. Могу вас и упутити где можете наћи тачне податке, али то преко ПП, да се не препуњава форум. За тренутни обим посла и
заосталу технологију оволики број запослених је приближно оптималан. Железнице Србије ипак превезу око 50% све робе у Србији, тако да и већ сада имају сврху постојања макар у теретном саобраћају.
Када је у питању аутобус, конкретно, ГСП+приватници+Ласта превезу око 1.700.000 путника са расположивих око 1.700 возила, што је око 1.000 путника по возилу. На, некој линији којима је велика измена путника који кратко путују (2, 37, 65 и слично) је могуће да је исто возило користило и преко 5.000 путника у току истог дана, уз напомену да је просечан путник тог возила путовао мање од 2-3 километра. Код приградских линија, на којима се обављају дуга путовања, и где су велике разлике у оптерећености у шпицу и ван шпица, просечан број превезених путника по возилу је обично испод 500.... Ово су већ доста детаљи, ако се буде захтевало, идемо у дубљу анализу :kafa: