Aegir":3tpfs10z je napisao(la):
boca-ica":3tpfs10z je napisao(la):
Peskiranje bez peska, nije ni peskiranje zar ne ? verovatno se zove drugačije što nije ni bitno
poenta je da se za malecne parice grafiti mogu ukloniti
Под "пескирањем" се подразумева коришћење разних абразивних средстава. Пескирање содом, водом, а поготово сувим ледом је технологија чишћења која се и код нас користи и веома је ефикасна при чишењу лакираних, запрљаних или излепљених површина.
Са мало новца и добре воље тај проблем се може решити, али... :|
Nema tu "dobre volje"
Sama reč, abrazivnom metodom znači kinetički udar abrazivne materije na obradjenu površinu.
Peskiranje sodom je tek u povoju u ovom delu Evrope, iz razloga što ne postoji granulacija sode bikarbone, pa bi ista morala da se uvozi iz inostranstva. Cena po m2 ide preko 20 eur. A sama mašina košta (zajedno sa agregatom 7000 - 10 000 eur) Za železnicu skupo.
Korišćenje jakog pritiska (cca 1000 bara) vode za skidanje grafita sa oplate....nemoguće, bez oštećenja. Besmislica.
Peskiranje suvim ledom. Da, ali cena rada 60 eur/sat + PDV
Da bi očistili sve BG vozove u depou Zemun treba im bar 1500 sati.
Peskiranje suvim kvarcnim peskom (uskoro zabranjeno) ili sačmarenje se koristi isključivo u remontnim zavodima. Nema govora o skidanju grafita tom metodom.
POSTOJI trajni antigrafitni premaz. I skidanje grafita kao sa snimka nije uopše teško, kao i da je njegova cena pristupačna, čak i za naše pojmove.
Rešenje ne mora da bude uvek najskuplje (suvi led) nego je dovoljno da se samo odredjene strukture iz železnice malo informišu (kao što to uporno izbegava direktor direkcije za prevoz putnika) pre nego što krene u neke neisplative avanture (ne znam za njega, ali sam siguran za ŽS)