JohnnyLee":194w8xax je napisao(la):
milanche":194w8xax je napisao(la):
Ja sam pricao sa nekim ljudima iz zeleznice i bas sa Vukovog spomenika, oni su mi rekli da je tu najvisi peron i da veca visina nepostoji nigde u svetu. Ako su oni lagali mene i ja lazem vas...sto bi rekao Balazevic
знам да је једна од најдубљих железничких станица у свету, а за пероне 100% знам да није истина, тј. да су те лагали. цела Велика Британија има више пероне од Вуковог споменика
Наши возови 412-416 су прављени по совјетским стандардима, висина пода 1350мм од ГИШ (Горња Ивица Шине), а то је стандардна висина високог перона у целом бившем Совјетском савезу. Стандардна висина наших путничких вагона је 1250мм од ГИШ, а високих перона у Европи 1100мм. Занимљиво да је ГОША крајем 70-тих имала воз Шумадијска Стрела 410-414 висине пода 1100мм, који је осим тога имао читав низ бољих перформанси од 412-416. Код избора 412-416 је пресудила двоструко нижа цена, а и то да је некако требало наплатити совјетски дуг. Све у свему, са релативно малом разликом између висине перона и пода могуће је укрцати/искрцати инвалида уколико постоји станични асистент са покретном платформом. Постоје и одређени системи покретних платформи из самог воза, помоћу којих је могуће укрцати/искрцати инвалида и тамо где је пером сасвим низак.
JohnnyLee":194w8xax je napisao(la):
е, завршио сам све станице на Л1 Батајница-Овча:
Батајница:
Земун поље (слично може и да се уради Камендин):
Уз поштовање труда и разрада идеја, ови предлози имају озбиљне недостатке, а нарочито Батајница. Имајте на уму да је у питању железница.
Максимална брзина за улазак на слепи колосек је 30км/с. Интензивно коришћени слепи колосеци отежавају маневру када је потребна.
Главни колосеци се увек праве да буду вишенаменски. Та станица која је ујутру пуна приградских возова којима људи иду на посао, ноћу може да буде пуна теретњака, а у случају застоја на прузи из различитих разлога, сваки колосек је драгоцен. Такође, корисна дужина колосека је јако важна, како би станицу могли да користе најразличитији возови. За градске и приградске возове заиста не треба перон дужи од 200 метара, али за даљинске путничке итекако треба. Европски стандард је 400 метара, а Совјетски 600 метара. Вероватно неки од вас нису путовали у време када су железнице у Србији личиле на нешто, и када су били путнички возови и до 16 вагона. Са аспекта економичности, што дужи (боље попуњени, искоришћени) воз у границама техничких стандарда и политике квалитета то већа продуктивност и нижи трошкови по путничком/тонском километру. Операције претовара/преседања са друге стране поскупљују транспорт и чине га мање ефиксним.
Посебно не постоји основа да Батајница добија карактеристике железничког терминала. Да ли се у Батајници налази нешто велико осим велике спаваонице? Индустријска зона са 30.000 запослених? Зона масовног туризма? Међународни аеродром, који је крајња тачка и за трансконтиненталне летове? Олимпијско село? Батајница има основу да постане зонска станица, али не и терминална. Путници из Шида, Инђије, Новог Сада наравно да очекују да се превезу директно. Ако им железница то не омогући, путоваће колима или аутобусима.
Основна функција чеоних станица (станица са слепим колосецима) је да железница омогући директну вожњу до самог центра неког великог града у условима урбаних ограничења. Овде многи посматрају онај део система, са кога су градске власти скинуле анатему последње две године, бацајући још већу анатему на остатак приградских железница, као фикс идеју. :roll:
Зонска станица је станица приградских железница у близини тачке великог прелома токова путника, а где постоје технички услови за крајњу станицу локалних возова. Зонска станица се уводи ради рационалног коришћења капацитета у складу са стварним транспортним тахтевом. Зонска станица се поставља тако да скраћена-локална линија обухвати тачку прелома тока.
Оваква колосечна веза, са другог на први колосек, и овакав распоред перона су сасвим довољни за зонску станицу. Наранџасти перони су излазни, а зелени је улазни, док су плави петони за возове Београд (нешто) Инђија, Нови Сад, Суботица, Рума, Шид. У Батајници стаје воз за Бар, а под условом да направимо неку добру железничку стратегију ту би стајали још неки брзи возови.
Darko75":194w8xax je napisao(la):
Čuo sam da je juče održan protest građana,kažu oko 1000 njih, na železničkoj stanici Nova Pazova,u cilju produženja linije Bg voza do Nove Pazove,jer kažu da su totalno zapostavljeni u smislu prevoza do Beograda,a predsednik opštine je rekao da je u kontaktu sa Đilasom i da je opština spremna i da finansijski pomogne. Zašto da se ne produži Bg voz,bar do Inđije a na drugu stranu bar do Rume npr.
Могу да кажем да сам пријатно изненађен да су успели скупити толико људи. Има сигурно везе са тим да је то био Дан Железнице 15.9. Како да се тако нешто не појављује у медијима? Да размислим...