Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Матеја Бељан":kpny58j3 je napisao(la):
Ne padaju lako jer vozovi kasne, a da ne kasne niko i ne treba da ih pita, u velikom sistemu ne može svako do centra.

Ne znam kako nisi svestan da bi 4 polaska do Nove Pazove zamenila 10ak polazaka sa Mosta. Zašto bi bilo ko želeo da ima 4 umesto 10 samo da ne bi presedao. I da postoji i jedan kao što ti želišš, kome bi to odgovaralo osim onome kome baš tada odgovara ili ko ide na buvljak pa mu je svejedno

Jaoooo shto si bezobrazan, u pitanju su ljudi koji rade!! Jedan ujutru i jedan popodne direktan bi bili OK!

I ja ne idem na buvljak u Panchevo, sram te bilo! :( :(

Prijatno!
 
mislim da kad bi se ukinuo autobuski saobraćaj na pravcu bg pančevo da bi opušteno mogao da se napravi takt od 15 minuta i ka pančevu. samo treba pre toga napraviti dvokolesečnu prugu. mislim da bi to bilo u najboljem interesu i pančeva i beograda.
 
MilisaV":1ktpxftu je napisao(la):
mislim da kad bi se ukinuo autobuski saobraćaj na pravcu bg pančevo da bi opušteno mogao da se napravi takt od 15 minuta i ka pančevu. samo treba pre toga napraviti dvokolesečnu prugu. mislim da bi to bilo u najboljem interesu i pančeva i beograda.

Apsolutno...a plus znash koliko se zivotna sredina (u ovom sluchau vazduh) chuva ukidanjem buseva! A ulazimo u fazu kada je potrebno shto vishe minimizirati zagadjivanje..

E sad tu bi se javio jedan problem, ima nekih Panchevaca koji su protiv voza jer kazu da su sve 4 zeleznichke stanice u gradu periferne, pa kao bus je bolji jer ide kroz sam centar, a ono oko austobuske sytanice u Panchevu je toliko ruzno da ja rechi nemam, prebukirano je postalo i ruzi chitavu okolinu.. :notok:

Ali sobzirom da znam kako je ranije funkcionisalo i bilo puno u Beovozovima opet sam za to da se ukida drumski prevoz a vrati Beovoz u prvi plan!
 
@Mareeram

Dakle, tvoj predlog je da se uvede manje polazaka za Pančevo, ali da više njih ide preko centra grada.

Nisam rekao da ti ideš na buvljak, već da bi 2 polaska odgovarala samo onima koji idu na buvljak, a ljudi koji rade ne koriste samo 2, već imaju celodnevnu potrebu u zavisnosti od svog radnog vremena. I nisu to samo ljudi koji rade, već i oni koji se školuju. Zbog toga smatram tvoj predlog veoma lošim, jer bi smanjio broj polazaka.

Autobuski prevoz ne može biti ukinut, ATP će voziti dok god im se isplati.
 
Матеја Бељан":2t0udpfz je napisao(la):
@Mareeram

Dakle, tvoj predlog je da se uvede manje polazaka za Pančevo, ali da više njih ide preko centra grada.

Nisam rekao da ti ideš na buvljak, već da bi 2 polaska odgovarala samo onima koji idu na buvljak, a ljudi koji rade ne koriste samo 2, već imaju celodnevnu potrebu u zavisnosti od svog radnog vremena. I nisu tuo samo ljudi koji rade, već i oni koji se školuju. Zbog toga smatram tvoj predlog veoma lošim, jer bi smanjio broj polazaka.

Autobuski prevoz ne može biti ukinut, ATP će voziti dok god im se isplati.

Poshtujem mishljenje tvoje...uredu..

Ali zar ne mora kompozcija ujutru iz Zemuna da dodje da bi saobracala za panchevo chitav dan sa Mosta? To treba iskoristiti kao polazak svakako.. da ide iz Zemuna kad krece ujutru..
 
Jel si to ti na slici, chini mi se da sam vidjao u BG vozu nekog ko tako izgleda.. :D
 
Матеја Бељан":5isf4qz5 je napisao(la):
Pa ne mora iz Zemuna, može od Prokopa, eto:p

Jesam:D

A chekaj jel moze da boravi on kad ne vozi na Prokopu, zar ne mora iz Zemuna ujutru da krene?
I shto si ti toliko protiv toga da ide od Zemuna?? :p :lol:

Da definitivno sam te vidjao na potezu prema Toshinom Bunaru.. :D
 
Pa ako ode do Zemuna izgubiće mnogo vremena, konačnoo su napravili red vožnje za Pančevo sa intervalima i manjim od sat vremena. Kad bismo imali dovoljno garnitura moglo bi 5 uspešno da opslužuje potez Inđija - Pančevo, a sada je za ta dva kraka namenjeno samo 3. Koliko razumem jedna za ML i jedna za VA, ukupno 5.
 
Матеја Бељан":hug2uuie je napisao(la):
Pa ako ode do Zemuna izgubiće mnogo vremena, konačnoo su napravili red vožnje za Pančevo sa intervalima i manjim od sat vremena. Kad bismo imali dovoljno garnitura moglo bi 5 uspešno da opslužuje potez Inđija - Pančevo, a sada je za ta dva kraka namenjeno samo 3. Koliko razumem jedna za ML i jedna za VA, ukupno 5.

A chekaj te tri za Beovoz na ta dva kraka su rasporedjene tako da jedna ide Bataja - Indjija a dve Panchevac - Vojlovica?
 
Dosad je bilo 15 polazaka za Panchevo, a odsad ce biti 18 i to ce svi ici od Panchevca do Vojlovice, a do sada su 2 ishla samo do Panchevo Glavne, pa ajde neshto ce se i ucariti... :rolleyes:
 
Mada moram da priznam da mi se čini da to može i više. I Batajnica - Inđija ima 9 polazaka dnevno, a relacija je kratka. Kada bi se linija spojila polasci bi bili na oko 90 min, tako je, čini mi se, bilo ranije. A to nije dobro.

Ne znam zašto Beograd ne bi svojim uslugama opsluživao i naselja van BG. U Novom Sadu prigradske linije idu i u okolne opštine, a jedini problem sa tim linijama je što se plaća veći porez.
 
Матеја Бељан":1ffflf9l je napisao(la):
Mada moram da priznam da mi se čini da to može i više. I Batajnica - Inđija ima 9 polazaka dnevno, a relacija je kratka. Kada bi se linija spojila polasci bi bili na oko 90 min, tako je, čini mi se, bilo ranije. A to nije dobro.

Ne znam zašto Beograd ne bi svojim uslugama opsluživao i naselja van BG. U Novom Sadu prigradske linije idu i u okolne opštine, a jedini problem sa tim linijama je što se plaća veći porez.

E Mateja ne znash ti Panchevo dovoljno dobro, Vojvodina je to... uvek se prepucavaju Vojvodjanske vlasti sa BG-om, malo malo pa za neshto krive BG, onda im je Novi Sad prechi, a kad zagusti BG zbog blizine svi koriste jer ko ce u NS da ide iz pancheva to je suludo .. :rolleyes: Mada znam i negativne primere BG-a prema panchevu, ali dobro ne bih ulazio sada i ovde u to...

Sa Indjijom sam slabije upoznat, to mozda ti znash vishe kako funkcionise jer si iz Bataje koliko vidim!

Zelim ti laku noc! :)
 
Na liniji Batajnica - Indjija sa jednom kompozicijom definitivno bi trebalo da moze bolje od 9 polazaka..
 
Inđija i Pazova su takođe Vojvodina. Ali NJIHOVE lokalne vlasti n ekako nisu raspoložene da se trude oko bolje veze sa BG. Laku noć
 
Матеја Бељан":1q0z6qgb je napisao(la):
Inđija i Pazova su takođe Vojvodina. Ali NJIHOVE lokalne vlasti n ekako nisu raspoložene da se trude oko bolje veze sa BG. Laku noć

Pa to je to shto ti pricham! ;) Mi smo u problemima do gushe na sve strane..i ne chudi me shto ne moze na bolje da nam krene..
 
Матеја Бељан":1x9xxi4e je napisao(la):
Baš ne mislim da razmišljaš pravilno. Kao prvo, moja ideja je da Beovoz budu prolazne linije kroz centar i o tome sam pisao. Ali sa 2 garniture, ponavljam, samo ćete gubiti polaske. To da li ćete imati 14 ili 9 i kuda će ići Beovoz apsolutno ne smeta BG:vozu. A što se nadstrešnica tiče, pa to više nije saobraćajno pitanje. I na Tošinom bunaru je takvo stajalište. Ovo što si ti, Mareem rekao, jeste kao iz usta lookalnog kandidata koji će da kaže: „Eto, Beograđanima Vukov spomenik a nama slepo crevo od stanice". Kao da ne razumeš da bi time Pančevci bili na gubitku i to za nekoliko polazaka.
Својевремено је скраћивање Ћире из Обреновца до Чукарице значио и крај његовог значаја. Недуго касније, Ћира је нестао, а стара Ћирина станица је постала А.С.Обреновац. То ће бити оно "купујем карту за Ласту, сећајући се оних старих, добрих времена када је воз био нормалан...". Није потребно бити превелики стручњак да би знао да мање од 3% путника за своје путовање користи више од 2 превоза. У Београду има потковичастих линија, где брже стижеш са преседањем пречицом него директно, па су опет популарне. Путник, нарочито после посла, жели да се одмори, и не жели да се помера, па макар то било и место за стајање.

За Панчево се уз само једну додатну композицију може увести Рипањ - Панчево Војловица сваких сат времена. Од Рипња до Овче тарифа ГСП, а до Панчево Главне је међустанично одстојање довољно дугачко, да се испрегледају све карте за други тарифни систем. А и за Ваљево, ако већ неће према Вуку, Нови Београд и Студентски град су локације које ту могу привући огроман број корисника, управо због директне вожње или вожње са једним преседањем.
 
Mislim da to nije ispravno. Svaka metro linija je zasebna u većini velikih gradova. Ima i slučaja gde se na perifernim tačkama preseda u vozove manjeg kapaciteta. Tramvaji se takođe projektuju tako da se posle preseda na autobuse. Autobuske linije tako da se preseda na minibus. Potpuno je neodrživ argument. Onda hajde da sve autobuse iz okolnih sela poteramo na Terazije
 
Мислим да је Матеја Бељан у праву. Много је боље да се саобраћај убрза па макар морало да се преседа. Усклађивањем реда вожње може да се изведе да време чекања буде минимално. Наравно, треба средити и станице и остале пратеће услове. Ако је јасно да дугожељени метро не може да стаје на сваком ћошку и да иде до свачије куће, него да подразумева преседање, онда такав принцип мора да важи и за воз. Када долазим бусом из Панчева до моста, а идем на Славију, неупоредиво ми је лакше да уђем у бг:воз до К. парка, па трамвајем или бусом две станице до Славије, него да уђем у 33/48 и да се клацкам уз гледање у пасуљ да ли је негде застој. Има још доста сличних примера. Уосталом, ни у Београду се не очекује да ће без преседања моћи да се стигне са једне на било коју другу тачку у граду. И у другим земљама сам се возио до последње станице метроа, а тамо видео окретнице бусева. Јасно је да је много лакше када не мора да се преседа, посебно старијим особама, али мислим да сви морамо да се одрекнемо дела комодитета да бисмо добили нешто друго. Бирам да преседам, ако ће то значити скраћење времена путовања и мање гужве у возилима. Не желим ни да се сетим путовања на факс 97-98, када сам схватио да више времена проводим у превозу и станицама него на факсу. Уз чувену најаву на станицама: ''Беовоз касни 10, 20, 40, 60... минута'', а онда: ''Беовоз изузетно не саобраћа.'' Онда сам одустао од таквог воза и изабрао стоп. :)

Истина је да у Панчеву воз не одговара становницима центра, а да је погодан за становнике рубних градских насеља. Сређен саобраћај беовозом би био значајан, јер би смањио притисак на аутобус, а многима би олакшао путовање. Опет, укидање аутобуског превоза ми је толико смешно да не желим ни да коментаришем. Понављам да би продужавање бг:воза до Крњаче, уз станицу на петљи панчевачког моста са Банатске стране, растеретило мост и од дела саобраћаја који долази са наше стране.

Не треба бити ни опчињен беовозом, с друге стране. 90-тих је он био јако популаран због бувљака, на који су организоване чак и туристичке туре из удаљенијих крајева Србије. Поред тога, што многи заборављају, цена карте у беовозу је била вишеструко нижа од аутобуске. Када су оне изједначене, много тога се променило и у самом беовозу.

Још једна ствар: Негде до краја 80-тих, маркица за ГСП је важила и за АТП, тј. до Панчева. Онда су се нешто поџапали, ћале ми је преносио да је међу возачима АТП-а кружила прича да је ГСП остао дужан АТП-у неке велике паре и пар аутобуса. Шта је истина, Бог зна. Писао сам већ да ме фасцинира да сам имао прилику да се возим италијанским возовима у делу јужне Француске, или да се градски саобраћај у Стразбуру протеже и на град у Немачкој, а да ми не можемо да организујемо јединствени превоз и тарифе између два суседна града. Ваљда је то она наша стара потреба да дижемо тарабе у односу на суседно племе или село. Зато нам и идеја повезивања БГ-а и НС-а возом на сваких пола сата - сат делује као научна фантастика.
 
Матеја Бељан":2x3fh1je je napisao(la):
Ne vidim razlog da ijedan polazak ide od Pančeva do Zemuna! Time bi se dobio samo red vožnje sa manje polazaka za PA

Bilo bi krajnje racionalno da poslednja dva polaska iz Pančeva idu do Zemuna. Po novom redu vožnje oni voze samo do P Mosta a zatim garniture, prazne, odlaze za Zemun. Glupost ! Ako već moraju da idu do Zemuna onda neka to budu vožnje voza a ne prazne vožnje. Onaj pretposlednji polazak iz Pančeva mogao bi na Novom Beogradu ili u Zemunu da ostvari vezu sa putničkim vozom koji iz Beograda ide za Novi Sad ( oko 23:15 ) a onaj poslednji polazak iz Pančeva treba da ide do Zemuna prosto zato što je poslednji voz u tom smeru. Mi iz Zemuna poslali smo jedan dopis redu vožnje vezano za to pa ćemo videti da li će naše sugestije biti prihvaćene.
 
O tome si već govorio, zaista je glupost da ne idu, to je ionako bila praksa do sad. Inače, kod takvih stvari potrebno je što više zahteva sa raznih strana, pa i od građana. Ne znam samo gde im je pisarnica i da li postoji! Ali svakako može da se presavije papir i stavi u kovertu
 
Постоје одређене околности под којима путник пристаје на преседање:
-1- Други избор не постоји
-2- Путник је у доброј кондицији, премда ће тада радије допешачити до директне линије, него преседати
-3- Преседање са високофреквентне, брзе, поуздане линије на високофреквентну, брзу, поуздану линију. У тим околностима нижефреквентна и мање поуздана, спорија, директна линија је и даље донекле конкурентна.
-4- Високе тарифе за директне линије
-5- Од две линије које се користе у путовању, краћа вожња је краћа од 15 минута и на фреквентној линији.

То што је Беовоз имао низ доста лоших параметара услуге 90-тих не значи да га је требало запоставити 2001-2010 и уништити 2010-2012 и даље. Стагнација и заостајање у развоју није последица недостатка потражње, техничких и финансијских могућности, већ искључиво политике. Систем је својевремено био ослонац рада на црно и илегалне трговине, од које су живеле стотине хиљада људи у Београдском метрополитену 90-тих. Уместо да се улога прилагоди променама, 2000-тих, дошли смо до овога, да основни адут, директна вожња буде сахрањен :violina: Од горе поменутих шанси превоза са преседањем, сем ниске тарифе Беовоз са преседањем губи на свим осталим пољима.

Повећање броја преседања и увођење преседачких терминала је мера коју је оправдано уводити тек када систем долази до граница својих капацитета. Оправданост улагања у метро долази тек када се приближавамо високим оптерећењима транспортних коридора, а то оптерећење се преноси и у сам метро, те се у старту пројектује тек 1-2 линије на једној траси. Постоји довољна резерва капацитета пруга да прими директне Беовоз линије, као и довољан број гарнитура, али Беовоз је политички непријатељ против кога је последњи обрачун ред вожње 2011/2012.
 
Bravo Karlo!!! :kk:

I nije zamro skroz Beovoz, pun je za Valjevo i za Mladenovac solidno popunjen..barem ovi u udarnom terminu, a od novog reda voznje ici ce 18 puta za Vojlovicu od Mosta, tako da ima nade.. :) :)

@ Mateja

Pa joooj bre Mateja o tome sam ti ja prichao da treba ujutru ili kad vec krene iz depoa u Zemunu da se iskoristi to kao direktan polazak od Zemuna do Vojlovice, takodje uveche kad se vraca, to sam ti ja prichao samo je bilo kasno pa me umoran nis mogao shvatiti! :lol:

@ Rile

Dobro ste uradili, nadam se da ce prihvatiti!
 
Moram jednom da odem ujutru da vidim ovaj shto ide od Rakovice do Indjije direktni jel ishta popunjen..nikad me ne nanese put na Prokop tako rano ujutru, jednom cu da se probudim i da krenem da vidim, moram to da uradim pre no shto promene red voznje jer ce verovatno i taj ukinuti... Ako zna neko nek mi kaze... Hvala..
 
Posto bg:voz ne moze da izlazi iz administrativnog podrucja Beograda iz razloga poznatim samo gradskim sluzbama, ne mozemo ocekivati da ce skoro ici dalje od Krnjace, eventualno Ovce.

Zeleznica nema taj problem, za nju granice opstina (bilo to Pancevo ili Vozdovac) ne postoje i paradoksalno u stanju je da pruzi mogucnost pouzdanog prevoza stanovnicima periferije Beograda.

Zeleznica danas ima priliku, posle uspeha gradskog bg:voza na njenoj infrastrukturi, da pokaze da i ona moze da obavlja kvalitetan i pouzdan prevoz.

Taktna linija BGD (NBGD ili Rakovica) - Novi Sad bila bi sjajan presedan a uz taktnu liniju za Pancevo iz Rakovice/Resnika dobila bi se i veza juga Beograda sa centrom i Banatom.

Beovoz ima buducnost paralelno sa bg:vozom, to su dva razlicita sistema koji opsluzuju razlicite potrebe.
Buducnost razvoja BG:voza je u visokotaktnoj zeleznici (7min/15min) na podrucju poluprecnika 15km oko Beograda a Beovoza u oblasti poluprecnika 70 km (NS, Sremska Mitrovica, Valjevo...) i slabijim taktom (1h).

Grad je svoje zapoceo, sada je zeleznica na potezu.
 
Vrh