Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Nemam ja nista protiv da zeleznice budu operater i u Beogradu i da ubiraju profit, tj da onda oni naplacuju karte i vrse kompletnu uslugu. Ali to nije onda Bg:voz,ne zavisi od finansiranja grada, grad onda tu nema apsolutno nikakvu ulogu, kao sto je sad slucaj sa Beovozom koji je deo Zeleznice, gde one vrse uslugu i naplacuju je, ali i gde su odgovorne za istu. Sto se tice infrastrukture i stanju pruga, slazem se da je na prilazima Beogradu uzasno stanje, ali to opet nema veze niti sa Bg.vozom, niti sa gradom.

p.s Od lobiranja u bilo kom slucaju, ne samo u zeleznici, mi je muka. Svako vuce na svoju stranu, bez imalo osecaja za opste dobro.
 
Па ваљда барем Беобилдовци треба да буду класу изнад разних Веља, Палми, Пајтића и осталих лобиста. Треба да размишљамо шире и несебично.
 
Знам, то је класичан српски "пијемонтски" став, у последњих 100 година. И зато ми, лидери у региону, трпимо понижења на сваком кораку. И тако ће Софија за десет година бити развијен европски град, а Београд неће. Нека.

Али, питам: откуд она теретна композиција са "фијатом 500л" у петак увече на прузи намењеној путничком саобраћају код Тошиног бунара, реновираној београдским новцем?
 
Evo odgovora pruga nije beogradska vec ZSa voz je tu zato sto je zatvorena pruga kod careve cuprije zbog radova na mostovskoj konstrukciji novog tobogana cjeli potez pa teretni voz kruzi to ti je ukratko.I pruga je namajenjena mjesovitom saobracaju
 
Bogami, nema taj voz veze sa Carevom ćuprijom... nego sa Ćuprijom kod Ostružnice. A pruga kroz NB sigurno nije namenjena teretnom saobraćaju iz pravca Lapova - da jeste, ne bi gradili to kod Ostružnice.
 
Pocinjes da spinujes to "beogradskih para".

Samu prugu je gradila Socijalisticka Republika Srbija.
Grad Beograd je samostalno ucestvovao samo u izradi planova, kao sto sve lokalne samouprave ucestvju.

Investicija Grada je smesna u odnosu na amortizaciju svih tih objekata, koje dobrim delom koristi samo BG i BeoV.
Ne razumem sta ti smeta prolazak tog voza koji je zeleznici doneo vise para svih Bg-BeoV danas.
Inace, pruga je projektovana za mesoviti saobracaj sa max os. opterecenjem od 22,5t.
 
Пантограф":10b2j2n6 je napisao(la):
Нормално, зашто да нови (и то швајцарски, еј бре!) возови раде на линији којом се превезе 30.000 путника дневно - боље тамо где их је 2.350... Ипак то нису људи, него Београђани. А њима је и летонско говно добро.

Да је ово сајт "kragujbuild" или "nisbuild", мислите да би посетиоци резоновали као ви, Великодушни Велеграђани?
Прва бројка: Беовоз је 1997. имао 80.000 путника дневно, које је превезао са једном гарнитуром мање него данас БГ:ВОЗ. Тајна је у томе што се мрежа линија није делила на "привилеговане и кажњене", него је систем опслуживао све, од Пазове до Рипња и Панчева. То значи да би данас, када су загушења у саобраћају гора него 90-тих, и када је дошао и трећи талас избеглица (са Косова) углавном у Шумадијска предграђа стварна тражња за овим видом превоза била још већа. Постоји и извесна тежња за продајом скупих стамбених некретнина мале квадратуре, и куповина или изградња јефтинијих и већих у предграђу. Са релативно поузданом и јефтином приградском железницом, тежња за животом у предграђу може бити још јача, да промени структуру града, балансира цене некретнина итд. да не ширим, већ је писано о томе.

Друга бројка: Аутобуси којима је могуће путовати између Београда и Ниша без преседања имају капацитет од по 2500 путничких места за седење у сваком смеру. Ако би неком грешком престали да се саботирају железнички пројекти у Србији, и вратили време путовања брзим возом на 3 сата, само за садашњу тражњу за брзим возовима на том правцу би нам требало 4 РВР + још толико за локални саобраћај на том правцу. Када би се сабрала комплетна тражња за локалним и брзим возовима на правцима електрификованих пруга, (у случају престанка саботирања железничких кредита, и увођења политике квалитета) Сви РВР возови које би могли оспособити + неких 25 нових електромоторних возова нам не би било потпуно довољно.

Важан разлог зашто би у том случају било боље да РВР остане у Београду је и сама структура токова. У случају престанка саботаже железничких пројеката, у року од мање од годину дана би била електрификована пруга Ниш-Димитровград. На правцима Ниш - Димитровград, Пожаревац - Смедерево, Лапово - Смедерево, Краљево - Пожега, Ваљево - Пожега - Врбница, Инђија - Шид, структура токова је таква да је оптималан воз дупло краћи од РВР. Када пропусна моћ пруге то дозвољава, у тим случајевима је много боље увести мање превозне јединице са већом учесталошћу полазака, а по потреби купловати по два када су највеће смене радника, или када су смене студената викендом. У свим градовима Србије изузев Београда и Новог Сада је врло изражена неравномерност токова путника, и веома велико опадање броја путника када нису вршни сати. :kafa:
 
Матеја Бељан":2pa4yx3h je napisao(la):
:kk:

Пантограф":2pa4yx3h je napisao(la):
Bogami, nema taj voz veze sa Carevom ćuprijom... nego sa Ćuprijom kod Ostružnice. A pruga kroz NB sigurno nije namenjena teretnom saobraćaju iz pravca Lapova - da jeste, ne bi gradili to kod Ostružnice.

Ovo je potpuno netačno ! Pruga kroz Novi Beograd je namenjana za saobraćaj svih, pa i nekih teretnih vozova prema Šidu i Subotici. Dogovor grada i ŽS jeste da vozovi gradske železnice imaju apsolutni rang ispred svih vozova ali to nikako ne znači da i teretni vozovi ne mogu proći tuda.
 
Rile":3rh97eno je napisao(la):
Матеја Бељан":3rh97eno je napisao(la):
:kk:

Пантограф":3rh97eno je napisao(la):
Bogami, nema taj voz veze sa Carevom ćuprijom... nego sa Ćuprijom kod Ostružnice. A pruga kroz NB sigurno nije namenjena teretnom saobraćaju iz pravca Lapova - da jeste, ne bi gradili to kod Ostružnice.

Ovo je potpuno netačno ! Pruga kroz Novi Beograd je namenjana za saobraćaj svih, pa i nekih teretnih vozova prema Šidu i Subotici. Dogovor grada i ŽS jeste da vozovi gradske železnice imaju apsolutni rang ispred svih vozova ali to nikako ne znači da i teretni vozovi ne mogu proći tuda.


Види, нисам имао намеру да и данас пишем на ову тему, али ћу морати да приметим да је једна од кључних ствари приликом изградње новог железничког чвора Београд била раздвајање путничког и теретног саобраћаја. Е, сад, што неки возови из Баната не иду кружном пругом преко Остружнице, мени је прихватљиво, али не и да возови из правца Ресника то чине - пошто им је брже и јефтиније да возе преко Остружнице, а и не хаба се непотребно инфраструктура потребна за путнички саобраћај. Шта је ту спорно? Лоша је кружна пруга? Па, нека је држава поправи, као што је Београд поправио ову од Батајнице до Панчевачког моста! Или, треба да сачекају да то учине општине Чукарица и Сурчин...
 
ево неких модификација на станицама и стајалиштима БГВ-а. па редом, по Карловим предлозима

Karlo del Ponte":1bcc11uv je napisao(la):
Што се тиче Раковице, Џони, додај један колосек према ИМР-у, и уз њега перон. Уместо косине, са те стране ћемо направити потпорни зид, а таман ће из Железника моћи да се уђе у правац :gobb:
Rakovica-1.jpg


Karlo del Ponte":1bcc11uv je napisao(la):
У Реснику су перони уз превише колосека (довољно уз 4), а други колосек према Барајеву је сувишан.
Resnik-1.jpg


Karlo del Ponte":1bcc11uv je napisao(la):
У Земун Пољу ипак остави 4 колосека, а пероне стави са спољне стране, уз 1. и 4. колосек.
Zemunpolje-1.jpg


Karlo del Ponte":1bcc11uv je napisao(la):
У Батајници додај још 1 колосек између 2 и 3 перона, како би постојао колосек за претицање од стране брзих возова. Још боље 2 колосека.
Batajnica-1.jpg
 
Пантограф":13etvgqb je napisao(la):
Rile":13etvgqb je napisao(la):
Матеја Бељан":13etvgqb je napisao(la):
:kk:

Пантограф":13etvgqb je napisao(la):
Bogami, nema taj voz veze sa Carevom ćuprijom... nego sa Ćuprijom kod Ostružnice. A pruga kroz NB sigurno nije namenjena teretnom saobraćaju iz pravca Lapova - da jeste, ne bi gradili to kod Ostružnice.

Ovo je potpuno netačno ! Pruga kroz Novi Beograd je namenjana za saobraćaj svih, pa i nekih teretnih vozova prema Šidu i Subotici. Dogovor grada i ŽS jeste da vozovi gradske železnice imaju apsolutni rang ispred svih vozova ali to nikako ne znači da i teretni vozovi ne mogu proći tuda.


Види, нисам имао намеру да и данас пишем на ову тему, али ћу морати да приметим да је једна од кључних ствари приликом изградње новог железничког чвора Београд била раздвајање путничког и теретног саобраћаја. Е, сад, што неки возови из Баната не иду кружном пругом преко Остружнице, мени је прихватљиво, али не и да возови из правца Ресника то чине - пошто им је брже и јефтиније да возе преко Остружнице, а и не хаба се непотребно инфраструктура потребна за путнички саобраћај. Шта је ту спорно? Лоша је кружна пруга? Па, нека је држава поправи, као што је Београд поправио ову од Батајнице до Панчевачког моста! Или, треба да сачекају да то учине општине Чукарица и Сурчин...


Izgradnja Beogradskog železničkog čvora podrazumevala je i izmeštanje glavne stanice sa sadašnje lokacije, izgradnju Prokopa, izgradnja TPS Zemun i Kijeva i još mnogo toga. Kao što vidiš ništa od toga nije urađeno pa je stanje takvo kakvo jeste. Treba da shvatiš da je Republika Srbija vlasnik železničke infrastrukture a ne grad Beograd, pa shodno tome red vožnje i organizaciju saobraćaja vozova u čvoru sprovodi sektor za infrastrukturu ŽS. U okviru toga postoji i dogovor sa gradom oko gradske železnice.


JohnnyLee":13etvgqb je napisao(la):
ево неких модификација на станицама и стајалиштима БГВ-а. па редом, по Карловим предлозима..
To je to, svaka čast.
 
Danas pročitah na B92 da ŽS ukida gotovo sve međunarodne linje?? :o Da li to znači da sada BGČvor možemo da pretvorimo u metro? :?
 
2012":2309iopc je napisao(la):
Danas pročitah na B92 da ŽS ukida gotovo sve međunarodne linje?? :o Da li to znači da sada BGČvor možemo da pretvorimo u metro? :?

Pa ne mozemo, postoje i dalje unutrasnje linije ka ostalim gradovima.

A to sto si cuo se samo odnosi na medjunarodne linije preko hrvatske. Ostace samo jedan par vozova koji ce ici preko hrvatske, ostali vozovi se ukidaju.
 
2012":32xeekgb je napisao(la):
Danas pročitah na B92 da ŽS ukida gotovo sve međunarodne linje?? :o Da li to znači da sada BGČvor možemo da pretvorimo u metro? :?

није изненађујуће, с обзиром да сам видео воз за Будимпешту са 3 вагона и 10так путника (споменуо сам пар страна раније)

spatiotecte":32xeekgb je napisao(la):
Pa ne mozemo, postoje i dalje unutrasnje linije ka ostalim gradovima.

па и можемо :) домаћи саобраћај креће из Ресника и Батајнице, а између саобраћа метро
 
JohnnyLee":1vddfktl je napisao(la):
spatiotecte":1vddfktl je napisao(la):
Pa ne mozemo, postoje i dalje unutrasnje linije ka ostalim gradovima.

па и можемо :) домаћи саобраћај креће из Ресника и Батајнице, а између саобраћа метро

Nisam siguran da li je to izvodljivo da vozovi polaze iz Batajnice i Resnika,
Gde su tu tehnicke putnicke stanice, namirivanje garnitura i vagona, lozionice za lokomotive itd?
Sve je to trenutno locirano pre Batajnice i Resnika, zapravo izmedju njih, na tom delu gde predlazes da se napravi metro.
A to bi znacilo da bi lokomotive i vagoni morali zbog odrzavanja i raznih turnusa da ulaze u metro mrezu konstantno do svojih lozionica i depo-a.
 
JohnnyLee":1ahv6r6p je napisao(la):
ево неких модификација на станицама и стајалиштима БГВ-а. па редом, по Карловим предлозима
Свака част на лепо урађеном послу :vops: Једино што имам пар напомена везано за Раковицу, јер ме ниси добро разумео, а сада ћеш видети на цртежу. А у Батајници предлажем другачија колосечна постројења, где би у ову твоју шему само додао скраћење средњег перона, и додавање колосека за чекање возова у терминалној станици. На оним дугачким перонима би евентуално стајали возови типа Суботица - Бар, Суботица - Солун, Београд - Сплит или неки други слични, који би у туристичкој сезони били изузетно дуги. Наравно да би их могли користити и краћи путнички возови у транзиту, као и возови ради ђачких екскурзија.

23ssp6d.png

Блеђим плавим линијама сам означио потенцијале нове колосеке у случају повећања капацитета. Ово је нацртано, онако, на брзину. Нисам ја добар цртач, али зато на форуму имамо мајсторе за то :kk:
 
Moguće je napraviti dodatne koloseke od Batajnice do Novog Beograda, čime bi dva bila za gradski, a dva za međugradski saobraćaj. Međugradski vozovi bi se na Novom Beogradu odvajali i koristili isključivo stari čvor. Za sada nemamo prolazne vozove kroz Beograd i ne verujem da će biti potrebe za tim, uz neki izuzetak poput: Subotica - Bar. To znači da je putnicima na raspolaganju Glavna železnička stanica u strogom centru grada, dobro povezana javnim prevozom. Dva koloseka koja vose ka njoj kroz Savski amfiteatar u nekoj budućnosti mogu biti na stubovim aili ispod zemlje, u zavisnosti od prokjekta poslovnih i stambenih zona, a to će sve da čeka neka bolja vremena.
 
Ta dva koloseka bi koštala kao kapitalni remont i podizanje brzine na 160km/h od Bataje do Subotice
 
Da, ali jedno je posao Republike, a drugo Grada... i Metro Beograd bi kostao kao značajna deonica autoputa ka jugu, pa se to ne poredi (verovatno su se takva poređenja vršila za vreme SFRJ pa nikad nismo ni dobili Metro)
 
...и тако је наша мала али усправна и самоуправна, несврстана земља заснована на договорној економији, постала једина европска у којој су прво грађени аутопутеви, па тек онда метро у милионској престоноци. Као што већ написах, овде није приоритет да ли нешто користи 3.000 или 300.000 људи, већ ко је бучнији и има боље распоређене "јаране".
 
Ako ćeš o "jaranima", jedini koji su bili bučni i koji su zaista nešto ostvarili za svoj kraj su ljudi iz Montenegro lobija.

Voleo bi da mi navedeš jedan jedini kraj ove naše (lepe a glupe) zemlje koji je nešto ozbiljno ućario od neke vlasti?

Koliko ljudi koristi auto-put može se videti na sajtu puteva Srbije, i to su vrlo ozbiljne brojke, koje su npr. daleko veće od onih u Hrvatskoj koja ima veću mrežu auto-puteva. Doduše, ima i mnogo bolje i brže pruge i vozove od nas.
E sad što su ovi na vlasti gadljivi na železnicu, iako i tu mogu vrlo lepo da se ugrade, nemam pojma...
:oops:


Mislim da ste me pogrešno shvatili. Ne mislim da je pogrešno uraditi još par koloseka do Bataje, ali tvrdim da je to sada totalno nepotrebno. Dva koloseka mogu da izdrže do 20 vozova u pravcu na sat, što je više nego dovoljno za dve BG-BeoV i sve daljinske vozove za narednih 20 godina.

To je ekstremno skupa deonica, sa mostom od 2km i tunelom.
Za te pare može da se uradi cela prva linija metroa, odgovorno tvrdim!
Poređenje mi je bilo na mestu, jer nisam poredio kilometre pruge sa brojem fakulteta, socijalnim davanjima i odbranom zemlje (što je SFRJ specijalitet). Ako vam je draže, eto novog poređenja:

Treći i četvrti kolosek na pruzi Prokop-Batajnica bi koštali kao izgradnja linije metroa od Vuka do Zemuna.
:kafa:
 
Pendolino":pf93kjmu je napisao(la):
Treći i četvrti kolosek na pruzi Prokop-Batajnica bi koštali kao izgradnja linije metroa od Vuka do Zemuna.:kafa:

18 km dvokolosecne elektrificirane pruge bi kostale miliardu evra? Ovo mi deluje previse, pa ne radi se o brzim prugama za 300km/h a i da se to gradi, opet bi ispalo skupo za tako malo kilometra.
 
Vrh