vranac":3p1zy524 je napisao(la):
Kada bude zavrsen BG zeleznicki cvor (kad god to bilo), i medjunarodni saobracaj se izmesti u Prokop, sta ce biti sa BG vozom? Oni bi u tom slucaju koristili istu prugu, pa bi morao da se smanji broj dnevnih polazaka, sto bi onda smanjilo i broj njegovih korisnika.
Једна "срећна" околност је да ми данас ни немамо пуно возова, а премештање у Прокоп би још више смањио и овако слабо коришћење железнице. Чак и ако се крене са не знам ни ја каквим развојем железнице, а Прокоп се повеже са градом најбоље што може, повећање броја возова ће ићи јако споро.
За сада имамо такт од 15 минута као минимални прихватљив стандард за градски превоз, а максимални који би железница за сада могла да допусти.
Двоколосечна пруга за само једну врсту возова има већу пропусну моћ него пруга за мешовити саобраћај различитих врста возова. Без додавања нових колосека можемо поправити стање ако смањимо разлику између саобраћајних карактеристика различитих категорија возова. У том случају би брзе возове мало успорили, а градске мало убрзали.
За градско-приградски саобраћај би требало да имамо метролики концепт:
1) јаче убрзање и успорење,
2) већи број улазних врата
3) иста висина перона и пода возила
На жалост, услов 1 можемо теже остварити, а услов 2 не можемо остварити са вагонима на спрат. Шта више, ја сам за концепт високоподних возила и високих перона.
Када су у питању организационе мере, можемо организовати да потенцијални регионални и интеррегионални возови са тактом један сат намерно иду Шид - Београд - Пожаревац или Нови Сад - Београд - Младеновац - Лапово. Затим, може се организовати да возови истих динамичких карактеристика
намерно иду у пакету, један иза другог. На пример, градски воз из Батајнице за Крњачу и из Батајнице за Умчаре намерно иду у размаку 3 минута, или чак купловани, све до Прокопа. У супротном правцу из Прокопа возови у правцу Новог Сада и Шида иду један иза другог у размаку 4 минута или купловани, па се раскуплују у Старој Пазови.
И, наравно, без доброг диспечерског центра, промене колосечне ситуације (нарочито на Новом Београду), ремонта и одржавања колосека, односно стабилног финасирања од стране корисника, било они град или држава, нема приче, макар не озбиљне приче.