Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

ranko999":x8x3rv93 je napisao(la):
Ovo je originalan tekst:
http://www.ebrd.com/english/pages/news/press/2012/120127.shtml

Ja bih rekao da je u pitanju deonica od Glavne stanice do Resnika, a ne od Beograd centra (Prokopa) do Resnika!!! Sto bi znacilo da nema nista od ukidanja te pruge u narednih 30-tak godina. Prugu od Prokopa do Rakovice ce verovatno finansirati Grad.

To je veoma, veoma loše. Da li se i u jednoj državi radi tako nešto... ajde onda, mislim, da srušimo Prokop, napravimo buvljak na njemu, autobusku stanicu, Delta Siti, šta god...
 
Kada bude zavrsen BG zeleznicki cvor (kad god to bilo), i medjunarodni saobracaj se izmesti u Prokop, sta ce biti sa BG vozom? Oni bi u tom slucaju koristili istu prugu, pa bi morao da se smanji broj dnevnih polazaka, sto bi onda smanjilo i broj njegovih korisnika.
 
vranac":3ktukskl je napisao(la):
Kada bude zavrsen BG zeleznicki cvor (kad god to bilo), i medjunarodni saobracaj se izmesti u Prokop, sta ce biti sa BG vozom? Oni bi u tom slucaju koristili istu prugu, pa bi morao da se smanji broj dnevnih polazaka, sto bi onda smanjilo i broj njegovih korisnika.

U tome lezi ceo problem...
 
Једини проблем лежи у томе што неће да заврше железнички чвор.
 
Pa, najbolje bi bilo da BG voz tada ima takt od 20 minuta i spratne garniture. Beovoz bi mogao da koristi stari čvor, što bi uz dupliranu prugu Batajnica- NBG bilo izvodljivo. Infrastruktura postoji, petlja Radnička joj je prilagođena, tako da sam protivnik zatvaranja stare Železničke stanice. Dva koloseka neće smetati razvoju tog dela grada, neka ih ukopaju ili podignu na stubove.
 
Матеја Бељан":22g83q71 je napisao(la):
Pa, najbolje bi bilo da BG voz tada ima takt od 20 minuta i spratne garniture. Beovoz bi mogao da koristi stari čvor, što bi uz dupliranu prugu Batajnica- NBG bilo izvodljivo. Infrastruktura postoji, petlja Radnička joj je prilagođena, tako da sam protivnik zatvaranja stare Železničke stanice. Dva koloseka neće smetati razvoju tog dela grada, neka ih ukopaju ili podignu na stubove.


Најбоље би било кад би се коначно направио план ( зашто да не и до 2050. године) који би обухватио развој регионалног и градског метроа уз завршетак железничког чвора. Крпљење са гарнитурама и тактовима није одрживо решење.
 
vranac":3p1zy524 je napisao(la):
Kada bude zavrsen BG zeleznicki cvor (kad god to bilo), i medjunarodni saobracaj se izmesti u Prokop, sta ce biti sa BG vozom? Oni bi u tom slucaju koristili istu prugu, pa bi morao da se smanji broj dnevnih polazaka, sto bi onda smanjilo i broj njegovih korisnika.
Једна "срећна" околност је да ми данас ни немамо пуно возова, а премештање у Прокоп би још више смањио и овако слабо коришћење железнице. Чак и ако се крене са не знам ни ја каквим развојем железнице, а Прокоп се повеже са градом најбоље што може, повећање броја возова ће ићи јако споро.

За сада имамо такт од 15 минута као минимални прихватљив стандард за градски превоз, а максимални који би железница за сада могла да допусти. Двоколосечна пруга за само једну врсту возова има већу пропусну моћ него пруга за мешовити саобраћај различитих врста возова. Без додавања нових колосека можемо поправити стање ако смањимо разлику између саобраћајних карактеристика различитих категорија возова. У том случају би брзе возове мало успорили, а градске мало убрзали. За градско-приградски саобраћај би требало да имамо метролики концепт:
1) јаче убрзање и успорење,
2) већи број улазних врата
3) иста висина перона и пода возила
На жалост, услов 1 можемо теже остварити, а услов 2 не можемо остварити са вагонима на спрат. Шта више, ја сам за концепт високоподних возила и високих перона.
Када су у питању организационе мере, можемо организовати да потенцијални регионални и интеррегионални возови са тактом један сат намерно иду Шид - Београд - Пожаревац или Нови Сад - Београд - Младеновац - Лапово. Затим, може се организовати да возови истих динамичких карактеристика намерно иду у пакету, један иза другог. На пример, градски воз из Батајнице за Крњачу и из Батајнице за Умчаре намерно иду у размаку 3 минута, или чак купловани, све до Прокопа. У супротном правцу из Прокопа возови у правцу Новог Сада и Шида иду један иза другог у размаку 4 минута или купловани, па се раскуплују у Старој Пазови.

И, наравно, без доброг диспечерског центра, промене колосечне ситуације (нарочито на Новом Београду), ремонта и одржавања колосека, односно стабилног финасирања од стране корисника, било они град или држава, нема приче, макар не озбиљне приче.
 
BGvoz postoji, i to je danas cinjenica.

Odavno u ovoj zemlji nije saobracao pouzdani sinski sistem.

Klasicna zeleznica ga nikada nece istisnuti jer bi bilo suludo ukinuti visokokapacitetni sinski sistem koji opsluzuje grad i periferiju a uz to besprekorno funkcionise.

Zalim slucaj, ali Prokop nikada nece postati medjunarodna zeleznicka stanica. Dobrodosli u 21. vek.
 
И ако је мали Перица по први пут исправно сабрао 2 и 3 тако што је то нажврљао фломастером на зиду - зид мора да се прекречи.

Поента овога је - измештање железничке станице у Прокоп по значају (ослобађање Савског амфитеатра) далеко превазилази приградску железницу. Уосталом ово је донекле офтопик; овде се прича о Бг:возу а постоји посебна тема за Прокоп.
 
Karlo del Ponte":1gd31xjh je napisao(la):
На пример, градски воз из Батајнице за Крњачу и из Батајнице за Умчаре намерно иду у размаку 3 минута, или чак купловани, све до Прокопа. У супротном правцу из Прокопа возови у правцу Новог Сада и Шида иду један иза другог у размаку 4 минута или купловани, па се раскуплују у Старој Пазови.

купловање је боље. ионако раскуплување не траје дуже од 2 минута
 
zidar":durxtjyd je napisao(la):
BGvoz postoji, i to je danas cinjenica.

Odavno u ovoj zemlji nije saobracao pouzdani sinski sistem.

Klasicna zeleznica ga nikada nece istisnuti jer bi bilo suludo ukinuti visokokapacitetni sinski sistem koji opsluzuje grad i periferiju a uz to besprekorno funkcionise.

Zalim slucaj, ali Prokop nikada nece postati medjunarodna zeleznicka stanica. Dobrodosli u 21. vek.

Funkcionise, ali to je i dalje ispod 30.000 putnika dnevno, a neko rece da se jednom sedmicom preveze oko 100.000 putnika dnevno.

I ja mislim kao i Djordje da je daleko vaznija stvar osloboditi savski amfiteatar nego imati Beovoz.
 
Prigradska zleznica moze da se razvija u okvirus tarog čovra, tako što bi se (a to je i Jovinova ideja) napravio tunel od glane stanice do Pančevačkog mosta sa stanicom negde u srcu Beograda. Prigradska železnica mora da se razvija, u novom ili starom čvoru, jer se centar Beograda što pre mora rešiti gomile autobusa Laste i GSP-a koji se slivaju iz prigrađa

Danas je oko 25 ooo ljudi dnevno, ali to u bližoj i daljoj budućnosti lako može da se učetvorostruči.
1. nove stanice: Kamendin, Altina, Krnjača (sa sve okretnicom za potez 100)
2. dalja favorizacija voza na račun autobusa: u Batajnici su autobusi i dalje glavno sredstvo javnog prevoza, a ista situacija je i sa Zemun poljem. Zamislite (ovo je samo primer) da urede sve stanice i kupe spratne vozove koji bi sa već proverenom pouzdanošću bili dovoljni argument da se potpuno ukinu linije 73 i 707)
3. 15 min je interval samo u špicu, što ograničava korišćenje voza, pogotovo u gradu
 
Danas je sa remonta vraćena garnitura 027-028 koja je remontovana za potrebe ŽS i Beovoza. Biće uključena u saobraćaj za petnaestak dana kada se završe sva tehnička doterivanja na njoj a gde će raditi veliko je pitanje jer to sada zavisi od nekih stvari koje nemaju nikakve veze sa potrebama saobraćaja i putnika.
30012012538.jpg


30012012540.jpg
 
Fino kamo srece da sve obnove i da ovako izgledaju mogli su promjeniti kolor semu.Vidim da su uic broj stavili na celo kompletan.Inace rile da li planiraju da zavrse halu za njegu kola koja se gradi jos od vremena neke od jugoslavija :kafa:
 
direktor":3ig0oqai je napisao(la):
.Inace rile da li planiraju da zavrse halu za njegu kola koja se gradi jos od vremena neke od jugoslavija :kafa:
To jeste u planu kao i uklanjanje onih krševa kako bi se oslobodili koloseci. Neki od tih koloseka trebalo bi i da se elekrtificiraju. Ali ko zna kad će sve to biti.
 
Moram priznati da je sa ovim minusom a i snegom pride, bg voz poceo polako da zakazuje. Ne prodje ni jedno jutro a da voz u nekom smeru ne kasni 10 minuta dok ga cekam kod Vuka.
 
kingmanowar":32j1sl63 je napisao(la):
Moram priznati da je sa ovim minusom a i snegom pride, bg voz poceo polako da zakazuje. Ne prodje ni jedno jutro a da voz u nekom smeru ne kasni 10 minuta dok ga cekam kod Vuka.

Vozovi u sistemu BG-VOZA u jutarnjim casovima kasne uglavnom zbog probijanja zatvora pruge na gradilistu obilaznice kod Batajnice. Zatvor pruge traje do 5 casova ujutru ali poslednjih dana se desava da to traje po nekoliko desetina minuta duze i onda prvi polasci iz Batajnice kasne. Medjutim to se u toku dana vrati u normalu. Medjutim po ovakvom vremenu desava se da skretnice zakazu i dolazi do neminovnog kasnjenja.I pored svega toga kasnjenja su minimalna za ovakve uslove rada.
 
Ne zale se na radove kod batajnice. Pre neko jutro otpremnik pita sofera sto kasni a ovaj mu odgovara da imaju problema sa naponom u zemunu i skretnicama.
 
Rile":p8dxl81j je napisao(la):
Danas je sa remonta vraćena garnitura 027-028 koja je remontovana za potrebe ŽS i Beovoza. Biće uključena u saobraćaj za petnaestak dana kada se završe sva tehnička doterivanja na njoj a gde će raditi veliko je pitanje jer to sada zavisi od nekih stvari koje nemaju nikakve veze sa potrebama saobraćaja i putnika.
30012012538.jpg


30012012540.jpg

RVR-ovi bas lepo izgledaju ovako ganz novi sa remonta, mocna masina.

Navijam za liniju Beograd - Novi Sad (ili NBGD-NS)

Vec ima 6 pari putnickih vozova na toj relaciji (NS i Subotica), sa garniturom koja vozi Indjija-Bataja i ovom remontovanom moze da se ubaci jos 12 pari vozova i uspostavi takt 1h

NS-BGD takt 1h, vaskrsenje zeleznice :kk:
 
Ja sam isto za to da se ostvari takt od 1h sa Novim Sadom ali pre vidim tu liniju u sistemu Beovoz za daljinski saobracaj ( Kao na primer linija za Valjevo) dok mi je BG Voz vise za gradski saobracaj unutar Beograda.
 
Vrh