Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Darko očigledno be voli Železnice, a sa druge strane, neće da prihvati da je voz jeftiniji od autobusa. Idemo dalje... Evo šta je danas bilo na BG-vozu:
dscf5340ls.jpg

Inače, popunjenost iz pravca grada je ista kao i kad klinci idu u škole, što znači da sistem koriste i oni koji ranije nisu.
 
Матеја Бељан":1rthgqhz je napisao(la):
Darko očigledno be voli Železnice, a sa druge strane, neće da prihvati da je voz jeftiniji od autobusa. Idemo dalje... Evo šta je danas bilo na BG-vozu:
dscf5340ls.jpg

Inače, popunjenost iz pravca grada je ista kao i kad klinci idu u škole, što znači da sistem koriste i oni koji ranije nisu.

Garnitura sa slike je 412-095-101 i ona je danas vandredno ubacena u sistem Bg voza zbog ispadanja garniture 035-077.
 
Inace garnitura 095-101 je radila Sidski turnus.
 
Ja volim železnicu,odrastao sam blizu pruge ali ne volim besposličenje u kombinaciji sa arogancijom za naše pare ;-) I kako bi MilisaV poništio svoju kartu da se danas našao u toj garnituri?pa on bi se švercovao,strašno...
 
zidar":1r1m48y7 je napisao(la):
medjutim":1r1m48y7 je napisao(la):
Rile":1r1m48y7 je napisao(la):
Inače gospodin Kantar mi je rekao da je dat nalog za pripremu dokumentacije za remont još dve garniture ( 014-080 i 093-094 ) koje će, kada budu izremontovane, raditi na relaciji Bgd Centar - Rakovica

Do Rakovice ili do negde dalje? Šašavo bi bilo da voze samo jednu stanicu..

Dokle ce ici zavisice od protocnosti pruge.
Plan je da bg:voz ide do Resnika ali za pocetak i shuttle Prokop-Rakovica moze da znaci. ...
Već sam jednom spomenuo, a to mi je i potvrdio Stanko Kantar, plan je da se od zemunskih krševa sastve još tri garniture i kada se one izremontuju linija će biti produžena do Resnika. U međuvremenu, trebalo bi da bude sređen i kolosek.
Darko75":1r1m48y7 je napisao(la):
...I kako bi MilisaV poništio svoju kartu da se danas našao u toj garnituri?pa on bi se švercovao,strašno...
Bolje i da se švercuje nego da se ljudi smrznu po stanicama. Da nismo ubacili ovu garnituru u saobraćaj bilo bi otkazanih vozova. Ipak ova gradska železnica postoji zbog putnika a ne putnici zbog nje. Zbog toga ih i ima sve više sviđalo se to nekome ili ne.
 
Darko75":1mx3soey je napisao(la):
medjutim":1mx3soey je napisao(la):
Pa čekaj, kako to da je onda voz prilično popunjen, voze se ljudi jer im je dosadno iako im to ne treba u životu jer su fabrike poljoprivredne opreme propale?

Jel to treba da bude ironično i smešno? pa zašto na tim mestima nisu nastale fabrike modernih tehnologija,mobilnih tel. i sl. ako za poljoprivredne mašine više nije bilo tržišta nego gle čuda-prodavnice tipa Rodić! Mada nesvesno si odlično poređenje napravio,ovo zvrndanje Bg voza na 15min. i izdržava naša poljoprivreda jer druge grane nemamo odnosno privreda nam je kao u 16. veku svodi se na poljoprivredu i trgovinu,ali zato kao u Njujorku ili Londoni imamo gradsku železnicu na 15min. :-/ i dokle ti misliš da taj neodrživi sistem može da potraje?
Jasno je da većina nas razmišlja suprotno,tvoji argumenti su više lobistički.Javni mas transport je axiom koji se ne dokazuje,nije ti potrebna fabrika duž trase Metroa ili regionalnog Metroa dovoljne je što 3 mil. ljudi koji gravitiraju regionu Beograda imaju šansu da se voze brzo,udobno ,sigurno i da ne koriste svoje automobile za koje ionako nemaju para da napune benzinom,plaćaju skup parking,troše gorivo koje zagađuje poljoprivredna dobra koji pominješ a sve ti to dođe na trpezu.Zar je potrebno objašnjavati građanima Batajnice,Horizonata ,Altine,Nbg prednost korišćenja kada su krcati vozovi i pre i posle špica,a još kada se doda Pančevo,Rakovica,Železnik,Resnik.Da li si uopšte izlazio iz kuće da vidiš kolaps površinskog saobraćaja.A kada smo kod fabrika,pa i drugde u svetu gde ih je i bilo su zatvorene i otvarani tržni centri.
Koji je tvoj predlog? da ukinemo Beograd i vratimo ljude na selo?,
Pa valjda ti je jasno da novi poredak pravi suprotno,mega gradove centre gde će i oni preostali stanovnici sa sela do dođu i bave se punjenjem rafova u rodiću,dok će oranice ostati mega korporacijama sa robotizovanim sistemom proizvodnje,ostatak zemljišta i planina biće divljina radi uspostavljanja bio diverziteta i balansa.To je realnost otud i mega most ,i Ump i smT i Metro i BGVoz.A fabrike nove tehnologije će nići na potezu BG-NS.Zar ti je promakla vest u najavi uspostavljanja javnog prevoza na relaciji Bg-Ns? :kafa:
 
Darko75":1vm1tqmq je napisao(la):
Barkley":1vm1tqmq je napisao(la):
Рендгенски техничари три месеца на годину, тј 12/15.
Znači mene moj najbolji ortak laže za to?Pričao mi kako su dolazili da mere i kažu ovde nema štetne radijacije tako da nema ni beneficije a pre nekog vremena sam pitao i jednu ženu čiji muž radi isti posao i ona mi to reče,znači pričaš napamet u nastojanju da zvučiš pametno i obavešteno.A za vozače gsp-a sam i naveo sa kakvim teškoćama se suočavaju u prethodnom postu,samo mi još za mašinovođe niko nije ništa konkretno naveo,koji su to njihovi rizici po zdravlje i šta je to teško u tom poslu,da to nisu možda uslovi rada,odnosno da im klima u kabini ne daj Bože ponekad ne zariba :-D

Ако лаже коза...

ПРАВИЛНИК
О РАДНИМ МЕСТИМА, ОДНОСНО ПОСЛОВИМА НА КОЈИМА СЕ СТАЖ ОСИГУРАЊА РАЧУНА
СА УВЕЋАНИМ ТРАЈАЊЕМ
("Сл. гласник РС", бр. 105/2003, 126/2004, 93/2005, 3/2007, 8/2007, 56/2007 и 23/2008)

Члан 2.
15.5. Железнички саобраћај
1) Радна места: машиновођа електро и дизел локомотиве.
Степен увећања: 12 месеци рачуна се као 16 месеци.
2) Радна места: маневриста и машиновођа на маневри.
Степен увећања: 12 месеци рачуна се као 15 месеци.
3) Радна места: отправник возова и станицама I и II групе; помоћник машиновође; руковалац
маневре; прегледач кола; диспечер на телекоманди; електромеханичар и руковалац на одржавању
контактне мреже.
Степен увећања: 12 месеци рачуна се као 14 месеци.

15.7. Градски, приградски и међуградски саобраћај
Радно место: возач аутобуса, тролејбуса и трамваја
Степен увећања: 12 месеци рачуна се као 14 месеци.

33. ЗДРАВСТВЕНЕ УСТАНОВЕ
33.1. Радиологија
Радна места: лекар специјалиста - радиотерапеут, радиолошки техничар у радиотерапији,
радиотерапеутски и радиолошки физичар на припремању и примењивању затворених гамаемитера;
одговорно лице за заштиту од јонизујућег зрачења.
Степен увећања: 12 месеци рачуна се као 15 месеци.

Овде можеш наћи цео правилник:
http://pio.rs/images/dokumenta/Zakoni/pravilnik o benef.stazu-cir.pdf

Можете заједно да прођете кроз процедуру за признавање бенефицираног стажа. Уколико будете имали додатна питања, слободно ми се обрати на ПП. Не бавим се тиме, али добро знам ко се бави. Па може и да се сазна у чему је проблем за признавање бенефицираног твом другу. Ако баш буде било потребно можемо и да се исцимамо да нађемо на основу чега је машиновођама признат већи бенефицирани стаж. Кажем, не бавим се тиме, али претпостављам да је због одговорности посла, јер дотични брине о много људи у вагонима иза њега. Тако нпр. пилоти имају 12/18, ипак се баве ужасно специфичним и одговорним послом, који често не мора да буде физички тежак.

До тада, настави да се забављаш, можда једном и смислиш неки аргумент... једном...

Извињавам се на великом скретању са теме.
 
Jutros je BG:Voz bio u opštem haosu! Nadam se da su sad sredili polazke...Kod Prokopa jutros oko 8h su nas setali iz jednog u drugi voz dok na kraju nije krenuo i stigao kod mosta sa pola sata zakašnjenja. Kasnije oko 9:30h u Zemun Polju sam video da su u roku od 20 minuta 4 garniture otisle ka gradu..izgleda da na -15 ni BG:Voz nije pouzdan i tačan :/
 
To su retke situacije,uostalom ne živimo u Oslu pa da -27 koliko je jutros izmereno u Batajnici, bude normalan prolećni dan.. ;)
 
Sva sreća pa je tako :) Inače što se tiče ovih dana (a i uvek do sada), stvarno je BG:Voz bio tačan i pouzdan za razliku od ostalog prevoza..samo neka i ostane tako :)
 
Kakvo crno Oslo, pa jel ste vi čuli za Golfsku struju? Oslo je jutros osvanulo u plusu, trenutno im je +6C :/
Retko je tamo ekstremno hladno, to je rezervisano za sever skandinavije, gde uostalom i nema velikih naselja.
Nema velikog grada koji ne bi osetio ovakvu kombinaciju velikog snega i ekstremnih hladnoća i sa te strane, zadovoljan sam stanjem u Beogradu. Globalni je problem vrlo čudnih klimatskih parametara. Izuzetno niske temperature u kombinaciji sa velikom vlažnošću (preko 60%) i obilnim snegom nije uobičajeno. Veliki sneg retko pada kad se temperatura spusti ispod -5C. Obzirom na okolnosti, dobro guramo.
 
Da,ali u Skandinaviji je sneg preko cele zime od jeseni do maja i njima je to normalno stanje, kod nas je ovo extrem i zbog temperature i količine snega,ja bih rekao da je Beograd pokazao da može da funkcioniše i ovakvim uslovima još da nam je i 100%podzemni Metro nema zime. ;)
Evo nekih slika iz Osla ni tamo nije nešto čistije kada ima mnogo snega..

http://my.opera.com/stephan/homes/albums/3297/DSC01031.JPG
http://www.visitnorway.com/ImageVau...rsionFormat_12/scope_0/ImageVaultHandler.aspx
http://farm4.static.flickr.com/3392/3305299426_7100399827.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3260/3207876884_d85f496dda.jpg
http://www.garshol.priv.no/blog/images/oslo-snow-04.jpg
Zavejana i van službe gradska železnica u Malmeu,Švedska
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/12/20/article-0-0C8B7B48000005DC-531_634x457.jpg
 
Bostos":298ncbgj je napisao(la):
Jutros je BG:Voz bio u opštem haosu! Nadam se da su sad sredili polazke...Kod Prokopa jutros oko 8h su nas setali iz jednog u drugi voz dok na kraju nije krenuo i stigao kod mosta sa pola sata zakašnjenja. Kasnije oko 9:30h u Zemun Polju sam video da su u roku od 20 minuta 4 garniture otisle ka gradu..izgleda da na -15 ni BG:Voz nije pouzdan i tačan :/
Највероватнији разлог су кочнице. Већина возова има ваздушне кочнице, а ваздух никада није сув. Како не би дошло до стварања леда у ваздушним водовима, додаје се алкохол. Вероватно их је једино изненадио оволики минус, па није стваљено довољно алкохола. Са мотором, 412/416 може кочити до 30км/с, али после мора ваздух. Сигурно су саме машиновође биле свесне да у подземним стајалиштима могу укочити воз са пола воза у тунелу.

Ипак сматрајте ово као екстрем. То не значи да су надземни системи лоши, само треба бити на све спреман. У Каиру, на пример, стане метро сваки пут када падне киша, али то је 4 пута годишње :laugh:
 
Moguće je da je jutros bio problem sa zaleđenom kontaktnom mrežom zbog izuzrtno niskih temperatura i ledene magle.
Jutros sam video da spoj pantografa sa kontaktnom mrežom varniči sve vreme dok je voz u pokretu (slično kao tramvaj kada menja skretnicu ali ovde se to dešava sve vreme dok se vo kreće)


Dešavalo se nešto slično ovome sa snimka


http://youtu.be/-SGY7rOPv8g
 
Jutros je voz iz Novog Sada ka Beogradu gurao voz iz Indjije, nesto pre 8h ujtro, jer se Indjijac zaledio i nije bio u funkciji. Vidjeni u Batajnici.
 
Karlo del Ponte":7uzd1mps je napisao(la):
Bostos":7uzd1mps je napisao(la):
Jutros je BG:Voz bio u opštem haosu! Nadam se da su sad sredili polazke...Kod Prokopa jutros oko 8h su nas setali iz jednog u drugi voz dok na kraju nije krenuo i stigao kod mosta sa pola sata zakašnjenja. Kasnije oko 9:30h u Zemun Polju sam video da su u roku od 20 minuta 4 garniture otisle ka gradu..izgleda da na -15 ni BG:Voz nije pouzdan i tačan :/
Највероватнији разлог су кочнице. Већина возова има ваздушне кочнице, а ваздух никада није сув. Како не би дошло до стварања леда у ваздушним водовима, додаје се алкохол. Вероватно их је једино изненадио оволики минус, па није стваљено довољно алкохола. Са мотором, 412/416 може кочити до 30км/с, али после мора ваздух. Сигурно су саме машиновође биле свесне да у подземним стајалиштима могу укочити воз са пола воза у тунелу.

Ипак сматрајте ово као екстрем. То не значи да су надземни системи лоши, само треба бити на све спреман. У Каиру, на пример, стане метро сваки пут када падне киша, али то је 4 пута годишње :laugh:

Nisu problem kocnice vec uglavnom se pojavljuje problem sa ulaznim vratima. Ekstremno niske temperature uticu na zaledjivanje ventila za otvaranje i zatvaranje istih. Na garniturama 412/416 elektricnom kocnicom je moguce kociti do 20km/h a ispod toga se koci kombinovano elektricno vazdusno.
 
Ako je to garnitura koja je imala prvi polazak iz Batajnice
Pre bih rekao problem sa strujom
sve vreme duž pruge sneg je bljeskao kao da na krovu sedi neko sa švajs-aparatom :laugh:

a vrata nisu problem prvi putnici vec znaju za fazon
poguraju malo rukom. . . i ona se otvore

Velika je muka ljudi u BGvozu , znaju šta treba ali đaba, tako je kako je
pa do nekih boljih dana. . . .
 
mvbg1":3sc8eoex je napisao(la):
Nisu problem kocnice vec uglavnom se pojavljuje problem sa ulaznim vratima. Ekstremno niske temperature uticu na zaledjivanje ventila za otvaranje i zatvaranje istih. Na garniturama 412/416 elektricnom kocnicom je moguce kociti do 20km/h a ispod toga se koci kombinovano elektricno vazdusno.

Дакле, машиновођа каже да су проблем врата. Нема везе што сева пантограф, нормално је да се праве варнице чак и кад нема леда и снега
 
Матеја Бељан":32trftwz je napisao(la):
Pa, najbolje bi bilo da BG voz tada ima takt od 20 minuta i spratne garniture. Beovoz bi mogao da koristi stari čvor, što bi uz dupliranu prugu Batajnica- NBG bilo izvodljivo. Infrastruktura postoji, petlja Radnička joj je prilagođena, tako da sam protivnik zatvaranja stare Železničke stanice. Dva koloseka neće smetati razvoju tog dela grada, neka ih ukopaju ili podignu na stubove.

Mihajlo Maletin koji je projektovao stanicu Prokop smatra da je njeno koriscenje za 3 vrste saobracaja nemoguce:

"SMISAO PROKOPA
I PROKOP, koji se decenijama planira, vremenom je, tvrdi profesor Maletin, izgubio svoju ideju. Problem je, smatra on, u tome što su mu dodavani i saobraćaj i stanice.
- Prokop je bio putnički deo međugradskog železničkog čvora - objašnjava naš sagovornik. - Dodata mu je prigradska železnica, a onda su urbanisti rekli da može i gradska. Nigde u svetu ne mogu da se obavljaju tri funkcije istovremeno. To je nemoguće. U novom GUP i dalje je pruga oko Kalemegdana. Nećemo je skloniti ni za 20 godina. Tu su nastali nesporazumi. Više se ne zna ni ko je kada šta promenio, a najveći krivci su "bezimene komisije". "

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:197404-Nasa-vizija-nije-bila-san
 
Ruku na srce,gradnja potpuno nove železnice kroz Srbiju i podizanje brzina 250 km/h u ovim uslovima je potpuno nerealna ,sem ako neki spoljni faktor ne isfinansira sve.
Do neke nove dekade kada će to biti moguće nabolje je čvor koristiti kao regionalni Metro sa relativno malim ulaganjima,a onda jednog dana dok se bude gradio Metro ali visokog kapaciteta sa produženim linjama do predgrađa možemo da ukinemo ove suvišne stanice i vratimo čvor međugradskom saobraćaju.
Do tada završetak Prokopa koji bi postao hub za regionalni Metro će samio biti + ka cilju prvobitnog predloga međugradske železnice.U međuvremenu masu ljudi koju ćemo transportovati iz celog regiona Beograd ka centru samo je korist i za te sugrađane i za ekonomiju i ekologiju,drugim rečima manje je šteta da se čvor koristi kao regionalni Metro od toga da se uopšte ne koristi do vaskrsenja železnice po svetskim standardima u Srbiji,tako ćemo i sačuvati dosta radnih mesta i u okviru čvora zaposliti neke mlade ljude.. :kafa:
 
vranac":2sin05qj je napisao(la):
Матеја Бељан":2sin05qj je napisao(la):
Pa, najbolje bi bilo da BG voz tada ima takt od 20 minuta i spratne garniture. Beovoz bi mogao da koristi stari čvor, što bi uz dupliranu prugu Batajnica- NBG bilo izvodljivo. Infrastruktura postoji, petlja Radnička joj je prilagođena, tako da sam protivnik zatvaranja stare Železničke stanice. Dva koloseka neće smetati razvoju tog dela grada, neka ih ukopaju ili podignu na stubove.

Mihajlo Maletin koji je projektovao stanicu Prokop smatra da je njeno koriscenje za 3 vrste saobracaja nemoguce:

"SMISAO PROKOPA
I PROKOP, koji se decenijama planira, vremenom je, tvrdi profesor Maletin, izgubio svoju ideju. Problem je, smatra on, u tome što su mu dodavani i saobraćaj i stanice.
- Prokop je bio putnički deo međugradskog železničkog čvora - objašnjava naš sagovornik. - Dodata mu je prigradska železnica, a onda su urbanisti rekli da može i gradska. Nigde u svetu ne mogu da se obavljaju tri funkcije istovremeno. To je nemoguće. U novom GUP i dalje je pruga oko Kalemegdana. Nećemo je skloniti ni za 20 godina. Tu su nastali nesporazumi. Više se ne zna ni ko je kada šta promenio, a najveći krivci su "bezimene komisije". "

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:197404-Nasa-vizija-nije-bila-san
И Јовин и Малетин и та екипа су стварно остали у свом времену, поред тога што су направили такве планерске грешке, да то могу схватити и железничари средњошколци. Да су макар и железничаре средњошколце консултовали, заобишавши железничке инжењере, мању би глупост направили. Са друге стране, водили су се, и данас се воде неком сулудом комбинацијом амаеричких и совјетских принципа планирања из 60-тих и 70-тих.

САД су од 50-те до 65-те јако развијен систем путничких железница, са велелепним станицама у центрима градова потпуно уништили, и остало је само нешто приградских железница у неколико градова североистоке САД, и неколико трансконтиненталних возова за оне који се плаше авиона. Данас се доста променио однос према железницама, али напредује се веома споро.

Совјети су са друге стране предузимали мегаломанске пројекте, не разматрајући да би за исте паре могли направити два-три мање мегаломанска пројекта. Зато су многи метро системи чекали, и данас чекају по неколико деценија да добију неку функционалну дужину. Не кажем да сам против метро-а, али против оног који се гради без добре финасијке конструкције и економске анализе, да.

Шта конкретно замерам Прокопу:
- Са средине перона не може се видети почетак и крај воза, по негде ни улазни и излазни сигнали. Станице у кривини су принудна решења на обронцима планина, а и тада на њима не стају дуги путнички возови, и имају понављаче сигнала.
- Ако је већ планиран толико мали обим саобраћаја, да су довољна само по два колосека према Кијеву и Земуну, а чак Четири станице за брзе возове, онда би и у самом Прокопу било довољно 6 колосека, јер не би било рационално да се било који воз задржи више од 5-10 минута.
- Направљено је решење са којим је свака доградња прескупа, било додатних колосека према западу, југу или истоку, било било каквог прилаза аутомобилима и јавном превозу. Изузетак је једино метро, који је скуп па је скуп.
- Смислили су кретенски недвожњак по сред улаза. Свуда се води рачуна о угледности железничких терминала, и самих железница, када се планирају огромне станице, и испред станица се праве огромни тргови и отворени простори, тако да цео објекат представља "храм саобраћаја", обележје града, које се панорамски може обухватити из различитих углова.
 
Интересантно да сада тај исти Малетин који је пројектовао Прокоп, сада каже да би било боље имати главну станицу на НБГ :)

Dobitnik prve nagrade na konkursu iz 1974. godine za stanicu "Prokop" Mihailo Maletin, profesor Građevinskog fakulteta na katedri za puteve, aerodrome i železnice, potvrđuje da je prostor oko autoputa premali za sve ono što se na njemu planira.

"Prokop", naglašava on, jednostavno ne trpi program koji je zamišljen. Iako je dobitnik nagrade za glavnu železničku stanicu, uverava da je njoj ipak mesto u Novom Beogradu, pored otvorenog tržnog centra. "Prokop", prema njegovom mišljenju, treba da ima status stajališta, jer, iako se nalazi pored autoputa, u suštini je nepristupačan.

– Iz grada tamo možete doći ili preko Bulevara oslobođenja ili preko Ulice kneza Miloša. Nema sumnje da bi došlo do saobraćajnih opterećenja u pomenutim pravcima. Veliki problem kojim bi isključivo trebalo da se pozabavi Urbanistički zavod jeste, ako ovde podignemo trgovinski centar od nekoliko stotina kvadrata, u Novom Beogradu 500.000 kvadrata, šta ćemo da gradimo u Savskom amfiteatru (namenjen za luksuzni poslovno-stambeni kvart) kada izmestimo prugu. Urbanisti valjda treba da odluče gde, šta i koliko može da se gradi, a ne da nas koncesionar na to podseća – navodi Malrtin.

Cifra od 40.000 putnika, oko koje su se "Trigranit" i "Železnice" sporile, prema njegovom mišljenju, nije problem. Jer, ako bi to bila regionalna i međugradska stanica kroz nju bi, dodaje, moglo da prolazi i po 100.000 putnika dnevno.

Novi Beograd, na mestu gde Sava pravi najveći luk, prema rečima profesora Maletina, jeste gravitacioni centar Novog Beograda. Osim železničke stanice regionalnog, međugradskog i gradskog prevoza, tu bi bila smeštena i glavna autobuska stanica i terminal Jata. To je više nego dovoljan razlog da dobije status glavne železničke stanice.
http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/t38710.lt.html
 
^^ pa '74. nije postojao Beobuild :D

obrazovali se ljudi...
 
Vrh