Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Peron bi trebalo da odgovara šestodelnom vozu. Ukoliko se budu kupovale nove garniture, one bi mogle biti pedodelne ili šestodelne, jer su sadašnji kapaciteti u nekim trenucima skoro pa maksimalno iskorišćeni. Kada se napravi Prokop ne možemo da se nadamo smanjenju takta na 10 minuta (eventualno na 12...).

Druga opcija, koja je još verovatnija, je nabavka trodelnih vozova koji bi se uparivali po potrebi.
 
U najnovijem izdanju lista " Pruga" je napisano da je upravo završen tender za nabavku novih el. EMV za regio saobraćaj,Tender dobio Staedler iz Švajcarske za isporuku 25 garnitura.Jel dolazi neki komad na BG-Beovoz? :kafa:
 
Opa lepa vest sad bas pogledah list pruga

Da li ce se nabavkom novih garnitura stvoriti uslovi da se deo postojecih emv-a prebaci u potpunosti na bg-beovoz
 
wow, savrseno :kk: Neverujm da ce ih biti na bg:vozu jer je Grad zaduzen za to. Mozda neki za Beovoz. Samo da kazem da sam zgrozen vescu sa iste strane "Pruge" da je kamenovan i voz sa fiatovim 500l automobilima i da su 2 automobla ostecena :x
 
Ja sam mislio upravo suprotno da se postojece plave garntiutre sada oslobode za bg a da ostali krajevi dobiju zasluzeno nove garniture. Time bi pokazali nesebicnost ali i prakticnost posto mislim da je bolje da beograd uzme pod svoje stare i da ih koristi najbolje sto moze u novom sistemu bg voz
 
Takođe je bolje da na BG-voz idu stare, jer u slučaju defekta zamena lako uleti, a da to putnici i ne osete jer garnitura u kvaru najčešće dođe do Zemuna... A ako se pokvari voz Beograd - Niš to je mnogo veća šteta.
 
Igor":278v9bip je napisao(la):
Ja sam mislio upravo suprotno da se postojece plave garntiutre sada oslobode za bg a da ostali krajevi dobiju zasluzeno nove garniture. Time bi pokazali nesebicnost ali i prakticnost posto mislim da je bolje da beograd uzme pod svoje stare i da ih koristi najbolje sto moze u novom sistemu bg voz

U potpunosti se slzem :kk: Samo sam naveo da na Bg:voz nikako nije ni moguce da dodju te nove garniture. Beovoz je organizaciono pod zeleznicom, a oni rasporedjuju vozna sredstva prema svom planu i u tom slucaju je moguce da neka bude rasporedjena za Beovoz. Mada mislim da je najbolje, da te nove EMV-ove iskoriste umesto vozova sa par vagona koje vuce lokomotiva, cime bi se lokomotive oslobodile za teretni saobracaj :)
 
Zeleznice naravno nisu blesave da salju na bg voz nova vozila vec na glavne linije.Jednog dana ako bude hteo grad nova vozila na bg vozu mora ce sam da ih kupi isto kao sto kupuje tramvaje,autobuse i trole za grad.

Zovu se ipak Zeleznice Srbije a ne Beograda.
 
2012":3bkjn4tm je napisao(la):
U najnovijem izdanju lista " Pruga" je napisano da je upravo završen tender za nabavku novih el. EMV za regio saobraćaj,Tender dobio Staedler iz Švajcarske za isporuku 25 garnitura.Jel dolazi neki komad na BG-Beovoz? :kafa:

то! Штедлер Флирт, јуху!!! мада, ни ово није лоше

Karlo del Ponte":3bkjn4tm je napisao(la):
Што се тиче Раковице, Џони, додај један колосек према ИМР-у, и уз њега перон. Уместо косине, са те стране ћемо направити потпорни зид, а таман ће из Железника моћи да се уђе у правац :gobb:

биће, биће

Karlo del Ponte":3bkjn4tm je napisao(la):
А Кошутњак је сувишан, изузев ако стварно у тој зони не предвиђамо неки урбани развој.

нека стоји, дизајн може да се искористи за неко друго стајалиште

Karlo del Ponte":3bkjn4tm je napisao(la):
У Реснику су перони уз превише колосека (довољно уз 4), а други колосек према Барајеву је сувишан.

биће избачено


Karlo del Ponte":3bkjn4tm je napisao(la):
У Земун Пољу ипак остави 4 колосека, а пероне стави са спољне стране, уз 1. и 4. колосек.

биће убачено

Karlo del Ponte":3bkjn4tm je napisao(la):
У Батајници и Реснику прави пасареле, не потходнике.

степенице које сам поставио на пероне можеш да гледаш и као пасарелу и као подходник, битна је локација на самом перону

Karlo del Ponte":3bkjn4tm je napisao(la):
У Батајници додај још 1 колосек између 2 и 3 перона, како би постојао колосек за претицање од стране брзих возова. Још боље 2 колосека.

биће убачено

milanche":3bkjn4tm je napisao(la):
U potpunosti se slzem :kk: Samo sam naveo da na Bg:voz nikako nije ni moguce da dodju te nove garniture. Beovoz je organizaciono pod zeleznicom, a oni rasporedjuju vozna sredstva prema svom planu i u tom slucaju je moguce da neka bude rasporedjena za Beovoz. Mada mislim da je najbolje, da te nove EMV-ove iskoriste umesto vozova sa par vagona koje vuce lokomotiva, cime bi se lokomotive oslobodile za teretni saobracaj :)

25 је и више него довољно да покрије садашњи путнички саобраћај. наравно, идеално би било када би узимали четвороделне гарнитуре (као у Немачкој) дужине око 75 м и капацитета 217 седећих места
 
А јел те локације где ће ти возови саобраћати јел може да иде преко 100/120... Која је поента новог воза који може и 200 ако ће да мили 30 км/х
 
Predpostavljam, da bi najlogičnije bilo da ih postave na linji BG-NS,i uspostave regionalni metro na toj linji,izgrade nekoliko stanica i eto barem još jedne uspešne priče pored BGvoza..također pravac prema Valjevu i Kragujevcu je moguće unaprediti,sa preostalih desetak garnitura.
Stare Rvr prebaciti na Bgvoz kako kaže Igor,a da podsetim da starim Rvr ističe upotrebna dozvola 2015.koliko se sećam te će ubrzo morati da se nabave novi vozovi za sistem Bgvoza,a što bi se dogodilo negde sa periodom završetka Prokopa kako se najavljuje.A najbrže bi bilo iskoristiti Ruski kredit i odmah nabaviti Ruske garniture za Bgvoz,to bilo najbrže..
 
Нормално, зашто да нови (и то швајцарски, еј бре!) возови раде на линији којом се превезе 30.000 путника дневно - боље тамо где их је 2.350... Ипак то нису људи, него Београђани. А њима је и летонско говно добро.

Да је ово сајт "kragujbuild" или "nisbuild", мислите да би посетиоци резоновали као ви, Великодушни Велеграђани?
 
Nismo mi verlikodušni, nego koristimo određenu argumentaciju i izneli smo neke racionalne razloge. To prevazilazi oduševljenje novim i želju da se sve ugrabi za Beograd. Drugo, ti vozovi neće biti gradskog tipa. Da li je u redu da za Niš, Prijelpolje i Suboticu saobraćaju vozovi sa plastičnim sedištima, a da se u Beogradu ljudi provlače i stvaraju gužve u uskim hodnicima. Meni je za tridesetominutnu vožnju RVR sasvim odgovarajuć. Šteta je da vozove koji mogu da se remontuju i koriste zamenimo novim, kao što to radimo s tramvajima.
 
Изданак Вагонозавода рижског уопште није одговарајући за градску железницу,а шта тачно добијамо од Швајцараца, колико видим, још не знамо. Чисто сумњам да су гарнитуре за интерсити возове, а, ако су заиста купили воз у рангу Симес Велара и то намеравају да користе на оваквим нашим пругама, онда ту неко богами није нормалан.
 
Nova organizaciona strukture Zeleznice, kao holding kompanije je upravo uradjena da bi mogli i drugi operateri da koriste pruge i za to naravno, placaju. Bg: voz i ako nije zvanicno i formalno pravno, je prakticno drugi operater. Grad je, u dogovoru sa zeleznicom platio remont odredjen broj garnitura, mislim ukupno oko 4.5mil e, za svoje potrebe, a Grad za tu sumu koje je izdvojio za vozove, koristi svu zeleznicku infrastrukturu. Ne znam da li grad pokriva i redovne troskove, kao sto su odrzavanje, popravke, ciscenje, i sta je jos sve u obavezi grada. Naglasak je na 'odredjen broj' i ' za svoje potrebe'.
Tako da nije bas jednostavno prebacivati ni stare RVR a kamoli nova vozna sredsva za potrebe Bg:voza, jer to mora da se plati. Kao sto sam rekao, prakticno je drugi operater na prugama, koji je izdvojio odredjene pare za to.

Posto je ovo zemlja Srbija, u kojoj se pravila i norme nekad ne postuju,u kojoj je nekad politika jaci argument od argumenata struke i zdrave logike, za svaki slucaj se ogradjujem, jer nista nije nemoguce.

@Pantograf: Kakve god da su nam pruge, lepse je voziti se do napr Uzica 4 sata u novim Stadler flirt vozovima, nego u ovim sadasnjim poluraspadnutim vagonima. Pozitivno je u svakom slucaju.
 
Слажем се, мора да се плати. И тако Београд плати реконструкцију пруге до Батајнице, јер њом, дабоме, вози и БГ.воз. И тако се ја у петак предвече враћам у Београд, и видим да кроз стајалиште Тошин бунар пролази огромна композиција са "фијатом 500Л" из Крагујевца намењеним извозу. И колико год да ми је драго због побољшања девизно-платног биланса земље и раста БДП-а, не могу да схватим зашто тај теретни воз не иде преко Остружнице, већ пругом мамењеном за путнички саобраћај - чију је обнову платио Београд и која ће услед такве организације вуче претрајати краће, па ће Београд опет плаћати њен ремонт.

И опет ће ови из Крагујевца плакати да им Београд исисава све паре. И, наравно, и даље ће се путници по Србији возити аутобусима, јер су бржи, упркос скупо плаћеном швајцарском "флерту"...
 
Пантограф":2wq0gape je napisao(la):
Изданак Вагонозавода рижског уопште није одговарајући за градску железницу,а шта тачно добијамо од Швајцараца, колико видим, још не знамо. Чисто сумњам да су гарнитуре за интерсити возове, а, ако су заиста купили воз у рангу Симес Велара и то намеравају да користе на оваквим нашим пругама, онда ту неко богами није нормалан.

Сименс Веларо је посебна категорија. возови који се узимају су у рангу Сименс Дезира или Бомбардиер Талента.
предлог за Срем-воз и Бачка-воз са новим ЕМВ гарнитурама (Банат-воз вози по неелектрифицарним пругама):
Срем-воз:
две четвороделне ЕМВ гарнитуре за Шид за саобраћај Шид-Инђија (купловано) где се потом одвајају, једна за Нови Сад а једна за Београд. једна гарнитура Нови Сад-Београд и једна ДМВ гарнитура Руми за саобраћај до Бање Ковиљаче (укупно 3 ЕМВ и једна ДМВ гарнитура)

Бачка-воз:
једна четвороделна ЕМВ Новом Саду за потребе НС-Воза (Сремски Карловци-Кисач и Сремски Карловци-Маглић (пругу би требало електрифицирати)), једна ДМВ гарнитура Нови Сад-Тител и Нови Сад-Зрењанин. једна ДМВ гарнитура за потребе СУ-Воза (Бајмок-Хоргош и Суботица-Сегендин). једна ДМВ Сомбору за линије Сомбор-Суботица-Сента, Сомбор-Оџаци-Нови Сад и Сомбор-Богојево-Оџаци. и једна ЕМВ за линију Нови Сад-Суботица (укупно две ЕМВ гарнитуре и три ДМВ гарнитуре).

Банат-воз (све су ДМВ):
једна ганитура Београд за Београд-Вршац и Београд-Кикинда. једна Белој Цркви (Вршцу) за Бела Црква-Панчево, Бела Црква-Темишвар и Бела Црква-Кикинда. једна ДМВ Кикинди за собраћај Кикинда-Суботица и Кикинда-Жомбољ. Зрењанин-Нови Сад саобраћа новосадска гарнитура, која би могла да се упосли и на линији Зрењанин-Ковин, ако не онда да се додели Зрењанину једна за тај правац и за локлани Зрењанин-Кикинда (укупно три ДМВ без Зрењанина, тј. 4 са њим).

е сад, ДМВ гарнитуре могу бити постојеће, ремонтоване, ДМВ гарнитуре или нове руске ако претекне (ако не, онда их поручити још).

наравно, биће још локалних железница чим стигнем да их нацртам
 
JohnnyLee je napisao(la):
Сименс Веларо је посебна категорија. возови који се узимају су у рангу Сименс Дезира или Бомбардиер Талента.

Е, одлично! Пошто ти возови одговарају (при)градском саобраћају бар колико и РВР, очекујем их и на БГ:возу.
 
па пази, ти возови спадају у категорију приградских и регионалних возова, тако да ће се они првенствено користити као путнички возови. такође, они возови могу и да се користе као брзи возови, тако да не сумњам да ће се неке гарнитуре користити за ИЦС. а БГВ може да изгура са РВР-овима још неко време, али би град и држава у наредних годину дана да распишу тендер за набавку нових гарнитура и за БГВ.
иначе, на овој слици могу да се виде дужине возова у зависности од броја јединица
 
Нека возе на ИЦС од Суботице до Врања; али, после тога приоритет треба да им буде БГ:воз. Превоз 30.000 људи има предност над превозом 4.500 људи. Претећи ће их довољно за БГ:воз, само ако неко не закључи да је важнија линија Смедерево - Велика Плана, или Ниш - Прешево. Тамо нека иде РВР.
 
milanche":wexnix47 je napisao(la):
... Grad je, u dogovoru sa zeleznicom platio remont odredjen broj garnitura, mislim ukupno oko 4.5mil e, za svoje potrebe, a Grad za tu sumu koje je izdvojio za vozove, koristi svu zeleznicku infrastrukturu. Ne znam da li grad pokriva i redovne troskove, kao sto su odrzavanje, popravke, ciscenje, i sta je jos sve u obavezi grada. Naglasak je na 'odredjen broj' i ' za svoje potrebe'.
Tako da nije bas jednostavno prebacivati ni stare RVR a kamoli nova vozna sredsva za potrebe Bg:voza, jer to mora da se plati. Kao sto sam rekao, prakticno je drugi operater na prugama, koji je izdvojio odredjene pare za to...
Grad je platio remont 9 garnitura za svoje potrebe ali je platio i remont pruge od Novog Beograda do Batajnice, sredio lagane vožnje od Novog Beograda do P Mosta itd. Ako se dobro sećam koštalo je sve to oko 30 miliona eura.. Gradske garniture održava železnica potpuno jednako kao i svoje ali potrebne rezervne delove plaća svako za svoje.
Kupovina 25 novih garnitura nema nikakve veze sa gradom i od te ljubavi nema ništa. Beograd će morati u najskorije vreme da počne da rešava pitanje voznih sredstava jer postojeći RVR-ovi mogu da saobraćaju još, otprilike, narednih 24 meseca i nakon toga će otići ili na remont ili u penziju.
 
Пантограф":5e9cfsk3 je napisao(la):
Нека возе на ИЦС од Суботице до Врања; али, после тога приоритет треба да им буде БГ:воз. Превоз 30.000 људи има предност над превозом 4.500 људи. Претећи ће их довољно за БГ:воз, само ако неко не закључи да је важнија линија Смедерево - Велика Плана, или Ниш - Прешево. Тамо нека иде РВР.

риле је лепо рекао, то је држава набавила за потребе ЖС-а. град, ако је паметан, би требао у наредних годину дана да распише тендер за набавку возила за БГВ.
успут, нашао сам ФЛИРТ-а за интер сити саобраћај
 
Rile, hvala na dodatnim informacijama. Grad ce verovano opet da remontuje iste garniture za naredni ciklus od 4god. U nekim daljim fazama remontovace jos garnitura za druge linije Bg:voza, ili ce uci u nabavku novih ili polovnih vozlia. Sve zavisi od finansijskih sredstava.
И тако Београд плати реконструкцију пруге до Батајнице, јер њом, дабоме, вози и БГ.воз. И тако се ја у петак предвече враћам у Београд, и видим да кроз стајалиште Тошин бунар пролази огромна композиција са "фијатом 500Л" из Крагујевца намењеним извозу. И колико год да ми је драго због побољшања девизно-платног биланса земље и раста БДП-а, не могу да схватим зашто тај теретни воз не иде преко Остружнице, већ пругом мамењеном за путнички саобраћај - чију је обнову платио Београд и која ће услед такве организације вуче претрајати краће, па ће Београд опет плаћати њен ремонт.
Jeste, al to ne znaci da je i vlasnisvo grada.On je time "platio" cenu koriscenja pruge za 4 god,sa ne znam koliko prolaska vozova dnevno, kao sto bi bilo koji operater platio. To ne znaci da je grad uladio nesta lose, naprotiv. Ali isto tako smatram da je to potpuno normalno, sto je platio remont.

Zeleznici je najbitnije, da oslobodi dodatne lokomotive za teretni saobracaj, pa i time vise zaradi, jer je samo to profitabilno. Stoga ovi novi EMV-ovi imaju itekako smisla.

Vucko je lepo rekao: Ovo su zeleznice Srbije a ne Beograda.
 
milanche":3j9073wy je napisao(la):
Vucko je lepo rekao: Ovo su zeleznice Srbije a ne Beograda.

Одлично. И тако брзи воз од Врања до Велике Плане путује око пет сати, што је конкурентно аутобусу (изузев пословног "Јединства"). Е, али онда почиње да се приближава Београду. И - гле чуда - уместо да мрежа буде таква да може да прими више путника, наш воз са дуплог прелази на "сингл" колосек. И успорава. Од Велике Плане до Београда аутобус вози сат, а брзи воз два сата (најмање). Еј, гора мрежа на прилазу милионском граду, него између Старог Села и Марковца!
Тамо где има убедљиво највише потенцијалних путника (и радних места за железничаре), железница атрофира. На своју штету.
Сад, што по Европи није тако, и што државне железничке компаније често обављају саобраћај и на градској железници, нема везе. И што је ово сајт "Беобилд", где треба да лобирамо за Београд, ни то није важно. Лобираће зато Бојан Пајтић да се нови возови користе по Војводини, Верко ће тражити да се електрификује пруга до Крагујевца, Веља да се изгради веза Младеновац - Чачак, тамо ће да каменују возове, Београд ће да плаћа поправке, али ће "педери из круга двојке", "новобеоградски дрипци", "п... са Звездаре" и "лопови из Земуна" да се возе РВР-ом. Можда им тако и треба.
 
Vrh