JohnnyLee":24h52liy je napisao(la):
моја грешка. мало листам по нету, за тих преосталих 50 милиона може да се купи око 10 Дезира (један кошта око 5м$)
едит:
овде има добрих информација о ценама
едит 2: Париз је од Алстома поручио 650 МИ09 ДД јединица по цени од 1,4м€ по јединици
Сада маштате о возном парку, а шта са оним што је најскупље, и најважније, а то је колосек. Тих око 100 милиона евра годишње је само онолико колико је потребно за капиталне ремонте колосека, и постепено враћање у пројектовано стање. Оптималне субвенције за наше железнице би биле око 250-300 милиона евра годишње, и то неких 5-6 година. Тек након тога, железнице би могле да развију економски одржив модел, и да траже мање субвенција, односно да се средства усмеравају на развојне пројекте, не само ремонте и одржавање.
Када су у питању потенцијални будући возови за градски саобраћај, не би било добро куповати мале серије возила. Цена по возилу је онда висока, а касније буду проблеми одржавања. Минимална серија треба да буде 25 возила. Колико ми је познато, намеравају да набављају дводелне возове, али на оптерећеним пругама у околини Београда би било чисто разбацивање са капацитетима користити мале возове. Аутобус и воз нису исто, и што већу превозну јединицу направиш, то си рационалнији. Дводелни возови имају смисао за Ужице-Краљево, Пожаревац-Смедерево, будуће Ниш - Димитровград, односно електрификоване пруге са мањим токовима саобраћаја.
Евентуално, може се наручити велика серија возила, у којој би дводелни и четвороделни возови били технички компатибилни, при чему би Београд финасирао свој део возила, а република свој део возила. Наравно, возила за Београд би имала 2 пута више врата, нешто другачији путнички простор, и другачији редуктор брзине (захтев нижа максимална брзина и веће убрзање него код међуградске железнице.). Потребно је и размотрити учешће домаће индустрије у производњи возила минимално 30%. Питање је да ли би и други градови, Ниш, Нови Сад, Крагујевац наручивали возила за свој градско приградски саобраћај, и одредити универзалну серију.
Макар за сада сам против да град Београд оснује своје предузеће за градски саобраћај. Железнице Србије и приватни аутобуски превозници су показали много већу одговорност за новац који добијају од Дирекције, од ГСП и Ласте.