Матеја Бељан":25u1uubk je napisao(la):
Jovinov plan podrazumevao je korišćenje starog čvora za gradsku železnicu
Plan iz '74 predvidjao je 3 nezavisna sistema: Zeleznica, regionalni metro i metro
Zeleznica bi koristila tzv Beogradski zleznicki cvor (Novi Most, tuneli i Prokop), regionalni metro (4 linije) bi koristio nove tunele istok- zapad i sever-jug takoreci paralelne sa cvorom koji se ukrstaju u Savskom amfiteatru, metro bi imao 5 linija sa presedanjima na prethodna dva sistema.
Taj plan ni tada nije bio savrsen a u medjuvremenu je proslo 40 godina i mnogo toga se promenilo u Beogradu i svetu (nema vise SFRJ).
Vreme je da plan iz '74 prestane da biva tretiran kao svetinja i referenca i postane ono sto i jeste, jedan od crteza iz proslosti vezan za Beograd isto kao i Chambonov urbanisticki plan za koji nikome danas ne pada na pamet da ga primeni.
Vreme je da se trezveno sagleda danasnja situacija i buduce potrebe i shodno mogucnostima jedne male siromasne Srbijice napravi plan za razvoj sinskog saobracaja.
Kao sto rece @2012, vec imamo sasvim
solidnu gradsku zeleznicu jer smo nasledili kolosalnu infrastrukturu namenjenu BGD cvoru, samo fale redovna ulaganja u vozni park, opremanje stanica i savremeniju signalizaciju ali to je sica naspram pravljenja nove infrastrukture ni iz cega. Aktiviranjem juznog kraka ka Rakovici pokriveni su svi pravci osim mucenog istoka.
Treba to sto imamo iskoristiti do maksimuma i zaboraviti megalomanske price iz proslosti.
Dupliranjem pruge ka zapadu i jugu ta gradska zeleznica dobija lufta za razvoj za narednih 20 godina a standardna zeleznica prostor za normalno funkcionisanje uz odlicnu vezu jedne sa drugom.
Jos nam samo fali da dovedemo sine u sam centar grada kako bi olaksali teret automobilskog saobracaja.
Jedna metro linija Vuk-Terazije-Usce-Z. St. NBGD od tricavih 5,5km omogucava:
- vezu BG:voza i centra grada preko stanica Vuk i NBGD
- pouzdan prelazak preko reke
- vezu centra grada sa buducim glavnim zeleznicko/autobuskim cvorom Beograd-Zapad (NBGD)
Postojeci BG:voz + metro kontra-lûk koji ga zaokruzuje kroz centar cinice kicmu gradskog prevoza. Posle ako bude para metro moze polako da se siri (blokovi/aerodrom - Konjarnik-Medak) ali osnova sistema bice vec postavljena.
Bolje da se pare iz kredita za Prokop iskoriste za celokupni BG:voz/Beovoz sistem (stanice, signalizacija, vozni park) i neminovno sirenje stanice NBGD (prilicno jednostavno i jeftino, copy paste, betonska konstrukcija na stubovima kao i postojeca) nego za jednu sporednu stanicu kao sto je Prokop.