Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

naravno da znam sta je metro, sta je voz a sta tramvaj. Kao sto lrt nije metro, ali ga gledamo kao neku vrstu metroa , tako ni voz nije metro, ali moze da funkcionise kao jedna od linija metroa, odnosno u nekoj buducoj mrezi on moze igrati ulogu kao jedna od linija, manje koriscena, ali njjome se mogu prevoziti i ljudi iz grada
 
Mozda, kada bi imali jos pokoju stanicu u gradu - recimo Slavija (ili Trg), i jos jednu negde na NBG. Ovako moze da sluzi studentima tehnickih fakulteta koji zive u Zemunu ili Rakovici. Beovoz je tako koncipiran da dovodi ljude na obode centra. Sam centar nije pokriven, isto tako NBG koji je novi poslovni centar grada ima jednu stanicu (ne racunam T. Bunar).
 
Како мислиш да центар није покривен? Па шта су Вуков споменик и Карађорђев парк?
 
Govorimo o koriscenju beovoza kao neke vrste ekspresnog metroa, sta li, zar ne? U tom smislu centar nije pokriven, jer je Vuk na samom obodu centra, a i K. Park bas ne bi nazvao centrom. Poenta je u tome da recimo ja iz Zemuna lakse stizem do centra direktno nekim busem, nego vozom do Vuka pa onda u tramvaj/bus.
 
ali ako zivis u zemunu i studiras na zvezdari ili vozdovcu, ili zivis na zvezdari i vozdovcu, severnoj paliluli, rakovici ili sl. a radis na NBG i te kako se isplati da presedas, jer najveci deo voznje prodje za 10 minuta. Hocu da kazem da Beograd nije samo centar, vec da se Beovovzom bas IZBEGAVA centar kada idete s kraja na kraj grada.
 
^^^ Ja bih prvi isao BeoVozom do Karadjordjevog iz Rakovice, iako imam bus sa Miljakovca. Isao bih busom do Zel. Stanice, i onda produzio do Karadjordja. Da ne spominjem Vuk, koji je super, inace moram da se lomatam 48. do Pravnog pa onda pesaka. Ili NBG oko standze. E sad, da postoji jos stanica... ehh (vidite ranije postove na tu temu)...
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=10&dd=01&nav_id=384222

Železnici 200 mil.€ ruskog kredita?

Od kojih 110 mil. za završetak Prokopa, a ostatak za ranžirne i robne stanice te dvokolosčnu prugu do Pančeva prim. copy-paste-era


1. oktobar 2009. | 09:20 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Srpsko-ruski Savet za saradnju u oblasti saobraćaja pregovara o odobravanju kredita Rusije od 200 miliona evra za infrastrukturne projekte Železnice Srbije.

"Novac od tog kredita trebalo bi da bude uložen u četiri infrastrukturna projekta Železnica Srbije", rekao je zamenik generalnog direktora Predrag Janković i naveo da će za izgradnju železničke stanice Prokop u Beogradu biti uloženo oko110 miliona evra, koja bi trebalo da bude završena za dve godine.

Janković je napomenuo da će 25 miliona evra bili namenjeno za izgradnju tehničko-putničkih stanica Zemun i Kijevo, za čiju je izgradnju potrebno oko tri godine, oko 30 miliona evra za robno-trensportni centar u Makišu, a za izgradnju nove, dvokolosečne pruge u dužini od 15 kiliometara prema Pančevu, potrebno je izdvoijiti oko 34 miliona evra.

On je istakao da će na železničkom Koridoru 10 prioritet u prvoj fazi rada biti realizacija infrastrukturnih projekata u sastavu beogradskog čvora, a u drugoj fazi biće realizovani projekti na novosadskom i niškom železničkom čvoru.

Zamenik ministra transporta Ruske Federacije Nikolaj Ljamov rekao je da pomenuti kredit Rusija još nije odobrila, jer je on još u fazi razmatranja.

Na zasedanju Saveta biće reči o projektima saradnje Srbije i Rusije, u oblasti železničkog, vodenog i vazdušnog saobraćaja, a među projektima, kako je ranije najavljeno, biće razmatrana izgradnja nove rečne luke na Dunavu kod Beograda, metroa, logističkog centra za kopneni transport i kargo centra na aerodromu "Nikola Tesla".
 
Матеја Бељан":3o0v0bhv je napisao(la):
ali ako zivis u zemunu i studiras na zvezdari ili vozdovcu, ili zivis na zvezdari i vozdovcu, severnoj paliluli, rakovici ili sl. a radis na NBG i te kako se isplati da presedas, jer najveci deo voznje prodje za 10 minuta. Hocu da kazem da Beograd nije samo centar, vec da se Beovovzom bas IZBEGAVA centar kada idete s kraja na kraj grada.
Da li se izbegava centar (u smislu guzve kroz isti) ili ne je nebitno, jer je Beovoz odvojen sistem od ostalog saobracaja.

Na kraju ipak veliki broj ljudi i dalje gravitira ka centru. Drugi "centar" ka kom ljudi gravitiraju je NBG, ali tamo postoji samo jedna stanica. To sa presedanjem je kul, ali to znaci da ostali vidovi prevoza moraju biti dobro sinhronizovani sa beovozom (ovo mi lici na fantaziju u trenutnim uslovima), jer dzaba mi sto je voz 15 min brzi ako onda izgubim 15 min cekajuci autobus.

Beovoz moze da dodje do izrazaja kao neki "ekspres metro" kroz grad tek ukoliko se poveze sa pravim metroom, ili bar sa nekim denivelisanim tramvajem (LRT, stagod) jer ce onda presedanje biti brzo i bezbolno. Bez toga, Beovoz moze da ispuni funkciju prigradske zeleznice, i da usput funkcionise kao "ekspres metro" ali za jedan vrlo ogranicen broj ljudi, tj. ta funkcija ce biti nuspojava a ne svrha beovoza.
 
24149169201542ba1029buj2.jpg

:violina:
 
Ja mislim da je Prokop sasvim OK pozicioniran.
Nikako mi ne upeva da vidim šta je prednost postojeće pozicije železničke stanice u odnosu na Prokop...

Za druge gradove ne znam, ali u Beču su Westbahnhof i Suedbahnhof sasvim lepo udaljene od centra...
 
centar Pariza i Londona je okružen železničkim stanicama. Amsterdam Centraal je u centru grada, isto tako i u Bazelu i Cirihu. sadašnja železnička stanica je nešto slično Wien Südbahnhof. relativno blizu centra, kao i u Berlinu (mada je denivelisana pruga)
 
Pa ruku na srce, nije ni Prokop toliko daleko od centra. Tri ili četiri stanice trolejbusom, kroz Kneza Miloša, i kod Beograđanke ste.

Zašto je uopšte bitno, u svakom slučaju, da stanica bude u centru? Bitno je da bude dobro povezana sa svim rezidencijalnim delovima grada, što centar po logici stvari jeste, ali obrunta implikacija ne važi - da centar mora biti jedini deo grada za kojeg se to može reći.
 
BEOGRAD GRAD BUDUĆNOSTI: Gradska železnica
Vozovi će ići na svakih 15 minuta
Autor: G. Svilar - N. Korlat | Foto:g. srdanov | 30.10.2009. - 09:25
Posle šest meseci pregovora sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), polovinom novembra trebalo bi i konačno da bude odobren kredit za modernizaciju gradske železnice u vrednosti od 35 miliona evra, kojim će biti kupljene nove garniture. U međuvremenu, Grad će iz sopstvenih sredstava finansirati popravku postojećih vozila i rekonstrukciju šina, pa se očekuje da "Beovoz" u novom ruhu profunkcioniše već polovinom sledeće godine.

Dok ne bude potpisan ugovor o zajmu sa gradom Beogradom, trasa "Beovoza" će biti rekonstruisana, a postojeće garniture popravljene, što će u najvećem delu finansirati gradska vlast iz svoje kase. Tenderska komisija sastavljena od predstavnika Grada i "Železnica Srbije" juče je otvorila ponude za opravku postojećih devet elektromotornih garnitura, što će biti prvi korak u revitalizaciji gradske železnice.
beovoz-t.jpg

U igri su četiri firme i mogu samo da kažem da one nisu poznate javnosti. Nijedna od njih za završetak posla nije ponudila duži rok od sedam meseci, što se poklapa sa našim planovima da "Beovoz" oživimo do polovine sledeće godine. Osim toga, do tada bi trebalo da bude završena rekonstrukcija levog banatskog koloseka u stanici "Beograd centar", kao i petog i šestog koloseka. Treći deo posla biće eliminacija laganih vožnji na relaciji od Pančevačkog mosta do Batajnice - kaže za "Blic" Dragan Stanković, direktor Sektora za prevoz putnika u "Železnicama Srbije" i dodaje da će najverovatnije rekonstrukcije pruga raditi građevinska operativa ovog preduzeća, uz finansijsku pomoć Grada.
Ipak, da bi sistem "Beovoza" funkcionisao kako su to zamislile gradske vlasti, nije dovoljna samo opravka pruga i postojećih devet elektromotornih vozila. Zbog toga se planira nabavka novih 20 vozova, a novac za njihovih kupovinu biće pribavljen od kredita evropskih finansijskih institucija.
Već pola godine traju pregovori Grada i EBRD o odobravanju zajma za modernizaciju gradske železnicu. Kako saznajemo, u ovoj instituciji su raspoloženi da Beogradu odobre kredit od 35 miliona evra, što će se najaverovatnije i dogoditi polovinom novembra. Osim ovog zajma, Beograd bi za projekat moderne gradske železnice novac trebalo da dobije i od Evropske investicione banke, čime će ukupan iznos zajma dostići oko 80 miliona evra.
- Pre desetak dana imali smo sastanak sa predstavnicima EBRD i EIB i oni su zdušno podržali ovaj projekat i poručili nam da će u njemu sigurno učestvovati. Međutim, te banke imaju svoje procedure, biraju konsultante prilikom odobravanja kredita i njihovu odluku treba sačekati neko vreme - kaže Stanković.
Čim posao oko pribavljanja novca bude završen, Grad će početi pripreme raspisivanja tendera za kupovinu 20 novih elektromotornih garnitura. Ako sve bude išlo po planu, javni konkurs biće raspisan do kraja ove godine, najverovatnije polovinom decembra.
U ovom trenutku najveća mana gradske železnice je nepouzdanost. Putnici je mahom ne koriste jer nema garancija da će određenog dana, u određeno vreme imati prevoz do posla i nazad. Osim toga, izgled vozova nije reprezentativan. Vagoni su prljavi i stari, a njihova prosečna brzina ne zadovoljava potrebe putnika. Prema ranijim najavama nove garniture će se po enterijeru, konstrukciji i ubrzanju bitno razlikovati od garnitura za regionalni železnički saobraćaj. U gradskoj železnici neće biti prvog i drugog razreda. Sedišta će biti drugačija, svakako manje udobna, jer je brža izmena putnika, a ove garniture obično imaju više mesta za stajanje.
- Od juna sledeće godine, kada budu završene rekonstrukcije infrastrukture i popravka devet garnitura, počeće da funkcioniše petnaestominutni takt. To znači da će na svakih 15 minuta saobraćati jedna garnitura. To je toliko značajan napredak da će se svi putnici iznenaditi - zaključuje Stanković.
Izvor: Blic
Link: http://www.blic.rs/beograd.php?id=118189
 
Ma ne ako si primetio oni menjaju koncept,Beovoza ,tako i kažu u planiraju prvoj i drugoj fazi katke gradske linije,Zemun -P.Most ,pa P.Most-Rakovica-Železnik i Resnik,i Železnik-(Resnik) -Zemun, tako da su planirali da za te kratke deonice kupe Metro vozove tj.slične onima koji se voze po današnjim metropolama sa teškim Metro sistemima,a onda da recimo od Mladenovca,Lajkovca,Lazarevca na intervalu od sat vremena dovoze regionalni vozovi verovatno za početak ovi RVR a kasnije novi EMU(možda i Desiro ali sa el.napajanjem) do resnika gde presedaju na gradske u intervalu 10-15 min. od izloženog plana ja sam to tako shvatio ima li neko drugačije tumačenje?i ne zaboravi da nije samo 35 mil nego 80 mil eur zajedno sa Svetskom bankom,a tu verovatno spada i uređenje stanica i izgradnja novih,dok se iz Gradskog budžeta popravljaju šine.
 
I
20070706092437_sub_g.jpg


20090528014658_izmir.jpg
CAF je u igri,i to veoma,ali šta god da nabace biće super u odnosu na ono planinarenje od ulaza u RVR,svi ti vozovi su brzi,niskopodni,klimatizovani i možeš bajs da voziš :kk:
 
Ima interesantna video prezentacija novog Desiro City light reil voza,ako nko može da je postavi bilo bi lepo(verovatno učesnik tendera za Gradsku železnicu.
 
I ja mislim da ce da kupe metro vozove sa overhead napajanjem za grad. Za dalje ne mogu desiro i te sa spustenim platformama zbog visine platforme na svim stanicama. Bilo bi kao obrnuto planinarenje od RVR-a :D
 
20050317122527_106.jpg
20050317122456_105.jpg
20081015044944_argel_2.jpg
20081015044627_argel_1.jpg
20081015044944_argel_2.jpg

Slažem se ,od koncepta koji su predočili za Gradsku železnicu, izgleda da kao da će od Batajnice do P.Mosta ići Metro vozovi a ne EMU, linije su predviđene i u daljoj fazi samo do Resnika i Železnika ,a sva presedanja za dalje(Valjevo,Loznica,Mladenovac) u EMU,tako da će sistem funkcionisati slično kao Metro sistem,
 
E i još nešto,primetio sam da na potezu,stanica NBG -T.Bunar menjaju drvene pragove sa betonskim,mogu se videti sa Bulevara na nasipu,znači krenulo je sa rekonstrukcijom šina u gradu :)
 
Vrh