Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

"Диносауруси" имају једну велику предност, а то је ДА ИХ ИМАМО, а испуњавају неке, макар основне захтеве за врсту саобраћаја за коју су намењени. Најстарији 412-416 има 31 годину, а век тих гарнитура је 36 година. Најмлађа гарнитура је стара "само" 15 година. И у Западној Европи постоје возна средства стара по 60 година, која се и даље користе, наравно, уз одређене захвате модернизације. :grand:

Инвестиционе могућности су нам ограничене, а нисмо искористили још све возове које можемо оспособити. Тренутно БГ:Воз и Беовоз користе 14 гарнитура. Са 20 гарнитура можемо имати овакав саобраћај:
- Крњача - Батајница, сваких 15 минута са 7 гарнитура.
- Панчево Војловица - Рипањ сваких 40 минута са 4 гарнитуре.
- Инђија - Младеновац сваких 90 минута са 3 гарнитуре.
- Инђија - Лазаревац сваких 90 минута са 3 гарнитуре.
+2 у резерви и 1 на великим оправкама.
Овде подразумевам да су у Раковици и даље према југу брзине минимално 70км/с, а да је од Панчевачког моста до Крњаче додат други колосек (ако пропадне Руски кредит). У Земуну се налази 10-так гарнитура са којих су 90-тих черупани резервни делови, и чији ремонт у овом стању кошта око 2 милиона евра по гарнитури. Довољно би било 6 таквих гарнитура за овакав обим саобраћаја, који се у највећој мери заснива на обнављању и оспособљавању онофа што имамо. Интервали према Лазаревцу, Младеновцу и Панчеву су у односу на то колико би те пруге могле да поднесу, а да остали саобраћај превише не испашта. И на линији Панчево - Рипањ одређени број возова би морао бити скраћен до Ресника, како не би дошло до загушења теретног саобраћаја. Град би, дакле, могао да уложи око 12 милиона у "реинкарнацију 6 ДиносауРуса", око 15-20 милиона у други колосек до Крњаче, и реконструкцију станице Крњача, реконструкцију скретница на Новом Београду, уградњу грејача скретница свуда где их нема макар на главним пролазним колосецима, ремонт најгорих деоница на јужном делу мреже чвора, уградња заштитних скретница за једновремени улазак возова у станицу на једноколосечним пругама, стајалишта Крњача Петља, Камендин, Алтина, Велики Црљени, постојање покривених места заштићених од ветра на сваком перону.

Дакле, за око 30 милиона евра, можемо доста добро искористити оно што имамо, а у шта је до сада уложено неколико десетина пута више. Не треба живети у облацима. Ако се аутобуси, "потрошна, јефтина роба кратког века трајања, која се перманентно купује по мало и по потреби", купују на кредит, то значи да су услови финансирања веома лоши. Због каснијих проблема одржавања, јако је лоше набављати серију од мање од 30 возова, а и због цене набавке. Реално, то би коштало око 150 милиона евра. Да би толико возова стварно могао да возиш, треба доградити мрежу пруга било додатним колосецима, било додатном пругом (на пример Остружница - Јаково - Обреновац), а на то би се потрошило, рецимо, још 100 милиона евра. Такво улагање има смисла ако имаш озбиљан план развоја Београдског региона, и да као "кичму" транспорта и развоја тог региона поставиш мрежу брзих, фреквентних, поузданих возова регионалне железнице. У том случају, метро-стратегију би одбацили или одложили, јер су нам могућности улагања ограничене. Тек онда може бити оправдано набавити нове возове. А, куповина нових возова како би изгледали "Кул и фенси", је расипничка нерационална стратегија, која нас може довести у пропаст. Ипак, већина грађана је прагматична, и бираће транспорт у зависности да ли га превезе брзо и на време, да ли је чист, да ли је добар систем информисања корисника, какви су услови путнику за седење, а какви за стајање, грејања зими, односно читавог система фактора од којих је само један, и то мање значајан "да ли воз/возило делује кул и фенси". Овај фактор је значајан за неке аутомобилски оријентисане западњачке градове, где се жели разбити низак статусни симбол јавног превоза. Беовоз (уз врхунац 1995 до половине 1997.) и БГ:Воз од априла 2011. са све "диносаурус" композицијама представљају јако велики корак напред по статусном симболу и политици квалитета у односу на сав остали јавни превоз у Београду. Читава деценија перманентног уништавања од 2000-те године од стране власти је требала да се уништи Беовоз, и то кроз велике субвенције за све што није Беовоз, запошљавање партијских кадрова на кључним позицијама, разбијање синдиката железница у мање синдикате, спиновање јавности против железнице, ускраћивања испоруке резервних делова унутар самих Југословенских Железница, касније Железница Србије...
 
Значи, за тридесетак милиона евра бисмо имали сређен највећи део, ''регионалног саобраћаја''? То је испод четири милијарде динара. Искрено, када погледам на шта се све улупавају паре у овој земљи, без плана и резона, ово је смешан износ за тако велику корист. Наставак, стратешки део приче, је већ нешто друго, далеко озбиљнији план, али је трагично шта се пропушта...
 
Darko75":jon0h69x je napisao(la):
Ma koja crna nova stajališta,a koji će vozovi dugoročno da saobraćaju na Bg vozu? ovi nalickani dinosaurusi od po 30god. i više? Ili ćemo da se zadužimo da kupimo nove jedno sto miliona evra zbog Bg voza? Mislim verovatno hoćemo mada 100% nećemo :-D

Dinosaurus ima kapacitet 600 putnika :)
 
Ovaj STU crtački klan je očigledno bio u Crnoj Gori na moru. Uništili su i njihove garniture.

der-regio-aus-podgorica-.jpg
 
realno da su zavrsili prokop moglo bi svasta da bude ;)
al ovako sa one stanice iz centra je katasrifa
ima li sanse da se prokop zavrsi ikad ???
 
realno da su zavrsili prokop moglo bi svasta da bude ;)
al ovako sa one stanice iz centra je katasrifa
ima li sanse da se prokop zavrsi ikad ???
 
Prokop će se završiti čim umre poslednji žitelj naselja Maleško brdo. Ja stanujem u blizini, , pa sam upoznat sa situacijom. Razlog zbog koga se ne zavšava stanica je u tome što država ili grad Beograd , ne znam ko je nadležan za to pitanje , treba da rasele ljude iz tog naselja i da im daju stanove na drugim lokacijama , potpuno besplatno. Ljudi trenutno žive u stanovima od po 9 kvadrata , koji su ustvari adaptirani podrumi i šupe , i takvih , nazovi stanova , imaš preko 200 , i shodno tome , zamislite koliko bi koštalo da se svakome od njih da stan od 30 ili 40 kvadrata , koliki je propisani minimum.
 
Samo se u srbiji nadokandjuje nelegalna gradnja divljina umjesto da posalju racun za rusenje :rolleyes:
 
zna li neko, hoce li za sledecu nedelju (2. septembar), kad je aeromiting na bajanickom aerodromu, pojacavati bg voz, makar bar da idu po redu voznje za radni dan, posto je to najbezbolniji nacin za stizanje tamo (dosta mi vise pesacenja od izlaska iz zemuna :D )
 
Čuo sam da spremaju neke nacrte za prilazne puteve za Prokop , i još nešto uz to , mada mislim da će se završiti na tome , zbog gore pomenutih problema.
 
Napravljen je specjalni red voznje za taj dan stajace vozovi svih rangova i medjunarodni samo u njima je dosta skuplja karta :)
 
Jel se zna kada će Beovoz kupovati novi EMV posto ove gartniture su stare i to mnogo. Mislim meni si ok ja ih gotivim ali u nedelju 26.08.2012 kada sam se vraćao sa nbg kada je krenuo iz stanice beograd centar i kada je usao u tunel krenuo je da ubrzava i od jednom je nesto jako eklspodiralo u zadnjem vagonu u kojem sam se nalazio. Eksplozija je bila jaka. Mašinovođa je bio spustio pantograf sve dok nismo stali u stanicu karađorđev park.
 
Cuburac93":1igswy2y je napisao(la):
Jel se zna kada će Beovoz kupovati novi EMV posto ove gartniture su stare i to mnogo. Mislim meni si ok ja ih gotivim ali u nedelju 26.08.2012 kada sam se vraćao sa nbg kada je krenuo iz stanice beograd centar i kada je usao u tunel krenuo je da ubrzava i od jednom je nesto jako eklspodiralo u zadnjem vagonu u kojem sam se nalazio. Eksplozija je bila jaka. Mašinovođa je bio spustio pantograf sve dok nismo stali u stanicu karađorđev park.

To što si čuo je možda mehanizam spuštanja pantografa, koju ime nezgodno da se čuje na nekim mestima, posebno u hodnicima
 
Cuburac,Problem je sto bi trebalo jos 4-5 vozova da bi imali takt na 10 min u spicu,15 van njega,stari voyovi nemaju klimu leti je nepodnosljivo.,Kao veliki problem isticu se stanice-platforme koje su ujednacene ,nesredjene,zapustene(K.Park.NBG i dalje..)u sustini potrebna su sveobuhvatna ulaganja u razvoj i unapredjenje sa solucijom koju bi ponudila i izvela firma tipa Siemens.Opet je aktuelan ruski kredit za prokop,a setimo se da u ranijoj opciji se pominjalo da bi u sklopu zavrsetka prokopa,se uredile i rekonstruisale ostale stanice,ujednacile platforme i sl.. :kafa:
 
Матеја ja sam video kako se pantograf vraca gore kad sam izasao iz voza.
Prokop stvarno treba vise da se uradi ono je bruka i sramota kako izgleda.
 
Cuburac93":g6biehgo je napisao(la):
Mislim meni si ok ja ih gotivim ali u nedelju 26.08.2012 kada sam se vraćao sa nbg kada je krenuo iz stanice beograd centar i kada je usao u tunel krenuo je da ubrzava i od jednom je nesto jako eklspodiralo u zadnjem vagonu u kojem sam se nalazio. Eksplozija je bila jaka. Mašinovođa je bio spustio pantograf sve dok nismo stali u stanicu karađorđev park.

Cuburac,sticajem okolnosti i ja sam bio na tom vozu u upravljacnici kada se to desilo. Na izlasku iz tunela ispred Karadjordjevog parka ima drveca koje nikako da se potkrese i koje ne smeta dok je vreme lepo. Medjutim cim krene vetar da duva(kao to vece), dolazi do udaranja grana po krovnoj opremi i izbacivanja glavnog prekidaca na garnituri. To sto si cuo nije posledica stanja same garniture i njene neispravnosti vec gore pomenutog. Mi non-stop pisemo raporte u vezi toga i jos mnogih drugih stvari ali niko od nadleznih da nesto preduzme i to stanje promeni.
Pozdrav!
 
uglavnom drvece je udaljeno na velikom delu trase od pruge
ima svega par tacaka koje su za ,,potkrsivanje,,
sve u svemu par sati rada i narednih dest godina nema brige

toliko besposlenih na zeleznici a da nema par slobodnih ruku za obicnu testeru
kako bi se desetak grana na trasi iseklo :(
 
Vrh