Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

@Darko75

ucestalo ponavljanje istog neargumentovanog stava ne doprinosi razgovoru i tretira se kao spamovanje.

Recenica "Sistem je neodrziv jer ne ospluzuje privredne gigante" imala je mozda smisla 80ih, danas privredni giganti ne postoje. Potrudi se malo, sagledaj siru sliku, ili procitaj prethodnih 200 strana ove teme.

Pljuvanje po osoblju zeleznice, opet bez argumenata je ogavno i nedostojno ove diskusije.

A najosnovije vaspitanje nalaze da kada ti nekoliko clanova odgovori na komentar, procitas ono sto su napisali i nastavis razgovor uzimajuci to u obzir a ne da nastavis da spamujes po svome ne uvazavajuci njihovo misljenje.
 
Barkley":3cjkmpfq je napisao(la):
Ма шта они знају, заведени су причама да у другим земљама као функционише железнички саобраћај.

Hehe,ali u kojim zemljama funkcioniše železnica to je veoma bitno? u zemljama koje imaju moćnu industriju pa iz te industrije proizilazi dobra železnica a nikako obrnuto! Vozovi sigurno ne idu na 15min. u Vijetnamu,Kambodzi i sl. eto mi imamo sticajem okolnosti taj Bg voz jer je rekonstrukcija tih mašina(koje su kupljene dok smo iole imali privredu) bila relativno jeftina.I sada se svi oduševljavamo kako je redovan i sve je lepo i šareno,ali pogledajmo realno kako stvari zaista stoje...
 
Darko75":38i4xj93 je napisao(la):
Hehe,ali u kojim zemljama funkcioniše železnica to je veoma bitno? u zemljama koje imaju moćnu industriju pa iz te industrije proizilazi dobra železnica a nikako obrnuto!


Upravo je obrnuto!
Železnica je neophodan preduslov za razvoj ozbiljne industrije.


Ovo se najviše odnosi na teretni saobraćaj, ali ima značaja i u putničkom saobraćaju.

Poslednjih godina su ,,ekonomski eksperti" došli do sledećih principa:
- ,,gašenje giganata gubitaša"
- ,,razvoj malih i srednjih preduzeća"

Tako su nestajali veliki korisnici železnice, a nastajali oni kojima ne da nije potrebna železnica već im je i kombi previše (pik-ap ekonomija ili dođem ti - dođeš mi).
Koliko su eksperti bili u pravu vidi se na delu.

Sve se ovo odrazilo na smanjenje transporta robe i zapuštanje infrastrukture što je imalo posledice i na putnički saobraćaj.


U našim uslovima na putnički saobraćaj treba gledati kao na dodatno korišćenje infrastrukture koja ionako mora da postoji (pruge, stanice, saobraćajno osoblje, . . . )
 
Darko75":2ytr48r3 je napisao(la):
Jel to treba da bude ironično i smešno? pa zašto na tim mestima nisu nastale fabrike modernih tehnologija,mobilnih tel. i sl. ako za poljoprivredne mašine više nije bilo tržišta nego gle čuda-prodavnice tipa Rodić! Mada nesvesno si odlično poređenje napravio,ovo zvrndanje Bg voza na 15min. i izdržava naša poljoprivreda jer druge grane nemamo odnosno privreda nam je kao u 16. veku svodi se na poljoprivredu i trgovinu,ali zato kao u Njujorku ili Londoni imamo gradsku železnicu na 15min. :-/ i dokle ti misliš da taj neodrživi sistem može da potraje?

vidi, ono što hoću da kažem je da ako se ljudi masovno voze BG vozom znači da on ima opravdanje. A kao što ti je više ljudi pomenulo, mnogo je održivije da se svi ti ljudi voze vozom nego autobusima.

Stanje privrede nema veze s tim, žao mi je što je ovakvo, ali to što je privreda otišla do đavola ne znači da bi bez BG voza bilo išta bolje. Naprotiv.

Za poštovanje elementarnog reda vožnje ne treba ne znam kako jaka ekonomija. Da je naša železnica na nivou ekonomske sile Bugarske od pre 7-8 godina, to bi bio veliki korak napred za stanje u kom se nalazimo. Tamo voz od Sofije do mora pređe 450 km za 6 sati, i poštuje red vožnje. Uporedi sa relacijama Beograd - Niš i Beograd - Subotica.
 
Из моћне индустрије произилази добра путничка железница? :o Пази, ако ова земља не покрене развој на реалним основама, без обзира да ли ће то бити индустрија, пољопривреда, саобраћај, туризам, информатика или комбинација свега тога, све ће да оде у ..., а градски саобраћај ће тада да буде најмање важан. Али доводити ове ствари у директну узрочно-последичну везу, немам коментар.

То значи да је без градске индустрије немогуће или нерационално организовати железнички саобраћај, макар на градско-приградском нивоу у милионском граду, тако да он буде поуздан, редован, да су пуни вагони и да путници плаћају карту, па да тако буде и исплатив. Аха, важи.
 
zidar":61v2tmnx je napisao(la):
@Darko75

ucestalo ponavljanje istog neargumentovanog stava ne doprinosi razgovoru i tretira se kao spamovanje.

Recenica "Sistem je neodrziv jer ne ospluzuje privredne gigante" imala je mozda smisla 80ih, danas privredni giganti ne postoje. Potrudi se malo, sagledaj siru sliku, ili procitaj prethodnih 200 strana ove teme.

Pljuvanje po osoblju zeleznice, opet bez argumenata je ogavno i nedostojno ove diskusije.

A najosnovije vaspitanje nalaze da kada ti nekoliko clanova odgovori na komentar, procitas ono sto su napisali i nastavis razgovor uzimajuci to u obzir a ne da nastavis da spamujes po svome ne uvazavajuci njihovo misljenje.

Ja da ,,sagledam širu sliku"? pa upravo to i radim,ali šta reći tebi na rečenicu da je to ,,imalo smisla 80ih" pa da,šta će to kome danas,sada smo moderna Srbija kojoj ne trebaju velika preduzeća ,to smo ostavili u mračnoj prošlosti,ajde da pišemo hvalospeve o Bg vozu.Nisam znao da je na ovom demokratskom forumu zabranjena stvarna kritika a ne jedino kritika tipa ,,danas je Bg voz zakasnio 2min. strašno!"

Bez argumenata ,,pljujem" po osoblju železnice ? jel zbog toga što sam pomenuo pivo i mašinovođu i istoj rečenici , to je ,,ogavno" jel? nisam nikoga vređao ali znam kako stvari stoje.
 
Ok,onda da ukinemo bg voz i poteramo tuda autobuse ili imas bolji predlog? :)
 
vucko":25rfe7ui je napisao(la):
Ok,onda da ukinemo bg voz i poteramo tuda autobuse ili imas bolji predlog? :)

Ne,ja svo vreme govorim o nepotrebnom i neodrživom taktu od 15min. na pola sata u špicu a ovako na sat vremena bi bilo prihvatljivo mada sada kada si ljude razmazio da dođu kad hoće i ne moraju mnogo da čekaju ,još se bune ako im ode ispred nosa pa moraju da čekaju čak 15min!(zamisli) sledeći,možda je kasno jer će dosta ljudi da odustane od istog u tom slučaju jer čini mi se da radnim danom samo 73-ka ide čak 7 puta u sat vremena pa nju ne moraju da čekaju.
 
Darko75 predlazes da upropastimo sistem koji smo jedva uspostavili ili sta nemas predstave koliko je trebalo vremena i novca da se to uradi gradsko prigradska zeljeznica je potrebna Beogradu.Nevidim potrebu da oplakujes industriju mozemo o tome na posebnoj temi do ujutru.[Mogli smo trole sami da napravimo npr]Pokusaj sad ili za 4 godine kad garniture istrce da ukines BGV pa da vidis kako bi se proveo u bataji.Cilje unaprediti postojece uz minimalna ulaganja a dobiti sto bolji efekat koristeci postojece resurce.Zahvaljujuci tom BGV 9 garnitura EMV su obnovljene koje bi vjerovatno trunule negdje i cekale bolje dane.Neki radnici su zaradili svoje plate obnavjljajuci i sredjujuci te garniture.
Sada radnici zeljeznice zaradjuju svoje plate na tim vozovima i toj liniji.I ti sad oces da nas ubjedis da je to lose :)
 
Онда да мењамо народ.

Може да се расправља да ли до Батајнице/Пазове или Панчева воз треба да иде на сат времена или краће, али таквим тактом би се сигурно изгубио подстицај за путовања унутар самог града, па би комотно могли и да га укинемо. Сврати понекад на станицу па види колико људи га користи за краће релације. Да ли би ико од њих пристао да путује у Земун или до Тошиног бунара са краћим тактом?
 
Darko75":y676aom1 je napisao(la):
Ne,ja svo vreme govorim o nepotrebnom i neodrživom taktu od 15min. na pola sata u špicu a ovako na sat vremena bi bilo prihvatljivo mada sada kada si ljude razmazio da dođu kad hoće i ne moraju mnogo da čekaju ,još se bune ako im ode ispred nosa pa moraju da čekaju čak 15min!(zamisli) sledeći,možda je kasno jer će dosta ljudi da odustane od istog u tom slučaju jer čini mi se da radnim danom samo 73-ka ide čak 7 puta u sat vremena pa nju ne moraju da čekaju.

Ko što rekoh, ako je voz pun, znači da je takt potreban.

Ako je tehnički moguć, nije neodrživ.

Ne znam što ti smeta što drugi ljudi ne čekaju i što idu vozom umesto busom. Mada ko će ga znati, 25 po tuđem turu nije mnogo, šta će im čest voz, nek čekaju..
 
Darko75":38yulc3m je napisao(la):
vucko":38yulc3m je napisao(la):
Ok,onda da ukinemo bg voz i poteramo tuda autobuse ili imas bolji predlog? :)

Ne,ja svo vreme govorim o nepotrebnom i neodrživom taktu od 15min. na pola sata u špicu a ovako na sat vremena bi bilo prihvatljivo mada sada kada si ljude razmazio da dođu kad hoće i ne moraju mnogo da čekaju ,još se bune ako im ode ispred nosa pa moraju da čekaju čak 15min!(zamisli) sledeći,možda je kasno jer će dosta ljudi da odustane od istog u tom slučaju jer čini mi se da radnim danom samo 73-ka ide čak 7 puta u sat vremena pa nju ne moraju da čekaju.

Дарко, твоје писање превазилази рационално. Ако је воз пун, и биће још пунији, зашто би се редуковао?! Када крене празан из Батајнице у поподневном шпицу, он се напуни од Земуна до НБГ, јер га користе и људи у граду. И понављам, много је јефтиније превести 50-60 хиљада људи дневно возом него и једним другим превозом, а толико ће путника бити, по мојој процени, када се систем усаврши.

Друго, воз не вози индустријске производе него људе, а ми живимо ионако у друштву које нагиње ка постиндустријском.

Треће. За демократску дискусију потребни су аргументи, и то логични.
 
Svi vole da porede Beograd i Beč zbog približnog broja stanovnika,znamo kako u Beču postoje sve moguće vrste prevoza,jednostavno ne moraš ni jedan dugo da čekaš,ne možeš ni da se izgubiš kako je sve lepo obeleženo,ali kad ulaziš u Beč u predgrađu je i sa leve i sa desne strane autoputa industrija a kad ulaziš u Beograd? sa obe strane su njive! ali to su neke sitnice to nema veze sa gradskom železnicom... A neko reče da je dobra železnica preduslov razvoju privrede,samo neko da mi navede jednog privrednog subjekta u Beogradu koji je prosperirao uspostavom gradske železnice,ej železničkog sistema koji jedini besprekorno funkcioniše u zemlji.
 
Darko75 mogao bi da mi odgovoris na post i mateja slazem se industrija nema veze sa BGV putnickim vozom vec sa teretnim sto je druga prica :kk:
 
Матеја Бељан":jamuzjlk je napisao(la):
U pravu si, industrija nema veze sa gradskom železnicom. :kk:
To sam rekao ironično,naravno da ima sve veze sa njom,sav prevoz u gradu pa i gradska železnica predstavljaju kvalitet života u gradu a kvalitet ne može da bude dobara ako nema jake privrede da iznedri taj kvalitet,pa ne može se dekretom odlučiti da prevoz bude dobar,odnosno može ali na kraće staze,zaduživanjem i subvencijama,a šta ćemo posle,ne brinemo. I niko mi ne reče koja su to radna mesta otvorena uvodjenjem Bg voza,u koji je,neko reče,dosta uloženo,osim ako ne misle na to da otpravnici sad imaju šta da rade.
 
ne treba uopšte ulaziti u diskusije sa članom Darko75 jer on se bori protiv "sistema" švercom u javnom prevozu.

kao takvog ga to diskvalifikuje iz svih daljih rasprava i ovo što pokušavate da mu objasnite da je belo belo je čisto gubljenje vremena i bolje da to vreme potrošite na druge stvari.
 
@Darko75
Darko75":3uyh2fpn je napisao(la):
Ja da ,,sagledam širu sliku"? pa upravo to i radim,ali šta reći tebi na rečenicu da je to ,,imalo smisla 80ih"
Nemoj da se uzbudjujes, procitaj dva puta.

Imalo je smisla 80ih jer su tada ti giganti postojali a danas vise ne. Moras gledati sadasnje stanje grada i drustva, pojmovi su se promenili, sama rec industrija vise ne znaci dzinovska fabrika sa dimnjacima. Danas u istoj zgradi mogu da postoje stambeni stanivi, call centar (usluge) i pogon za pravljenje mikrocipova (industrija).

Darko75":3uyh2fpn je napisao(la):
Nisam znao da je na ovom demokratskom forumu zabranjena stvarna kritika a ne jedino kritika tipa ,,danas je Bg voz zakasnio 2min. strašno!"

Kritika je pozeljna, ali ona podrazumeva argumentovani stav i ucesce u diskusiji.

Darko75":3uyh2fpn je napisao(la):
Bez argumenata ,pljujem" po osoblju železnice ? jel zbog toga što sam pomenuo pivo i mašinovođu i istoj rečenici , to je ,,ogavno" jel?

Tacno tako, klevetanjem samo ispadas nepristojan i neozbiljan.

Darko75":3uyh2fpn je napisao(la):
nisam nikoga vređao ali znam kako stvari stoje.

Blago tebi ako mislis da nisi...


I dalje nisi dao valjan argument zasto krcatom bg:vozu treba smanjiti takt.



medjutim":3uyh2fpn je napisao(la):
Rile":3uyh2fpn je napisao(la):
Inače gospodin Kantar mi je rekao da je dat nalog za pripremu dokumentacije za remont još dve garniture ( 014-080 i 093-094 ) koje će, kada budu izremontovane, raditi na relaciji Bgd Centar - Rakovica

Do Rakovice ili do negde dalje? Šašavo bi bilo da voze samo jednu stanicu..

Dokle ce ici zavisice od protocnosti pruge.
Plan je da bg:voz ide do Resnika ali za pocetak i shuttle Prokop-Rakovica moze da znaci.

Bilo bi jos efektnije Rakovica-NBGD sto je verovatno izvodljivo ili Rakovica-P.Most ali tu je knap prostora za okretanje dok se ne duplira kolosek na Pancevcu.

Ako moze da se uspostavi takt 15 min na relaciji Prokop-Rakovica mogli bi da imamo uparene linije NBGD/Prokop-Rakovica-Resnik na 30 min i NBGD/Prokop-Rakovica-Zeleznik na 30 min
 
@MilisaV Ovo mi zvuči kao diskriminacija da ne kažem rasizam,u fazonu ne dajte mu da pije vodu sa te česme jer se švercuje :-/ A zašto ti onda dobrovoljno ne plaćaš ekonomsku cenu karte nego svi Beograđani pa i ja daju po malo za tvoju kartu,znači i ti si švercer ali malo umereniji i ne smeš sebi to da priznaš :-D
 
Da li bi Darko75 mogao da kaze kojim poslom se on bavi. Ako se uopste necim bavi. Posto vidim da naveliko pokusava da omalovazava posao drugih ljudi,a o kojem nema,najblaze receno BLAGE VEZE! Voleo bi da dodje jedan dan na voz kod mene u upravljacnicu i vidi koji posao ima masinovodja u obrtu na P.Mostu i Batajnici. A ne da lupeta i omalovazava posao ne samo masinovodje nego i svih zaposlenih na zeleznici.
PS. Darko ja imam 4 meseca beneficije... :shok:
 
Znam da ti svoj posao smatraš veoma teškim jer verovatno nisi radio kod privatnika ili uopšte nešto drugo,a imaš 4 meseca beneficiju! Koja je razlika izmedju tebe i svakog vozača gsp-a koje premlaćuje ko stigne dok se probijaju kroz gužvu i kuvaju na vrućini dok tebi pirka klima u kabini i posle pričaš o nekom ,,teškom poslu" i dobiješ još 4 meseca.Ko će mi konačno reći zašto otpravnici i mašinovođe imaju beneficiju uopšte?kao što rekoh moj drug je rengenski tehničar pa nema nikakvu beneficiju npr.
 
Возачи аутобуса имају бенефицирани стаж два месеца на годину, тј 12/14. (ово сам едитовао, направио сам грешку у првобитном посту)

Рендгенски техничари три месеца на годину, тј 12/15.

Немој-да-шириш-дезинформације.

А зашто је то тако? За свако радно место се раде стручни елаборати, да би се на крају то право признало одговарајућим правилником. Негде је разлог опасност по здравље, негде отежани услови рада, негде одговорност и тако даље. Тако да за свако радно место које добија бенефицирани стаж мора да постоји дебео разлог.

У досадашњој расправи ниси навео ниједан аргумент зашто сматраш да је погрешно унапређивати бг:воз, односно градску/приградску железницу, како год се она звала. Ниси то урадио ни када су ти наведени бројни супротни разлози и позиви да ти наведеш своје. Или нас ложиш или ти је тешко да признаш да ниси у праву, па упорно гураш по своме. ја ти више нећу давати повода да наставиш по своме, само ћу реаговати када напишеш нешто што није тачно, као сада.
 
Darko75":4x14r3fj je napisao(la):
@Rile
Nisam ni očekivao da ćeš da se složiš sa bilo kakvom kritikom koja osporava to što ste zaštićeni kao beli medvedi(pošto vidim da si iz struke) Što mi ne kažeš zašto ti jadni otpravnici imaju beneficirani radni staž? Koje to velike obaveze ima mašinovođa kad dođe u stanicu,leba ti, da sabije pivo na brzinu? :D Hoću da kažem da ja nisam rekao da na železnici otpravnici vozova ne rade ništa,oni i rade nešto za razliku od drugih,e pa da ,možda zato imaju beneficiju :D
То што се већина радника код приватника није изборила за своја права, то је посебна прича. Данашња права, која имају железничари, су углавном права стечена у доба социјализма, као и у већини државних предузећа, али то не значи да су привилеговани и у добром положају данас, већ да се у социјализму више водило рачуна о правима запослених. Врло мало људи на железници је данас стварно вишак, и краду богу дане за своју плату. Шта више, железнице су последње на листи државних предузећа по атрактивности за запошљавање рођака и партијских другова. Најважнији разлог за бенефиције отправника и машиновођа је то што су у питању послови са највећом директном одговорношћу, и са захтевом високе здравствене групе. Стога им се омогућава да раније добију пуну пензију, јер са старошћу слаби вид, слух, рефлекс и памћење. У питању су огромне штете и жртве услед удеса, и читав систем се усмерава на то да их буде што мање. Зато су железнице убедљиво најбезбеднији вид транспорта. Одређена радна места захтевају дежурство и будност, тако да ако 30 минута нема возова у станици, а онда се у року од 10 минута отпреме 3-4 воза не значи да "човек ради 25%".

Ако говоримо о такту 15 минута, он је успоствљен као циљни стандард за вршни сат, јер путницима треба пружити и квалитет. Попуњеност је углавном боља у једном правцу, али то је карактеристично за скоро сваки градски превоз. Једино што би евентуално могао бити аргумент је да је са истим бројем гарнитура услугу требало фокусирати на предграђа Панчево, Пазове, Железник и Рипањ, где би и интервал 30-60 минута био прихватљив.

Уосталом, Београд у градском превозу има 1.500.000-1.800.000 путника. Колики део њих ради у индустрији?

Колико наших пара се улаже у санирање здравствених и еколошких последица, скупу аутомобилску инфраструктуру, увоз нафте итд. ако су железнице "чист одлив пара"?
 
Barkley":2q2hw77f je napisao(la):
Рендгенски техничари три месеца на годину, тј 12/15.
Znači mene moj najbolji ortak laže za to?Pričao mi kako su dolazili da mere i kažu ovde nema štetne radijacije tako da nema ni beneficije a pre nekog vremena sam pitao i jednu ženu čiji muž radi isti posao i ona mi to reče,znači pričaš napamet u nastojanju da zvučiš pametno i obavešteno.A za vozače gsp-a sam i naveo sa kakvim teškoćama se suočavaju u prethodnom postu,samo mi još za mašinovođe niko nije ništa konkretno naveo,koji su to njihovi rizici po zdravlje i šta je to teško u tom poslu,da to nisu možda uslovi rada,odnosno da im klima u kabini ne daj Bože ponekad ne zariba :-D
 
@Darko75
Darko75":2kc9o4xv je napisao(la):
Barkley":2kc9o4xv je napisao(la):
Рендгенски техничари три месеца на годину, тј 12/15.
Znači mene moj najbolji ortak laže za to?Pričao mi kako su dolazili da mere i kažu ovde nema štetne radijacije tako da nema ni beneficije a pre nekog vremena sam pitao i jednu ženu čiji muž radi isti posao i ona mi to reče,znači pričaš napamet u nastojanju da zvučiš pametno i obavešteno.A za vozače gsp-a sam i naveo sa kakvim teškoćama se suočavaju u prethodnom postu,samo mi još za mašinovođe niko nije ništa konkretno naveo,koji su to njihovi rizici po zdravlje i šta je to teško u tom poslu,da to nisu možda uslovi rada,odnosno da im klima u kabini ne daj Bože ponekad ne zariba :-D

Off topic

postoji na forumu sekcija relax pa temo otvori temu "ne svidja mi se..." i postuj koliko hoces
 
Vrh