Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

u danasnje vreme i uz tehnoliski napredak nista nije tesko a ponajmanje mocvarno zemljiste ;)
 
Samo ukapanje cetiri koloseka ne vodi nicemu, ukoliko bi se zavrsilo na tome to je cisto bacanje para. Bolje je u tom slucaju da oni ostanu na povrsini. Cetiri koloseka ne smetaju i moze se resiti pristup Savi nadvoznjacima i neka se napravi paralelni bulevar sa Savskom ulicom.
Ako se vec koloseci ukapaju, onda neka se barem produzi tunel do centra, a bilo bi super kad bi zaziveo stari plan koji bi povezivao sadasnju zeleznicku stanicu sa Dunav stanicom. Inace, to je bio jedan od planova za resenje BG cvora.
 
Ма све то са остављањем/укопавањем колосека нема смисла. Ако хоће да направе добру везу са другим деловима града, једино решење је, наравно, метро... Све остало је бацање пара...
 
Siniša":2yee8gi1 je napisao(la):
„Beovoz“ će voziti na svakih 15 minuta
Autor: G. Svilar | Foto:M.ilić | 13.08.2009. - 09:00

Neodustajući od gradnje metroa, čelnici Grada Beograda zaključili su da za mnogo manje novca sistem gradske železnice može da se „postavi na noge“ i da rezultat. U prilog tome ide i najava Evropske banke za obnovu i razvoj da će odobriti kredit od 35 miliona evra za modernizaciju gradske železnice. Prvi korak je da se smanje intervali polazaka i da se obezbedi pouzdanost što je u ovom trenutku najveća mana „Beovoza“, kaže za „Blic“ Dragan Stanković, direktor Sektora za prevoz putnika „Železnica Srbije“.

- Najava mogućnosti da EBRD odobri kredit za ulaganje u gradsku železnicu olakšaće napore da zajedno sa Gradom unapredimo sistem i ponudimo putnicima kvalitetniju uslugu. „Beovoz“ je deo sistema „Železnica Srbije“ ali „Železnica“ sa svojim budžetom ne može sama da unapredi sistem.

Šta je trenutno najveća mana „Beovoza“?
- Mi smo dosta putnika izgubili zbog redukcije broja elektromotornih garnitura što porouzrokuje neredovnost ili ti najveću manu „Beovoza“. Kako da se putnik opredeli za neki vid prevoza ako mu ne garantujete da će određenog dana, u toliko i toliko sati, imati voz da ode na posao.

Kako će teći ulaganje u „Beovoz“ i kake rezultate očekujete?
- Sa Gradom smo se dogovorili da unapređenje ide u nekoliko faza. To podrazumeva ulaganje u infrastrukturu i u prevozna sredstva. Problem infrastrukture su male brzine vozova. Prosečna brzina je oko 40 kilometara na sat, i nezadovoljavajuća je za ono što bi mi želeli. Najveći problem je garantovati redovitost. Železnica je ponudila svojih devet postojećih garnitura, a Grad će finansirati njihovu opravku. Te garniture će u narednih četiri godine saobraćati u „Beovozu“. Za to vreme bi trebalo da se realizuje kredit od Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke od koga bi trebalo da se kupi 20 novih.

Šta podrazumeva ulaganje u infrastrukturu?
- Jedan deo vezan je za rekonstrukciju pruge i ulaganje novca za sređivanje stajališta, a drugi u opravku instalacija. U stanici „Beograd centar“, na primer, nedostaje jedno parče pruge koje je skinuto kad je građena nova stanica, i na tom delu je sada jednokolosečni saobraćaj koji predstavlja usko grlo. Grad sada investira u eliminaciju tog uskog grla izgradnjom drugog koloseka. Drugi deo ulaganja ide u eliminaciju laganih vožnji, odnosno popravku sitnijih oštećenja na kolosecima, da bi vozovi bili brži.

Zašto su trenutno vozovi spori?
- Ima dosta povika na nas u smislu zašto su vozovi spori. Spori su upravo u funkciji očuvanja bezbednosti putnika. I minimalna oštećenja koloseka povlače smanjenje brzine kretanja po oštećenom delu pruge, da se ne bi dešavalo to što se dešava na drumu. Nakon rekonstrukcije i popravki na kolosecima vozovi će se kretatri brže. Tvrdim da je i sada železnica ubedljivo najbezbedniji sistem.

Koliki će biti interval vozova?
- Od juna sledeće godine, kada budu završene rekonstrukcije infrastrukture i popravka devet garnitura, počeće da funkcioniše petnaestominutni takt. To znači da će na svakih 15 minuta saobraćati jedna garnitura. To je toliko značajan napredak da će se svi putnici iznenaditi.

Na kojim relacijama će vozovi saobraćati na svakih 15 minuta?
- U rubnim opštinama, na primer Mladenovcu ili u Umčarima, polasci će biti otprilike na svakih sat vremena, a u bližim delovima, poput linije Zemun - Pančevački most, vozovi će saobraćati na svakih 15 minuta.

Kada ćemo dobiti nove garniture?
- I da imate 100 miliona evra i da kupite nove garniture ne možete odmah da ih dobijete. Garniture se naručuju i čekaju. Teško da će moći da se pronađe isporučioc a da se ne sačeka bar godinu i po dana. U tih godinu i po ovih devet garnitura koje budu remontovane biće na usluzi putnicima.

Kakve će biti nove garniture „Beovoza“?
- Garniture koje se kupuju za „Beovoz“ biće prilagođene za gradsku železnicu. Po enterijeru, konstrukciji i ubrzanju one će se bitno razlikovati od garnitura za regionalni železnički saobraćaj koje voze za Suboticu, Niš ili Užice. U gradskoj železnici neće biti prvog i drugog razreda. Sedišta će biti drugačija, svakako manje udobna, jer je brža izmena putnika. Garniture za gradsku železnicu obično imaju više mesta za stajanje.

Da li će na stajalištima biti elektronske najave dolazaka vozova?
- O tome još nismo razgovarali. U postupku je definisanje tenderskih dokumentacija i pravnog dela priče. Kad se to završi razgovaraćemo o informisanju putnika ali i pronalaženjem modaliteta integrisanog sistema, odnosno kako ostvariti da jedna karta važi i u vozu i u autobusu. Već je dogovoreno da „Beovoz“ bude deo integrisanog tarifnog sistema.

Kako će “ Beovoz“ biti usklađen sa gradskim prevozom?
- Trudićemo se da nemamo paralelne vožnje sa gradskim prevozom. Ja se nadam da se neće desiti da u podne iz Mladenovca ima i autobus prigradskog prevoza i voz. Ako obezbedimo kvalitet a pre svega pouzdanost sistema, verujem da će putnici odabrati „Beovoz“. Primera radi, ako imaju iz Mladenovca autobus, kakav je sada, a ovde elektromotornu klimatizovanu garnituru koja pritom brže stiže do Beograda, verujem da putnici neće imati dilemu.

Da li se vozite „Beovozom“ i da li ste zadovoljni uslugom?
- Naravno da nisam zadovoljan. Nisam zadovoljan zato što putnici nisu zadovoljni. Intervali su najveći problem. Mi bi voleli da imamo još 15 garnitura, ali mi ih jednostavno nemamo. Ukupno u saobraćaju u celoj mreži imamo 11 ispravnih elektromotornih garnitura. Mi jednostavno nemamo vozna sredstva da ih ubacimo u „Beovoz“. A samo jedna opravka jedne garniture košta čak 50 miliona dinara.

Ne treba mešati metro i „Beovoz“
Da li „Beovoz“ može da funkcioniše kao metro?
Metro je metro, železnica je železnica. „Beovoz“ nikako ne može da bude metro. Narod stanicu Vukov spomenik često naziva metro stanicom. Međutim, stanica Vukov spomenik je podzemna samo zato što je takva konfiguracija terena. Ne treba očekivati da će Gradska železnica imati intervale od tri minuta, kao metro. To je tehnički nemoguće. Na delu pruge od Zemuna preko Novog Beograda i ka Pančevačkom mostu saobraća mnoštvo drugih vozova. Na toj relaciji prolazi i dosta teretnih i putničkih vozova. Na Vukovom spomeniku mogu da se naprave dva nivoa. Sadašnji nivo gde je železnička stanica i da se iskopa desetak metara niže jedan nivo kuda bi prolazio metro. To je moguće preplitanje, i tada bi Vukov spomenik postao metro stanica, a sada to svakako nije.

Izvor: blic.rs
Link: http://www.blic.rs/beograd.php?id=106031
KO JE OVA bu**** I KAKVE ON GLUPOSTI IZGOVARA?!?!?!?

Koliko se ja sećam, na stanicama Beovoza postoji elektronska najava dolaska vozova! Npr. Vukov spomenik (a sigurno znam da ima i u Prokopu i na NBGD - http://upload.wikimedia.org/wikiped...621111140!Beovoz_-_Station_Vukov_spomenik.jpg


Dalje, kakve to besmislice on priča o kopanju novog nivoa desetak metara ispod sadašnjeg, za budući metro?!?! Ka gde bi to išlo?! Koliko bi to duboko bilo!!! Već je i ovako dubina ogromna, a povrh svega na železničkoj stanici Vukov spomenik je planiran izlaz ka metrou koji se nalazi na najplićem nivou, i tačno je iza one velike skulpture na zidu.. Ne znaš da li je gluplji-a G. Silvar, ili osoba iz ŽS...
 
Ja ću ipak pre da verujem osobi iz ŽS jer verovatno bolje od nas zna kako je projektovana stanica. Jeste, iza one ploče odmah kad se uđe u stanicu treba da bude ulaz u metro stanicu, ali verovatno će zbog ttunela beovoza sam peron i tunel metroa morati da budu još dublje ukopani, a na nekom od donjih nivoa će postojati i veza sa peronom za Beovoz.
 
Shmeksi, razmišljaj, koliko je 10 metara ispod poslednjeg nivoa Vuka?
Gde će da ide taj metro? Dalje, dublje se uvek ukopavaju sistemi koji prevoze na veće daljine.
I samo idi na neke stanice Beovoza i pogledaj da li imaju elektronske displeje sa najavom vozova - imaju. Jbga. Tip nema pojma o čemu priča.
 
to je negde 59 metara pod zemljom, a s obzirom na to gde treba da se spusti ne vidim problem u dubini. To za najavu znam da postoji, ali hoćeš da se kladimo da će se raspisati tender za nabavku "novog, boljeg i evropskijeg" glasila za najavu ;-)
 
Људи, не копа се 10 метара испод нивоа садашњих шина, већ десет метара испод подземног хола где су локали и где се купују карте. Излаз би се одвајао тамо где је сада мозаик. Што би, забога, ишли 70 метара под земљу?
 
Pa naravno, ne bi ni toliko mnogo bio ukopan, nego gospodin iz železnice ima idiotske izjave - plus ja bih rekao da je nivo železničke stanice tamo gde su peroni, a ne prodajna mesta.
 
Juce sam se vracao sa aero mitinga beovozom iz bataje do prokopa 30min sa stajanjima na NBG Tosinom bunaru zemun polju i jos jednoj zaboravih kao se zove. Mjestimicno je kompozicija isla normalnom brzinom 50kmh a mjestimicno puzevim korakom preko novog mosta mozda 70kmh .Kompozicija je bila cista unutra dok je spolja bila isarana grafitima .Ja sam zadovoljan jer sam kuci stigao za nekih 70 min u odnosu na one koi su isli busom i svojim kolima .Od Momine kapije upao sam u neki satl bus do zeljeznicke stiglismo za nekih 15min .Mada je prevoz izgledao jako lose organizovan e da voz je krenuo tacno u minut karta 45din
 
Danas na povratku iz Zagreba u Zemunu sam čekao pola sata da prođe Beovoz (što je idiotski, jer je pruga dvokolosečna), međutim u vozu se vozio Cvetković! Išli su na slikanje sa remontom pruge - a ja se začudio zašto ima gomila radnika pored pruge kod S. i N. Pazove..
 
Sto mi idu na zivce te kao ne najavljene posjete ako je htjeo da vidi kakve su pruge sto nije sam kupio kartu recimo do vranja i vido kako voz ide ravno 8h :bash:
 
Nama u Beogradu treba razvijanje upravo gradske železnice i izgradnja novih železničkih koridora. Ova tri kraka (Pančevo, Pazove i Rakovica itd.) su prava stvar, ali treba dodati još koji. Koliko ja videh u Švici, kod njih je sve zasnovano na železnici. Busevi su lokalizovani na opsluživanje naselja, i, mada ne mogu da garantujem da ih nema uopšte, pa ću se ograditi i reći da su retke "dugoprugaške" autobuske linije, kakve kod nas postoje. A stvar je vrlo logična. Zašto bih se ja vozio do Surčina sat vremena, jer moj autobus opslužuje sve žive blokove i naselja od Ž. stanice do Surčina, a udaljenost je otprilike 15-ak kilometara od Centra? Za ovako nešto veće udaljenosti upravo je pogodna železnica - voz koji bi napravio pet-šest stanki na putu od Prokopa (da ne uzimam Gl. žel. stanicu, pošto neće to još dugo biti verovatno), svratio do Aerodroma, inače, pa ka Surčinu i onda dalje do Obrenovca eventualno ili negde drugde. Pored Surčina prolazi neka pruga, ali, koliko sam ja čuo, namenjena je teretnom saobraćaju i ne znam gde se završava. Povremeno se čuje voz kako prolazi tuda, ali je to izgleda retko, jer sam nedavno prošao pored pruge i video da je malo zarasla u travu, što znači da saobraćaj definitivno nije visokofrekventan.

Isplativost možda jeste problem zbog, ipak, ne toliko velikog broja stanovnika u Opštini Surčin, ali upravo bi Obrenovac i aerodrom rešili, ili umnogome ublažili, taj problem.

Mislim da bi, u svakom slučaju, razgranavanje železničke infrastrukture od Centra ka periferiji Beograda (i naravno, dalje ka drugim gradovima za razvoj međugradskog i međudržavnog žel. saobraćaja - ka Bijeljini u Bosni npr.) popravilo stanje sa prevozom, jer železnica ne bi zavisila od gužvi u drumskom saobraćaju i možda bi čak doprinela smanjenju njegovog obima zbog sopstvene veće brzine.

Da napomenem što sam pomenuo baš Bijeljinu u Bosni. Verovatno ste upoznati da se u taj deo Republike Srpske železnicom može stići preko Sremske Rače, ali tek pošto prethodno skovrnete levo u mestu Vinkovci u Hrvatskoj do koga dolazite prugom iz Beograda. Poenta je da ne postoji direktna železnička pruga do tamo. Kad sam bio klinac, putovali bismo cirka 10 sati od Beograda do mesta u blizini Tuzle, koje je sada udaljeno autobusom oko 5 sati sa graničnim formalnostima. Ja ne znam ni da li je Loznica, i ti okolni gradovi, u železničkoj vezi sa Beogradom, a kamoli Bosna u tom delu.
 
off: U planu je izgradnja pruge Valjevo - Loznica, tu je npr. 90% tunela izgrađeno, 100% mostova i nadvožnjaka, urađena je trasa i sve (možda preuveličavam brojke), potrebno je "samo" završiti to, postaviti podlogu, šine i sprovesti struju. Po nekoliko studija pruga bi spadala u jednu od najrentabilnijih u Evropi i isplatila bi se za 10-15 godina.
 
Ambassador":39caoffb je napisao(la):
Danas na povratku iz Zagreba u Zemunu sam čekao pola sata da prođe Beovoz (što je idiotski, jer je pruga dvokolosečna), međutim u vozu se vozio Cvetković! Išli su na slikanje sa remontom pruge - a ja se začudio zašto ima gomila radnika pored pruge kod S. i N. Pazove..
Odgledah reportažu na B92 koja je za temu imala ovu "proslavu" i ubedljivo najjači detalj mi je volan Juga za komandnom tablom voza. Mislim da ova slika objašnjava svu tragiku društva i zemlje u kojoj živimo.

wtf807.jpg
 
a šta bi sa španskom donacijom ili kreditom za kupovinu novih garnitura, na to se zaboravilo??
 
Zavrsili u nekim stanovima verovatno... sta ces, moraju direktori negde da protegnu papke.
 
Vrh