Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

И ја бих рекао. :mrgreen: Црни Џони иронија је била крајње очигледна али је то ипак прилично приземан вид комуникације па се зато извињавам. :kk:

Него Богдановић је изјавио шта??? Мада и не чуди ме,један од најгорих градоначелника у историји Београда. Тад су Вукан,Ференчак и екипа харали својим кретенски плановима а радили су све супротно од онога што је Ђинђић зацртао 1997. године.
 
извини ти, нисам приметио иронију :) :kk:
Богдановић је изјавио нешто у контексту нама не треба Беовоз, па је избачен из ИТС-а, чиме су му ускраћене паре из градског буџета на име продаје маркица и других карти (маркице су важиле за цео Беовоз, укључујући и Панчево и Стару Пазову). наравно, зна се шта следи када се некоме ускрате паре које му требају :arrow: пропаст. иначе, просечно кашњење Беовоза до 2003. је било мање од минут на годишњем нивоу (а фреквенција возова је била као данас БГВ у шпицу). а Ђелић је 2001. рекао да нама не треба железница, па је и она само наставила да пропада
 
JohnnyLee":16ecdddq je napisao(la):
извини ти, нисам приметио иронију :) :kk:
Богдановић је изјавио нешто у контексту нама не треба Беовоз, па је избачен из ИТС-а, чиме су му ускраћене паре из градског буџета на име продаје маркица и других карти (маркице су важиле за цео Беовоз, укључујући и Панчево и Стару Пазову). наравно, зна се шта следи када се некоме ускрате паре које му требају :arrow: пропаст. иначе, просечно кашњење Беовоза до 2003. је било мање од минут на годишњем нивоу (а фреквенција возова је била као данас БГВ у шпицу). а Ђелић је 2001. рекао да нама не треба железница, па је и она само наставила да пропада

А ни ово ме не изнеђује.Није случајно баш он тај који је ово изјавио. Савршено се уклапа у моју теорију завере. :D Човек је ММФ-овац и један од кључних ликова за интеграцију Србије у дужничко ропство.У таквом систему нема места за најјефтинији и најефикасниј вид транспорта.
 
zidar":hcl4bm4z je napisao(la):
Osvrt na novi red voznje od Beograda ka zapadu. Kako dobiti takt 1h izmedju Novog Sada i Beograda?
Eto takta 1h!


U ovu semu dodatno ulecu vozovi za BGD-Sremska mitrovica tako da potez Stara Pazova-Beograd u spicu ima vozove na svakih pola sata.

Polasci iz Beograda (boldovani su vozovi koji preskacu stanice) sa 3 RVR + klase:

4h Beovoz (NS)
5h Beovoz (NS) brzi - Indjijska garnitura
6h Beovoz (NS)
******
19h Beovoz (NS) brzi - Indjijska garnitura
20h Beovoz (NS)
21h Nocni 340 Budimpesta
22h Beovoz (NS)
23h Beovoz (NS) brzi - Indjijska garnitura
24h Beovoz (NS)

02h Beovoz (NS)
Ипак ред вожње са савршеним интервалом од 1 сат нам не би био идеалан. Треба размишљати о путницима који иду у школу и на посао у Београду и Новом Саду, да смене углавном почињу и завршавају се око пуног сата, и да треба рачунати око пола сата за кретање до и од станице. Тако да би било најбоље да поласци од 4 до 12 буду на цео сат, како би у онај други град стизали у 5:30 - 13:30, а поподне 13:30 - 20:30. Не би било добро да се ноћу организује толико полазака (осим баш за дане Егзита), јер просто не постоји толика тражња. И сада је та једноколосечна пруга изузетно коришћена за теретни саобраћај, и не треба натрпавати трасе путничких возова који неће бити попуњени. Довољно је око 22:00, и око 23:30 или баш у поноћ. За ноћни превоз се више исплати да саме Железнице организују ноћни аутобус и ставе таблу "ЖС ноћни превоз".
 
Evo lepih vesti :)

obav.jpg
 
350 000 evra za stajaliste je normalna cena. Tu mora da se naprave dodatni koloseci sa skretnicama da vozovi koji staju ne ometaju ove ostale koji prolaze, siroke perone kao u Staroj i novoj pazovi sa nadstresnicama i verovatno stanicna zgrada.
Ne vidim da je ta suma prevelika za ovaj poduhvat.
 
Stajaliste ne podrazumjeva stanicunu zgradu mislim da je cjena ok mada zavisi kako ce to izgledati i da li se koristi tipski porjekat
 
MilisaV":1g3noxfd je napisao(la):
mnogo para za stajalište.
Потребна су 2 перона минималне дужине 110 метара, минималне ширине по 3 метра. То је већ у старту 660 метара квадратних, а вероватно је и мало више (800). Требало би да постоји неки мањи затворени објекат, могуће је и веце да је урачунат у цену. Затим, могуће је да постоји и некакав паркинг, или окретница аутобуса у склопу, те пешачки прилаз директно према насељу, који је бетониран.

Ако је стварно све ово, цена је реална. Али такве податке за сада немамо...
 
spatiotecte":ut1t2scr je napisao(la):
350 000 evra za stajaliste je normalna cena. Tu mora da se naprave dodatni koloseci sa skretnicama da vozovi koji staju ne ometaju ove ostale koji prolaze, siroke perone kao u Staroj i novoj pazovi sa nadstresnicama i verovatno stanicna zgrada.
Ne vidim da je ta suma prevelika za ovaj poduhvat.
Neće biti dodatnih koloseka niti skretnica jer to onda ne bi bilo stajalište a i cifra bi bila daleko veća. Moja pretpostavka je da će peroni biti natkriveni i da će biti povezani pothodnikom. Bilo bi suludo da ljudi prelaze prugu na mestu gde brzi vozovi idu brzinom od 120 km/h.
 
I da budem iskren malo sam razočaran jer sam se nadao da će onaj putni prelaz biti pretvoren u podvožnjak ili nadvožnjak a koliko vidim na njemu će se urediti samo elektro - oprema. Zaista šteta, ovo je bila prilika da se reši problem za sva vremena, jer je taj prelaz vrlo frekventan i na njemu ima dosta problema.
Inače cifra je realna jer revitalizacija kompletnog putnog prelaza sa polubranicima košta oko 10 miliona dinara a ovde se radi samo elektro oprema.
 
Rile":13vwsl7v je napisao(la):
Ne treba zaboraviti da je Sremska Mitrovica, zapravo, centar sremskog okruga i da puno putnika iz Šida, Kukujevaca i Martinaca putuje samo do nje i mislim da ne bi bilo u redu da ostanu bez putničkih vozova.

Hvala na informaciji, ne znam dobro tu oblast pa zato pitam. U svokom slucaju sto vise vozova to bolje :)


Karlo del Ponte":13vwsl7v je napisao(la):
Ипак ред вожње са савршеним интервалом од 1 сат нам не би био идеалан.

Naravno da treba prilagoditi takt stvarnim potrebama, ovo je samo bio primer kako pouzdan takt 1h moze da se postavi u sadasnjem redu voznje.

Mislim da je bitno imati taktnu liniju zbog lakseg koriscenja za putnike, to je jedan od bitnih razloga zasto je bg:voz postao popularan, pouzdan takt. Ako treba da postoje dva takta, jutarnji na pola sata i popodnevni na pun sat, sto da ne, tu se cak bolje uklapa 272 za Budimpestu u 6h30 :kk:
 
Један надвожњак или подвожњак за аутомобиле са 1+1 траком кошта 2,5-5 милиона евра. То не значи да инвестиција није оправдана, само да треба да постоји план. Углавном је инвестиција оправдана ако има преко 7000 возила дневно. То има у Батајници, али овде мислим да не.
 
Kome da se pise predlog za postavljane tobogana gdje je sad pruzni prelaz u bataji posto mu je odzvonilo na sadasnjoj lokaciji tamo bi bio koristan ako je naravno tehnicki izvodljivo
 
Direktore , u pitanju je lakat krivina uz sam pružni prelaz - te taj tobogan nije za Bataju :)
jednom sam vec predložio
Za 1 metar podici nivo pruge vec postojeceg uzdignutog žel. prelaza
i dobili bi mogucnost sa leve i desne strane otvaranje niskih podvožnjaka - samo za putnička vozila
kao sto je na nekoliko mesta na NBGu , a rampu bi onda čekala samo vozila višlja od 2 m. (kamioni i autobusi)
što bi značajno umanjilo problematične kolone
 
JohnnyLee":g05v35d0 je napisao(la):
и то што кажеш.

иначе, завршио сам и станице на линији 2: Прокоп-Ресник. и нешто сам размишљао око висина перона. мислим да би на крају било најбоље да сви буду високи 760 мм због унификације возног парка. дакле, идемо редом:

Кошутњак:
Kosutnjak.jpg


Раковица:
Rakovica.jpg


Кијево:
Kijevo.jpg


Ресник (предлог: перони 2, 3, 6 и 7 за градску железницу, а 1, 4, 5 и 8 за даљинску железницу):
Resnik.jpg


е сад, за остала стајалишта на територији града може да се користи дизајн Кијева, Земун поља, Кошутњака и Крњаче, првенствено у зависности од самог изгледа околине. за станице (Младеновац, Лазаревац и др.) може се користити дизајн Овче, Ресника, Раковице и Батајнице (у зависности од околине и, наравно, величине и важности станице).

као и увек, све сугестије су добродошле.
Pozdrav svima, ovo je moj prvi post ovde...
:gobb:


Koloseci i peroni na stanci Rakovica i stajalištu Kijevo su završeni, i moguće je samo njihovo šminkanje, mada izgledaju skoro isto kao na tvom crtežu (osim perona 1 u Rakovici koji ne postoji).

Košutnjak nije stajalište, a koliko znam nije ni planirano da bude. A i suviše je blizu Rakovici.
Resnik se nikako ne može postaviti na način koji si ti predvideo.
Na trulom zapadu je uobičajen raspored koloseka, na malim stanicama kakav je Resnik, da lokalni saobraćaj ide na srednja dva koloseka (npr 2 i 3) i da dolazi na jedan peron, dok prolazni ide spoljnim kolosecima (npr 1 i 4) bez perona.
Ali kod njih su na prilazima velikih gradova četvorokolosečne pruge.
Trenutno u Resnik ulazi dvokolosečna iz pravca Kijevo, izlaze dve jednokolosečne ka Baru i Nišu, uz perspektivu izgradnje i drugogo koloseka ka Nišu i sa tim treba naći najoptimalnije rešenje.
Mislim da je mnogo važnije uraditi denivelaciju uključenja iz Bara ka Beogradu, od ovih silnih putničkih perona.

I za početak još jedan detalj. Mislim da je BG voz sasvim dovoljno 110m, i da ne treba bacati pare na duže perone.
U Zemunu i na NBG zvrje prazni peroni dok neke velike stanice po Srbiji nemaju nikakve.
 
добро дошао на форум.
знам да је завршено, ово је само предлог да се све то унапреди и реновира.
перон 1 у Раковици би се направио уз онај колосек ближе путу који нема перон. Кошутњак је предлог да буде стајалиште за БГВ за цео регион Лисичијег потока, значило би грађанима. а некада је и Кошутњак био у употреби.
у Реснику би стајали и даљински возови, зато је тако нацртано, јер што би неко ко иде до Младеновца из Ваљева ишао до Раковице па преседао тамо, када би већ у Реснику могао да промени воз. наиђе на 5. колсек и потходником се пребаци до 3. а и Ресник није детаљан. наравно, све нацртано је подложно променама, па и ово. дај предлог, па ћу да га изменим.
е сад, дужина перона. основна јединица БГВ-а би била дугачка 100 м. међутим, предлог је да радним данима у шпицу иду две купловане јединице (200 м) а ван шпица и викендом једна јединица (100 м), а да при том остане цео дан такт од неких 15 до 20 минута. а не као сад, у шпицу на пола сата а ван шпица и викендом на сат времена
 
JohnnyLee":1aoyn26p je napisao(la):
...
перон 1 у Раковици би се направио уз онај колосек ближе путу који нема перон. Кошутњак је предлог да буде стајалиште за БГВ за цео регион Лисичијег потока, значило би грађанима. а некада је и Кошутњак био у употреби...
Taj kolosek u Rakovici je jako važan jer kroz njega prolaze vozovi koji u svom sastavu imaju Naročite pošiljke koje zadiru u profil. Jasno je da izgradnja perona na tom mestu ne dolazi u obzir. I Zemun ima takve koloseke, peti za vozove prema Batajnici i deseti za suprotan smer. Slažem se da bi Košutnjak bilo vrlo korisno stajalište bez obzira što je blizu Rakovice. I stajalište Kamendin nije mnogo udaljeno od stanice Z Polje i biće mnogo korisno.
Pendolino":1aoyn26p je napisao(la):
...
I za početak još jedan detalj. Mislim da je BG voz sasvim dovoljno 110m, i da ne treba bacati pare na duže perone.
U Zemunu i na NBG zvrje prazni peroni dok neke velike stanice po Srbiji nemaju nikakve.
Dužina RVR garniture, koja je četvorodelna, iznosi 103 m i mislim da je 110 ili možda 120 m perona, u ovakvim uslovima, sasvim dovoljno. Takt vozova trebalo bi da bude na desetak minuta i onda ne bi bilo potrebe za kuplovanim garniturama.
A što se tiče perona u st Zemun moram reći da su vrlo smisleno napravljeni krajem sedamdesetih godina jer su tada vozovi za prevoz putnika bili mnogo dugački i svi su stajali u toj stanici. Možda ne izgleda tako ali Zemun je sve samo ne mala stanica, barem po poslu koji se tu obavlja.
 
аха, е онда што се тиче Раковице биће уклоњен први перон. ја сам Земун (и друге станице за даљиснке возове) ставио да буде 410 метара, што је европски стандард (то је отприлике воз са 20так јединца, зар не?)
 
@JohnnyLee

Mislim da je Košutnjak loše mesto za stanicu. Živeo sam devedestih u tom kraju i koristio sam baš tu stanicu keca i trojke. Tada je bilo vrlo retko više od 5 putnika ka gradu i nikad nikog ka Rakovici. ŽS Rakovica je odatle oko 1km, nekih 10 minuta pešaka, išao sam 100x, jer sam koristio Beovoz od prvih dana, do Tošinog bunara.

Što se same stanice Rakovica tiče tu su u upotrebi ona dva koloseka na prvom peronu i jedan na dugom. (jedan za Jajince (M. Krsnu) i dva za i iz Resnika, dok su ona ostala dva za ukras.


Kapacitet RVR garniture je oko 300 mesta za sedenje + nekih 150 do 200 za komotno stajanje.
Ako se prihvati takt od 12 minuta za liniju imaš 5x500=2500 ljudi/sat po liniji, a kako na jednoj trasi prolaze po dve linije kapacitet je do 5000 u pravcu, tj. 10000 na sat u oba pravca. Malo li je?
Retko se koriste duže garniture za lokalne vozove.
A kad smo kod dužine, ja se nikad nisam vozio putničkim vozom dužim od 16 vagona.

Što se Resnika tiče, naravno da i putnički vozovi koji nisu deo Beovoza/BGvoza tu staju, i tako treba i da ostane.
Brzi se i zovu brzi zato što ne staju na svim stanicama.
Ranije su postojali i takozvani "ubrzani" vozovi. Takvi bi mogli da staju i tu...

Odvajanje koji voz ide na koji kolosek se ne vrši po rangu voza, već po trasama kretanja. Tako u Resniku na jednom koloseku imaš odlaz za pravac Bar, na drugom pravac Ripanj i na trećem pravac Rakovica.


@Rile
Ne kažem da je Zemun mala stanica, ali nije nikakvo čvorište, i uglavnom se koriste samo dva prolazna koloseka, po jedan po peronu.



edit:
zbog čega takt od 12 minuta po liniji.
Optimalno je da vozovi na APB trasi idu na 3 minuta. Ako se stavi svaki drugi prolaz za BG/Beo a dve su linije eto 12 minuta
 
Ово за такт од 3 минута, то је могуће када је систем "метролики", а то је када саобраћа само једна категорија возова, са уједначеним тактом, са возилима која се кратко задржавају на стајалиштима, и која имају добре карактеристике убрзања и успорења, те када је брзина у правац и у скретање исто. У условима мешовитог саобраћаја на двоколосечној прузи реалан интервал је 6-8 минута, ако се жели очувати квалитет саобраћаја (перформансе стизања на време и могућности сустизања споријих возова). Евентуално би било подношљиво да Прокоп Нови Београд буде двоколосечно, и да интервал буде сваких 4,5 минута само на том делу мреже, али под условима:
1) да реконструишемо скретничку лире на оба краја Новог Београда, идодамо 6. колосек на Новом Београду.
2) даље према западу додамо 3. колосек од Новог Београда до Тошиног Бунара, и од Земуна до Батајнице (или друга варијанта, са двоколосечном пругом за Бежанију и са одвајањем крака за Аеродром и Сурчин, и крака за Земун поље и Батајницу на Бежанији)
3) обавеза да се сви возови заустављају и на Прокопу, и на Новом Београду, и имају задржавање у тим станицама минут дуже од потребног за пријем и отпрему путника.

Овде мислим да је та деоница, од Прокопа до Новог Београда нејнезгоднија за повећање капацитета, и због урбанистичких и географских услова, те и саме цене повећања капацитета у виду додатних колосека. Овде сам подразумевао да би изградили источни крак чвора, како је предлагано раније, Прокоп - Аутокоманда - Душановац - Медаковић - Мокри Луг - Калуђерица - Лештане - Болеч - Винча (различите варијанте даље). Тада би било оправдано да се возови куплују са тактом од 15 минута, јер се боље користи пропусна моћ на критичном делу мреже. Са интервалима са по 15 минута на линијама Падинска скела - Прокоп - Нови Београд - Сурчин, и Винча - Прокоп - Нови Београд - Батајница имали би капацитет 8х450=3600 путника по линији са куплованим и 4х1800=1800 путника без купловања. Овај већи капацитет је велики, и њега бисмо могли достићи за 10-так година од почетка озбиљног улагања у приградску железницу. Чак бисмо могли имати једноколосечни тунел Мокролушка долина - Калуђерица првих 10 так година, док се не укаже потреба за повећањем капацитета.

Фазно улагање је најбољи модел улагања, јер је већи избор инвеститора и извођача, и могућност да се дођи до финсијских средстава, и најкраћи период да се нови сегмент укључи у систем. Са обзиром да у систему приградских железница доминирају станице и стајалишта на површини, дугачак перон је јефтина инвестиција и предиспозиција за већи капацитет. Када се нови или унапређени сегмент брзо укључује у систем, камате у мањој мери поједу ефекат инвестирања, а и сами грађани много мање осете финасијски удар велике инвестиције.

Што се тиче Раковице, Џони, додај један колосек према ИМР-у, и уз њега перон. Уместо косине, са те стране ћемо направити потпорни зид, а таман ће из Железника моћи да се уђе у правац :gobb: Ако мислимо да имамо озбиљне приградске железнице, 2 колосека северно од Раковице је мало. А Кошутњак је сувишан, изузев ако стварно у тој зони не предвиђамо неки урбани развој. У Реснику су перони уз превише колосека (довољно уз 4), а други колосек према Барајеву је сувишан. Ако би смо мислили повећати капацитете за Ваљево, Ужице, Бар, онда је боље градити пругу кроз Обреновац. У Земун Пољу ипак остави 4 колосека, а пероне стави са спољне стране, уз 1. и 4. колосек. У Батајници и Реснику прави пасареле, не потходнике. На периферији је велика опасност од пљачки и силовања у потходницима, а пасареле су уз то и јефтиније. Могло би се на перону, са једне стране пасареле степенице, а са друге лифт на неком перону. На самој пасарели направити и неки простор за чекање, и неке мање локале, за новине, продају карата, грицкалице, брзу храну и слично. И са свим тим, пасарела би била јефтинија од подходника, и мање би ометала саобраћај возова приликом изградње. У Батајници додај још 1 колосек између 2 и 3 перона, како би постојао колосек за претицање од стране брзих возова. Још боље 2 колосека.
 
Vrh