Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

BGVoz naša dika! ;) E sad, pošto iz direkcije za javni prevoz nisu štedeli hvale ,neka zasuču rukave i dajte projekte stanica i rekonstrukciju postojećih,ujednačavnje platformi,pokrivanje tj.gradnja stanice NBG i kupovinu novih vozova,naravno uz dogovor sa železnicama."BGvoz jedino sredstvo za mas transport koje funkcioniše i u vanrednom stanju"..to bi bila najbolja reklama koju treba da nalepe na bilborde.. :vops:
 
I kada to sve uradimo možemo da izmislimo još jedno 1000 radnih mesta na železnici da kad je vanredna situacija čiste skretnice jer nedostaje skretničara koji bi to radili :-/ ali zato ,,blejača" ima za izvoz.Svaka čast za redovnost ali da li se neko zapitao možda koliko je isplativ Bg voz i sa ovom količinom putnika i da li je takav sistem održiv na duži period?
 
Isplativ,jeste super jer troši struje manje nego trolejbusi..struja je domaće proizvodnje,ekološki najbolji,održavanje vozova se obavlja kod domaćih firmi gde opet rade neki ljudi.
A ovo za količinu putnika nemoj da vređaš bre ;) zamisli dnevno je barem 5000 automobila manje na ulicama,35.ooo se prevozi dnevno sa još nekompletnom linijom,posle izgradnje drugoga koloseka za Pančevo koja počinje marta broj putnika će biti kao u metro sistemima bilo gde u Evropi..još kada budemo dodali Rakovicu,Resnik,Barajevo ..korist je nemerljiva u odnosu na ulaganja..
E sada tvoje pitanje" da li je ovakav sistem održiv na duži period"?
Pa naravno da jeste ako se ulaže u razvoj,tehnologije,ljude,vozove ,šine...a šta neće biti moguće ako retrogradni ljudi žele da pobacaju sve šine i uvedu autobuse na preskupu zagađujuću naftu,što su radili predhodnih decenija,zbog njih nismo gradili ni Metro ni regionani Metro pa čak i nove tramvajske linje
.Ali je ova svetska energetska kriza ipak dokazala koja su sredstva najbolja i najpouzdanija za mas transport ljudi..
Ono što mi onako olako tj.pojedinci dovode u sumnju korist sistema tipa BGVoza ,neka prošetaju do Londona,N.Y i sl.da vide koja se ogromna sredstva ulažu da se napravi infrastruktura koju sada koristi BGVoz,a najlakše je da posete www.skyscrapercity.com i da pogledaju i pročitaju šta se dešava u svetu i gde se najviše i u koje sisteme ulažu sredstva.. :kafa:
I da podvučem na mnogim skupovima o javnom transportu su pitali nas "kako ste bili tako dalekovidi da napravite onakav veliki infrastrukturni poduhvat ž.čvora"London ulaže oko 20 milajrdi funti da gradi "Crossrail"ono što mi već imamo..još samo da ga dovršimo.. ;)
 
Auuuu,pa ovde mnogi izgleda još žive u komunizmu,a struja zato što je domaća je dzabe,jel?do kada? Ulaganja,odrzavanje,verovatno je i to dzabe zato što je ,,domaće" A tek poređenje sa zemljama koje imaju moćnu industriju koju mi nemamo,ali ko još gleda sitnice...ali zato imamo kao i oni voz na 15min. jednom rečju neodrživo! Da li bar jedan industrijski gigant radi na trasi BG voza,kao što je bio Zmaj ili npr. IMR pa da prevozi radnike koji stvarno prave višak vrednosti,ne,prevozi administraciju i radnike na buvljaku... A kao što rekoh ovde svi gledaju u državu,država da uradi ovo,država da da ovo,pa ljudi,dobrodošli u tržišnu utakmicu,ako nisi rentabilan na duži period si gotov.
 
^^ ma da, najbolje da se svako vozi sâm svojim automobilom. To je izdrzivo.
 
Sada banalizuješ stvari,mada bi ti ,,2012" rekao na to da je tu najveći problem za zemlju ekologija :D ja sam jasno rekao da je železnica skup sistem a zvrndanje vozova na 15min. je bespotrebno rasipanje i to niko ne može da porekne a kada bi se malo proredili ljudi nebi išli njime jer su razmaženi(mislim na Beograd) po tom pitanju i nastavili bi da idu autobusom jer je on redovniji,bliži kući ili bi išli kolima koji je udobniji.
 
Darko75":3vsk48op je napisao(la):
Jao kako su divni ti šefovi na železnici,treba ovi naši iz privatnog sektora da uče od njih kako se odnosi prema podređenima...:-D Ja lično znam ljude koji rade na železnici,magacioneri i robni blagajnici u beogradskom čvoru koji rade svaki drugi(!) dan i to samo prošetaju do posla i vrate se kući jer nemaju šta da rade,a plata redovna i ne kasni 30 000din. A tek što sam čuo priče koliko rade neki u,što bi se reklo, administraciji sa nekoliko puta većim platama... Lako je onda da se švrćka i čisti malo sneg da ispada kao da nešto rade,kada ih ova jadna i bedna privreda izdržava subvencijama.

A ja sam isto tako video ljude koji po 12 sati dnevno otpravljaju vozove ili mašinovođe koji ne stignu ni do WC-a da idu jer voz mora nazad za Most. Ovde se ne govori o tome koliko ima viška u Železnicama, a ima ga. Govori se o tome kako je voz efikasno sredstvo prevoza. I voz jeste najekonomičniji, tj. troši najmanje energije po putniku
 
Darko,koliko vremena treba vozom od Batajnice do karadjordjevog parka ili vukovog spomenika,a koliko autobusom?

Struja nam je jeftina i bice i dalje cak i posle poskupljenja jer imamo domaca nalazista uglja i hidroelektrane dok se nafta i gas uvoze sa bliskog istoka i iz Rusije.

Takodje,sinska vozila imaju prednost u pouzdanom radu,tacnom vremenu polazaka i vecoj udobnosti.Samo uporedi 30 godina stara vozila bg voza u odnosu na najnoviji autobus.E sada zamisli najnoviji voz koliko je udobniji od najnovijeg autobusa.

Jedina negativna stvar koju vidim je sto te vozi direkt do kuce kao autobus,ali ne mozes i jare i pare da imas.
 
@Darko75
Velikim delom si u pravu, mora da se železnica reorganizuje , mora . . . . a ne možemo bez nj.
ali to je druga tema. . . .
BGvoz nije ništa drugo nego naš pojeden i osakaćen BGmetro :(

Tokom predhodne nedelje koristio sam prvi jutarnji polazak
iznenadio sam se koliko ,,naroda,, koristi BGvoz u ranim jutarnjim časovima
isplatljivo ili ne, ON i pruga su tu. Zašto negde da stoji i truli
Eto vrlo lepo koristi građanima

Da li građane to košta više . . . , nije ni bitno , :laugh:
kada tamo ih koštata i v i š e
NEželjeni prošli, sadašnji i . . . proizborni plakati, piloni , mali i veliki Davinići. . . .
kada ON ovde i sada, lepo koristi nama
Našem bitisanje u vrtlogu ka. . . . lepo je videti ikoga ko se tako trudi kao ,,ekipa,, BGvoza :kk:
Nije logično ali je korisno. . . . kao u Andersenovoj priči ,,Devojčica sa šibicama,,
 
Матеја Бељан":6vwnbuuk je napisao(la):
A ja sam isto tako video ljude koji po 12 sati dnevno otpravljaju vozove ili mašinovođe koji ne stignu ni do WC-a da idu jer voz mora nazad za Most. Ovde se ne govori o tome koliko ima viška u Železnicama, a ima ga. Govori se o tome kako je voz efikasno sredstvo prevoza. I voz jeste najekonomičniji, tj. troši najmanje energije po putniku

Kada to oni ,,ne stignu" da odu do wc-a kada stoji u Batajnici 15min ili kada je na Mostu 30min.? ti stvarno ne znaš šta znači na radnom mestu ne stići u wc...to me podseti što videh u novinama ,Kineze koji dignu ruku i trpe dok im se ne obezbedi zamena.A što se tiče otpravnika može se reći da,pošto vidim da si iz Batajnice,tamo su potrebna to dvoje koji tu rade od kada ide BG voz,ali oni su tu bili i kada su išla 4 Beovoza dnevno a na drugim stanicama je ladovina,znaš ko nebi radio taj njihov posao,da li postoji neko u Srbiji ko bi ga odbio.
A ako izuzmemo pružne radnike,to je kao najzahtevniji posao na železnici jer,ne znam da li znaš,ali otpravnici imaju BENEFICIRAN radni staž! ej,moj drug je rengenski tehničar pa to nema!

@ vucko

Hehe,struja uopšte neće biti jeftina jer iz evropsle komisije traže da se postepeno(u roki par godina) postigne ekonomska cena,jel misliš da ih vlast neće poslušati? verovatno je gadljiva na pare,ima gomilu drugih načina finansiranja,jel... što znači da će ovaj način prevoza biti sve skuplji.

Kao što sam ranije rekao,da ovaj voz opslužuje bar jednog jedinog industrijskog giganta,pa da i kažeš da ima neku posrednu ekonomsku isplativost ali ovako da prevozi penzionere,studente,administraciju i prodavce na pijacama,svaka čast,sve su to časna zanimanja ali ne stvaraju vrednost kojom bi se plaćao Bg voz u tolikom broju polazaka.
 
Darko75":1opzjvie je napisao(la):
Auuuu,pa ovde mnogi izgleda još žive u komunizmu,a struja zato što je domaća je dzabe,jel?do kada? Ulaganja,odrzavanje,verovatno je i to dzabe zato što je ,,domaće" A tek poređenje sa zemljama koje imaju moćnu industriju koju mi nemamo,ali ko još gleda sitnice...ali zato imamo kao i oni voz na 15min. jednom rečju neodrživo! Da li bar jedan industrijski gigant radi na trasi BG voza,kao što je bio Zmaj ili npr. IMR pa da prevozi radnike koji stvarno prave višak vrednosti,ne,prevozi administraciju i radnike na buvljaku... A kao što rekoh ovde svi gledaju u državu,država da uradi ovo,država da da ovo,pa ljudi,dobrodošli u tržišnu utakmicu,ako nisi rentabilan na duži period si gotov.
Чак и државе које никада нису биле у комунизму имају макроекономију, енергетску стратегију, системе субвенција, концепт социјалног превоза за децу, ђаке и старе, просторне проблеме у великим градовима, еколошке трошкове, трошкове мртвих и повређених на друмовима итд.

Ако говоримо о оперативним трошковима, они су и до два пута нижи него за аутобусе, у условима рационалног пословања. Инвестициони трошкови су далеко већи, али је трајност инфраструктуре и возила велика. Пракса је показала да брзе железнице убедљиво највише путника истерају из по друштво најнерационалнијег аутомобила. Са обзиром да смо имали и инфраструктуру, и возила, остварили смо у последњих 10-так година огромне губитке неодржавањем возила и инфраструктуре, дезинтеграцијом Беовоза, и недостатком саобраћајно-развојне стратегије.

Дати заједнички новац у јавни железнички и саобраћај (и бициклистички, и аутобуски за краће вожње) је уштеда кроз инвестције:
-1- Смањење здравствених трошкова, што лечење пре свега плућних и психичких болести, што лечење повређених у саобраћајним незгодама.
-2- Саобраћајне незгоде су најчешћи узрок смрти младих, и једни од 4 највећа узрока смрти према статистикама Уједињених нација. У Србији се процењује да мртви у саобраћају представљају 2% националног дохотка Србије.
-3- Увоз енергената је највећа ставка увоза Србије. Балансирање економије можемо постићи енормним повећањем извоза, туризма и послова у иностранству, а са друге стране смањивањем увоза, са мање наших туриста у иностранству и намештањем послова нашим предузећима.
-4- Просторни проблеми у центрима великих градова, се најчешће не могу решити аутомобилом и аутобусом. Да не идем у детаље, растерећење градских центара кроз добру повезаност са новим зонама се постижу огромни ефекти, који имају и макроекономску димензију.
-5- Еколошки трошкови се код нас јако ретко рачунају, али на западу и далеком истоку се итекако рачунају.
-6- Социјални превоз је део социјалног система, у који се ионако иовако мора улагати. Социјална економија је врло важан део друштва, али то је мањи део ефеката железница.
-7- Уштеда времена у транспорту.

То је нека основа за економски модел, која још није ни потпуна. Сличан економски модел са прави и за метро.

Тренутно је град Београд у огромном губитку, јер од 48 путничких станица и стајалишта у Београдском округу користи само 9 са једном линијом. Само једна линија је интегрисана и има потпуну финансијско-техничку конструкцију и директне вожње, као основу квалитета услуге. Сем Београдског округа, имамо у метрополитену Пазове и Панчево, зоне са мноштво радних места, које су дезинтегрисане у садашњем систему, што такође има свој трошак.
 
@Дарко75 критика је у реду, и критичко мишљење, али не може воз да буде мање исплатив од аутобуса, никако. Онда, по тој логици, не би требало градити ни метро. Што се одласка у ВЦ тиче, није то баш пауза машиновођи, он за тих 15 минута мора да припреми воз за даљу вожњу, а отправници су у Батајници увек имали много посла. Наравно да су Железнице најмногоџебалебарније предузеће - социјална служба генерално гледано, али само сам хтео да кажем да то не значи да нема људи који се труде и хтели или не, имају много посла.

Воз је исплатив не само по цени утрошене енергије, већ и по томе што обезбеђује брз, ефикасан, поуздан, безбедан транспорт. Зато је метро кичма система, а не аутобуси.
 
Karlo del Ponte":1fs6ieto je napisao(la):
@Barkley

Када пишем о врхунцу развоја Беовоза, пишем о 1996. и 1997. години. Тада су оба колосека кроз Врачарски тунел била функционална за линију Панчево Војловица - Нова Пазова, са маркицом ГСП си могао у Беовоз, а сам ГСП је имао мањак 40% возила, и био доста непоуздан. Тада сам викендом редовно користио Беовоз на релацији Карађорђев парк - Земун, и стварно ретко је каснио. Чак је радио и разглас у возу, што је данас реткост на Железницама Србије.

Опадање Беовоза почело је 1998. године. Тада је простим иступањем Беовоза (и Ласте) из Јединственог тарифног система преполовљен број путника, са 80.000 на 40.000. Даље, почети су радови на новом Прокопу, због којих возови на најважнијој линији, Н.Пазова - Панчево В. нису могли да се укрштају нигде између Прокопа и Крњаче. Кашњење једног воза је ту стварало ланчана закашњења, а од почетка градње Прокопа па све до данас нису враћени они квалитет из 1996./1997.

После, 2000-тих, када сте, претпостављам, ишли на факултет, Беовоз је био финансијски/политички кажњен од главног корисника и финансијера градских превоза, то јест града (градова). Финансирање је било отежано, тако да се услуга концетрисала на Панчево, Пазове, Младеновац, Ваљево, да се извуче колико се извући могло тамо где нема интегрисаног јефтиног ГСП, и оно мало што сваке године Влада Србије даје железницама да пропадање железница не буде нагло. Дневно коришћење је било око 15.000-30.000 путника дневно, а пред сам почетак рада БГ:ВОЗ био је 9000 путника.

Поента је била у томе да је требало наставити континуитет развоја Беовоза, онаквог какав је био 1996/1997 уз постепена побољшања, и исту стратегију директних вожњи. Колосечне везе у Прокопу су могле бити у функцији већ 2001, да је тада постојала политичка воља власти.

Мало сам старији. ;) Редовно сам беовозом путовао од септембра '97. до фебруара '99, а понекад пре и после тог периода, тако да сам делом и закачио то ''златно доба''.

Хвала на додатним подацима и информацијама. Међутим, они не могу да промене моје сећање на све фрустрације изазване беовозом. И не само моје. Верујем да је пропаст беовоза уследила и због разлога које си навео, али и због оног што сам ја навео у посту. Шта је било узрок, а шта последица, о томе може дуго да се дискутује.

Елем, у сваком случају се слажемо да је потребна ефикасна приградска железница. С тим да ја имам став, на основу путничког искуства по разним земљама, свакодневног путовања из ПА у БГ и назад и честог коришћења бг:воза, да преседања (ефикасна, наравно) нису нешто ''страшно, страшно'', ако омогућавају да се из Панчева, Ресника или Новог Сада стигне до Београда много брже и удобније него сада.

@Дарко75, јавни интерес се не заснива само на приходима и расходима. У ту рентабилност мораш да урачунаш и тих неколико хиљада кола мање на улицама, еколошке предности и остале пратеће ефекте. Да ли је рентабилно извести аутобусе по овом кијамету? Наравно да није, гледано строго тржишно, али је ту много других фактора, због којих они морају да возе, хтели то или не.
 
@Barkley i @Karlo

Ako gledamo Pancevacki krak zeleznice poblem je kao sa vecinom nasih naselja sto pruga ide po obodu te je autobus iz samog centra interesantniji putnicima. Autobus iz centra Panceva do P. Mosta sa pouzdanipm presedanjem moze biti privlacniji od voza ziteljima centra Panceva (druga je prica za Vojlovicu).

Sa druge strane na relaciji Pancevo-NBGD voz postaje daleko brzi i pouzdaniji nego autobusom preko dva mosta sa presedanjem.

Danas je problem dugackih linija to sto infrastruktura nije pouzdana tako da havarija na jednom kraku, isto kao i sa tramvajima, ugrozava saobracaj na svim ostalim. S'toga vise kracih linija sa uskladjenim presedanjima garantuje vecu pouzdanost.

Kada se duplira pruga do Panceva i obezbedi pouzdan saobracaj samo politicka pitanja (granice i finansiranje) sprecavace produzetak BG:voza do Panceva.

Verovatno bi dobitna kombinacija bila dve do tri linije BG:voza sa jakim taktom (Batajnica-Krnjaca/Pancevo, Krnjaca/NBGD-Resnik i linija za Zeleznik) i nekoliko regionalnih prolaznih linija Beovoza sa slabijim taktom ili redom voznje (recimo Novi Sad-Smederevo, Sremska Mitrovica-Valjevo, Vrsac-Mladenovac/Velika Plana)

BG:voz i Beovoz su komplementarni, zadovoljavaju razlicite svrhe i shodno tome drugacije su organizovani.
 
Darko75":14pdl3nu je napisao(la):
Матеја Бељан":14pdl3nu je napisao(la):
A ja sam isto tako video ljude koji po 12 sati dnevno otpravljaju vozove ili mašinovođe koji ne stignu ni do WC-a da idu jer voz mora nazad za Most. Ovde se ne govori o tome koliko ima viška u Železnicama, a ima ga. Govori se o tome kako je voz efikasno sredstvo prevoza. I voz jeste najekonomičniji, tj. troši najmanje energije po putniku
Kada to oni ,,ne stignu" da odu do wc-a kada stoji u Batajnici 15min ili kada je na Mostu 30min.? ti stvarno ne znaš šta znači na radnom mestu ne stići u wc...to me podseti što videh u novinama ,Kineze koji dignu ruku i trpe dok im se ne obezbedi zamena.A što se tiče otpravnika može se reći da,pošto vidim da si iz Batajnice,tamo su potrebna to dvoje koji tu rade od kada ide BG voz,ali oni su tu bili i kada su išla 4 Beovoza dnevno a na drugim stanicama je ladovina,znaš ko nebi radio taj njihov posao,da li postoji neko u Srbiji ko bi ga odbio.
A ako izuzmemo pružne radnike,to je kao najzahtevniji posao na železnici jer,ne znam da li znaš,ali otpravnici imaju BENEFICIRAN radni staž! ej,moj drug je rengenski tehničar pa to nema!
Ovakvi komentari proizilaze iz totalnog nepoznavanja načina odvijanja železničkog saobraćaja a pogotovo posla koji obavljaju otpravnici vozova. Na osnovu čega si ti zaključio koliko je otpravnika potrebno u st Batajnica??? Da li ti, uopšte, znaš zašto otpravnici imaju beneficiju koja iznosi dva meseca na godinu dana? Da li znaš koje obaveze ima mašinovođa kada dođe u krajnju stanicu?
Spominješ 4 Beovoza u Batajnici. što je naravno glupost, a ne znaš da je tu bilo još najmanje sto ostalih vozova. Apsolutno ne mogu da prihvatim bilo kakvo prozivanje izvršnog osoblja na železnici od strane nekoga ko nije deo toga ili ko se upustio u tako nešto a nije dovoljno obavešten.
 
zidar":1v5rzdaa je napisao(la):
@Barkley i @Karlo

Ako gledamo Pancevacki krak zeleznice poblem je kao sa vecinom nasih naselja sto pruga ide po obodu te je autobus iz samog centra interesantniji putnicima. Autobus iz centra Panceva do P. Mosta sa pouzdanipm presedanjem moze biti privlacniji od voza ziteljima centra Panceva (druga je prica za Vojlovicu).

Sa druge strane na relaciji Pancevo-NBGD voz postaje daleko brzi i pouzdaniji nego autobusom preko dva mosta sa presedanjem.

Стварно не знам како је у другим местима, али тиме што у Панчеву пруга иде по ободу центра (дакле не по ободу града), покрива барем пола града, ако не и више, плус сва села, јер су све станице на путевима ка селима, а отако је направљена револуција у градском превозу, који је значајно унапређен, добар део села је практично спојен са градом.

Пошто сада скоро сви иду бусом (не рачунам оне што иду својим колима), дешава се да је паркинг код некадашњег хотела Тамиш препун возила, јер се сви довезу дотле, па сачекају бус.

Ви из струке се договорите како је боље организовати воз из Панчева, да ли само до моста, са добром везом за даље или нека дужа линија. И сада, велики део аутобуских путника силази одмах после моста, иако добар део бусева иде и до Скупштине и Главне станице. Тако да не верујем да би им сметало да прелазе из једног воза у други. Ако не мора, још боље. :)

Сем што би ефикасан железнички саобраћај повукао највећи део путника из свих делова града сем центра, индиректно би то олакшало пут и нама из центра јер би било мање возила на мосту. Још ако би се окретница линија 100 пребацила на ову страну Дунава, а транзит на Кинески мост, за пар година би на Панчевцу било неупоредиво мање возила, што значи и мање кола у Деспота Стефана и на Богословији.
 
@Darko 75 kaže,"Hehe,struja uopšte neće biti jeftina jer iz evropsle komisije traže da se postepeno(u roki par godina) postigne ekonomska cena,jel misliš da ih vlast neće poslušati? verovatno je gadljiva na pare,ima gomilu drugih načina finansiranja,jel... što znači da će ovaj način prevoza biti sve skuplji."
I opet će biti jeftiniji od gasa i nafte i to mnogo..sirovina tj.ugalj kao i hidropotencijal garantuje zemlji dobar deo energetske nezavisnosti..čak i kada bi se privatizovao (daleko bilo)Eps opet se sirovina ne uvozi..
A kada s druge strane pogledamo koliko putnika po vršnom času prevozi Metro ili BGVoz tj.super teški metro,pa koliko može da preveze dnevno,pa godišnje uz to da troši manje struje od trolejbuskog sistema..i laiku je računica jasna..da drugi vidovi prevoza,bus,auto...nemaju ni približno ekonomsku i ekološku opravdanost kao šinski ili električni mas prevoz.. :kafa:
Uostallom bilo bi interesantno čuti od grada ,koliko se novca plaća mesečno ili godišnje za javni prevoz tj.nabavku nafte a koliko za ceo električni sistem;tramvaji+trole+BGvoz :kafa:
 
Rile":25c4bxn4 je napisao(la):
Inače gospodin Kantar mi je rekao da je dat nalog za pripremu dokumentacije za remont još dve garniture ( 014-080 i 093-094 ) koje će, kada budu izremontovane, raditi na relaciji Bgd Centar - Rakovica

Do Rakovice ili do negde dalje? Šašavo bi bilo da voze samo jednu stanicu..
 
Snaga motora automobila je nekoliko desetina kW na 5 osoba, snaga tramvaja je 200-400 kW na isto toliko osoba (KT4: 180kW/200 ljudi), snaga metro vozila 1000-1500kW na nekoliko stotina ljudi, itd. Najveći naši vozovi imaju snagu 3500kW (toliko je snažna jedna el. lokomotiva) i mogu teoretski prevesti i preko 1000 ljudi u sjedećem položaju. Uopšte uzev, željeznički putnički saobraćaj je od gumenog efikasniji od nekoliko do deset puta.

Efikasnost SUS motora (lanac: nafta-motor-mjenjač-točkovi) i električnog motora (lanac: ugalj-centrala-trafostanice-vodovi-motor lokomotive-točkovi) je slična i iznosi 20%-30%.
 
Autobusku stanicu pancevo izmjestiti iz centra gdje je sad buvljak tako povezijemo dva vida prevoza ,prostor dobiti na taj nacin sto buvljak sabijemo u visenamjensku halu sa izdjeljenim bokosvima [isto vazi i za novobeogradski na kvantas sa njim]plus fast park na 2 nivoa .Pruga dvokolosjecna sa linijom 1 na relaciji PA /BAT sledeci rezim tako da svaki drugi voz ide do PA a ostali do krnjace tim bi dobili voz do PA na svakih 45min .Broj potrebnih garnitura neka izracuna RILE on je upuceniji.I da granice opstina me neiteresuju :) :gobb:
 
@Матеја Бељан
Znaš kada je otpravnik u Batajnici imao mnogo posla? do 1992. a to je bilo pre 20 godina,znam lično nekoliko njih koji su tada radili.

A stalno se provlači poređenje Bg voza sa metroom,pa to što ste vi istripovali da je ovo neki hibridni metro to je druga stvar,ovo je gradska železnica koja bi bar morala da opslužuje neke velike privredne subjekte kao npr. Zmaj,IMR ili IMT pa da ima neku svrsishodnost trošenja energije,novca i svega ostalog na 15min. a pošto toga nema ja samo kažem da nema potrebe za tako čestim vozikanjem.

@Rile
Nisam ni očekivao da ćeš da se složiš sa bilo kakvom kritikom koja osporava to što ste zaštićeni kao beli medvedi(pošto vidim da si iz struke) Što mi ne kažeš zašto ti jadni otpravnici imaju beneficirani radni staž? Koje to velike obaveze ima mašinovođa kad dođe u stanicu,leba ti, da sabije pivo na brzinu? :D Hoću da kažem da ja nisam rekao da na železnici otpravnici vozova ne rade ništa,oni i rade nešto za razliku od drugih,e pa da ,možda zato imaju beneficiju :D
 
Darko75":dt6p7ooh je napisao(la):
A stalno se provlači poređenje Bg voza sa metroom,pa to što ste vi istripovali da je ovo neki hibridni metro to je druga stvar,ovo je gradska železnica koja bi bar morala da opslužuje neke velike privredne subjekte kao npr. Zmaj,IMR ili IMT pa da ima neku svrsishodnost trošenja energije,novca i svega ostalog na 15min. a pošto toga nema ja samo kažem da nema potrebe za tako čestim vozikanjem.

Pa čekaj, kako to da je onda voz prilično popunjen, voze se ljudi jer im je dosadno iako im to ne treba u životu jer su fabrike poljoprivredne opreme propale?
 
medjutim":1a9wcc9f je napisao(la):
Pa čekaj, kako to da je onda voz prilično popunjen, voze se ljudi jer im je dosadno iako im to ne treba u životu jer su fabrike poljoprivredne opreme propale?

Jel to treba da bude ironično i smešno? pa zašto na tim mestima nisu nastale fabrike modernih tehnologija,mobilnih tel. i sl. ako za poljoprivredne mašine više nije bilo tržišta nego gle čuda-prodavnice tipa Rodić! Mada nesvesno si odlično poređenje napravio,ovo zvrndanje Bg voza na 15min. i izdržava naša poljoprivreda jer druge grane nemamo odnosno privreda nam je kao u 16. veku svodi se na poljoprivredu i trgovinu,ali zato kao u Njujorku ili Londoni imamo gradsku železnicu na 15min. :-/ i dokle ti misliš da taj neodrživi sistem može da potraje?
 
Ма шта они знају, заведени су причама да у другим земљама као функционише железнички саобраћај.
 
Vrh