Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Trenutno se renovira onaj sareni nadvoznjak kod klanice (Pancevackog mosta), ne znam da li ce da ga podici na vecu visinu. Ako ga ne podizu onda se ta pruga sigurno nece elektrifikovati.
 
o kakvoj elektrifikaciji pričamo. ta pruga treba aufiderzen a ne još da se ulaže u nju. to je čisto bacanje para.
 
Do 20 novembra ga rade,nece biti tu elektrifikacije jos dugo vremena.
 
MilisaV":3ih42oa1 je napisao(la):
o kakvoj elektrifikaciji pričamo. ta pruga treba aufiderzen a ne još da se ulaže u nju. to je čisto bacanje para.
Ta pruga, to jest jedini preostali kolosek, idalje postoji iz dva razloga:

- Jedini prilaz Luci Beograd sa juga i zapada zemlje, prvo treba da se napravi zeleznicki most Vinca da bi teretnjaci iz luke preko Panceva hvatali zaobilaznicu.

- Vojska zahteva da se zadrzi taj kolosek iz "strateskih" razloga :bash:

Kada jednog lepog dana dobijemo Vincanski most ta pruga ce da leti. Inace suludo je drzati neogradjenu prugu uz setaliste, park i kej, a jos strasnije bi bilo ograditi je.

Rile":3ih42oa1 je napisao(la):
@zidar
Jedno pitanje:
Šta za tebe predstavlja termin Glavna železnička stanica u saobraćajnom smislu ? Kako bi ti to definisao ?

"Glavna železnička stanica" je po meni ona stanica gde staju prvenstveno medjunarodni pa i medjugradski vozovi i cije ime se vezuje za grad na mapi Evrope kao sto su to Budapest-Keleti, Berlin-Hauptbahnhof ili Barcelona-Sants.
Pozeljno je naravno da tu istu stanicu opsluzuju prigradski i gradski (metro) vozovi radi mogucnosti presedanja.

Zato kazem da NBGD-BGD Zapad treba da bude "Glavna železnička stanica" jer ce tu stajati medjunarodni vozovi, a i svi ostali za razliku od Prokopa gde ce stajati samo lokalni.

Na redu voznje u nemackoj pisace Budapest/Keleti-Subotica-Novi Sad- Beograd/Zapad-Beograd/Jug(Rakovica)-Nis-Sofija

Neki veliki gradovi (London, Pariz...) imaju nekoliko "glavnih stanica", u Parizu su Gare du Nord, Gare de l'Est, Gare Montparnasse i Gare de Lyon ceone stanice i podjednako bitne sto je posledica specificnog razvoja Francuske zeleznice (privatne kompanije koje su propale pa su nacionalizovane i stopljene u SNCF, hegemoni polozaj Pariza u Francuskoj, specificna ubedjenost da je Pariz centar sveta i da svi putevi vode ka njemu :) )

Sa sve cetiri stanice krecu medjunarodni, medjugradski, regionalni i prigradski vozovi. Pariz inace vapi za spajanjem stanica u jednu/dve prolazne samo niko za sada nema resenje za to.
Gare d'Austerlitz i Gare Saint Lazare ne bih svrstao u glavne stanice jer nemaju medjunarodne vozove iako Saint Lazare ima ogroman obim regionalnog saobracaja.

Druga odlika "Glavne železničke stanice" je sto se obicno oko nje jak stvori komunikacioni cvor: vozovi raznih rangova+autobusi+metro
A uz taj cvor dolazi i poslovni centar koji se razvija u neposrednoj okolini (gare Montparnasse i gare de Lyon su savrseni primeri za to: zeleznicka stanica + poslovni soliteri)
 
zidar":2t2loksi je napisao(la):
Zato kazem da NBGD-BGD Zapad treba da bude "Glavna železnička stanica" jer ce tu stajati medjunarodni vozovi, a i svi ostali za razliku od Prokopa gde ce stajati samo lokalni.

Na redu voznje u nemackoj pisace Budapest/Keleti-Subotica-Novi Sad- Beograd/Zapad-Beograd/Jug(Rakovica)-Nis-Sofija

Naravno da će u kompletno završenom Prokopu sa desetak ili više koloseka stajati i međugradski i međunarodni vozovi, a o tome će odlučivati domaći a ne nemački red vožnje usklađen sa potrebama stanovnika Beograda
 
Veliki Vracar":11nqrs4x je napisao(la):
Naravno da će u kompletno završenom Prokopu sa desetak ili više koloseka stajati i međugradski i međunarodni vozovi, a o tome će odlučivati domaći a ne nemački red vožnje usklađen sa potrebama stanovnika Beograda

Naravno da ne misim da ce Nemci da diktiraju red voznje vec da ce Beograd ponovo biti znacajno mesto na mapi Evrope.

Ako u Prokopu budu stajali međugradski i međunarodni vozovi onda neca stajati gradska zeleznica jer za nju onda nema mesta.

Ako treba da donesemo bolnu odluku zeleznica vs bg:voz a nemamo alternativu (nema se para za dupliranje tunela i mosta), mozda bg:voz treba da bude zrtvovan zarad dobrobiti daljinski zeleznickih veza.
Ipak posto imamo alternativu, zeleznica preko nbgd-Topcidera-Rakovice a bg:voz preko NBGD-prokopa-Rakovice, takva odluka bi bila ravna samoubistvu iz inata.


malo primenjene matematike...

Jutros su u periodu od 06h55 do 07h55 iz Beograda su posli sledeci vozovi:

- medjunarodni za Skoplje i Istanbul (upareni u jednu kompoziciju :bash: )
- putnicki za Prijepolje
- putnicki za Nis
- putnicki za Pozarevac

uz to su prosla i 4 bg:voza (P. Most-Batajnica, takt 15min) i 3 Beovoza (Valjevo-Pancevo, P. Most-Pancevo, Rakovica-Indjija)

To je ukupno 11 vozova.

Sa danasnjom propusnom moci tunela i novog mosta koja je 5-7 min (u najboljem slucaju 12 vozova za 60 min) i savrsenom uskladjenosti polazaka vozova Prokop bi jedva mogao da opsluzi ovaj bedni zeleznicki saobracaj.
Kada bi se pojacao takt bg:voza doslo bi do kolapsa.

Zamislimo na trenutak da je Prokop kompletno izgradjen sa svih 8/10 koloseka, da se modernizuje signalizacija na celom cvoru i da je infrastruktura savrsena, vozovi bi mogli da izlaze iz Prokopa na svaka 3 min sto znaci 20 vozova za sat vremena.

Na sadasnjih 11 vozova imali bi prostora da dodamo recimo jos 4 bg:voza na liniji 1 sa taktom 7,5 min (sto ce inace biti realnost cim se srede uska grla NBGD i P. Most), 1 Beovoz, 3 putnicka i jedan medjunarodni.

I to je to, mesta vise nema, a setite se je to pod uslovom da imamo savrsenu signalizaciju i savrsenu infrastrukturu na celom gradskom cvoru.

Stanica sa samo dva koloseka na prilazu jednostavno ne moze da opsluzi danasnje potrebe Beograda.


E sad, posto ni Prokop ni NBGD nisu zavrsene stanice, postavlja se pitanje gde uloziti novac, u proslost ili u buducnost?
 
^^^^ "svakoga dana, u svakom pogledu, sve vise napredujemo"
 
Vozih se sa nekom mladom damom koju sretoh slucajno i sticajem okolnosti je iz Batajnice.Elem,kaze da je bg voz nesto najbolje sto se desilo batajnici posto joj treba 20 min do centra od bataje a busom joj je trebalo najmanje sat vremena.Takodje joj je vazno jer je uvek voz na vreme za razliku od busa.

Nema primedbi na enterijer,njima iz Bataje je cak luksuzan u odnosu na one sklopocije u kojima se voze :)

Kaze da su vozovi oko 7 uzasno puni vec u batajnici i da bi bilo lepo da budu na 10 minuta makar u tom najgorem spicu od 6-8 i u povratnom.

Stanice joj ne smetaju toliko jer su bolje od autobuskih.

Kaze da puno putnika ima primedbu na tosin bunar jer kada presedaju na buseve tamo moraju da predju ulicu.Dakle ono resenje da budu stepenice sa obe strane ulice sa pomeranjem stanice ka stanici NBG.Prokop naziva bunkerom i kaze da je cula da tuneli vode negde do titovog groba iz prokopa :lol:

Rece joj neki vozac Bg voza da ce uskoro stanicu kamendin da grade.

Kaze da je bg voz ekstra,i pored tih sitnik nedostataka da bi bio savrsen kada bi ga produzili do panceva.
 
Данас се ради нека ограда на Тошином бунару, заузели су једна колосек, возови касне, а путници улазе са обе стране у возове... Могли су викенд да искористе за то! Скоро пола сата воз је стајао у Земуну, људи су одлазили на аутобус...
 
Da,totalna je anarhija na NBG stanici bejah danas,cak su i neki medjugradski a mozda su i medjunarodni vozovi stajali na stanici :bash:
 
MilisaV":2sznpyu6 je napisao(la):
o kakvoj elektrifikaciji pričamo. ta pruga treba aufiderzen a ne još da se ulaže u nju. to je čisto bacanje para.

Ali mi volimo da bacamo pare, pokazali smo to vise puta do sad...
 
zidar":1bk60elw je napisao(la):
Ako u Prokopu budu stajali međugradski i međunarodni vozovi onda neca stajati gradska zeleznica jer za nju onda nema mesta.

U Prokopu će stajati međunarodni i međugradski vozovi jer je to u interesu najvećeg broja putnika koji žive u Beogradu, a biće mesta i za lokalne vozove u sasvim zadovoljavajućem kapacitetu za potrebe grada i njegove okoline.

zidar":1bk60elw je napisao(la):
Stanica sa samo dva koloseka na prilazu jednostavno ne moze da opsluzi danasnje potrebe Beograda.

Ne znam odakle ti ovo, a to neprestano ponavljaš kao ključni razlog za "izmeštanje" glavnog železničkog saobraćaja na periferijski pravac NBG-Rakovica.
Šta znači dva koloseka na prilazu, pa toliko ih ima i na prilazu NBG-u, i Rakovici s juga. Ako je to problem (a za naše potrebe nije) onda on postoji duž čitave trase, a ne samo na prilazu Prokopu.
U onoj analizi iz "primenjene matematike" pomenuo si 12 vozova na sat sa taktom od 5min. Zaboravio si da kažeš da bi ih bilo i na drugu stranu isto toliko dakle ukupno 24 voza na sat, hm.. ne zvuči tako loše.
Ako bi neko i pravio u budućnosti višekolosečnu prugu na prilazima NBG i Rakovica i samo ostanu dvokolosečni neposredni prilazi Prokopu (most na Savi i tuneli ka Rakovici) te deonice su toliko kratke da bi se po njima i svakog minuta mogle otpravljati kompozicije do prelaska na "ogroman broj koloseka" što će reći da bi se moglo provući i 120 vozova na sat u oba pravca. Potrebe za ovako nečim Beograd zadugo neće imati, tako da je ovaj problem sa protočnošću Prokopa nepostojeći.

zidar":1bk60elw je napisao(la):
E sad, posto ni Prokop ni NBGD nisu zavrsene stanice, postavlja se pitanje gde uloziti novac, u proslost ili u buducnost?

Budućnost beogradske železnice su obe ove stanice jer su one deo jedinstvenog Beogradskog železničkog čvora i treba ih obe što pre završiti i staviti u funkciju onako kako su to zamislili istinski eksperti još pre mnogo decenija a mi kukavci još uvek ne realizovasmo.
 
Pa zidar i jeste u pravu, ta dvokolosecna pruga je zaista problem, ja to isto mislim, kako moze sav taj saobracaj da se odvija preko stanice koja ima dvokolosecne prilaze, tebalo bi bar dva koloseka za gradski saobracaj i jos 2 za medjugradske i medjunarodne vozove.

Uostalom, clan Rile je matematicki objasnio da dvokolosecna pruga u rezimu signalizacije APB Zemun Novi BG moze da primi 210 vozova dnevno a da ih danas ima 206, sto znaci da smo dostigli pun kapacitet te pruge. Tako da to sto prica Zidar itekako ima smisla da je problem ta dvokolosecna pruga.
 
nisam rekao da smo mi u pravu, rekao sam da je clan Rile (inace zeleznicar po struci) matematicki obrazlozio da je dvokolosecna pruga na ivici njenog kapaciteta, i to potvrdjuje ono sto Zidar i ja pricamo.
 
Danas je bg voz na svakoj stanici (od pancevackog mosta do buvljaka) otvarao prvo jedna vrata, a onda kad treba da krene otvori i zatvori druga vrata jedno desetak puta... zna li neko zasto ?

Prvo sam mislio mozda neko treba da udje sa druge strane, al tamo je samo tunel bio...
 
Veliki Vracar":1er529e3 je napisao(la):
Znači kad ste vas dvojica to rekli, sutra rušimo Prokop!

Ja se, na primer, ne bih žalio. Meni ono izgleda kao teretna železnička stanica ili skladište sa onim niskim plafonom
 
Samo malo strpljenja (i zrno mašte i/ili inventivnosti) i dobija se predivan prostor u staničnoj zgradi na ploči iznad samih koloseka, a odatle silaziš 5m niže direktno na odgovarajući peron uoči polaska voza i sada već iz jednog ekskluzivnog "metro ambijenta" krećeš ka izabranoj destinaciji...
Završiti stanicu "Beograd Centar" što pre (i ceo čvor!) a onda komentarišite do mile volje...
 
Једно ефикасно решење које је Риле напонемуо да је у плану решава проблем уског грла, а то је да се садашњи Беовоз од Батајнице продужи до НС. Брзи воз Суботица-Бг би требало да иде до Прокопа, а не верујем да постоји потреба да он има висок такт (довољно је 2-3 дневно) за њега је пре свега битна поузданост. Ово је пример са севера аналогно се могу решити и остали правци. Имајући у виду да постоје интервали када је такт БГвоза већи од 15 мин, да се добар део саобраћаја са севера заврши у Батајници па још кад се томе дода интервал кад БГвоз не саобраћаа а то је цела ноћ остаје и више него довољно простора за међународне и међуградске возове да саобраћају до Прокопа.
 
Veliki Vracar wrote: ,,. . . . Završiti stanicu "Beograd Centar" što pre (i ceo čvor!) a onda komentarišite do mile volje. . . ,,

Super :bash: sva sredstva na ime uredjenja stanica BGvoza ljuljnuti u Prokop. . . :bash:
a sve ostale stanice da ostanu ruina 18-19 veka :dil:

Prokop jeste i sada u funkciji - nije lep ni završen , to je istina
ali samo zato što je ,,centralna,, stanica da tolke stanične pare
odu samo toj stanici je . . . ( opet mi fali ,,onaj,, smaj )

Korisnici BGvoza pa hajde i ,,buduceg metroa,,
koriste ne samo svoje početne stanice vec izlaze i na svim drugim (a najmanje Prokop )

Prokop i da profunkcioniše kao centralna stanica
logika običnog građanina glasi :
Ako vec može da se uredi neka stanica
najbolje je da se uredi ,, m o j a ,, stanica
a ne opet tamo u ,,centru,, . . . .

Kada ce se početi osluškivati želje i potrebe Beograđana ?
ili ce i dalje u ,, c r n u r u p u,, sipati i sipati . . .
kako ne bi moglo da se uvide kao dosadašnje mahinacije vezane za Prokop . . . .
a koji je vec sigurno ušlo u rubriku ,,Verovali ili ne ,, :lool:

Edit
Jel od naših para (kredita) da im se zidaju tržni centri na prokopu ? A pod maskom stanične zgrade
i oni da se posle šepure i da nas i dalje pljuju češkajuci jaj... u đipovima
e nece moci. . . . .
neka zidaju sami

U 21 veku stanične usluge građanima su uglavnom obavaljaju elektronskim putem
pa i ne treba neki veliki prateci prostor vec samo TC pa kome treba nek gradi . . . .

U Prokopu ima još izgrađenih a praznih perona
pa gospoda neka pokažu malo patriotizma, te uz zidanje svog poslovnog prostora,
nek urade i dopunu i osposobljavanje tih preostalih perona ,
meni je i ovo što je osposobljeno više nego dovoljno za BGvoz. . . .
a međunarodna žel. stajališta na NBgd. . . što bliže aerodromu zbog potrebe tranzitnih putnika
 
Vrh