Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Da ,i meni se čini teški tramvaj na železničkim šinama,ali opet kad razmislim ne isplati im se na duži rok da kupuju neujednačene mašine,jel kad sistem RM potpuno zaživi linije će se protezati do Mladenovca i Pančeva ,možda i do NS, a to znači da je neophodan visokokapacitivni sistem,broj putnika RM će biti kao u Gradskom Metrou.
 
šine su iste. stavi preko tih šina beton i dobićeš tramvajske šine.
i da, ne isplati se kupovati lakše vozove za kratak vremenski period, pa onda kupovati teške garniture.
 
JohnnyLee":233hrm57 je napisao(la):
nov Deziro, kako sam ja negde jednom pročitao, košta oko 1,5 miliona €. evo i brošura Deziro ML na Simensovom sajtu. ima više varijanti, meni lično se za Beovoz sviđa 4 vagona sa po dvoja vrata
Desiro ML je za duza putovanja od sat vremena, ne za potrebe beovoza. Za beovoz su upravo oni koje smo ja i 2012 postavili, desiro classic.

Zasto kupuju DIZEL garniture a ne na struju?
 
Da dobro pitanje,ali za Beovoz će verovatno biti na struju zato što i sadašnje garniture idu na struju,ekologija i cena pre svega,u Bg će ceo šinski sistem RM i Metro,tramvaj ,trole koristiti struju a busevi će preći na gas ili bio dizel.A za Srbiju možda dizel varijanta da bi vozio i tamo gde pruge nisu elektrifikovane a i zbog pouzdanosti ako se desi neka velika havarija na elektranama.Naglabam..ali mi ništa treće na pada napamet.
 
2012":151ly7i4 je napisao(la):
Da vam kažem moje mišljenje,dosta toga će izmeniti Đilasov plan da se pusti u pogon u prvoj fazi najkraće varijante linija kao P.most-Zemun dok se duže linije i razvoj očekuju za 5.godina

jel kad sistem RM potpuno zaživi linije će se protezati do Mladenovca i Pančeva ,možda i do NS,
Ти стварно у то верујеш?

Та прва фаза која је била "за годину дана" је већ сада "за годину-две".

Ако мене питаш, када је тако почело... прва фаза ће бити готова за 2,5 године, и после тога је крај. У ствари, не, после тога су избори.

И не, нема потребе да се сада расправљамо. Да се видимо 21. јула 2010. и проверимо шта је пуштено у промет? Или пред изборе?
 
MareCar":317h3uwz je napisao(la):
JohnnyLee":317h3uwz je napisao(la):
nov Deziro, kako sam ja negde jednom pročitao, košta oko 1,5 miliona €. evo i brošura Deziro ML na Simensovom sajtu. ima više varijanti, meni lično se za Beovoz sviđa 4 vagona sa po dvoja vrata
Desiro ML je za duza putovanja od sat vremena, ne za potrebe beovoza. Za beovoz su upravo oni koje smo ja i 2012 postavili, desiro classic.

Zasto kupuju DIZEL garniture a ne na struju?
verovatno da bi zamenili šinobuse i Šveđanke na neelektrificiranim deonicama Čačak-Stalać, Ruma-Šabac, Lapovo-Kragujevac-Kraljevo-Kosovo, Požarevac-Majdanpek-Zaječar-Niš, i gore po Vojvodini

u tekstu piše: commuter, regional and Interregio traffic, a Beovoz ti dođe commuter.
anyway, mogli bi njega da kupe umesto ovih ruskih garnitura za duža putovanja, s obzirom da Beograd-Prijepolje nekad voze te garniture (vozio sam se par puta, i ukočio se skroz)

a 2012 je postavio Deziro ML ;)
 
Pa da njegova greska, pa si ti samo pohvatio...ja sam postavio pravi :D
 
metro_dubai_sta_web.jpg

Stanica na Nbg noću,zamislite......
 
Fale mi satori i kartonske kutije priljubljeni uz zidove. :D :D
 
U listu "Pruga"www.Železnice srbije,15.jula.,kažu da je formirana komisija za izradu konkursne dokumentacije za opravku devet elektromotornih garnitura,pod nazivom"remontovani vozovi unapređuju gradski saobraćaj",ima i nekih detalja u članku o tome,ali je u pdf-u,nešto se pokrenulo? :/
 
Kao sto sam obecao, evo slika gradsko-prigradske zelezniceu Perthu koje sam slikao prosle godine u naselju Como. Radi se o novoj liniji za Mandurah, koja je otvorena 24. decembra 2007. Vozila su siroka 2900 mm, sirina koloseka 1067 mm. Sva vozila su porizvedena u saradnji EDi-a i Bombardiera.

Nova vozila B serije
nbp2jr.jpg

Stariji EMU A serije
1zgb09c.jpg

a9trmf.jpg
 
Bolje nas LRT da bude na uskim sinama, pa da se kombinuje lakse s tramvajima. Al za metro su mi uske sine bez veze
 
Transperth koristi kolosek 1067 mm zato sto citava mreza Zapadne Australije koristi taj kolosek, osim pruge Perth-Sydney i neke teretne pruge kod Fremantlea koja ima standardni kolosek (1435 mm), pa i na tom potezu koju koristi linija za Midland, koju skoro svaki dan koristim ima uski kolosek, odnosno pruga ima tri sine.
Metro u Bilbau, Palma de Mallorci i LRT u Valenciji koriste metarski kolosek zato sto su iskoristili deo lokalnih uskotracnih metarskih pruga koje su pretvorili u metro. Slicno je i u Barceloni sa linijom L8 koja je prigradska zeleznica (Zhaba ce bolje objasniti).
Mnogi japanski metroi imaju kolosek 1067 mm (neki 1372) zato sto je to njihova sirina koloseka (osim Shinkansena). Naravno da bi bilo bezveze ako se ikad krene u realizaciju metroa da bude nekog dugog koloseka osim standardnog. Jedino, ako se deo postojece tramvajske pruge bude pretvarao u nesto drugo moze da ostane metarski kolosek, ali to moze biti samo iznimka.
 
Oni za sada ne planiraju da kupuju nove garniture, vec da za prvu liniju remontuju 5. 2010. bi isla do zemuna, a 2011. do batajnice na 15 min
 
Данас сам путовао након вишегодишње паузе на релацији Батајница-Вуков Споменик. Наравно воз је каснио 15 мин али се то на крају повећало на 25 али и са толиким кашњењем се стигне пре него градским аутобусом. Прво лично ме одушевила идеја да Беовоз продужи до Инђије јер то људима у Инђији заиста пуно значи. Изненадило ме да у Батајници и није било баш пуно путника а до Батајнице се воз баш напунио, додуше нико није стајао. Иначе раније сам редовно путовао Беовозом на факултет и заиста се мало тога променило. Драго ми је да су се коначно сетили да избаце она плишана седишта па сада има више места за седење и нема више оног непријатног мириса (можда ово делује као ситница али заиста пуно значи). Мислим да би било довољно да се поштује ред вожње и да се уведе јединствен тарифни систем да би већина људи из Батајнице (не треба заборавити и нова насеља чије је аутобуско чвориште код железничке станице у Батајници) користила Беовоз. Овако углавном сви крену што личним аутомобилима, што градским аутобусима и наравно морају на неки мост тако да колико год Беовоз олакшава путовање људима који имају прилику да га користе толико је од општег интереса за све Београђане.
 
Trenutno najbolje i najbezbolnije rešenje je poklanjanja preostalih RVR (Rīgas Vagonbūves Rūpnīca) EMU-a železnicama srbije koje su u iovako očajnom stanju te njih iskoristiti za Novi Sad i tako ukinuti autobuse a da BG i NS budu dobro povezani vozovima. Pruga se iovako modernizuje na toj relaciji pa bi vozovi išli 160km/h umesto 80km/h (ako bog da da nije blokiran) autobusom novim autoputem.

A najbolje rešenje za Beograd jeste Bombardier HK koji negde sam pročitao da košta samo 500000 po vagonu za razliku od klasišnog koji je ~1200000 eura. Druga opcija može biti uskoprofilni voz metroa iz Santijaga NS-07 proizvođača CAF

evo i slike:

http://www.flickr.com/photos/metrotren/3708090859/sizes/l/

Jedina raylika bi bila ta što bi stakla mogla biti lepljena kao u Berlinskom HK i ne bi imao dodatne gumene točkove. Neka ih za početak kupe samo 10 a za to vreme da prokopaju dve stanice i to iza hrama gde idu trole (Makenzijeva kod RK "Beograd") i jednu u Ruzveltovoj. Da osposobe Dunav stanicu i naprave skretanje ka njoj od Pančevca. Da našminkaju ostale stanice i da malo izmene autobuske linije kako bi autobusi otvarali vrata tačno naspram voza a da pritom dolaze tačno u isto vreme kad i voz. Samo tako bi radila Beogradska Gragska Železnica. Ostalo bi sve bila polovična rešenja. Onda za drugu liniju ka Resniku treba prokopati parče tunela da skrene ka Dedinju jer se tu ukrštaju mnoge linije i to bi mogla biti veća presedačka podzemna stanica a majmuni mrdnuli tunel kad su gradili 200m nez Teodora Drajzera. I samo napravili problem bez problema te sad moraš više da ulažeš da bi oformio pravu gradsku žečeznicu jer Beovoz nije ni zamišljen kao gradska, već kao prigradska. Uostalom zato su i koristili baš RVR vozove a ne prave gradske vozove koji se ne razlikuju od metro vozova. Jedino što bi morali uraditi jeste dodavanje šine za napajanje (treće šine) da bi vozovi uopšte i išli jer je jako ružno da na uskoprofilni voz staviš pantograf, izgledao bi kao tramvaj koji nema zaobljenu njušku već je ravan. Inače Berlinski S-Bahn ide potpuno isto kao metro na treću šinu i to je mnogo elegantnije rećenje jer nisu potrebni ružni vodovi za struju.
 
Nema potrebe uvoditi trecu sinu na Beovoz, puno bi kostalo a i radi se o sasvom drugom naponu mreze koju koristi Boevoz i berlinski S-bahn. Ono sto bi prvo voleo da vidim to su nova vozila, gde je god moguce denivelaciju pruznih prelaza i da svi stanicni preoni budu iste visine. Slazem se da bi i Dunav stanicu trebalo osposobiti i napraviti skretanje od vracarskog tunela ka njoj.

ThinkAgain":1qdk4yfv je napisao(la):
Onda za drugu liniju ka Resniku treba prokopati parče tunela da skrene ka Dedinju jer se tu ukrštaju mnoge linije i to bi mogla biti veća presedačka podzemna stanica a majmuni mrdnuli tunel kad su gradili 200m nez Teodora Drajzera.
Molim te, objasni mi na sta si konkretno mislio.
 
Treća šina je tu da skloni mrežu iznad naših glava koja je ružna. A to što u ovoj ludoj zemlji ni vodovi za struju nisu ispod trotoara pa posle svakog nevremena nestane struje to je već druga priča. Beovoz ide trasom državnih železnica i mora da se odvoji a treća šuna je svakako jeftinija od pasarela na svakih 30-40m. To što si ti stavio slike iz Pertha ne mora da znači da ćermo i mi videti iste banderice jer ovi naši očigledno ni ne znaju da to postoji.

Što se Dedinja tiče znaš valjda da tunel zapravo ne ide ispod pijace nego ispod zavoda za bolesti zavisnosti koji je skoro 500m niz Teodora Drajzera ka Topčideru. Treba da dodaju parče tunela da bi se napravila stanica tačno ispod kružnog toka i postojećih stanica buseva i trola jer je glupo da prolazi kroz naseljeno područje a da ne staje jer ako ide samo do Resnika a i jeste gradska a ne prigradska železnica, onda bi bilo mnogo manje putnika dok ovako mogu da se sliju u voz da se ne bi zaglavili na Autokomandi autobusom ili u Kneza Miloša trolom.
 
Slike iz Pertha sam postavio zato sto je to, za sada, najblize resenje koje bi se moglo trenutno primeniti za Beovoz. Nisam do sada nikoga upoznao da mu smeta kontaktna mreza. Najzad, vozovi sa kontaktnim vodom su brzi nego sa trecom sinom. Jedina prednost trece sine je sto su tuneli jeftiniji jer je profil manji. No dobro, ukusi su ukusi.
Ovde bih se slozio s tobom da se Beovoz, odnosno buduca gradsko-prigradska zeleznica mora odvojiti sto je vise moguce od drzavnih tracnica (odnosno koridora 10) i da ima svoje posebne. Neki najidealniji sinski prevoz za Beograd bi bio nesto poput BART-a u San Fraciscu, koji je kombinacija metroa i S-bahna, s tim sto za nas ne bi bila potrebna toliko siroka vozila.
 
A i dalje prolazi kroz centar grada voz za Rumuniju iako je osposobljena pruga oko Dorcola... Beovoz kasni da bi prosao rumunski voz
 
ThinkAgain":21b85evm je napisao(la):
A to što u ovoj ludoj zemlji ni vodovi za struju nisu ispod trotoara pa posle svakog nevremena nestane struje to je već druga priča.
Kako u kom delu grada, npr. postoje visokonaponski dalekovodi koji idu kroz centar - do trafo stanice u Jevremovoj, a i čitava mreža u centru grada je spuštena pod zemlju. Na Novom Beogradu, takođe (mislim o normalno urbanizovanom delu sa pravim zgradama).
 
Vrh