Карло, правиш замену теза зато што не дајеш целу слику због чега је некадашњи беовоз био толико попуњен.
Не могу да причам о Рипњу, Пазови и Реснику, јер сам тамо укупно био пет пута, али могу о краку који води ка Панчеву. Возови јесу били препуни, али не зато што су хорде путника биле одушевљене идејом о чекању воза сатима, чувеном најавом да тај и тај воз ''изузетно не саобраћа'', провођењу и по 45 минута у Крњачи или Овчи, него из других разлога.
Први си дао сам - распад ГСП-а. О АТП-у да ни не почињем. Плус, до лета '99 није ни било петље на Панчевцу, са банатске стране, па су колоне биле дугачке и почетири километра. У међувремену, стање се далеко поправило.
Друго - панчевачки бувљак је тада радио пуном паром. Не можеш ни да замислиш гомиле људи које су на тој станици улазиле у воз, односно излазиле из њега, са свим оним торбама (''крмачама''). Бувљак ради и даље, али није ни близу тога какав је некад био.
Треће - цена карте. Сећам се да је воз до БГД-а био неких 6-7 пута јефтинији од аутобуса. А када су несносне гужве, могао си да прођеш и без плаћања. Многима је и то итекако значило.
Веруј ми, многи који су тада путовали беовозом, презирали су га. Због гужви, кашњења, смрада, изостанака... Али нису имали други избор. Путовао сам годину дана на факс беовозом, док коначно нисам укапирао да више времена проводим у превозу него на факсу. Па сам остатак факса завршио на стопу. Као и многи.
Наравно да је боље да из Панчева директно дођем до нпр. Новог Београда или Земуна. Али само ако је то изводљиво. Уколико је ефикасније да се преседа на мосту, немам проблема, ако то такође значи да је преседање добро организовано, да су због тога чешћи поласци, да нема укрштања и чекања и тако даље... И сада бројни путници из Панчева излазе из бусева одмах након уласка у Деспота Стефана и траже превоз за даље. Јасно је да је немогуће организовати да из Панчева бусеви иду на све стране Београда. не видим зашто би им сметало да то раде и када су возови у питању.
Путовао сам возовима по Швајцарској, Италији и Француској и нисам приметио да путницима смета што морају да преседају, када је то савршено организовано.
Предугачак ми је пост, знам и извињавам се због тога, али је Матеја започео једну сјајну причу. Нисам хтео да раније о томе пишем, али се слажем са оба изнета става - првим, да могућности ограничавају потребе, и другим, да је важно из политичких (не страначких) и државних разлога ефикасно спојити БГ и НС. Возом, наравно, а и на друге начине. И сва места између и около, наравно. Упознавањем и мешањем се смањују разлике и проблеми. С тим да се не бих сложио да је само до државне (републичке) власти. Односно, на њој је највећа одговорност за тако нешто, али, велики проблем је и у локалним и у покрајинској власти. Наиме, код нас на Балкану увек постоји свест да можеш да будеш самосталан само ако си одвојен од осталих. Тако нпр. код наших власти у Панчеву је увек постојао страх од Београда, односно од утапања у исти, уместо да су се борили да у сарадњи са Београдом, добију и део његовог колача (инвестиције, туризам...), без губитка самосталности. Слично је и у НС, тј. и тамо има многих који су битни а који опструирају повезивање тог града и Покрајине у целини са осталим делом Србије. Али, то су већ неке друге теме, да не давим више. Али сматрам да би редован и брз железнички саобраћај између БГ и НС био права ствар и донео више користи него што можемо сада и да замислимо.