Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

dusan":2gfgn6v8 je napisao(la):
Cini mi se da postoji jedna manj hala na mestu radionice, samo sto je za jedan kolsek

To je hala u kojoj se nalazi strug za obradu bandaza,i ona je na ovom planu u sklopu kolske radionice.
 
spatiotecte":8mhghtyh je napisao(la):
Taj plan je i dalje aktuelan i ako iz doba SFRJ.
Plan jeste iz doba SFRJ ali bilo je neke priče da nije više aktuelan. Nisam siguran, zaista.
Prvobitno je bilo planirano da se iz ruskog kredita izdvoji 30 miliona eura da se izgradi TPS Zemun kako bi Bgd počeo da se izmešta i kako bi Bgd Centar imao smisao. Čak je prošle godine bila oformljena jedna komisija koja je bila nadležna za uklanjanje i kasaciju onih krševa da bi se oslobodio prostor za izgradnju.Sada sve to više niko i ne spominje. Verovatno je ostavljeno za neki kasniji period.
2012":8mhghtyh je napisao(la):
Koliko kapiram da nedostaje hala za negu kola i radionica.. :kafa:

Evo ovde se bolje vidi hala za negu kola kao i kolska radionica. Imam i šemu ulazne lire sa kolosecima pa ako nekog zanima mogu da je postavim.
 
Пантограф":2kpoplqz je napisao(la):
Železničar":2kpoplqz je napisao(la):
Samo sam objasnio šta je push - pull ali sam generalno, za, da se kupi nešto novo. Nismo dovoljno bogati da bi kupovali jeftine stvari. Ili polovne u ovom slučaju jer koliko god da su u dobrom stanju i dobro održavane takve stvari su obično odslužile 2/3 svog raadnog veka! Onda je bolje da kupimo nešto što nas može služiti narednih 30 godina a ne 10.


Знам, али ако је то што може да послужи још 10 година 20 пута јефтиније од онога што може да служи 30 година...?
Ако би неком грешком, Београд почео озбиљно и плански да улаже у развој приградских железница, прва фаза би била поправљање лоших делова пруга, уређење постојећих станица и стајалишта (уз можда пар нових), и ремонт постојећих гарнитура 412-416. Нове гарнитуре нису приоритет, и таква набавка би дошла у обзир у периоду 2016-2020, што значи да ни једна гарнитура не би била укључена у саобраћај пре 2018. а цео контигент не би стигао пре краја 2019. Набавка мање од 25 четвороделних гарнитура би била промашај са аспекта 1) одржавања, 2) појединачне цене гарнитуре цене, 3) броја произвођача који би се јавили на тендер (мања конкуренција извођача), и 4) исплативости укључивања домаће индустрије у посао. Што већа поруџбина, то је повољније са представљена четири аспекта. Иначе, ако би стварно имали такву политику развоја приградских железница да имамо 40 гарнитура у саобраћају, потребно је повећавати и капацитете пруга (изградња другог колосека на одређеним деловима, доградња ТПС Земун, додавање нових подстаница електровуче, нов систем сигнализације итд).

Велике инвестиције у приградске и регионалне железнице су због инвестиционих ограничења у јакој међузависности са градњом МЕТРО-а. Ако у периоду 2013-2020 Београд буде кренуо у изградњу прве линије метро-а, средства која можемо улагати у приградске железнице би била скромна и ограничена.

За једну пуш-пул гарнитуру од 6 вагона је потребно уложити: 1.000.000 евра за тиристоризацију једне локомотиве у Кончару, 5*350.000 евра за велики оправак вагона, ГОШИ, и велики оправак са уградњом управљачнице у један вагон за 500.000 евра у ГОШИ. То је око 3.250.000 евра за превозну јединицу, а нови шестоделни ЕМВ истог капацитета би коштала 7-10 милиона евра. Уклањање купеа и уградња широких врата нису проблем приликом великог оправка, а таква Пуш-пул гарнитура од половног материјала којим располаже ЖС би трајала 20 година. Да ли направили једну или 10 таквих композиција, проблем одржавања не би постојао, јер је возни парк компатибилан са постојећим.

Исто као што сам против тога што наши доносиоци одлука постављају Прокоп као приоритет, против сам и да сада набављамо нове ЕМВ, када већ имамо много неискоришћених вагона и локомотива. Од инвестиција у железнице би сада били приоритети редом:
1) Поправка лоших деоница пруга
2) Нови системи сигнализације
3) Набавка нових локомотива (у бољем случају, инвестирају приватне компаније из Србије)
4) Набавка теретних вагона серија Н(специјални затворени) и Ѕ(превоз контејнера) и осталих који недостају привреди (у бољем случају, инвестирају приватне компаније из Србије).
За ове приоритете би требало 4-8 година, а у међувремену је за путнички саобраћај боље модернизовати и унапредити постојећа возна средства. Успон путничких железница ионако неће пасти са неба, као ни привредни успон који нам омогућава стандард вожње новим возним средствима. :violina:
 
Ne znam za vas, ali meni ovaj plan TPS zemun deluje odlicno.
Samo ako bi neko mogao da mi objasni zasto motorni vozovi i lokomotive dele isti depo, to mi nije jasno.
 
Vrlo je prosto, za dnevne preglede lokomotiva , namirivanje peskom i gorivom i slično predviđeno je da se koriste spoljni kanali, dakle koloseci pored hale, a za veće preglede ( mesečni, tromesečni, šestomesečni i godišnji) koji iziskuju duže zadržavanje kao i veće opravke, lokomotive bi se slale u radionicu Makiš. Za sitnije opravke koristio bi se jedan od koloseka u hali. Sama hala dugačka je 220 metara, ima 6 koloseka i jedan bi bio sasvim dovoljan za tu namenu za lokomotive, a ostali koloseci za garniture.
Meni se ne dopada što ovim planom nije predviđena nikakva okretnica ili makar tijangla jer je takvo postrojenje neophodno na ovakvim mestima.
 
Hvala na objasnjenju Rile.
Nisam znao da se okretnice i dalje koriste, mislio sam da je to odavno prevazidjeno.
 
@ риле, мвбг1, пантограф, карло

Да ли неко од вас зна којим капацитетом се користи ранжирна станица Макиш? Знам да је половином осамдесетих, када је грађена, била једна од највећих и најмодернијих у Европи, да ју је градио Вестингхаус и да за кретање вагона користи гравитацију. Шта је потребно од инфраструктуре и средстава да она проради пуним капацитетом? Дакле, нешто више о њој: је ли у питању још једна наша пропала инвестиција, или потенцијално велика шанса Србије?
 
Rile":1yuy9dcv je napisao(la):
spatiotecte":1yuy9dcv je napisao(la):
Taj plan je i dalje aktuelan i ako iz doba SFRJ.
Plan jeste iz doba SFRJ ali bilo je neke priče da nije više aktuelan. Nisam siguran, zaista.
Prvobitno je bilo planirano da se iz ruskog kredita izdvoji 30 miliona eura da se izgradi TPS Zemun kako bi Bgd počeo da se izmešta i kako bi Bgd Centar imao smisao. Čak je prošle godine bila oformljena jedna komisija koja je bila nadležna za uklanjanje i kasaciju onih krševa da bi se oslobodio prostor za izgradnju.Sada sve to više niko i ne spominje. Verovatno je ostavljeno za neki kasniji period.
2012":1yuy9dcv je napisao(la):
Koliko kapiram da nedostaje hala za negu kola i radionica.. :kafa:

Evo ovde se bolje vidi hala za negu kola kao i kolska radionica. Imam i šemu ulazne lire sa kolosecima pa ako nekog zanima mogu da je postavim.
Znači za izgradnju ovih sadržaja treba još 25 mil eura?
 
Po mojoj slobodnoj proceni mislim da bi to bilo sasvim dovoljno jer na celom tom prostoru već postoji izgrađena kompletna vodovodna i kanalizaciona infrastruktura, kablovska okna sa položenim cevima, postoji deo pothodnika itd.

sahta.jpg


tt-okno.jpg
 
sizif":1ss51zgg je napisao(la):
@ риле, мвбг1, пантограф, карло

Да ли неко од вас зна којим капацитетом се користи ранжирна станица Макиш? Знам да је половином осамдесетих, када је грађена, била једна од највећих и најмодернијих у Европи, да ју је градио Вестингхаус и да за кретање вагона користи гравитацију. Шта је потребно од инфраструктуре и средстава да она проради пуним капацитетом? Дакле, нешто више о њој: је ли у питању још једна наша пропала инвестиција, или потенцијално велика шанса Србије?


Па, рекао бих да је потребно да наша привреда, пре свега индустрија, буде у рангу немачке, или бар француске или италијанске. Када су из оне подружнице ЦИА зване "Дајнкорп" која је хтела да гради карго-центар на београдском аеродрому, поносно рекли нашима да у Даласу имају ранжирну станицу са 10 колосека, ови их одвели у Макиш... Људи занемели.

Железница је, због те станице, "гурала" и градњу нове луке у Остружници.
 
Karlo del Ponte":21bt184o je napisao(la):
Пантограф":21bt184o je napisao(la):
Železničar":21bt184o je napisao(la):
Samo sam objasnio šta je push - pull ali sam generalno, za, da se kupi nešto novo. Nismo dovoljno bogati da bi kupovali jeftine stvari. Ili polovne u ovom slučaju jer koliko god da su u dobrom stanju i dobro održavane takve stvari su obično odslužile 2/3 svog raadnog veka! Onda je bolje da kupimo nešto što nas može služiti narednih 30 godina a ne 10.


Знам, али ако је то што може да послужи још 10 година 20 пута јефтиније од онога што може да служи 30 година...?
Ако би неком грешком, Београд почео озбиљно и плански да улаже у развој приградских железница, прва фаза би била поправљање лоших делова пруга, уређење постојећих станица и стајалишта (уз можда пар нових), и ремонт постојећих гарнитура 412-416. Нове гарнитуре нису приоритет, и таква набавка би дошла у обзир у периоду 2016-2020, што значи да ни једна гарнитура не би била укључена у саобраћај пре 2018. а цео контигент не би стигао пре краја 2019. Набавка мање од 25 четвороделних гарнитура би била промашај са аспекта 1) одржавања, 2) појединачне цене гарнитуре цене, 3) броја произвођача који би се јавили на тендер (мања конкуренција извођача), и 4) исплативости укључивања домаће индустрије у посао. Што већа поруџбина, то је повољније са представљена четири аспекта. Иначе, ако би стварно имали такву политику развоја приградских железница да имамо 40 гарнитура у саобраћају, потребно је повећавати и капацитете пруга (изградња другог колосека на одређеним деловима, доградња ТПС Земун, додавање нових подстаница електровуче, нов систем сигнализације итд).

Велике инвестиције у приградске и регионалне железнице су због инвестиционих ограничења у јакој међузависности са градњом МЕТРО-а. Ако у периоду 2013-2020 Београд буде кренуо у изградњу прве линије метро-а, средства која можемо улагати у приградске железнице би била скромна и ограничена.

За једну пуш-пул гарнитуру од 6 вагона је потребно уложити: 1.000.000 евра за тиристоризацију једне локомотиве у Кончару, 5*350.000 евра за велики оправак вагона, ГОШИ, и велики оправак са уградњом управљачнице у један вагон за 500.000 евра у ГОШИ. То је око 3.250.000 евра за превозну јединицу, а нови шестоделни ЕМВ истог капацитета би коштала 7-10 милиона евра. Уклањање купеа и уградња широких врата нису проблем приликом великог оправка, а таква Пуш-пул гарнитура од половног материјала којим располаже ЖС би трајала 20 година. Да ли направили једну или 10 таквих композиција, проблем одржавања не би постојао, јер је возни парк компатибилан са постојећим.

Исто као што сам против тога што наши доносиоци одлука постављају Прокоп као приоритет, против сам и да сада набављамо нове ЕМВ, када већ имамо много неискоришћених вагона и локомотива. Од инвестиција у железнице би сада били приоритети редом:
1) Поправка лоших деоница пруга
2) Нови системи сигнализације
3) Набавка нових локомотива (у бољем случају, инвестирају приватне компаније из Србије)
4) Набавка теретних вагона серија Н(специјални затворени) и Ѕ(превоз контејнера) и осталих који недостају привреди (у бољем случају, инвестирају приватне компаније из Србије).
За ове приоритете би требало 4-8 година, а у међувремену је за путнички саобраћај боље модернизовати и унапредити постојећа возна средства. Успон путничких железница ионако неће пасти са неба, као ни привредни успон који нам омогућава стандард вожње новим возним средствима. :violina:


Слажем се ја у принципу са свим, и посебно не бих журио у набавку нових ЕМВ-ова, јер бих волео да једном ми почнемо да их производимо (у сарадњи с неким). Али, половне бих можда набавио, ако их има баш јефтиних (у шта нисам сигуран). То је зато што бих желео да постојећи капацитети - који уопште нису мали - буду искоришћени близу максимума. Дакле, да од Карађорђевог парка до Панчевачког моста возови иду на три минута (ето нама скоро па метроа!), да Беовозови фреквентно иду и за Лазаревац, и за Младеновац, и за Умчаре, па и за Сурчин и Падинску скелу. То бих назвао доктрином "гужва на пругама".
 
Nisam saobracajac ali preterano mi zvuci na 3 minuta,ali spustanje takta sa 15 na 12 ili na 10 mi zvuci i vise nego dovoljno.
 
Није претерано, таман толико може - ако тунел користе, што би Карло рекао, "метролики" возови, дакле, само они за (при)градске линије, а не видим да ће ту бити неких других.
Иначе, на двоколосечној деоници са истим системом сиггнализације као у Врачарском тунелу, између станица Шатле и Северне париске ж. ст, Француска железница "протера" 28 пари возова на сат (по један на мало више од два минута), додуше уз кашњења.
 
да, али том пругом не иде ни један једини други воз. шта теби вреди Прокоп-П. мост на свака три минута када остатком трасе не може тај такт?
 
Za nas bi bilo i samo dostignuce održavati tak sve vreme i na 20 min ne samo u špicevima :)
 
JohnnyLee":1lp5ho0v je napisao(la):
да, али том пругом не иде ни један једини други воз. шта теби вреди Прокоп-П. мост на свака три минута када остатком трасе не може тај такт?


Батајница - Овча 5 парова возова на сат; Ресник - Овча 5 парова возова на сат; Железник - Падинска Скела 5 парова возова на сат; Прокоп - Панчево свака 24 минута и Панчево - Барајево свака 24 минута (последње две линије - укупно 5 парова возова на сат) = свеукупно на деоници Карађорђев парк - Овча 20 парова возова на сат = интервал од 3 минута. Оствариво са садашњим стањем инфраструктуре, уз најављено дуплирање колосека до Панчева.
И тако добисмо нешто ВЕОМА налик метроу.
И тако постаде Трећи Београд...
 
Пантограф":1rau7xy3 je napisao(la):
JohnnyLee":1rau7xy3 je napisao(la):
да, али том пругом не иде ни један једини други воз. шта теби вреди Прокоп-П. мост на свака три минута када остатком трасе не може тај такт?


Батајница - Овча 5 парова возова на сат; Ресник - Овча 5 парова возова на сат; Железник - Падинска Скела 5 парова возова на сат; Прокоп - Панчево свака 24 минута и Панчево - Барајево свака 24 минута (последње две линије - укупно 5 парова возова на сат) = свеукупно на деоници Карађорђев парк - Овча 20 парова возова на сат = интервал од 3 минута. Оствариво са садашњим стањем инфраструктуре, уз најављено дуплирање колосека до Панчева.
И тако добисмо нешто ВЕОМА налик метроу.
И тако постаде Трећи Београд...

Negde sam ranije spominjao ovo,al i hajde da ponovim. :D
Ta zamisao sa preplitanjem linija mi se uopste ne svidja. Iz razloga sto ako dodje do zastoja saobracaja na relaciji P.Most- K.Park zbog neke garniture jedne linije, onda automatski sve linije trpe i neminovno dolazi do kasnjenja na istim.
A sto se tice celodnevnog takta od 15-20 minuta u ovom trenutku nije moguce iz finansijkih razloga.
Za sad eto toliko od mene.
 
@mvbg1
Па, нека - сви ће закаснити за по 3 минута... јака ствар.
Људи, зашто сте толико скептични? Хајде да покушамо да организујемо саобраћај у складу са пројектованикм капацитетима, па да видимо да ли може да издржи. Тако је свуда, али буквално свуда - нико не размишља као ми, да направи станицу Вуков споменик и да наредних 20 година она опслужује 40 пута мање путника него што би могла. Нисмо толико богати, побогу!
 
Пантограф":3ipv18jg je napisao(la):
@mvbg1
Па, нека - сви ће закаснити за по 3 минута... јака ствар.
Људи, зашто сте толико скептични? Хајде да покушамо да организујемо саобраћај у складу са пројектованикм капацитетима, па да видимо да ли може да издржи. Тако је свуда, али буквално свуда - нико не размишља као ми, да направи станицу Вуков споменик и да наредних 20 година она опслужује 40 пута мање путника него што би могла. Нисмо толико богати, побогу!

Ma nema skepticizma (barem kod mene) vec iznosim moje misljenje koje se bazira na iskustvu i organizovanju saobracaja u stvarnosti. Velika je razlika izmedju projektovane propusne moci pruge i stvarnog stanja na terenu.
Ja ne govorim o 3 minuta vec o cca 25-30 ili ne daj boze nekog defekta koji je sa ovakvim stanjem voznog parka veoma moguce.

Evo mog predloga za BG:VOZ u nekoj nam blizoj buducnosti :D :
http://www.youtube.com/watch?v=OCDZCAfdQQE
 
mvbg1
Па, добро, треба бити опрезан, али, ако толико не верујемо у себе, није требало ни да градимо железнички чвор. Изградња станице Вуков споменик биће оправдана ако кроз њу прође 30 возова на сат, а, ако буде пролазило осам, треба да је затрпамо, јер је прескупа играчка.
 
Meni bi idelno bilo celodnevni 15. min takt do 22. h.a u špici 10.min.onda se u svako doba možete osloniti na BGVoz..
 
Nekako ne vidim potrebu za silovanjem takta na bg vozu ispod 15 minuta ako zelimo da nam i ostatak sistema funkcionise tacno i bez iskakanja.
 
Пантограф":3pi2osmf je napisao(la):
...
Па, добро, треба бити опрезан, али, ако толико не верујемо у себе, није требало ни да градимо железнички чвор. Изградња станице Вуков споменик биће оправдана ако кроз њу прође 30 возова на сат, а, ако буде пролазило осам, треба да је затрпамо, јер је прескупа играчка.

Ovde je pruga sa APB-om i to nam teoretski omogućava interval sleđenja vozova 3 do 5 minuta, bez problema... Nama problem predstavljaju krajnje stanice gde se, po dolasku voza, moraju okretati komande za polazak nazad. Tu su uska grla jer za tako nešto potrebno je minimum 15 minuta. Sa nešto ulaganja mislim da i to može da se reši tako da se to vreme potpuno eliminiše.
 
Уколико би такт био 10 минута, а возови на спрат, то би значило могућност искључивања великог броја аутобуса. Ако бисмо имали 100 аутобуса у саобраћају мање, то је већ успех. Мислим на линије 73, 706, 704, 707, 47, 48, 74, 32, а када говоримо о Дунавском венцу и 95, 43, потез „100"...
 
Vrh