Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

zidar":2p7x5g72 je napisao(la):
NS-BGD takt 1h, vaskrsenje zeleznice :kk:

To ja govorim odavno, doduše nije baš vaskrsenje, ali početak vaskrsenja bi bilo. To bi verovatno bila jedina putnička linija koja bi bila isplativa vrlo brzo po uvođenju taktovanog voznog reda.
 
Evo nesto sto bi leglo ko kec na deset na toj liniji :)


Uploaded with ImageShack.us
Beograd glavna prije par godina pokazivanje grampetovih vagona
A sad malo unutrasnjosti pravi za regjonalca i takt 1h


Uploaded with ImageShack.us
 
TGV kojim sam isao Pariz - Marsej je identican (po izgledu, naravno). Za pocetak, mislim da je profil tunela u Cortanovcima problematican...
 
Веруј ми да није, возао сам се на разним релацијама у Француској а у децембру и у Италији. Једино што сам пар пута одвалио главом кад нисам пазио како устајем. :)

У ствари, осећај клаустрофобије је индивидуалан, ;) Али ни ја ни моји сапутници ниједном нисмо имали никакву нелагодност. А ни не тресе (као што је међутим једном написао :laugh: ).
 
Ma kakav takt od 1h do Novog Sada,to nema teorije da se desi ni u bližoj a ni daljoj budućnosti,jedino ako volimo da maštamo :) Jednostavno ljudi ne putuju toliko i to bi baš bilo rasipanje resursa.Evo primer Beovoza Inđija-Batajnica,prošle godine je ta jedna garnitura bila redovna sa možda par izuzetaka i tako svakog dana na sat i po su bili polasci pa se broj putnika merio desetinama a vikendom na prste :-D A taj voz uvek ima vezu sa Bg vozom i ljudi su bukvalno za 45min. iz Inđije(na pola puta do NS-a) u centru Beograda.Jednostavno nema potrebe za tim prevozom,osim ako nebi uveli bus plus validatore u njih :-DDd
 
Samo da pohvalim jučerašnji BGvoz
dok je sav dr. saobracaj u BGDu bio u kolapsu BGvoz je polazio i stizao tačno u minut :kk:
 
@Darko75
svrati do BAS stanice da vidis koliko putnika ima za Novi Sad :)

Taktni sistem nije za svaku zelenicku liniju ali na relaciji NS-BGD i te kako ima smisla.
To bi vise licilo na liniju prigradske zeleznice nego na standardnu (BGD je predgradje NS :) )

Kada bi saobracaj bio pouzdan kao i bg:voz sto je sa taktom 1h moguce vec sutra, linija bi postala veoma popularna:
"Zivim u Indiji, studiram u Novom Sadu, radim u Beogradu".

A kada sistem zazivi prelazimo na takt 30min i pretvaramo Srem u silikonsku dolinu :cool:
 
Mogućnosti ograničavaju potrebe. Da postoji voz Pančevo-NS na svakih sat i da je cena karte, a posebno markice, prihvatljiva, i te kako bi se ostvarila potreba za kretanjem. Neko bi mogao da upiše školu ili fakultet u drugom gradu, da nađe posao, devojku, da češće izađe, da se prošeta sa detetom po novosadskom parku... Sadašnja republička politika zapravo samo potpomaže vojvođanski izolacionizam i činjenicu da će ljudi iz Bačke pre otiči u Budimpeštu ili Osijek nego u Beograd. Lako je imati puna usta protiv vojvođanske autonomije, a previđa se da je nacija povezivanje ljudi, zajednički život, a ne pitanje da li Vojvodina ima manju, veću autonomiju ili će Srbija da postane federalna. Žalosno je da u Evropi i između dve države postoje jače veze nego ove unutar Srbije. (Pregogranični gradski i prigradski prevoz). A železnica najviše povezuje ljude... naravno da je otcepljenje Vojvodine na delu, kada celinu povezuje jedan kolosek
 
Haha,koje male pouzdanosti,jel npr. kad je ovako zavejano pouzdaniji je autobus,jel... ne kažem da ponekad ne kasne ali uglavnom se stiže na vreme,i što je najbitnije,koliko košta autobus,prošle godine u januaru sam kartu u jednom pravcu platio 560din! A koliko je voz? 460din POVRATNA karta! A pa da verovatno je to u pitanju,naši ljudi imaju mnogo para pa su im ove cifre smešne...
 
Darko75":2bthnl40 je napisao(la):
Ma kakav takt od 1h do Novog Sada,to nema teorije da se desi ni u bližoj a ni daljoj budućnosti,jedino ako volimo da maštamo :) Jednostavno ljudi ne putuju toliko i to bi baš bilo rasipanje resursa.Evo primer Beovoza Inđija-Batajnica,prošle godine je ta jedna garnitura bila redovna sa možda par izuzetaka i tako svakog dana na sat i po su bili polasci pa se broj putnika merio desetinama a vikendom na prste :-D A taj voz uvek ima vezu sa Bg vozom i ljudi su bukvalno za 45min. iz Inđije(na pola puta do NS-a) u centru Beograda.Jednostavno nema potrebe za tim prevozom,osim ako nebi uveli bus plus validatore u njih :-DDd
Pa, naravno da su oterani putnici sa Beovoza, kada su ukinute direktne vožnje. Trebalo je videti ono što je bilo dok je svakih najviše sat-ipo bilo vozova iz i za Pančevo, Pazovu i Ripanj, sistem bio integrisan, vozovi kasnili, a GSP se raspadao. U špicu je mesto za sedenje bilo luksuz. Sistem je povezivao 23 stanice i stajališta direktnim vožnjama, za razliku od sadašnjih 9. Taj sistem je sa 7 garnitura radio 3 puta veći transportni rad, nego BG:voz sa 9. Beovoz je, i pored toga što ga su ga vlasti gradova stavili u nezavidan položaj dezintegracijom, lišavanjem finansijske podrške, ogromnom finasijskom podrškom autobusima, ponižavanjem preko medija, uspeo da ima određene redovne korisnike izvan zone opsluge GSP.

Čak ni takt od svakih sat vremena nije neophodan. Dovoljno je svakih tačno 2 sata redovno, uz po neko pojačanje kad ima najviše putnika. Za kapacitet su dovoljne obične RVR ili kompozicije sa po 4 vagona, ali mora da ide direktno, ili u Beograd Glavnu, ili Vukov Spomenik. Treba biti svestan da Železnice Srbije imaju ograničen vozni park, a da ipak vozovi Beograd - Novi Sad obično budu po 2 prepuna vagona, a jedino kada stave RVR-412/416 može koliko-toliko da se diše. Istina je da na ovoj relaciji vozi mnoštvo prevoznika, koji deru sa cenama. Primera radi, iz Inđije prema Beogradu bude 2-8 polazaka na sat radnim danom, a prema Novom Sadu 1-4 polaska na sat.
 
Карло, правиш замену теза зато што не дајеш целу слику због чега је некадашњи беовоз био толико попуњен.

Не могу да причам о Рипњу, Пазови и Реснику, јер сам тамо укупно био пет пута, али могу о краку који води ка Панчеву. Возови јесу били препуни, али не зато што су хорде путника биле одушевљене идејом о чекању воза сатима, чувеном најавом да тај и тај воз ''изузетно не саобраћа'', провођењу и по 45 минута у Крњачи или Овчи, него из других разлога.

Први си дао сам - распад ГСП-а. О АТП-у да ни не почињем. Плус, до лета '99 није ни било петље на Панчевцу, са банатске стране, па су колоне биле дугачке и почетири километра. У међувремену, стање се далеко поправило.
Друго - панчевачки бувљак је тада радио пуном паром. Не можеш ни да замислиш гомиле људи које су на тој станици улазиле у воз, односно излазиле из њега, са свим оним торбама (''крмачама''). Бувљак ради и даље, али није ни близу тога какав је некад био.
Треће - цена карте. Сећам се да је воз до БГД-а био неких 6-7 пута јефтинији од аутобуса. А када су несносне гужве, могао си да прођеш и без плаћања. Многима је и то итекако значило.

Веруј ми, многи који су тада путовали беовозом, презирали су га. Због гужви, кашњења, смрада, изостанака... Али нису имали други избор. Путовао сам годину дана на факс беовозом, док коначно нисам укапирао да више времена проводим у превозу него на факсу. Па сам остатак факса завршио на стопу. Као и многи.

Наравно да је боље да из Панчева директно дођем до нпр. Новог Београда или Земуна. Али само ако је то изводљиво. Уколико је ефикасније да се преседа на мосту, немам проблема, ако то такође значи да је преседање добро организовано, да су због тога чешћи поласци, да нема укрштања и чекања и тако даље... И сада бројни путници из Панчева излазе из бусева одмах након уласка у Деспота Стефана и траже превоз за даље. Јасно је да је немогуће организовати да из Панчева бусеви иду на све стране Београда. не видим зашто би им сметало да то раде и када су возови у питању.

Путовао сам возовима по Швајцарској, Италији и Француској и нисам приметио да путницима смета што морају да преседају, када је то савршено организовано.

Предугачак ми је пост, знам и извињавам се због тога, али је Матеја започео једну сјајну причу. Нисам хтео да раније о томе пишем, али се слажем са оба изнета става - првим, да могућности ограничавају потребе, и другим, да је важно из политичких (не страначких) и државних разлога ефикасно спојити БГ и НС. Возом, наравно, а и на друге начине. И сва места између и около, наравно. Упознавањем и мешањем се смањују разлике и проблеми. С тим да се не бих сложио да је само до државне (републичке) власти. Односно, на њој је највећа одговорност за тако нешто, али, велики проблем је и у локалним и у покрајинској власти. Наиме, код нас на Балкану увек постоји свест да можеш да будеш самосталан само ако си одвојен од осталих. Тако нпр. код наших власти у Панчеву је увек постојао страх од Београда, односно од утапања у исти, уместо да су се борили да у сарадњи са Београдом, добију и део његовог колача (инвестиције, туризам...), без губитка самосталности. Слично је и у НС, тј. и тамо има многих који су битни а који опструирају повезивање тог града и Покрајине у целини са осталим делом Србије. Али, то су већ неке друге теме, да не давим више. Али сматрам да би редован и брз железнички саобраћај између БГ и НС био права ствар и донео више користи него што можемо сада и да замислимо.
 
@Barkley

Када пишем о врхунцу развоја Беовоза, пишем о 1996. и 1997. години. Тада су оба колосека кроз Врачарски тунел била функционална за линију Панчево Војловица - Нова Пазова, са маркицом ГСП си могао у Беовоз, а сам ГСП је имао мањак 40% возила, и био доста непоуздан. Тада сам викендом редовно користио Беовоз на релацији Карађорђев парк - Земун, и стварно ретко је каснио. Чак је радио и разглас у возу, што је данас реткост на Железницама Србије.

Опадање Беовоза почело је 1998. године. Тада је простим иступањем Беовоза (и Ласте) из Јединственог тарифног система преполовљен број путника, са 80.000 на 40.000. Даље, почети су радови на новом Прокопу, због којих возови на најважнијој линији, Н.Пазова - Панчево В. нису могли да се укрштају нигде између Прокопа и Крњаче. Кашњење једног воза је ту стварало ланчана закашњења, а од почетка градње Прокопа па све до данас нису враћени они квалитет из 1996./1997.

После, 2000-тих, када сте, претпостављам, ишли на факултет, Беовоз је био финансијски/политички кажњен од главног корисника и финансијера градских превоза, то јест града (градова). Финансирање је било отежано, тако да се услуга концетрисала на Панчево, Пазове, Младеновац, Ваљево, да се извуче колико се извући могло тамо где нема интегрисаног јефтиног ГСП, и оно мало што сваке године Влада Србије даје железницама да пропадање железница не буде нагло. Дневно коришћење је било око 15.000-30.000 путника дневно, а пред сам почетак рада БГ:ВОЗ био је 9000 путника.

Поента је била у томе да је требало наставити континуитет развоја Беовоза, онаквог какав је био 1996/1997 уз постепена побољшања, и исту стратегију директних вожњи. Колосечне везе у Прокопу су могле бити у функцији већ 2001, да је тада постојала политичка воља власти.
 
I opet da pohvalim BGvoz u odnosu na ostala kolapsirajuća prevozna sredstva
jutros po ,,Sibirskoj,, pomračini i krenuo i stigao u minut po redu vožnje :kk: :) :kk:
 
Živeo BGVOZ :gobb: Ovo je najbolja potvrda Gradskoj vlasti gde treba da da dodatno ulaže sredstva,U razvijanje Regionalnog Metroa tj.u rekonstrukciju postojećih i gradnju novih stanica,otvaranje novih linja,kupovinu novih vozova u partnerstvu sa Železnicama.Najbolji put ka tom je u potpisivanju ugovora o razvoju ovakvog sistema.
Sve one koji su kočili ili usporavali ovakve strateške odluke treba odstraniti iz daljeg procesa odlučivanja,a postaviti ljude koji su se zalagali za razvoj.. ;)
 
Nažalost, to je za sada privremeno rešenje i teško da se može razvijati u ovom čvoru. Bilo bi potrebno veliko ulaganje, ali umesto dupliranja koloseka predložio bih tunel od gl- ž. st. do Karaburme.

Druga mogućnost: Beovoz koji pokriva pola Srbije i Beovoz u Novom čvoru, a mešunarodni i voz za Niš i Prijepolje u stari
 
Ako je neisplativo uvođenje taktne željezničke linije NS-BG, onda se može komotno ukinuti sav željeznički saobraćaj u državi, jer se između ova dva grada u svakom pravcu za cca 20 sati, ostvare 72 autobuska polaska, ako sam dobro prebrojio. Cijena autobuskih karata je oko 600 dinara u jednom pravcu, a vrijeme vožnje 75 minuta. Da bi ljudi koristili voz, vrijeme vožnje se mora smanjiti na najviše sat vremena (to trenutno ni jedan voz ne može ostvariti), plus da nema čekanja, ukrštanja, zastoja, itd. - upravo, ova linija morala bi da dobije sve "ovlasti" koje ima BG:voz, da bi mogla funkcionisati. Ne znam koliko je ovo realno, rijetko kad se dešava da voz na relaciji NS-BG nema bar jedno ukrštanje sa nekim drugim vozom.

Trenutna situacija pokazuje da nije toliki problem ni u stanju i kvalitetu mašina (u broju jeste, i to veliki), koliko je sam željeznički sistem (stanje pruge i prateće infrastrukture) u rasulu. A tu i jeste najveći problem - koliko god je nabavka/održavanje garnitura skupo, gradnja/održavanje infrastrukture je desetine puta skuplje.
 
I danas je gradska železnica funkcionisala sasvim korektno, s'obzirom na vremenske (ne)prilike. Nama u Zemunu u pomoć u čišćenju skretnica i perona prisločili su i pojedini šefovi sektora. Posetio nas je i gospodin Stanko Kantar iz Direkcije za javni prevoz koji nije krio zadovoljstvo i nije štedio pohvale na račun železničara zato što od sveg javnog prevoza u gradu jedino gradska železnica funkcioniše u granicama normalnog. A zaista se veliki napori ulažu da se takvo stanje i održi.
Inače gospodin Kantar mi je rekao da je dat nalog za pripremu dokumentacije za remont još dve garniture ( 014-080 i 093-094 ) koje će, kada budu izremontovane, raditi na relaciji Bgd Centar - Rakovica
Evo kako je jedan deo stanice Zemun izgledao danas.

06022012562.jpg


06022012563.jpg


06022012564.jpg
 
Jao kako su divni ti šefovi na železnici,treba ovi naši iz privatnog sektora da uče od njih kako se odnosi prema podređenima...:-D Ja lično znam ljude koji rade na železnici,magacioneri i robni blagajnici u beogradskom čvoru koji rade svaki drugi(!) dan i to samo prošetaju do posla i vrate se kući jer nemaju šta da rade,a plata redovna i ne kasni 30 000din. A tek što sam čuo priče koliko rade neki u,što bi se reklo, administraciji sa nekoliko puta većim platama... Lako je onda da se švrćka i čisti malo sneg da ispada kao da nešto rade,kada ih ova jadna i bedna privreda izdržava subvencijama.
 
Vrh