Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

2012":y5u3cxyp je napisao(la):
Da,u direkciji treba da donesu stratesku odluku kao i nacin finansiranja sirenja i opremanja BGVoza u narednih 5 god,sta se svake godine radi koliko novaca je potrebno,gradnja stanica,rekonstrukcija postojecih isl.
Stvari moraju da se rešavaju što je pre moguće. Postojeće garniture mogu da saobraćaju još oko 27 do 30 meseci nakon čega će otići ili na remont ili u istoriju. Ako se reši kupovina novih garnitura, za njih je potrebno stvoriti uslove koji će im omogućiti normalan saobraćaj, kao što su infrastruktura tj mesta za održavanje, servisiranje i čišćenje, obučiti ljude, stvoriti tehnološki proces održavanja, obezbediti nesmetanu nabavku rezervnih delova, potrebne dozvole za saobraćaj na našim prugama i još dosta toga što iziskuje mnogo vremena kojeg mi nemamo na pretek.
 
Somi303":l76j6yi9 je napisao(la):
Воз је прошао тест, али аутобуси.. Да би они прошли потребан је цео погон Земун.. :bash:

вала баш. ишли смо пешке данас од главног улаза до Моме да бисмо ухватили неки бус, па се сви нагурали код Моме, па опет назад до главног улаза. бус превоз је данас био катастрофа. док је БГВ ишао у минут. јесу биле гужве, али је функционисало беспрекорно. једино, као што рече Шоми, могли би да уведу дисплеје у возове, а не да људи питају где иде воз


2012":l76j6yi9 je napisao(la):
Da,u direkciji treba da donesu stratesku odluku kao i nacin finansiranja sirenja i opremanja BGVoza u narednih 5 god,sta se svake godine radi koliko novaca je potrebno,gradnja stanica,rekonstrukcija postojecih isl.

ево плана:
1. реконструкција постојећих стајалишта (редом: П. Мост, Вуков споменик, К. Парк, Т. Бунар, З. Поље). уједначавање висине платформи (као на П. Мосту), капије са чекирањем на улазу, покривање стајалишта, разглас, електронски дисплеји. све то може да се уради, са затварањем тих стајалишта, за 3 до 5 месеци (месец дана по стајалишту, могу и два да се раде у исто време, али да иду П. Мост и З. Поље, В. споменик и Т. Бунар, К. Парк), изградња другог колосека до Овче и стајалишта Камендин по горе наведеним стандардима.
2. реконтрукција станица Батајница, Земун и Нови Београд, са истим пословима као горе наведено, с тим да би овде послови трајали дуже, и онда не би ваљало комплетно затварање, него затварање део по део. реконструкција стајалишта и станица Крњача, Себеш и Овча.
3. док траје реконструкција стајалишта и станица на линији 1 креће се у набавку нових возова и почиње се планирање реконструкције шина, стајалишта и станица на будућој линији 2
4. реконструкција станица и стајалишта на линији 2 на потезу до Ресника (цирка 7, 8 месеци)
5. активирање линије 2 до Ресника и почетак реконтрукције стајалишта и станица до Младеновца
6. активирање линије 3: Раковица-Младеновац, реконструкција стајалишта и станица до Лазаревца
7. линија 4: Ресник-Лазаревац
 
Johnny Lee,Slažem sa planom sve je tu,a ovi u direkciji nadam se da znaju da se takav plan zapravo radi kao jedan projekat koje rade renomirane kuće iz te oblasti zbog primene traženih standarda kao i tehnologije,bezbednosti.
Siemens je jedna od renomiranih kuća za tako nešto,da podsetim da je u prvoj fazi kada je 90'ih proradio Beovoz nosilac toga posla bio Siemens..mogu i da skinu prašinu sa tadašnjih projekata.. :kafa:
 
Александар":17y7uycn je napisao(la):
A mi smo jako bogata zemlja i imamo ogromne prihode da možemo da poredimo funkcionalnost?

Koji to političar priča o EU a kupuje Ruske elektrificirane kontejnere?

Jesmo li ih kupili? Mi ih imamo i ne možemo ih baciti. Drugo, voz nije ruski, već Sovjetski, tj. Letonija. Ja sam srećan što su te garniture remontovane, ako nam trebaju novi EMV, onda su to svakako dalje destinacije. Sebično je govoriti da neko ko putuje 30minuta ne može da istripi RVR i da mu taj voz smeta. Ja bih sada bio srećan da se sredi infrastruktura, linija za Resnik, stajališta. Da se povede računa i spreči grafitiranje garnitura, pa tek na kraju kupuju nove garniture.

Što se spoljašnjosti, meni je RVR recimo spolja lepši od onog zagrebačkog, ali to je lična stvar
ZS412089_jpg_72945.jpg

Ruski Elektrificirani Kontjner je Class 711 oko koje su toliko digli medijsku buku da su odmah brže bolje nakačili na Wikipediju. Class 711 je svojevrsno novi RVR, i da, Ruski je a ne Letonski.

Od reinkarnacija i vaskrsnuća SSSR-a pred vratima Evrope se ježim.

Što ne kupe novi Vagonmaš/Škoda metro voz NeVa:

1024px-Vagon_metro_Neva_obkatka_v_depo_%286%29.jpg


^^^Ko kaže da u zemljama ex. SSSR-a ne može da se napravi nešto atraktivno i pristojnog kvaliteta. Ovo je pravi primer balansa cene i kvaliteta. Nije skup kao Siemens a nije škart standard kao ono u Moskvi i Sofiji. Iskreno bio bih preprepresrećan da Beograd dobije NeVu za metro i za BG:Voz sa prigradskim rasporedom sedišta, malčice užim vratima i većom max brzinom, pantografom. 5 vagona puna kapa (100m kao RVR) i za jedno i za drugo. Različite kolor šeme za dva različita železnička podsistema i eto.

Pa ako Rusi imaju zaista šta da ponude (ovo je u saradni sa Škodom Plzenj, dakle elektrika i verovatno dizajn, proizvodnja Peterburg) zašto se onda dižu iz mrtvih Černobiljske šklopocije koje treba da saobraćaju jednokolosečnim sporednim regionalnim trasama što dalje od glavnog grada?

Eto neće Desiro neka kupe taj Vagonmaš, stave sedišta slična Ganzu iz Zagreba, urade kolor šemu na nivou Deutsche Bahna, Škoda kvalitetna elektronika i eto ko bombonica. Malo srede stanice, produže linije do oba Aerodroma, do prigradskih mesta i sa tim novim vozovima sistem bi bio neprepoznatljiv. Atraktivan i pristojnog kvaliteta. Za toliko pare sigurno imamo.

Najjeftinije rešenje je da RVR ostave za dalje linije a za ove bliže Vagonmaš, ali šta ćeš kada oni jednostavno neće da smanje procenat RVR-a već evo stalno povećavaju. Treba da remontuju još 2.

Hoću ravnu platfornmu visine 1m da ulazim bez stepenica kao u bilo koji Metro ili S-Bahn. Ova NeVa bi bila fenomenalna stvar za unifikaciju gradskog železničkog voznog parka jer bi izgled bio isti, kolor šema drugačija, elektronika drugačija i drugačiji raspored prilagođen različitoj upotrebi. Jel to teško? Jednostavno nemaju volju za tako nešto jer da imaju uradili bi to odmah. Samo da kupe nove vozove i srede stanice, smanje interval pa sve bi se manje vozili autobusima (mučibusima). Prve metro style vozove bi ladno mogao da ima BG:Voz ali šta ja mogu kad su oni zapeli za ex.SSSR voz koji nije namenjen gradskoj upotrebi, bar ne po savremenim standardima EU, USA i Japana.

Zapravo u USA i Japanu su commuter vozovi vrlo slični metro vozovima iako Evropljani vole da izmišljaju krive Drine.

Eto ako neko ovo čita neka uzmu tu NeVu, postala bi sinonim za metro/gž što bi doprinelo razvijanju svesti građana o tome šta su savremeni sistemi teške gradske železnice, da su vrlo slični ali vrlo različiti od tramvaj/LRT derivata ili drumskih sistema.
 
Ova Neva je prava stvar za nas,grad je BGVoz ide samo do granica Beograda te bi garniture za BGVoz trebale da budu klasične metro,dalje preme unutrašnjosti vozi Beovoz pa za razliku od njih , ne trebaju nam klasični S bahn vozovi tipa Siemens deziro, već Neva.
Neke aktuelne zagovornike Lrt nervira taj klasični,teški izgled BGVoz sistema te kada bi se pitali verovatno bi minirali tunele.. ;) ali nama je najvažnije da Điki i Antić podržavaju razvoj BGVoza u šta smo se uverili..
Ruse ne treba potcenjivati posebno u železnici i sve vezano s tim,RVR iako stari sasvim pristojno obavljaju posao u ovim okolnostima,trebaju nam novi vozovi ok biće i to,najavljivano je da će nam se iz španskog kredita kupiti verovatno CAF ali su pare otišle na nešto drugo?.
Dakle imamo problem da li će se dati prioritet BGVoz sistemu,da li će se ulagati ,koliko železnice a koliko grad,pitanje vlasništva na stanicama i dosta stvari za debatu.Da li će grad i pored gradnje metro ulagati jednako u BGVoz ili će prepustiti železnicama..još nas niko nije obavestio..u evropi ima raznih modela vlasništva..s bahna .Kažu da dogovor grada i železnica funkcioniše dobro..da podsetimo da je grad Beograd finansirao ravnopravno izgradnju čvora te bi po toj logici trebalo da postane suvlasnik čvora ili stanica i sl.
Ako ste koristili stanicu P.Most visina platforme ta koja je odgovarajuća ima se osećaj da se ulazi u metro granituru..to je barem moglo da se odradi sa domaćim firmama,i sa tom kritikom se slažem..
Metrovagonmaš je sada u koperaciji sa Alstomom pa sve nove metro i s bahn garniture su počeli da proizvode po najvišim svetskim standardima..Alstom također uči od rusa,njihova tehnologija za železnice je specifična..i često naprednija i sa inovacijama,česi su inovatori za el.motore i tako.. :kafa:
 
2012":162g91ot je napisao(la):
Ova Neva je prava stvar za nas,grad je BGVoz ide samo do granica Beograda te bi garniture za BGVoz trebale da budu klasične metro,dalje preme unutrašnjosti vozi Beovoz pa za razliku od njih , ne trebaju nam klasični S bahn vozovi tipa Siemens deziro, već Neva.
Neke aktuelne zagovornike Lrt nervira taj klasični,teški izgled BGVoz sistema te kada bi se pitali verovatno bi minirali tunele.. ;) ali nama je najvažnije da Điki i Antić podržavaju razvoj BGVoza u šta smo se uverili..
Ruse ne treba potcenjivati posebno u železnici i sve vezano s tim,RVR iako stari sasvim pristojno obavljaju posao u ovim okolnostima,trebaju nam novi vozovi ok biće i to,najavljivano je da će nam se iz španskog kredita kupiti verovatno CAF ali su pare otišle na nešto drugo?.
Dakle imamo problem da li će se dati prioritet BGVoz sistemu,da li će se ulagati ,koliko železnice a koliko grad,pitanje vlasništva na stanicama i dosta stvari za debatu.Da li će grad i pored gradnje metro ulagati jednako u BGVoz ili će prepustiti železnicama..još nas niko nije obavestio..u evropi ima raznih modela vlasništva..s bahna .Kažu da dogovor grada i železnica funkcioniše dobro..da podsetimo da je grad Beograd finansirao ravnopravno izgradnju čvora te bi po toj logici trebalo da postane suvlasnik čvora ili stanica i sl.
Ako ste koristili stanicu P.Most visina platforme ta koja je odgovarajuća ima se osećaj da se ulazi u metro granituru..to je barem moglo da se odradi sa domaćim firmama,i sa tom kritikom se slažem..
Metrovagonmaš je sada u koperaciji sa Alstomom pa sve nove metro i s bahn garniture su počeli da proizvode po najvišim svetskim standardima..Alstom također uči od rusa,njihova tehnologija za železnice je specifična..i često naprednija i sa inovacijama,česi su inovatori za el.motore i tako.. :kafa:

Eto 2012 da lobiramo za NeVu. Meni se baš sviđa.

Evo malo detalja na Vagonmašovom sajtu:

http://www.vagonmash.ru/en_products-2-4.htm

Sa Škodinog sajta:

http://www.skoda.cz/cs/produkty/metro/metro-petrohrad/

I PDF sa Škodinog sajta sa specifikacijama i crtežima:

http://www.skoda.cz/cs/produkty/met...4DE9CE71CE9FF33F52232D383B1974E7/resource.pdf

Ukupna dužina 5 vagona je 99,25m. Kolosek je Ruski 1520mm tako da bi naši imali standardni 1425mm. Za BG:Voz Pantograf verzija a za metro kolektori.

5 vagona ima 228 sedišta. Sedenje+stajanje@4p/m2=1322

To je za metro. BG:Voz bi imao više sedišta tako da bi to onda bilo oko 950 s tim što bi prosek trebalo da bude 700-800.

BG:Voz je na 25kV AC ako se ne varam a ovaj je 750V DC za treću šinu. Znači razlika je da li je mainline ili metro specifikacija.

RVR pola nek puste po daljim kracima a ostatak nek daju da rade u drugim gradovima, npr. Jagodina-Ćuprija-Paraćin, u Nišu da se elektrificira pruga i izbaci šinobus, NS-ZR isto umesto šinobusa samo da se dogradi deonica Žabalj-ZR. Požega-Užice-Zlatibor, ima trasa koliko god poželite za remontovane RVR. Sada BG drži RVR kao da su ne znam šta a ostali se voze šinobusima sa intervalom na 2 sata. RVR je ipak Majbah za šinobus. Kasnije novije RVR prebaciti na neke druge trase pa onda i ti gradovi mogu da dobiju NeVu. To bi bila svojevrsna mreža gradskih železnica sa standardnim voznim parkom na teritoriji cele zemlje.
 
Pa realno ako bi se RVR sa BGVoza prebacili na sistem Beovoza naredne 3 g.prigradske linje bile bi pristojno pokrivene,a posle toga RVR ističe rok.
Pre ili kasnije sada za god ili dve novi vozovi za sistem Bgvoza su neminovnost samim tim što im ističe rok prema proizcvođačkoj specifikaciji.. :kafa:
Koliko mi je poznato u toku je tender za nabavku novih el.Emv za Ž.S nekih 20-30 granitura,iz kredita Ebrd.Eurofime,ndajmo se da će barem 10 ak da postave na BgvoZ.. :kafa:
 
kako je ruzna ta skoda :O
meni se iskreno svidjaju ovi nasi vozici al da se ja pitam prefarbao bi ih ili u belo ili u sivo i izgledali bi bolje ;)
 
Pa dizajn ove Škode se skoro uopšte ne razlikuje od Alstom,a prednja maska se bira prem zahtevu za svaki grad posebno kao kod tramvaja,sa strane izgleda super,a enterijer se također bira prema želji,sedišta,boje,materijali tj.hoćeš li lux verziju ili jeftiniju.. :kafa:
Što se tiče BGVoza treba da ostane tradicionalno radničko plava..ili bih se složio da svi vidovi javnog prevoza pa i BVG budu kao CAF crveni sa plavom linjom ..
A raspored sedišta,najlogičniji za kratke relacije BGVoza i zbog gužvi kada su manifestacije i zbog bicikala i sl.
http://www.vagonmash.ru/img/neva_prom_2.jpg
Da je bilo ovakvog rasporeda sedišta,ne bi bilo situacije kao jučer kada su ljudi visili na vratima zbog gužvi prema Batajnici,a s obzirom da su najavili da će graditi još tri stanice prema Batajnici to će dodatno povećati broj putnika u špicevima.
 
sasa901":1ozhy9nf je napisao(la):
kako je ruzna ta skoda :O
meni se iskreno svidjaju ovi nasi vozici al da se ja pitam prefarbao bi ih ili u belo ili u sivo i izgledali bi bolje ;)

Ako ti se ne sviđa možeš da staviš i masku u obliku Đilasove face. ;)

Proizvođači će sve da ti ponude samo ako imaš pare. Nekada je bio jedan model i to ti je što ti je. Pogledaj šta rade sa LRTima. Svaki ima drugu masku. Isto je sa vozovima. Neki su lepši od drugih ali lepota je na kraju krajeva u očima posmatrača.

I da, mnogo bi bili lepši da su beli sa plavom trakom (na traci beli logo GSP-a bi bio super ali džaba kad nije isto preduzeće), belim panelima umesto drvenih kao kod IK-103 iznutra da se unificira vozni park, šipke žute, sedišta za posebne kategorije putnika crvene boje. Ipak možeš ti da šminkaš babu do Bogojavjenja kada nije devojka. RVRu kozmetika ne pomaže zato što ti treba dizalica da se popneš.

Za nove vozove sa ravnim podom potrebno je podizanje staničnih platformi na svim stanicama gde bi oni saobraćali. Tamo gde idu i jedni i drugi može pola dužine stanice da bude nisko a pola visoko. Ima takvih primera u Amsterdamu.

Evo slike RijnGouweLijn, nije u Amsterdamu:

800px-High_and_low_level_platforms_on_RijnGouweLijn.jpg


Malo opširniji opis:

http://en.wikipedia.org/wiki/RijnGouweLijn
 
JohnnyLee":tkoujksw je napisao(la):
код Неве ми се не свиђа што нема пролаз између вагона. остало ми је ок скроз. а шта кажете о оваквим јапанским возилима?

Seibu 30000! Đilase imaš li ti oči!? :dil:

Fenomenalni su, ludi su skroz a opet su slatki. Vagon je obična Japanska konzerva sa jednostavnom ali kvalitetno odrađenom maskom.

U odnosu na većinu Japanskih vozova RVR su najobičnije nakaze. Japanci su u stanju da običnu konzervu pretvore u nešto.

Dobro me podseti da nije walk through. To jeste bitna mana ali to se lako može rešiti. Ipak je taj model za sada naručio samo Petrograd.

Ako se ne varam većina Japanskih vozova (možda i taj Seibu 30000) ima vrata ali su zaključana. Londonski metro takođe. Ima primera koliko hoćeš. Uglavnom su najnoviji prolazni i to ne svi. One matore 81-717 metro kante takođe imaju vrata koja služe za izlaz u slučaju opasnosti ali to nema nikakvog efekta jer treba 100 godina da se otključa. Nove linije uglavnom imaju platforme duž celog tunela pa se izlazi na vrata.

Minhenski imaju jako prostrane prolaze. Zamislite Minhenski C1 metro sa pantografom na BG:Vozu. Da to vidim pao bih u nesvest momentalno. Ustvari prvo bi počeo da plačem od sreće.
 
@2012treba uzeti neku boju ili kombinaciju boje koja bi bila zastitni znak za bg :)
a da prtitom bude ubedljiva ;)
crvena sa plavim mi nikako nije ubedljiva i deluje mnogo jeftino :)
a i zuta za plavim nije nista bolja
moj favorit je bela sa sivim :)
 
Bela može za Beograd,ali se i kada se isprlja vidi baš upadjivo..a za grafitere se ubila..razdražuje kao vampira krv :kafa:
 
pa redovno pranje nije na odmet :)
a za grafite zaposliti jos par cuvara i nema da ih ima ;)
a mogli bi i par kompozicija da iscrtane nekim cool grafitom sa nekim gb oznakama tipa pobednik ili tako nesto :)
 
2012":3l4t8tct je napisao(la):
Pa realno ako bi se RVR sa BGVoza prebacili na sistem Beovoza naredne 3 g.prigradske linje bile bi pristojno pokrivene,a posle toga RVR ističe rok.
Pre ili kasnije sada za god ili dve novi vozovi za sistem Bgvoza su neminovnost samim tim što im ističe rok prema proizcvođačkoj specifikaciji.. :kafa:
Koliko mi je poznato u toku je tender za nabavku novih el.Emv za Ž.S nekih 20-30 granitura,iz kredita Ebrd.Eurofime,ndajmo se da će barem 10 ak da postave na BgvoZ.. :kafa:

Tender je završen ali se čeka na restrukturiranje preduzeća da bi se dalje realizovao. I taj kredit je namenjen samo za železnicu! Grad Beograd je imao poseban kredit za EMV za ali izgleda ništa od toga.
 
Železničar":o28trq3t je napisao(la):
Tender je završen ali se čeka na restrukturiranje preduzeća da bi se dalje realizovao. I taj kredit je namenjen samo za železnicu! Grad Beograd je imao poseban kredit za EMV za ali izgleda ništa od toga.

Pa jel se zna ko je pobedio na tenderu? Posto meni nije poznato.
 
Ponude su dostavile kompanije Siemens, Štadler, Alstom i CAF. CAF je ispao iz trke po oceni komisije a ko je pobednik ne zna se.
 
Ovo je ''višak'' putnika koji u nedelju, zbog gužve, nisu mogli da uđu u BG voz

U st Zemun čeka se sledeći voz za Batajnicu..
fotografija1066.jpg



U st Zemun čeka se voz za Panč. Most koji upravo nailazi.
fotografija1074.jpg
 
dal je moguce da se stavi displej nekako na ovaj bg voz da se vidi kuda ide ???
i dal je iako moguce da srede malo te stanice :)
da malo krenemo ka zapadu :)
 
Bilo bi lepo kada bi se unificirale stanice, sa natpisima koja je stanica, i gde koja ide strana. A da se na ulazima u stanicu stave oznake bg voza to bi makar više dalo utisak da se radi o metrou ili tako nečemu :)
 
Vrh