Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Felix55":pwiszod1 je napisao(la):
Prokop ne samo da je katastrofalno loš izbor za glavnu žel. stanicu Beograda, on nije u stanju da bude ni koliko-toliko bitna stanica Bgvoza (mogu slobodno da ukinu stajanje Bgvoza u Prokopu i niko se ne bi bunio, pošto je ta lokacija toliko loše saobraćajno povezana i toliko teško pristupačna da praktično nema putnika koji bi tu ušli/sišli makar zbog nekog presedanja).
Baš zato je dobar za glavnu železničku :) Svuda su se glavne železničke stanice pravile na periferijama, pa i ova naša trenutno. Kasnije te stanice postaju magnet za investicije i razvoj. Isto bi bilo i sa prokopom.

Što se tiče saobraćajne povezanosti prokopa, on je na odličnom mestu, mnogo boljem od trenutne glavne železničke stanice. Ko to ne vidi, ili ne želi da vidi ili živi u krugu dvojke :D
 
Ta lokacija bi se najbolje mogla opisati sa: tu je, a nije tu! (Jedan od mojih prvih dolazaka u BG kao vozača automobila; pogriješim na Mostarskoj petlji i upadnem odmah u neke brdovite uličice, nakon samo 300m vožnje naletim na kapiju na kojoj je pisalo "Beogradska glavna željeznička stanica Prokop", a iz jedne druge kapije izlazi kamion sa pivom!). Prokop je kao lijep mladoženja, koji je (čekajući da sagradi kuću, kupi koja i asvaltira dvorište, a da bi se oženio) oronuo i ostario tokom godina (a pritom je malo šta sagradio).
Glavu bi dao da ćemo, kad se konačno izbetonira pločata i na njoj postavi nekakav tržniot centar, odjedamput dobiti i sve pristupne puteve (a to je glavno što stanici fali), da bi raja mogla da dođe do istog (TC, naravno).
 
Mislim da že se napraviti ali će to uvek biti praznjikava stanica. Svi ti lokali koji budu u TC će zamreti, biće kao Vukov spomenik, koga ni BG-voz nije mnogo oživeo. Svi koji budu išli dalje čekaće vozu Rakovici ili NBG, a na Prokop ko zaluta...
 
zidar":2kl1r9e9 je napisao(la):
U medjuvremenu, proslo je 40 godina, i grad se promenio. Kako ne bi zvrjali prazni, tuneli su upotrebljeni za prigradsku zeleznicu Beovoz i napravljena je stanica Vukov Spomenik. Zatim je uvedena i gradska zeleznica BG:voz sa jakim taktom.
Управо то :kk: Потрошили смо милионе у инфраструктуру, коју уопште нисмо користили, а сада неко пише "како је то погрешно јер по пројекту то им није намена". Са малом напоменом да, са обзиром на позиције стајалишта Тошин бунар, Вуков споменик и слично, које су и у оригиналном пројекту, чвор је предвиђен и за регионалне возове.
zidar":2kl1r9e9 je napisao(la):
Pokazalo se da standardni zelеznicki saobracaj ciji je obim znatno opao moze da funkcionise bez novog cvora (prokop + tuneli) a da se cvor pokazao kao veoma efikasno resenje za gradsko/prigradsku zeleznicu ciji je potencijal veliki i ciji ce obim samo da raste.

Sad kada bg:voz/beovoz ciji promet raste koristi novi cvor, nema vise prostora u njemu i za standardnu zeleznicu.
Zato Prokop nece postati Zeleznicka Stanica osim ako se ne dupliraju tuneli i Novi Zeleznicki most ili ukinu BG:voz/Beovoz.
То што су путничке железнице тренутно на веома ниском нивоу, не значи да не постоји тражња за путничким услугама које железнички саобраћај може да пружи. То што је тренутно такт јачи од 15 минута неприхватљив, то не значи да се користи више од 50% капацитета двоколосечне пруге. А то што се железница показала као ефикасна за градско-приградски превоз је разлог више да се исти обавља и у једном и у другом чвору. И један и други чвор могу поделити улоге и у градском и у приградском саобраћају. Стандард од 15 минута је сасвим добар циљни стандард, са обзиром да је сврха брзих градско-приградских железница путовања од 10км и више, просечним брзинама 45-70km/h. Ипак треба разграничити: метро је метро, а железница је железница са мешовитим саобраћајем. У складу са тим не треба дирати у улогу мешовитог саобраћаја. Капацитет и перформансе система се могу побољшати:
  • Стандардизацијом висине пода возила и висине перона
  • Већим бројем улазних врата, и релативним повећањем броја места за стајање
  • Купловањем два воза по 100 метара у вршним сатима (стајалиште Карађорђев парк је једино које би ту захтевало већу инвестицију)
Чему онда централна станица? наравно треба да буде једна близу центра, а то је овде пре свега Вук. који, опет има само 2 колосека (зар то није премало?)
Ех, то би било врло симпатично, подземна станица Вук, или рецимо подземна станица Трг Републике. Али сада је прекасно за то. Таква је, рецимо, централна станица у Бриселу, и најпрометнија је у граду, иако није највећа. Разлог је што, практично ни једно превозно међуградско превозно средство не може да јој конкурише квалитетом превоза до те локације. Такву станицу хоће да праве у Братислави, а то је разлог више да чувамо позицију Београд Главне.
zidar":2kl1r9e9 je napisao(la):
spatiotecte":2kl1r9e9 je napisao(la):
Danas, 95% vozova u Srbiji ima kao krajnje odrediste Beograd (pogledajte Zidarevu kartu, a izvor te cifre je sajt railserbia). Sto znaci da ceoni tip stanice ipak odgovara danasnjoj situaciji.
... (предлог групе Имамо план)Tehnicke stanice u Topcideru i Zemunu.
To samo znaci da je saobracaj lose organizovan, posto ga organizuje preduzece Zeleznice Srbije. :bash:
Матеја Бељан":2kl1r9e9 je napisao(la):
Prokop bi mogao da bude glavni za prolazne regionalne i gradske vozove. Pre bih zaboravio Prokop nego deo starog čvora koji može mnogo da znači Beogradu i koji se uspešno uklapa u petlju Radnička i u Stari savski most!
Nijedan prolazni voz (regionalni, medjunarodni) ne mora da ide kroz Prokop, moze sasvim fino kroz Topcider. Cak i sa dizel vucom.
Рrokop kao stanica za bg:voz-Beovoz ima sve sto joj je potrebno, svako dodatno ulaganje je suvisno osim eventualno fudbalskog igralista za decu na ploci :D
Није тачно да 95% путничких возова у Србији има полазну или крајњу станицу Београд главну, али када су у питању брзи у домаћем и међународном саобраћају, то је 100% возова. Такође и готово сви који нису моторни возови. Разлог је близина садашње техничко-путничке станице, јер близина техничке станице полазној је веома важна. Чак и када би све железнице довели у ред, опет би бар половина свих брзих, даљинских возова имала Београд као почетну или крајњу станицу. Токови путника су просто такви да ујутру долази мноштво људи из мањих градова због посла, сајмова итд, а који се поподне враћају. Викендом и празником имамо обрнути случај. Затим ноћни возови итд. Разлог је то што су градови већи од пола Београда у кругу од 400 километра. Због те неравномерности транспортног захтева, вероватно би се показало да је троколосечна, а не четвороколосечна пруга оптимална од Новог Београда према западу.

Ово са техничко-путничком станицом Топчидер је добра идеја :kk: Није далеко од садашње Београд главне, а користи се железничко земљиште. Такође, локомотиве из Макиша не иду кроз средиште новог чвора.
JohnnyLee":2kl1r9e9 je napisao(la):
за Прокоп не треба више од 5 колосека, по 2 пролазна за сваки правац и један терминални (као на НБГ што је направљено), а плоча да се скине и поставе стаклени кровови
Ово за улупавање "атомског склоништа" због стакленог крова :lool: иначе, добро запажање. Тригранит, када је добио посао да заврши Прокоп, најпре је направио сопствене анализе. И, када је утврдио да може очекивати слаб промет путника (5000, а не 40.000), и да је и унапређење железнице, и метро нешто у шта се не може уздати, предложио да се уложи троструко мање, станица функционише са 6 колосека, а постојећи изграђени објекти искористе максимално, уз резерву за каснију доградњу. Наши су их деганжирали. Све подсећа на причу "царево ново одело". Најеграбуси онај ко каже да је цар го. Потпуно се слажем са предлогом Тригранита, једино што мислим да и приградске, и регионалне, и брзе треба расподелити у оба чвора.
 
Пошто се Зидар и Карло дефинитивно разумеју у железнички превоз, нека разраде мало ове идеје и направе један основни план железничког саобраћаја у Београду и кроз Београд (не мислим на прави метро), и поставе на насловну страну, пошаљу новинама, пошаљу градском архитекти, министру саобраћаја итд. Можда некоме и дође нешто у главу.

Како је Јовин чистом упорношћу и слањем писама по свим могућим медијима добио гомилу присталица, од форума па до политичких странака потпуно различитих профила (СНС, ЛДП, ДСС...) зашто не би и нешто овако разумно што предлажете ви, а такође и сам пројектант станице Прокоп, добило присталице.

@Karlo del Ponte
Да ли на новобеоградском насипу има места за трећи колосек или би морао да се проширује? Јел би морала и трећа цев у тунелу до Земуна да се буши?
 
BG voz vozi po subotnjem redu vožnje »
13. Februar. 2012 | (15:20 -> 15:30), Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari

Preduzeće "Železnice Srbije" saopštilo je da će od vozovi iz sistema "BG Voz" radnim danima saobraćati po redu vožnje koji važi za subotu, odnosno u prosečnom intervalu od oko 30 minuta.

Kako se navodi, od ponedeljka do petka će, kao i subotom, između Batajnice i Pančevačkog mosta, biti 51 polazak, a ne 105 koliko ih je po redu vožnje predviđeno.

Dodaje se da su "Železnice Srbije" ovakvu odluku donele zbog vanredne situacije nastale usled veoma niskih temperatura i snežnih padavina koje otežavaju eksploataciju i održavanje vozova, a sa ciljem da se očuva funkcionalnost čitavog sistema novog gradskog prevoza u glavnom gradu "BG Voz".

"Srpske železnice rukovodile su se time i da škole i fakulteti ove nedelje neće raditi, kao i da je data preporuka privredi da naredni dani budu neradni, pa se očekuje da će i potrebe za železničkim gradskim prevozom u Beogradu biti smanjene", naglašava se u saopštenju.

"Železnice Srbije" podsećaju da je, uprkos velikim zimskim neprilikama, "BG Voz" proteklih dana saobraćao redovno i uspešno, uz minimalna zakašnjenja, koja su po vozu bila prosečno manja od jednog minuta.
 
vranac":34m5hgt6 je napisao(la):
Пошто се Зидар и Карло дефинитивно разумеју у железнички превоз, нека разраде мало ове идеје и направе један основни план железничког саобраћаја у Београду и кроз Београд (не мислим на прави метро), и поставе на насловну страну, пошаљу новинама, пошаљу градском архитекти, министру саобраћаја итд. Можда некоме и дође нешто у главу.

Pre par godina vec smo slali apel za reorganizaciju gradske zeleznice u ime forumasa.

Pre nekoliko meseci osnovali smo udruzenje gradjana "Imamo Plan" kako bi ideje koje smo razradili na forumu pretocili u konkretne projekte i zatim ponudili nadleznim institucijama.

Poceli smo sa Slavijom i projektom BES-Beogradski standard

Na forumu postoji posebna sekcija za projekte Imamo Plan
http://www.beobuild.rs/forum/viewforum.php?id=31

Plan razvoja gradsko/prigradske zeleznice ce biti jedan od njih. Ipak tu ima jos puno posla jer iako se slazemo oko dosta toga jos uvek smo daleko od konsenzusa.
Za ovako kompleksne projekte (kao recimo metro) treba dosta vremena dok se situacija i mogucnostio sagledaju iz svih uglova i dok se strasti smire. Ne treba zuriti.


@ Karlo

cinjenica je da bi oba cvora mogla da se koriste za mesoviti saobracaj.

Ipak, kada vec imamo dva cvora, mislim da bi bilo jednostavnije kada bi jedan (novi) bio posvecen iskljucivo gradsko/prigradskoj zeleznici sa jakim taktnim rezimom.
Dobio bi informacione sisteme koji omogucavaju povecanje takta i stanice opremljene za potrebe gradske zeleznice.

Mozda trenutno nema potrebe za tim ali u novom cvoru vec danas moze da se postigne takt 5-7 minuta sto bi uz reorganizaciju autobuskih linija i stvaranje feeder linija i park and ride postrojenja drasticno promenilo sliku saobracaja u gradu, na bolje :D .

Imamo tu srecu da su tuneli svojevremeno prokopani, mozemo od njih naraviti cudo ali taj sistem mora biti savrseno pouzdan. Uz mesoviti saobracaj je to tesko izvodljivo zbog stanja zeleznicke infrastrukture u celoj drzavi i opste nepouzdanosti.

(sto ne znaci da ne moze da uleti neki voz za Rumuniju kroz Vracarski tunel :) )
 
што смарају са тим "нови градски превоз" :bash: ионако више није нов :)
 
Ne bih se ja bas slozio da je Prokop kao glavna zel.stanica na glupom mestu. Samo su se okolnosti promenile, grad postao multicentrican, pa je logicno da danas grad opsluzuje vise zel.stanica, medju njima i stanica N.Bgd koja ima i svoj poseban znacaj.
Glav.zel.stan je izabrana da bude u Prokopu, jer se trazilo mesto na desnoj stani Save gde zivi 3/4 stanovnistva Beograda. Ta lokacija je bila pogodna zbog svoje konfiguracije (visinske razlike izmedju vrha i dna padine) i tu je mogla lagano da se smesti zel stanica jer je bilo dovoljno prostora. U blizini je autoputa, a i nije puno daleko od centra grada, i moze da generise razvoj okoline.
Treba imati na umu da je planiranje kompleksan proces i da se negleda gde je trenutno najatraktivnija lokacija, vec se gleda da se tako znacajni objekti postave u sredine koje ce se kasnije razviti na osnovu izgradnje znacajnih obejaka. Tako je i Novi beograd doziveo svoju ekspanziju tek po zavrsetku Arene, koja je postala generator ostalih drustvenih i privrednih aktivnosti oko nje. Tako ne treba gledati gde je danas najatraktivnije za lociranje stanice, vec gde ce to biti za 20-30god.
Tako ako gledamo dostupnost stanice Beograd centar iz ove perspektive je vrlo nedostupna. Medjutim to je tako jer nije zavrsena. Na svim prikazima rendera se vidi da je predvidjeno formiranje pristupa i trga prema autoputu, na samo 350m -sto je manje od 5min hoda se nalazi autobusko stajaliste gde staju (17,18,34,46,55.. mozda sam i zaboravio neki) i sa druge strane trolejbusi 40,41
Dalje, posto je planiranje glavne zel stanice kompleksno i uskladjuje se sa odtalim vidovima transporta, predvidjena je i metro stanica, a samom tim i povezanost sa vecim delom grada. Dakle zelim da napomenem da je potrebno sagledati celinu, a ne izdvojeni i nezavrseni objekat.
Sa aspekta samo njenog projektovanja ,dimenzionisanja i kapaciteta, to zaista ne znam, moguce je da je bilo potrebno ostvariti veci broj ulazno/izlaznih koloseka od i od stanice. Da li sadasnji broj odgovara potrebama mozda moze Karlo da nam kaze vise.
Inace koliko znam postojao je spor izmedju Energoprojekta i Zeleznica tj. Repupbike oko Prokopa, jer je Energoprojekt znacajna svoja sredsva 90-tih koje je ostvario radeci sa svojim cerkama firmama u inostranstvu, ulozio u Prokop kao i Arenu, pa isto je vodio spor i sa gradom. Koliko znam oko toga je bio problem oko potpisivanja ugovora sa Trigranitom i sa ostalim tenderima jer je Energoprojekt hteo da mu se vrate sredsva koje je ulozio ili da on ima pravo gradnje komercijalnih sadrzaja na ploci. Da li i dalje vodi spor ja ne znam, moguce je da zbog politickih pritisaka i da bi dobio druge poslove je odustao od sporova.
 
Karlo del Ponte":3649bumm je napisao(la):
To samo znaci da je saobracaj lose organizovan, posto ga organizuje preduzece Zeleznice Srbije. :bash:

Ово са техничко-путничком станицом Топчидер је добра идеја :kk: Није далеко од садашње Београд главне, а користи се железничко земљиште. Такође, локомотиве из Макиша не иду кроз средиште новог чвора.

Тригранит, када је добио посао да заврши Прокоп, најпре је направио сопствене анализе. И, када је утврдио да може очекивати слаб промет путника (5000, а не 40.000), и да је и унапређење железнице, и метро нешто у шта се не може уздати, предложио да се уложи троструко мање, станица функционише са 6 колосека, а постојећи изграђени објекти искористе максимално, уз резерву за каснију доградњу. Наши су их деганжирали. Све подсећа на причу "царево ново одело". Најеграбуси онај ко каже да је цар го. Потпуно се слажем са предлогом Тригранита, једино што мислим да и приградске, и регионалне, и брзе треба расподелити у оба чвора.

Od BG glavne do Topčidera ima 4km; ocijenio sam na osnovu sopstvenog pješačenja, a koje je trajalo cirka 1h (noću). Vozu je potrebno da prevali ovo rastojanje čitavih 20-25 minuta! Čitavom trasom su lagane vožnje, valjda nigdje ne idu više od 30km/h (često je 10km/h). (Doduše, moram spomenuti da je prošle godine rađen most, pa su bile dodatne lagane).
Infrastruktura željeznice u Topčiderskoj dolini je , onako kad pogledate kao laik i putnik, katastrofalna. Brdo je tu kolosjeka, vagona - sve trune i propada. Jedini dobitak u startu je što je to zemljište željeznice, sve ostalo bolje da ne postoji, manje bi čovjek plakao od muke i jada.

A ovo sa Trigranitom: pa da su im pustili da naprave tako kako su izanalizirali, Češka TV bi imala novu epizodu serije Pat&Mat, samo da izmontiraju slike Prokopa od početka gradnje do danas. Mi smo, naime, tu stanicu u početku napravili sa 10-ak kolosjeka, pa smo onda te kolosjeke razmontirali da bi napravili Ploču, pa smo 20 g. pravili Ploču, i onda njome pokrili nekoliko kolosjeka!
Previše je sujete kod naših vrlih stručnjaka da priznaju da su simpatični crtani likovi akademici za građevinarstvo i majstorluk spram ovoga. Zato mislim da će se neka vrsta stanice u fulu graditi, pa makar i 100 godina, samo da bi se (tamo neke 20xx.) moglo reći: bilo je dugo i teško, al je zato sa naj...(već će se naći nešto što je, kao, naj u svijetu, što samo mi imamo). To jedno, a drugo: kad se gradi takav Skadar na Bojani, neko se mora ugraditi da umilostivimo zle i urokljive sile - naši političari i biznismeni će podnijeti žrtvu te vrste, sve na polzu naroda.
 
Rile":58on3hcq je napisao(la):
Evi šta piše arh. Branislav Jovin u jednom intrnet izdanju Tabloida.

http://www.magazin-tabloid.com/casopis/?id=06&br=241&cl=17

Исто што и задњих 10 година :) Баш је нашао за кога ће да пише. Верујем да ћемо га видети и у Скандалу: Каја уградила нове силиконе, Јовин разоткрива трамвајско-аутомобилску мафију у Београду..
 
Za mene ako se Prokop nije zavrsio posle 40 i kusur godina, znaci da je pogresna investicija.

Ne vidim valjani argument koji bi opravdao toliko izgubljeno vreme.

Ponekad treba prihvatiti da smo u startu pogresili sa necim. Maletin kao glavni projektant je, eto na kraju, ipak prihvatio to i priznao da je Prokop los projekat.
 
Prokop je zamišljen u potpuno drugačijoj državi i uslovima. Zamislite, napravljen je autoput Bratstvo i jedinsktvo, novi čvor, ideje o gomili prolaznih vozova tipa Skoplje - Zagreb ili Bar - Subotica i kao dobro mesto za centralnu stanicu odabrali su lokaciju najbližu centru i autoputu. Nisu oni grešili, ali vreme je zaista pregazilo takve ideje.
 
Felix55":uzvf72md je napisao(la):
Prokop ne samo da je katastrofalno loš izbor za glavnu žel. stanicu Beograda, on nije u stanju da bude ni koliko-toliko bitna stanica Bgvoza (mogu slobodno da ukinu stajanje Bgvoza u Prokopu i niko se ne bi bunio, pošto je ta lokacija toliko loše saobraćajno povezana i toliko teško pristupačna da praktično nema putnika koji bi tu ušli/sišli makar zbog nekog presedanja).
Grešiš u špicevima sada već masa čeka da uđe u voz na Prokopu,danas sam bio svedok,sve više ljudi ualzili su u kolonama ...a kada bi stanica bila završena to bi bilo maksimalno..danas u BGVozu nije moglo ni da se stoji,to samo ukazuje koja bi dodatna masa ljudi krenula do koristi ovaj prevoz kada bi se sistem dograđivao i unapeđivao..
 
Матеја Бељан":37kdxk6p je napisao(la):
Prokop je zamišljen u potpuno drugačijoj državi i uslovima. Zamislite, napravljen je autoput Bratstvo i jedinsktvo, novi čvor, ideje o gomili prolaznih vozova tipa Skoplje - Zagreb ili Bar - Subotica i kao dobro mesto za centralnu stanicu odabrali su lokaciju najbližu centru i autoputu. Nisu oni grešili, ali vreme je zaista pregazilo takve ideje.

Какве везе има величина државе? Битна је величина града и његов положај као и план развоја.Аутопут као и народи које повезује и даље постоје.Једина моја замерка на прокоп је очајно архитектонско решење у виду оне бункерске бетонске плоче.
 
Delija":2znlx9eb je napisao(la):
Какве везе има величина државе? Битна је величина града и његов положај као и план развоја.Аутопут као и народи које повезује и даље постоје.Једина моја замерка на прокоп је очајно архитектонско решење у виду оне бункерске бетонске плоче.

Ти народи постоје, али они не комуницирају међусобно. На пример погледај који Беч имао значај у свету када је био престоница једне империје, а који има данас. Мислим да још увек има мање становника него у време жуто црне монархије. Да постоји југославија, на пример овде би : интеза, хипо, кока кола, ибм, сименс... или било која интернационална фирма, правила централу за целу државу, па би централа изгледала мало боље од оних хангара у Милутина Миланковића. Овде би била берза где би се трговало акцијама из целе државе. Овде би се одржавале седнице парламента, за посланике целе државе. Овде би били конгреси много већег значаја, па би било потребно много више хотела. И све то би захтевало повећан унутрашњи саобраћај, са железницом као кичмом система.

Тога више никада неће бити. Србија је изгубила 5% становника само у задњих 10 година. Питање је колико је уопште исплативо данас улагати новац у путнички железнички саобраћај у овој малој Србијици, када се зна да то само повећава субвенције ионако празног буџета који зависи од страних кредита.
 
Тачно. Требали су на направе неки стаклени кров да има пуно светла, ионако је у рупи. :D
Могло је слично овоме. :)
_41454004_st_pancras_416.jpg

w-eurostar-cp-3526284.jpg

stpancras-station2.jpg

6407533.jpg

berlin-hauptbahnhof.jpg

Може и овако
overzichtdefinitiefontwerpovte.jpg

Сада нам остаје могућност само да изградимо неки тржни центар или неки облакодер и то је то :D
Можемо да преселимо Верано
071208-VN23-01.jpg

Или изградимо неку копију "Скај Офис-а"
2n028te.jpg
 
Ploca je postavljena zbog poslovnog prostora na krovu koji mislim da je totalni promasaj sada kada ce se graditi i deltino cudo na autokomandi zakucava zadnji ekser na kovceg ideje traznog centra na ploci prokopa.
 
Somi303":2349vh8t je napisao(la):
Тачно. Требали су на направе неки стаклени кров да има пуно светла, ионако је у рупи. :D
Могло је слично овоме. :)
_41454004_st_pancras_416.jpg

Сад је готово што се тиче Прокопа, али зато станици на НБГ би баш лепо легао стаклени кров.
 
Матеја Бељан":27rj6d8u je napisao(la):
Prokop je zamišljen u potpuno drugačijoj državi i uslovima. Zamislite, napravljen je autoput Bratstvo i jedinsktvo, novi čvor, ideje o gomili prolaznih vozova tipa Skoplje - Zagreb ili Bar - Subotica i kao dobro mesto za centralnu stanicu odabrali su lokaciju najbližu centru i autoputu. Nisu oni grešili, ali vreme je zaista pregazilo takve ideje.

Jovin, Maletin i ekipa jesu mozda strucnjaci u svojoj oblasti ali ne treba ni preuveilcavati njihov ucinak, nisu ni oni neki veliki vizionari. (inace autori resenja za stanicu u Prokopu su Dusan Nikolic i Sava Janjic)

plan za reorganizaciju cvora nije njih cekao da vidi svetlost dana, jos pre rata je zamisljena prolazna stanica u dolini Mokroluskog potoka a 1948. objavljen novi plan u duhu rekonstrukcije zemlje i planiranja Novog Beograda.

31_bgd-1948.gif


Glavne stanice bile su predvidjene na Novom Beogradu i kod Autokomande, nikako u rupi u Prokopu, a tehnicke na kosi u Zemunu i u Sumicama. Logicna postavka za prolaznu prugu kroz grad.

Tada autoput jos nije bio ni u planu.

Bilo je raznih drugih predloga, od zeleznice Zemun-Dorcol preko ratnog ostrva do podzemne stanice "Cvetni Trg" ispod Manjeza, Hipodroma...

Posle je tek dosla ekipa koja je te prvobitne planove izdeformisala, napravila most preko Sajma umesto pravo u Senjak uzvodno i smestila mamutsku stanicu u nepristupacnu rupu.

Stanica u Prokopu je od pocetka na pogresnom mestu. Ona je osrednje kompromisno resenje rezultat zestokih borbi oko resenja cvora.

Na autokomandi, da, to bi bila dobra lokacija, pristupacna i starim saobracajnicama i novim (autoput). Prokop je od pocetka bio promasaj i puno mastila je proliveno jos 70ih zbog toga.


Ista prica i za metro, Jovin i drustvo su bili dobri strucnjaci, s'pravom su smatrali su da je Beogradu (narocito kao glavnom gradu SFRJ) potreban metro. Ipak umesto vizionarskog sistema koji bi mogao da raste i da se razvija napravili su ogranicenu mrezu gde linije dele trase misleci da je to efikasnije iako nisu marili za trosak o cemu svedoci paralelni sistem regionalnog metroa.

Njihov predlog je osrednji, losiji od onoga sto je tada u svetu postojalo ili se gradilo. A imali su priliku da osmisle bolje.

Danas je vreme da cika Jovin i cika Vukan ustupe mesto novim generacijama koje se nece drzati starih dogmi vec osmisliti svetlu buducnost, i da im pomognu u tome.
 
vranac":8sweoo8x je napisao(la):
Somi303":8sweoo8x je napisao(la):
Тачно. Требали су на направе неки стаклени кров да има пуно светла, ионако је у рупи. :D
Могло је слично овоме. :)
_41454004_st_pancras_416.jpg

Сад је готово што се тиче Прокопа, али зато станици на НБГ би баш лепо легао стаклени кров.
Само да тај кров буде мало "модернији" :D
А можда би смо могли да додамо још неки спрат на Прокоп, па га затим затрпамо и направимо подземну главну железничку станицу :D
 
Somi303":21i201ge je napisao(la):
А можда би смо могли да додамо још неки спрат на Прокоп, па га затим затрпамо и направимо подземну главну железничку станицу :D

ovo mi se bas svidja, mozemo odmah da ga zatrpamo, da se prolepsa, i onda cemo imati prvu i najvecu zatrpanu stanicu na svetu :)

Ideja uopste nije losa, sta ce nam jos jedan trzni centar/bazar/buvljak

nastavimo Hajd park preko Prokopa i autoputa sve do klinickog centra

umesto saobracajnog haosa imamo Central Park :) zeleni koridor od Slavije do Topcidera...
 
Vrh