Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Zanimljivo,ovo nisam znao!Zato i cenim Maletina jer za razliku od Jovina ima kontakt sa realnoscu i shvata da se grad menja.Tada bi i prokop imao smislu da je zavrsen,sada je prosao voz i jedino mu treba zavrsiti te koloseke i plocu.
 
Hmm,mislim da će kombinacija ova dva predloga ,Maletina i Cip-a ipak biti realnije,dakle Cip je u pravu toliko novca je uloženo da je neracionalno zaustaviti mega projekat,kada pogledamo realno manja su ulaganja u završetak koloseka i platformi,stanična zgrada može biti modifikovana .
Cip projekat već uradio, a cifra od 100mil.eur. za dovršetak stanice + pristupnih puteva je ipak mala u odnosu na uloženo,čak je urađen i tunel za Metro što dodatno olakšava gradnju M2.
Cip kaže da je bolje rešenje gradnja više stanica tj.NBG +Zemun+da dodam Karaburma+ Cerak a Vuk,P.Most izgrađeni ali završetkom Prokopa to je onda logičan sled stvari..
Zapravo postavlja se ključno pitanje,da li će po završetku stanice Prokop kontinuirano se ulagati sredstva u izgradnju čvora tj.razvoj regionalnog Metroa+stanica+dodavanje koloseka?.
U odnosu na današnje stanje sa energentima,ekologijom,klimom,razvojem regiona Beograd u na rednih 20 g. to bi bila jedina ispravna odluka..a izgleda i da neće biti mnogo izbora.. :kafa:
A dakako u budućnosti proći će i pokoji međunarodni-međugradski TGV voz,prema Atini ,istanbulu a prema unutrašnjosti po neki za niš možda2.puta dnevno ili Bar,regionalni Metro je očigledno postao faktor za koji mnogi tada nisu predvideli takvu potrebu,već za intercity saobraćaj..koji neće biti ni blizu protoka koji je nekad predviđan..
Dakle i Prokop i NBG,stvari su otišle predaleko..
 
Може ли неко да ми објасни зашто треба да постоји "централна" станица у оваквом решењу (да ли је ово стандардни чвор не знам) ? разумео сам да су полазне станице кијево и земун и можда још нека. које потом пролазе кроз све станице у граду и настављају ка нишу,бару,суботици итд.

чему онда централна станица? наравно треба да буде једна близу центра, а то је овде пре свега вук. који, опет има само 2 колосека (зар то није премало?)
 
Ma lepo ce oni zavrsiti prokop za 5-10 godina i onda ce videti (vec predvidjeno) da je to losa lokacija za centralnu stanicu pa ce narednih 20 godina da zavrsavaju zeleznicku stanicu Novi Beograd.... :rolleyes:
 
spatiotecte":l2p5occa je napisao(la):
Ma lepo ce oni zavrsiti prokop za 5-10 godina i onda ce videti (vec predvidjeno) da je to losa lokacija za centralnu stanicu pa ce narednih 20 godina da zavrsavaju zeleznicku stanicu Novi Beograd.... :rolleyes:

А до тада ће се користити и даље железничка станица на Савском тргу :)
 
Можда је Малетин схватио, али га је у истом чланку Бобић покопао :)

''Đorđe Bobić, gradski arhitekta, za "Politiku" je nedavno rekao da u tenderu jeste bilo nekih manjkavosti, kao i to da grad nije učestvovao, ali o premeštanju glavne železničke stanice u Novi Beograd nema ni govora. Svim gradskim planovima je predviđeno da glavno stajalište bude u Prokopu.
– Osim toga, na sastanku kod ministra Velimira Ilića pre godinu i po dana, gradonačelnik Nenad Bogdanović je obećao da će grad od naknade za građevinsko zemljište izgraditi prilazne puteve "Prokopu", jer je izgradnja te stanice interes Beograda – kazao je Bobić i dodao da će grad ispuniti to obećanje iako je to veliki ustupak investitoru i železnici. ''


2012":3mb87mea je napisao(la):
Cip projekat već uradio, a cifra od 100mil.eur. za dovršetak stanice + pristupnih puteva je ipak mala u odnosu na uloženo,čak je urađen i tunel za Metro što dodatno olakšava gradnju M2.

А М2 иде трасом којом иде, једино из разлога да пресече Прокоп. Без Прокопа линија том трасом би била бесмислена, јер од Славије до Бановог брда, једва да би нешто путника ушло или изашло.
 
Od Slavije do B.Brda jedva nešto p....jesi li siguran? :rolleyes: 12 tramvaj za B.Brdo je jedna od žila kucavica..to barem ne treba dokazivati..posebno jer M2 predviđeno je da ide do Karaburme.. :kafa:
Čak šta više pravac Karaburma-Slavija.B.Brdo će biti čak i frekventnija od M1.
 
''Đorđe Bobić, gradski arhitekta, za "Politiku" je nedavno rekao da u tenderu jeste bilo nekih manjkavosti, kao i to da grad nije učestvovao, ali o premeštanju glavne železničke stanice u Novi Beograd nema ni govora. Svim gradskim planovima je predviđeno da glavno stajalište bude u Prokopu. "

"Vojska ce biti rasporedjena duz drzavne granice, iako znamo da ce je Nemacka mehanizacija pregaziti, jer to predvidjaju svi ratni planovi"

A to sto su svi planovi zastareli i prevazidjeni....

zelja87":1r086q45 je napisao(la):
Може ли неко да ми објасни зашто треба да постоји "централна" станица у оваквом решењу (да ли је ово стандардни чвор не знам) ? разумео сам да су полазне станице кијево и земун и можда још нека. које потом пролазе кроз све станице у граду и настављају ка нишу,бару,суботици итд.

Plan iz 1974. je predvidjao centralnu stanicu u Prokopu i tehnicke stanice Kijevo i Zemun odakle bi vozovi kretali bez putnika. Novi Beograd i Rakovica bile su usputne prolazne putnicke stanice.

Tuneli su prokopani ali tehnicke stanice nisu napravljene a Prokop nije zavrsen, to jest napravljeni su samo peroni i 4 koloseka.

U medjuvremenu, proslo je 40 godina, i grad se promenio. Kako ne bi zvrjali prazni, tuneli su upotrebljeni za prigradsku zeleznicu Beovoz i napravljena je stanica Vukov Spomenik. Zatim je uvedena i gradska zeleznica BG:voz sa jakim taktom.

Pokazalo se da standardni zelznicki saobracaj ciji je obim znatno opao moze da funkcionise bez novog cvora (prokop + tuneli) a da se cvor pokazao kao veoma efikasno resenje za gradsko/prigradsku zeleznicu ciji je potencijal veliki i ciji ce obim samo da raste.

Sad kada bg:voz/beovoz ciji promet raste koristi novi cvor, nema vise prostora u njemu i za standardnu zeleznicu.
Zato Prokop nece postati Zeleznicka Stanica osim ako se ne dupliraju tuneli i Novi Zeleznicki most ili ukinu BG:voz/Beovoz.

Sa druge strane dupliranje povrsinske pruge na sremskoj (Novi Beograd-Batajnica) i juznoj (Rakovica-Resnik) strani vec je izvodljivo i mozemo da imamo dva nezavisna sistema.

Ako zelimo da izmestimo Glavnu Z. St. i sine iz Savskog Amfiteatra, Stanica Novi Beograd postaje nova Glavna Z.St, gradsko/prigradska zeleznica koristi novi cvor a standardna zeleanica stari cvor (stari most + pruga kroz topcider)
Uz to oko stanice NBGD ima na pretek gradjevinskog zemljista, bice i glavna autobuska stanica, pristup na autoput i mostove.

Tehnicke stanice u Topcideru i Zemunu.

beogradski-zeleznicki-cvor.png

чему онда централна станица? наравно треба да буде једна близу центра, а то је овде пре свега вук. који, опет има само 2 колосека (зар то није премало?)

Stanica Vukov spomenik lezi na severnom kraku za Banat i Rumuniju, tuda ne mogu da prolaze vozovi na glavnoj osovini Subotica/Sid-Nis/Prijepolje. Oni mogu da idu pravcem NBGD-Prokop-Rakovica ili NBGD-Topcider-Rakovica

zeleznice-srbije-2011-small.png
 
Zidar je po treci ili cetvrti put sve lepo objasnio oko problema zeleznice u Beogradu.

Prokop jednostavno nije na dobrom mestu da bude glavna stanica Beograda.
 
Najbolje od svega bi bilo da se naprave potpuno novi planovi BG cvora, i regionalne zeleznice. Ako sam projektant Prokopa kaze da su se stvari izmenile danas, jasno je da je potreban novi plan. Naravno uklopilo bi se sve do sada izgradjeno, i stari cvor, i onda bi se videlo kako da se izvuce maksimum iz svega toga.

Ali tesko je to zamislivo dok se infrastrukturom bave ljudi kao Mrkonjic...

Sad kada bg:voz/beovoz ciji promet raste koristi novi cvor, nema vise prostora u njemu i za standardnu zeleznicu.
Zato Prokop nece postati Zeleznicka Stanica osim ako se ne dupliraju tuneli i Novi Zeleznicki most ili ukinu BG:voz/Beovoz.

Sto znaci da nikada necemo osloboditi savski amfiteatar :(
Sa druge strane dupliranje povrsinske pruge na sremskoj (Novi Beograd-Batajnica) i juznoj (Rakovica-Resnik) strani vec je izvodljivo i mozemo da imamo dva nezavisna sistema.

Jeste izvodljivo teorijski, a da li je finansijski?
 
vranac":1xikeyzf je napisao(la):
Sad kada bg:voz/beovoz ciji promet raste koristi novi cvor, nema vise prostora u njemu i za standardnu zeleznicu.
Zato Prokop nece postati Zeleznicka Stanica osim ako se ne dupliraju tuneli i Novi Zeleznicki most ili ukinu BG:voz/Beovoz.

Sto znaci da nikada necemo osloboditi savski amfiteatar :(


To da je Savski amfiteatar ugrozen zbog postojanja glavne zeleznicke stanice je potpuna utopija.

Postoji vise nacina da ona tu opstane i ostane u funkciji i da se izgradi savski amfiteatar i da se ulice povezu medjusobnosa ostatkom grada.

Ono sto koci oslobadjanje savskog amfiteatra je teretna stanica Beograd spoljna, kontejnerski terminal, ranzirni koloseci za putnicke vagone takozvana "juzna ploca" i garazni koloseci gde propadaju neispravni vagoni.

Ima vise primera u evropi gde je zeleznicka stanica u centru grada i sa mnogo vise koloseka nego kod nas i nije to ometalo razvoj grada.

Price koje se ovde ponavljaju da 2 ili 4 koloseka ometaju oslobadjanje savskog amfiteatra su potpuno neistinite. Treba shvatiti to jednom za svagda.
 
Glavna železnička stanica može da se koristi za EMV kompozicije i da ima 4 ili 5 koloseka. Od nje do mosta na Savi vozovi mogu da idu kroz plitki tunel kada dođe red na uređenje savkog amfiteatra. Ne vidim toliku smetnju staroj stanici, ona može da se koristi za Beovoz, BG:voz, a novi čvor kombinovano.
 
Glavna zeleznicka stanica je nesto veoma dragoceno sto imamo a ne znamo da cenimo i svi bi da je izmeste ili da je prenamene.

Od svih zeleznickih stanica u gradu, ona se nalazi na najblizoj lokaciji od centra, posto je zapravo u samom centru. Najbolje je povezana sa prevozom od svih.

Na kraju da dodam da imati veliku ceonu stanicu iz 19og veka je za Beograd velika cast, gradovi poput Atine, Sofije, Varsave, Praga, Bratislave, Zagreba to nemaju.
 
Ali problem je sto glavna zeleznicka stanica nije povezava sa BG cvorom, sto znaci da vozove opet moras da teras kroz Topcider, pa se onda postavlja pitanje svrha izgradnje dosadasnjeg BG cvora kroz centar.
 
Može da se kombinuje, voz Batajnica-Pančevac bi mogao da ide na 20 minuta, a Inđija - Beograd glavna na 30 minuta, pri čemu bi u njemu važile markice na teritoriji Grada.

Da ne pričam o BG-vozu za Mladenovac, Lazarevac i slično. Čitav regionalni saobraćaj mogao bi da se prebaci tu, a da smisao BG-voza ne bude promenjen, jer uz minimalnu redukciju (povećanje takta na 20 min) BG-voz ne bi smetao putničkim u čvoru.
 
spatiotecte":3udzfkyt je napisao(la):
Glavna zeleznicka stanica je nesto veoma dragoceno sto imamo a ne znamo da cenimo i svi bi da je izmeste ili da je prenamene.

Od svih zeleznickih stanica u gradu, ona se nalazi na najblizoj lokaciji od centra, posto je zapravo u samom centru. Najbolje je povezana sa prevozom od svih.

Na kraju da dodam da imati veliku ceonu stanicu iz 19og veka je za Beograd velika cast, gradovi poput Atine, Sofije, Varsave, Praga, Bratislave, Zagreba to nemaju.

Navedeni gradovi imaju prolazne stanice zato sto je to prakticnije resenje, a i oni gradovi koji su imali ceone stanice napravili su prolazne. Jedini izuzeci su tehnicke poteskoce i sujeta, savrsen primer je Pariz koji kombinuje i jedno i drugo (Sujeta: "mi smo bili i ostacemo zauvek centar sveta", tehnicke poteskoce: spajanje 6 velikih ceonih stanica niko jos nije uspeo da resi)

Ceona stanica ima smisla jedino na kraju sveta, tipa Pirej, dalje je more :)

Nezavisno od toga, Savski Amfiteatar moze da se razvije i uz prisustvo koloseka samo je lakse bez njih. Cinjenica je da je sadasnja stanica u srcu gradskog jezgra i samim tim i prakticna i "prestizna".

Ako bi se zadrzala puno toga bi zavisilo od samog razvoja zeleznice.

Regionalni vozovi treba u svakom slucaju da postanu prolazni kako bi se pospesile saobracajne veze unutar drzave, Subotica-Nis, Sid-Vrsac itd

Za gradsko/prigradsku zeleznicu ista prica, transverzalne veze su njegova velika prednost bio to bg:voz Pancevo-Batajnica ili Beovoz Novi Sad-Smederevo a novi cvor to omogucava.

Sto se medjunarodnih vozova tice, kada bi saobracali prolazni vozovi tipa Bec-Sofija (skoro ukinut) i Ljubljana-Skoplje Beogradu bi bila potrebna prolazna stanica, NBGD.

Ako takvih vozova nema to jest imamo samo vozove sa polaskom iz Beograda tipa BGD-Bar, BGD-Bubimpesta, BGD-Bukurest onda cak ima smisla da ti vozovi polaze sa medjunarodnog terminala smestenim u centru grada uz reprezentativnu zgradu iz 19. veka

Ako vec treba da se zadrzi stara stanica pre bih da to bude medjunarodni terminal nego prigradski.
( tako je prijatno stici u Barselonu nocnim vozom na staru Estacion de França u sâmom starom gradu i pravo na kaficu :D
images
images
9.jpg
)


To je jedan od bitnih razloga zasto prva linija metroa treba da spaja Centar grada-Glavnu Z.St-Stanicu NBGD

Ta dva komunikaciona cvora moraju biti medjusobno vezana.
 
Može i međunarodni na glavnoj, ali onda ona zauzima više mesta nego da u nju svraćaju EMV.

Međunarodni i dalje nacionalne linije bi značile svima koji ne dolaze često u Beograd da se lakše snađu, plate meanje taxi, koriste tramvaj i sl. I mislim da će Beograd pre biti tačka presedanja nego tranzita, pa pozicija u centru omogućava i kratku šetnju gradom dok se čeka sledeći voz.
 
Danas, 95% vozova u Srbiji ima kao krajnje odrediste Beograd (pogledajte Zidarevu kartu, a izvor te cifre je sajt railserbia). Sto znaci da ceoni tip stanice ipak odgovara danasnjoj situaciji.

A za ostalih 5% tranzitnih vozova i buducih Novi Sad-Nis i Sid Vrsac vozova, nek se koristi stanica Novi Beograd kao tranzitna.
 
spatiotecte":ypanarxx je napisao(la):
Danas, 95% vozova u Srbiji ima kao krajnje odrediste Beograd (pogledajte Zidarevu kartu, a izvor te cifre je sajt railserbia). Sto znaci da ceoni tip stanice ipak odgovara danasnjoj situaciji.

A za ostalih 5% tranzitnih vozova i buducih Novi Sad-Nis i Sid Vrsac vozova, nek se koristi stanica Novi Beograd kao tranzitna.

A Prokop, da zaboravimo?
 
vranac":3hk2w699 je napisao(la):
spatiotecte":3hk2w699 je napisao(la):
Danas, 95% vozova u Srbiji ima kao krajnje odrediste Beograd (pogledajte Zidarevu kartu, a izvor te cifre je sajt railserbia). Sto znaci da ceoni tip stanice ipak odgovara danasnjoj situaciji.

A za ostalih 5% tranzitnih vozova i buducih Novi Sad-Nis i Sid Vrsac vozova, nek se koristi stanica Novi Beograd kao tranzitna.

A Prokop, da zaboravimo?

Pa kad sam projektant Prokopa priznaje da Prokop nije adekvatan da bude glavna zeleznicka stanica, sta da se doda na tome?
 
Prokop bi mogao da bude glavni za prolazne regionalne i gradske vozove. Pre bih zaboravio Prokop nego deo starog čvora koji može mnogo da znači Beogradu i koji se uspešno uklapa u petlju Radnička i u Stari savski most!
 
spatiotecte":20d8h1cb je napisao(la):
Danas, 95% vozova u Srbiji ima kao krajnje odrediste Beograd (pogledajte Zidarevu kartu, a izvor te cifre je sajt railserbia). Sto znaci da ceoni tip stanice ipak odgovara danasnjoj situaciji.

To samo znaci da je saobracaj lose organizovan, posto ga organizuje preduzece Zeleznice Srbije. :bash:

Da se oni pitaju i svi autobusi GSP, i trole i tramvaji okretali bi na Trgu Republike.

Матеја Бељан":20d8h1cb je napisao(la):
Prokop bi mogao da bude glavni za prolazne regionalne i gradske vozove. Pre bih zaboravio Prokop nego deo starog čvora koji može mnogo da znači Beogradu i koji se uspešno uklapa u petlju Radnička i u Stari savski most!

Nijedan prolazni voz (regionalni, medjunarodni) ne mora da ide kroz Prokop, moze sasvim fino kroz Topcider. Cak i sa dizel vucom.

Prokop kao stanica za bg:voz-Beovoz ima sve sto joj je potrebno, svako dodatno ulaganje je suvisno osim eventualno fudbalskog igralista za decu na ploci :D
 
Kad bolje razmislim, ploča Prokopu dođe nešto kao nadgrobna ploča, a moguće je da će upravo ona (ploča) da promjeni karakter ove stanice, a ne saobraćajna logika.
 
Prokop ne samo da je katastrofalno loš izbor za glavnu žel. stanicu Beograda, on nije u stanju da bude ni koliko-toliko bitna stanica Bgvoza (mogu slobodno da ukinu stajanje Bgvoza u Prokopu i niko se ne bi bunio, pošto je ta lokacija toliko loše saobraćajno povezana i toliko teško pristupačna da praktično nema putnika koji bi tu ušli/sišli makar zbog nekog presedanja).
 
за Прокоп не треба више од 5 колосека, по 2 пролазна за сваки правац и један терминални (као на НБГ што је направљено), а плоча да се скине и поставе стаклени кровови
 
Vrh