Bg voz” prosečno kasni devet sekundi
Putnici ni posle dve godine rada ne veruju da satove mogu da navijaju po dolasku voza, koji je najbrži način putovanja kroz grad. – Vagoni su čisti i uredni, a nova stanica na Kamendinu za tri meseca
http://static.politika.co.rs/uploads/rubrike/231654/i/1/bg-voz.jpg
(Foto D. Jevremović)
Gradska železnica je najsigurniji, najudobniji i najbrži javni prevoz. Od 1. septembra 2010. godine, kada je prvi prošao prugom, „BG voz” je prevezao oko 13 miliona putnika, a dnevno ga koristi višeod 30.000 građana.
Razdaljinu od 32 kilometra od Batajnice do Pančevačkog mosta kompozicija prođe za samo 38 minuta. U gradskom prevozu na istoj deonici potrebno je gotovo dva puta više vremena. Zbog toga je gradska železnica postala veoma popularni vid prevoza među zaposlenima, ali i studentima i srednjoškolcima. Školarci najviše koriste stanice Karađorđev park i Vukov spomenik, jer se u njihovoj blizini nalazi veliki broj fakulteta, a ti delovi grada su i povezani sa linijama GSP-a. Sa izgradnjom mosta na Adi povećao se broj putnika koji koriste stanicu „Novi Beograd” i presedaju na autobuse 94 i 85 preko Save.
Putnici ni posle dve godine rada, ne veruju da satove mogu da navijaju po dolasku voza. Vagoni su čisti i uredni, a na svakom od njima postoji antigrafit zaštita, koja omogućava da se boja opere običnom vodom za nekoliko minuta. Ovim vozom se najbrže putuje kroz grad.
Želja da se putnicima u glavnom gradu ponudi novi način prevoza glavni je razlog što je gradska uprava u saradnji sa „Železnicom Srbije” u beogradsku železnicu uložila 1,5 milijardi dinara. Ovim novcem remontovano je devet kompozicija koje su rđale na slepim kolosecima, modernizovane su šine i završena su dva koloseka na stanici Beograd centar – Prokop.
Stanko Kantar, iz Direkcije za javni prevoz, ističe da je za protekle dve godine, devet kompozicija „BG voza” imalo 54.702 polaska i da je zabeleženo prosečno kašnjenje od svega devet sekundi!
– Otkazano je 110 polazaka, što je samo dva odsto! Događalo se da voz saobraća od Pančevačkog mosta do Zemuna centra i da dođe do kvara na lokomotivi pa da ne ode do Batajnice. U špicu „BG voz” saobraća na svakih 15 minuta, a van špica na 30 minuta i ima devet stanica – kazao je Stanko Kantar iz Direkcije za javni prevoz.
On napominje da je najteži period bio u februaru, kada su bili najlošiji uslovi za saobraćaj u poslednja pola veka a jutarnja temperatura u Batajnici iznosila je 21 stepen ispod nule. Tada su zabeležena prepodnevna kašnjenja od pet minuta, a u drugom delu dana do deset minuta.
U Direkciji za javni prevoz kažu da su u svakodnevnom kontaktu sa građanima, da redovno prate forume i društvene mreže kojima je tema „BG voz”.
– Putnici nam daju savete kada smo u vozu, telefonom, dopisima, a pratimo i forume, društvene mreže koje se bave „BG vozom”. Sugestija i predloga ima brojnih, od prijavljivanja ponašanja putnika, izgleda stanica, zahteva za nove polaske, usaglašavanje reda vožnje autobusa sa vozovima, predloga novih stajališta, novih linija – dodao je Kantar.
Da bi gradska železnica bila maksimalno iskorišćena potrebno je, za početak, da budu izgrađene još dve stanice u Zemunu.
Posle dva neuspešna konkursa, na trećem, tek završenom, izabran je izvođač radova koji će izgraditi stanicu na Kamendinu. Radovi će početi krajem septembra i predviđeno je da budu završeni za 80 dana.
–
Kada bude izgrađena stanica u Kamendinu planirano je da počne postupak za izgradnju i druge stanice u Altini – rekao je Kantar i najavio novu liniju Beograd–Resnik, produžetak linije „BG voza” do Mladenovca i Lazarevca.
Da bi gradska železnica premostila Dunav, neophodno je da se uradi dvokolosečna pruga na Pančevačkom mostu, što će realizovati Javno preduzeće „Železnica Srbije” sa Ruskom Federacijom.
– Da bismo produžili liniju do Krnjače, Ovče i Borče, potrebno je da remontujemo još dve kompozicije vozova i da se njihov broj poveća na 11 garnitura – dodao je Kantar.
Izvor
www.politika.rs