Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Koja je i poenta validatora u bg vozovima jer tamo nikada nema kontrole?
 
vucko":3sagbbov je napisao(la):
Koja je i poenta validatora u bg vozovima jer tamo nikada nema kontrole?
Ima ih od skoro, viđao sam ih par puta. Obično uđu kod Vuka. Doduše kao da ih i nema, ko ima kartu ima, ko nema ništa..Koliko ja vidim, ni sama kontrola tu nema svrhe.
 
е, завршио сам све станице на Л1 Батајница-Овча:
Батајница:
Batajnica.jpg

Земун поље (слично може и да се уради Камендин):
Zemunpolje.jpg

Земун:
Zemun.jpg

Тошин бунар:
Tosinbunar.jpg

Нови Београд:
NoviBeograd.jpg

Прокоп:
Prokop.jpg

Карађорђев парк и Вуков споменик нисам урадио, јер ту нема шта да се ради осим подизања висине перона
Панчевачки мост:
Pancevackimost.jpg

Крњача:
Krnjaca.jpg

Овча:
Ovca.jpg
 
висина перона се разликује у самим већим станицама, па да не понављам само ћу написати ВП (висок перон 800 до 1000 мм, БГВ) и НП (низак перон 550 мм, ИЦ и регионални возови).
Земун поље, Камендин, Тошин бунар и Крњача имају само ВП. Земун: П1, 6 и 7 су НП а П2-5 су ВП. НБГ: П1-4 ВП, П5-7 НП. Прокоп: П1 и 5-7 ВП, П2-4 НП. П. мост: П1 и 2 ВП, 3 НП. и за крај Овча: П1-3 ВП, П4 и 5 НП.
 
Čuo sam da je juče održan protest građana,kažu oko 1000 njih, na železničkoj stanici Nova Pazova,u cilju produženja linije Bg voza do Nove Pazove,jer kažu da su totalno zapostavljeni u smislu prevoza do Beograda,a predsednik opštine je rekao da je u kontaktu sa Đilasom i da je opština spremna i da finansijski pomogne. Zašto da se ne produži Bg voz,bar do Inđije a na drugu stranu bar do Rume npr. :D
 
Bravo Johhny jako lepo prikazano. Ostaje jos da se detaljnije pogleda i prostudira ;)
 
Johnny svaka cast za trud. Ako se neljutis dao bi neka svoja zapazanja.
Ne poznajem stanicu Batajnica, pa ne znam jel to prelaz u nivou pruge, ili podhodnik ili pasarela? Sto se tice ostalih stanica gde ima simbol stepenica, samo da kazem da su one na javim mestima sirine 2.40m minimim (tako bii trebalo svuda da bude), pa je stoga 3m za perone kao ostrva malo, dok za perone sa strane bi se moglo iskombinovati da stepenisni prostor bude pored samog perona. Pored toga, potrebno je odrediti na koji nacin se osobe sa invaliditetom, , majke sa kolicima i dr pristupati na perone.
Sadrzaji na Prokopu su svakako predvidjeni ili ce se dodatno predvideti novim projektom prilikom izvodjenja. Ono sto je tu prioritet trenutno je povezivanjem sa stajalistima javnog prevoza, jer ona nestaju bas tik do stanice.
Stanica NBG je dugacka 400m, pa bi bilo dobro razmisliti o 2 ulaza, drugi iz ul Djordja Stanojevica, pogotovo sto ce najblize stajaliste stajaliste tram/metro/lrt koji je predvidjen preko novog mosta na Adi biti tek kod depoa, odnosno u ul Djordja Stanojevica.
Na stanici Vukov spomenik, je najvisi peron koji postoji, i pored toga da bi se uslo u garnituru RVR postoji prepreka od 1 stepenika. Na karadjordjevom parku bi bilo od koristi postaviti eskalatore.

U svakom slucaju odlican je predlog, pogotovo za posebne perone za razlicite visine i namene, mada mislim da je za prvu fazu najbitije osposobiti stanice da budu primerene za coveka, koje bi ja definisao ovako:
1. ocistiti, osvetliti, obnoviti i urediti stepenista i prilaze gde je potrebno - svuda
2. postaviti nadstesnice na stajalistima i stanicama tako da zastite od vremenskih nepogoda
3. postaviti info-panoe (bilo elektronske ili obicne) sa mapama i redom voznje, trenutne koje postoje su toliko male i neucljive da kao da nepostoje
4. ne bi bilo lose na stajalistima gradskog prevoza u neporednoj blizini stajalista bg:voza postaviti red voznje i mape
5. Oznaciti garniture bg:voza gde idu i u kom pravcu. Dolazi do zabune izmedju bg:voza i beovoza za valjevo na stanici Vukov spomenik i Karadjordjev park.
6. Bas kao sto si ti obelezio na skicama, gde god je moguce obezbediti direktan pristup i stajaliste javnog prevoza uz stajalste bg:voza
7. Gde god je moguce obezbedtiti park&ride sistem, sa obezbedjenim parkingom i mozda besplatnim, kao podsticajna mera

u sledecim fazama bi se uslo u sredjivanje prostorija, sadrzaja, dogradnje i td.
 
Johhni pridružujem se čestitkama :D

Batajnica umesto prikazanih četiri koloseka ima (11) jedanest plus jos jedan dvanesti
koj ide iza stanićne zgrade preko ulice do silosa

Jedanest koleseka vidim kao prednost i bogatstvo, nikako nebi trebalo nj.br. smanjivati
naročito zbog najavljene izgradnje rob.trs. čvorišta .

Bilo bi mi drago da izvrsis korekciju datog plana :D
 
хвала свима. биће још (за Л2 Прокоп-Ресник), када мало скупим времена

boca-ica":1dozihx6 je napisao(la):
Batajnica umesto prikazanih četiri koloseka ima (11) jedanest plus jos jedan dvanesti koj ide iza stanićne zgrade preko ulice do silosa
Jedanest koleseka vidim kao prednost i bogatstvo, nikako nebi trebalo nj.br. smanjivati naročito zbog najavljene izgradnje rob.trs. čvorišta .
Bilo bi mi drago da izvrsis korekciju datog plana :D

да, али преостали колосеци су за теретни саобраћај, јер је Батајница теретно чвориште (ту се одваја пруга за обилазницу)

milanche":1dozihx6 je napisao(la):
Johnny svaka cast za trud. Ako se neljutis dao bi neka svoja zapazanja.

наравно да не, све сугестије су добродошле. и не љутиш се пише одвојено ;)

milanche":1dozihx6 je napisao(la):
Ne poznajem stanicu Batajnica, pa ne znam jel to prelaz u nivou pruge, ili podhodnik ili pasarela? Sto se tice ostalih stanica gde ima simbol stepenica, samo da kazem da su one na javim mestima sirine 2.40m minimim (tako bii trebalo svuda da bude), pa je stoga 3m za perone kao ostrva malo, dok za perone sa strane bi se moglo iskombinovati da stepenisni prostor bude pored samog perona. Pored toga, potrebno je odrediti na koji nacin se osobe sa invaliditetom, , majke sa kolicima i dr pristupati na perone.

у Батајници је перон целом дужином, који дели слепе колосеке, тако да ту нема степеница и лифтова, и пут је раван. само постоје рампе јер је разлика у висини између П1-3 и П4-7. размишљао сам коју ширину да ставим, али мислим да је 3 м сасвим довољно на једноструким перонима. што се тиче ширине степеница, имају две варијанте. једна је једноструке степенице ширине 1,80 м (сасвим довољно да се два просечна Србина мимоиђу и још да има места између), а друга једне степенице ширине 1,20 м ка доле, и једне ка горе. лифтове (за особе са инвалидитетом и мајке са колицима) нисам исцртао, јер би они били на истом месту као и степенице.

milanche":1dozihx6 je napisao(la):
Sadrzaji na Prokopu su svakako predvidjeni ili ce se dodatno predvideti novim projektom prilikom izvodjenja. Ono sto je tu prioritet trenutno je povezivanjem sa stajalistima javnog prevoza, jer ona nestaju bas tik do stanice.

зато сам их ја ставио (жуто са бројевима) :)

milanche":1dozihx6 je napisao(la):
Stanica NBG je dugacka 400m, pa bi bilo dobro razmisliti o 2 ulaza, drugi iz ul Djordja Stanojevica, pogotovo sto ce najblize stajaliste stajaliste tram/metro/lrt koji je predvidjen preko novog mosta na Adi biti tek kod depoa, odnosno u ul Djordja Stanojevica.

заправо, 250 м је највећа дужина која је потребна путничким станицама у Србији, јер ми никада немамо возове дуже од 10 вагона (што чини цирка 220 м+локомотива), или два куплована воза са по 4 јединице. остатак станице НБГ срушити и оставити да иде паралелно 4 колосека

milanche":1dozihx6 je napisao(la):
Na stanici Vukov spomenik, je najvisi peron koji postoji, i pored toga da bi se uslo u garnituru RVR postoji prepreka od 1 stepenika. Na karadjordjevom parku bi bilo od koristi postaviti eskalatore.

заправо, Панчевачки мост има највише пероне. па онда Раковица, па тек онда Вуков споменик

milanche":1dozihx6 je napisao(la):
U svakom slucaju odlican je predlog, pogotovo za posebne perone za razlicite visine i namene, mada mislim da je za prvu fazu najbitije osposobiti stanice da budu primerene za coveka, koje bi ja definisao ovako:
1. ocistiti, osvetliti, obnoviti i urediti stepenista i prilaze gde je potrebno - svuda
2. postaviti nadstesnice na stajalistima i stanicama tako da zastite od vremenskih nepogoda
3. postaviti info-panoe (bilo elektronske ili obicne) sa mapama i redom voznje, trenutne koje postoje su toliko male i neucljive da kao da nepostoje
4. ne bi bilo lose na stajalistima gradskog prevoza u neporednoj blizini stajalista bg:voza postaviti red voznje i mape
5. Oznaciti garniture bg:voza gde idu i u kom pravcu. Dolazi do zabune izmedju bg:voza i beovoza za valjevo na stanici Vukov spomenik i Karadjordjev park.
6. Bas kao sto si ti obelezio na skicama, gde god je moguce obezbediti direktan pristup i stajaliste javnog prevoza uz stajalste bg:voza
7. Gde god je moguce obezbedtiti park&ride sistem, sa obezbedjenim parkingom i mozda besplatnim, kao podsticajna mera
u sledecim fazama bi se uslo u sredjivanje prostorija, sadrzaja, dogradnje i td.

наравно да ово треба прво урадити. иначе, ова моја идеја представља рађење свега одједном, о истом трошку. с тим, да стајалишта могу релативно брзо да се уреде, док станицама треба више времена због њихове комплекснсти
 
Da, upravu se i 1.80 moze da prodje, ali bilo bi lje ukoliko ima tehnickih mogucnosti da peroni na ostrvima budu 5m sirine, ako se bude ikad radilo, naravno :)

Ne znam koliko bi racionalno bilo srusiti pola stanice na NBG, moje misljenje je da bi bilo idealno da ima dva ulaza, sa dve strane. Naravno, u nekom sledecem veku, mozda ce da se sredi i prostor oko nje, stanicna zgrada uredi sa svim pomocnim sadrzajima, parking, itd

Ja sam pricao sa nekim ljudima iz zeleznice i bas sa Vukovog spomenika, oni su mi rekli da je tu najvisi peron i da veca visina nepostoji nigde u svetu. Ako su oni lagali mene i ja lazem vas...sto bi rekao Balazevic
 
Pa na novom beogradu uopste nije problem dodavati jos ulaz na perone recimo na drugom kraju cak nije ni neka pretjerano skupa investicija
 
milanche":3r25fmsa je napisao(la):
Ja sam pricao sa nekim ljudima iz zeleznice i bas sa Vukovog spomenika, oni su mi rekli da je tu najvisi peron i da veca visina nepostoji nigde u svetu. Ako su oni lagali mene i ja lazem vas...sto bi rekao Balazevic

знам да је једна од најдубљих железничких станица у свету, а за пероне 100% знам да није истина, тј. да су те лагали. цела Велика Британија има више пероне од Вуковог споменика
 
Posto je vec evidentno da ce biti i linija Prokop-Resnik, da li su u planu neke stepenice na Prokopu kao sto je Zidar predocio?
To je preduslov svih preduslova.
 
JohnnyLee":194w8xax je napisao(la):
milanche":194w8xax je napisao(la):
Ja sam pricao sa nekim ljudima iz zeleznice i bas sa Vukovog spomenika, oni su mi rekli da je tu najvisi peron i da veca visina nepostoji nigde u svetu. Ako su oni lagali mene i ja lazem vas...sto bi rekao Balazevic
знам да је једна од најдубљих железничких станица у свету, а за пероне 100% знам да није истина, тј. да су те лагали. цела Велика Британија има више пероне од Вуковог споменика
Наши возови 412-416 су прављени по совјетским стандардима, висина пода 1350мм од ГИШ (Горња Ивица Шине), а то је стандардна висина високог перона у целом бившем Совјетском савезу. Стандардна висина наших путничких вагона је 1250мм од ГИШ, а високих перона у Европи 1100мм. Занимљиво да је ГОША крајем 70-тих имала воз Шумадијска Стрела 410-414 висине пода 1100мм, који је осим тога имао читав низ бољих перформанси од 412-416. Код избора 412-416 је пресудила двоструко нижа цена, а и то да је некако требало наплатити совјетски дуг. Све у свему, са релативно малом разликом између висине перона и пода могуће је укрцати/искрцати инвалида уколико постоји станични асистент са покретном платформом. Постоје и одређени системи покретних платформи из самог воза, помоћу којих је могуће укрцати/искрцати инвалида и тамо где је пером сасвим низак.
160_1_9.jpg

JohnnyLee":194w8xax je napisao(la):
е, завршио сам све станице на Л1 Батајница-Овча:
Батајница:
Batajnica.jpg

Земун поље (слично може и да се уради Камендин):
Уз поштовање труда и разрада идеја, ови предлози имају озбиљне недостатке, а нарочито Батајница. Имајте на уму да је у питању железница. Максимална брзина за улазак на слепи колосек је 30км/с. Интензивно коришћени слепи колосеци отежавају маневру када је потребна. Главни колосеци се увек праве да буду вишенаменски. Та станица која је ујутру пуна приградских возова којима људи иду на посао, ноћу може да буде пуна теретњака, а у случају застоја на прузи из различитих разлога, сваки колосек је драгоцен. Такође, корисна дужина колосека је јако важна, како би станицу могли да користе најразличитији возови. За градске и приградске возове заиста не треба перон дужи од 200 метара, али за даљинске путничке итекако треба. Европски стандард је 400 метара, а Совјетски 600 метара. Вероватно неки од вас нису путовали у време када су железнице у Србији личиле на нешто, и када су били путнички возови и до 16 вагона. Са аспекта економичности, што дужи (боље попуњени, искоришћени) воз у границама техничких стандарда и политике квалитета то већа продуктивност и нижи трошкови по путничком/тонском километру. Операције претовара/преседања са друге стране поскупљују транспорт и чине га мање ефиксним.
Посебно не постоји основа да Батајница добија карактеристике железничког терминала. Да ли се у Батајници налази нешто велико осим велике спаваонице? Индустријска зона са 30.000 запослених? Зона масовног туризма? Међународни аеродром, који је крајња тачка и за трансконтиненталне летове? Олимпијско село? Батајница има основу да постане зонска станица, али не и терминална. Путници из Шида, Инђије, Новог Сада наравно да очекују да се превезу директно. Ако им железница то не омогући, путоваће колима или аутобусима. Основна функција чеоних станица (станица са слепим колосецима) је да железница омогући директну вожњу до самог центра неког великог града у условима урбаних ограничења. Овде многи посматрају онај део система, са кога су градске власти скинуле анатему последње две године, бацајући још већу анатему на остатак приградских железница, као фикс идеју. :roll:

Зонска станица је станица приградских железница у близини тачке великог прелома токова путника, а где постоје технички услови за крајњу станицу локалних возова. Зонска станица се уводи ради рационалног коришћења капацитета у складу са стварним транспортним тахтевом. Зонска станица се поставља тако да скраћена-локална линија обухвати тачку прелома тока.

18ktxt.jpg

Оваква колосечна веза, са другог на први колосек, и овакав распоред перона су сасвим довољни за зонску станицу. Наранџасти перони су излазни, а зелени је улазни, док су плави петони за возове Београд (нешто) Инђија, Нови Сад, Суботица, Рума, Шид. У Батајници стаје воз за Бар, а под условом да направимо неку добру железничку стратегију ту би стајали још неки брзи возови.
Darko75":194w8xax je napisao(la):
Čuo sam da je juče održan protest građana,kažu oko 1000 njih, na železničkoj stanici Nova Pazova,u cilju produženja linije Bg voza do Nove Pazove,jer kažu da su totalno zapostavljeni u smislu prevoza do Beograda,a predsednik opštine je rekao da je u kontaktu sa Đilasom i da je opština spremna i da finansijski pomogne. Zašto da se ne produži Bg voz,bar do Inđije a na drugu stranu bar do Rume npr. :D
Могу да кажем да сам пријатно изненађен да су успели скупити толико људи. Има сигурно везе са тим да је то био Дан Железнице 15.9. Како да се тако нешто не појављује у медијима? Да размислим...
 
Karlo del Ponte":15xnbuw0 je napisao(la):
Уз поштовање труда и разрада идеја, ови предлози имају озбиљне недостатке, а нарочито Батајница. Имајте на уму да је у питању железница. Максимална брзина за улазак на слепи колосек је 30км/с. Интензивно коришћени слепи колосеци отежавају маневру када је потребна. Главни колосеци се увек праве да буду вишенаменски.

уз поштовање твоје стручности, не слажем се са неким констатацијама. да кренем редом

Karlo del Ponte":15xnbuw0 je napisao(la):
Та станица која је ујутру пуна приградских возова којима људи иду на посао, ноћу може да буде пуна теретњака, а у случају застоја на прузи из различитих разлога, сваки колосек је драгоцен.

ово је нацртан део који се односи на путнички саобраћа. осталих 7 (мислим) колосека остаје за теретни саобраћај, тако да (по садашњем обиму саобраћаја) не може да дође до недостатака колосека

Karlo del Ponte":15xnbuw0 je napisao(la):
Такође, корисна дужина колосека је јако важна, како би станицу могли да користе најразличитији возови. За градске и приградске возове заиста не треба перон дужи од 200 метара, али за даљинске путничке итекако треба. Европски стандард је 400 метара, а Совјетски 600 метара.

једине станице које би онда требало да изменим су НБГ и Прокоп, јер би оне једине служиле за те даљинске возове од по 400 метара. али опет, с обзиром да је употреба железница на веома високом нивоу у Србији, 250 м је сасвим довољна дужина за даљинске возове у Србији, поготово што је у њима (возовима дужине до 250 м) капацитет између 300 и 350 седећих места, тј. око 500 ако су у питању возови на спрат.

Karlo del Ponte":15xnbuw0 je napisao(la):
Посебно не постоји основа да Батајница добија карактеристике железничког терминала. ...

за Батајницу постоји идеја да се слепи колосеци избаце, што ћу и урадити када будем узео опет тиме да се бавим
 
Ovi sto zvrljaju vozove ,mogli bi bar nesto ovako cool da urade umesto onih skrabotina kao u Rusiji

148887_349113228515174_1358512097_n.jpg
 
Када би радили у сарадњи са Железницом као ови горе, то би било много боље. Иначе, има доста лепих графита кад се мало боље погледа :kk:
dsc_6839_4933-2012-05-19-at-16-21-19.jpg

dsc_6841_4935-2012-05-19-at-16-21-41.jpg

dsc_6837_4931-2012-05-19-at-16-20-37.jpg
 
Ево једно лично искуство, можда помогне некоме ко се одлучи да унесе бајс у воз. По неком неписаном правилу треба ући у задњи вагон а бајс оставити испред врата која се не отварају, ово некад захтева и премештање. Нпр. ако се путује са НБГ према Батајници онда приликом уласка паркирати бајс испред левих врата, а када се прође Земун онда га пребацити испред десних да могу у Земун Пољу изаћи нормално. Када се путује од Бат према НБГ је једноставније, када крене воз пребацити бајс поред левих врата и неће сметати никоме до НБГ.
Све је супер када воз није пун, јер када сви не могу да седну онда ови што стоје буду насађени на врата и скупљени као сардине а у вагонима не стоји нико.
Преварило ме да сам једанпут ушао са бајсом и никоме није пало на памет да се помери, није им сметало ни то што су ударали од гуме, једино ако се ослободи место у вагону онда неко уђе у вагон и седне.
При томе нисам приметио да је неко негодовао али да се помери неће нико па макар га гуме од бајса испрљале.
Зато избегавати уносити бајс када је воз пун, мене је преварило то што је била субота па нисам очекивао толику попуњеност, раније сам више пута уносио бајс и прилично је једноставно када нема гужве.
 
Паметно, али ако сам некоме овим помогао да избегне проблеме имало је смисла.
Генерално врло је ретка нека средња попуњеност у БГвозу или је препун или има простора за ширење. Имало би смисла да један вагон буде без седишта да се они са пртљагом могу сместити у њега или када је гужва да може комфорно да се стоји а не да се блокира улаз у вагоне..
 
Ja uglavnom gledam da se smestim na mesto prekoputa onih elektro-ormana, gde ima 5-6 sedista u redu (poprecno montiranih), pa pridrzavam bajs, moze i da se sedne pored mene, a moze i da se prolazi. Naravno kad nije prepun.
A sto se tice `nepomeranja`, ako je najveci strah u srba strah od promaje, onda je na drugom mestu definitivno strah da nece izaci na svojoj stanici :D
 
hahaha baš to, ima onih koji treba da izadju kod prokopa, a već se pripremaju i ustaju kada krene sa nbg :)
jednostavno otvori vrata mašinovodja ti ustaneš i izadješ :)

Možda može bicikl i u onaj mali hodničić mislim da je prekoputa WC-a, ne znam koliko tu mesta ima
 
moze bicikla da se smesti u taj mali hodnik. Kad god se vozim vozom tu ga ostavljam, jer moze tu lepo da se uglavi i ne smeta putnicima. za to vreme ja mogu da sednem u vagonu i da pazim da mi ga ne odnesu :)
takodje, ne mora da se prebacuje levo desno zbog otvaranja vrata.

p.s. mogli bi da se organizujemo da trazimo da se preuredi jedan deo voza za bicikle.
 
у овим возовима за то нема услова због високих степеница, поготово ако улазиш/излазиш у Карађорђевом парку
 
Milan Borić iz Jugocikling kapmanje se vrlo aktivno zalagao kod Železnica da se omogući unos bicikala u Beovoz, bg:voz i međunarodne vozove, ali glavni argument radnika Železnice je upravo bio taj da je skupo jer je potrebno sagraditi rampe na stepeništima stanica, prilagoditi vozove i slično.

Ja mislim da to nije neophodno, jer ljudi unose bicikle bez problema i pri postojećem stanju. Treba samo načiniti legalnim internim pravilnicima Železnica.
 
Vrh