Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Pa mogla je zeleznicka stanica da se izmesti a da ne mora da se uloze miliarde u jedan cvor koji ni dan danas nije u funkciji i za koji se pitamo da li ce uopste da ga zavrse.

Jednostavno su mogli da izaberu neku bolju lokaciju za novu stanicu koja ne zahteva iskopavanje 14 km dvokolosecnih tunela, izgradnja jednog velikog mosta preko Save, 2 tehnicke stanice i izgradnja jedne zeleznicke stanice u rupi da bi mogla da funkcionise posle 40 godina.
 
Nego da teretni vozovi idu i dalje oko Kalemegdana, da se putnički vukku jednokolosečnim deonicama, a da o gradsko-prigradskoj železnici možemo samo da maštamo? Kako se ne koristi, kad ga koristi BG-vvoz. Nije potrebno mnogo da se radovi završe i da dobijemo PROLAZNU stanicu, što mnogi gradovi u Evropi nemaju
 
Nisam nikad rekao da je stari cvor dobar kao prvo.

Ovaj novi se tek sada koristi za gradksu zeleznicu a on zapravo nije ni zamisljen za to.
A ako treba toliko godina da ga izgrade znaci da sama njegova ideja nije dobra.

Kako ne fali puno da se zavrsi? 2 tehnicko putnicke stanice i zavrsetak prokopa? To je malo?

Uostalom Zidar je takodje rekao da Prokop nije mesto za glavnu zeleznicku stanicu, a mozete da pogledate na sajtu railserbia sta ljudi misle o tome, misljenja su razlicita tamo.
 
CIP: "U vozovima koji tranzitiraju Beogradski zeleznicki cvor kroz stanicu Beograd Centar (takvih ce biti preko 95%)..."

Bas me zanima kako neko misli da kroz Prokop provuce barem 2 visikotaktne linije gradske zeleznice, regionalne vozove, madjunarodne vozove i "vanredne teretne vozove" :bash:

mislim moze, naravno, ako se dupliraju i tuneli i novi zeleznicki most...

Sam nacin razmisljanja CIP i nije toliko los samo umesto da gledaju situaciju od pre 40 godina treba da izadju iz kancelarije sagledaju danasnju realnost.

Videli bi da mogu da dobiju isti sistem koristeci postojece tehnicke stanice Topcider i Zemun umesto Zemuna i Kijeva (koja ne postoji) radi opsluzivanja stanice NBGD u sredini umesto Prokopa (koja ne postoji).

Videli bi da BG:voz odlicno radi i da ce pojesti celokupni kapacitet novog cvora cim se otklone uska grla.

Shvatili bi da je lakse i jeftinije zadrzati staru prugu kroz Topcider za zeleznicu i dupirati Sremsku i juznu za potrebe oba sistema nego provlaciti SVE kroz Prokop i kopati nove paralelne tunele i praviti novi paralelni most (inace dolazi do zagusenja sistema)

Najzad, shvatili bi da rupa u Prokopu ima buducnost stanice gradske zeleznice i lokalnog centra a NBGD ulogu glavnog Beogradskog komunikacionog cvora sa hektarima buduceg grada oko njega.

Ponavljam jos jednom, Cvor i Prokop su projektovani za klasicnu zeleznicu a ne za visokotaktnu gradsku zeleznicu za koju je bila predvidjena druga nezavisna trasa.
Sad kada BG:voz koristi cvor postavlja se alternativa: ili BG:voz ili zeleznica, ne moze i jare i pare.

Ako treba da se ukine jedini pevozni sistem koji pouzdano funkcionise u ovoj zemlji zbog obozavatelja crno-bele televizije koji ne mogu da se naviknu na ono sto nije pisalo u knjigama iz kojih su bubali na studijama, onda samo napred. :kk:

Imamo danas svu potrebnu infrastrukturu da bi oba sistema funkcionisala, fali samo par stotina metara koloseka i penzionizanje stare garde koja se boji da odbaci dogme.
 
Sa sajta Železnica Srbije... O kakvoj rekonstrukciji je ovde reč ? Da li je to početak one druge faze radova u čvoru koja podrazumeva, između ostalog, i stajališta Altina i Kamendin ?
rek.jpg



http://www.zeleznicesrbije.com/active/sr-latin/home/glavna_navigacija/node_1222855911.html
 
Mislim da ovo nema veze sa time,stajaliste je odvojena stvar.A tender za one stanice je bese raspisan jos pre nekoliko nedelja.

Ovde govore o rekonstrukciji infrastrukture,dakle sredjivanju neceg postojeceg?Mozda misle na sredjivanje stanica ili pruge?
 
Putnički vozovi bi mogli da koriste stanice Krnjača, Rakovica, Zemun, a samo brzi i prolazni da se teraju preko NBG i eto mestaza gradsku železnicu. Duplirali bi se Resnik - Rakovica i Batajnica - Zemun.


Dakle: Zemun - Rakovica nova linija, takt 20 min + Resnik - Krnjača 20 min i opet dođemo na ono: „Spaja tri kraja" što, iako jeste neefikasno zbog sabiranja taktova, za Beograd je ipak, s obzirom na karakteristike čvora i intervale koji teško da će ikad biti manji od 10 min, sasvim dobro rešenje.
 
Danas sam se vracam sa NBG-a Bg-vozom u 15.27 sa stanice NBG. Pored solidne popunjenosti i tacnosti istakao bih veoma neprijatan zvuk koji je dopirao iz donjeg stroja kompozije( 412-097- ne znam da li sam dobro upamptio ali iscratana je grafitima vecim delom). Vozio sam se i ranije Gorbacovima i vozom uopste ali ovakav zvuk nisam ranije cuo. NEsto slicno struganju koje se se culo prilikom kretanja, naginanja u krivinama i uopste naprazenja samog voza.

Da li je neko cuo nesto slicno?
 
Pisali smo o tome, reč je o točkovima i/ili obrtnom postoju. To bi trebalo strugati redovno i podmazivati, ali iako škripi i struže, nije ništa opasno
 
Ја искрено не видим шта би се добило тиме што би Нови Београд преузео улогу станице Прокоп, ни да би нешто могло испасти јефтиније. Ако би Топчидер био опслужна станица за НБГ, то би значило везу преко старог моста - читај: 20км/х. Управо у лошој прузи и кварљивој сигнализацији данас је највећи проблем. Стари вукови на жељежничком сајту знају се често присјетити времена кад су возови преко истог тог Новог Београда пролазили 120 на сат; том брзином се читав потез од НБГ до Прокопа за сљедећи воз ослободи за мање од 2 минута. Која год проточна станица у ширем центру да буде одређена за главну, она, да би се саобраћај могао одвијати како Бог заповиједа, мора са сваке стране имати техничку станицу у којој ће се на миру обављати послови састављања и дневног одржавања гарнитура. Сам термин проточна станица имплицира да воз, који на један крај станице уђе, на други излази, без маневрисања, обртања и претјераног чекања. Једноколосјечни стари мост и романтична станица из 19 вијека, те стара пруга између, сигурно нису капацитети који би били основа за један такав посао. Да би тако нешто постали, потребна је потпуна реконструкција и моста, и пруге, и станице, што цијеним на неколико десетина, врло могуће и стотина милиона. Проширење НБГ на 10 колосјека такође значи једну нову велику бетонску плочу која треба да носи нових неколико колосјека додатне станице; опет, која десетина или 100 милиона. Дакле, како год окренемо, не гину улагања типа 100-200 милиона евра, што је вриједност плоче на Прокопу. Мене плоча не брине због своје скупоће, већ зато што никаквог саобраћајног ефекта њеном изградњом нећемо добити - добиће само онај коме ће ова плоча послужити за темеље новог тржног центра. Просто, то би била ситуација иста некој хипотетичкој, у којој се нас десеторица у улици договоримо да нпр. асвалтирамо заједнички пут, али прије тога, ничим изазвани, паре потрошимо тако што неком једанаестом комшији (који успут и не станује у нашој улици) помогнемо да сагради трговину код тог асфалта.

Иначе, воз из Новог Сад, па до Новог Београда, уколико се никако не зауставља, може да дође за око сат, сат и пет минута; ово је, мислим, теоретски максимално брзо, по садашњем стању пруге.
 
@krkan1
Једноставно, Београдски чвор какав је сада није планиран да се користи за градске возове, већ само међуградске. За градске је планирана потпуно независна мрежа регионалне железнице у склопу плана метроа из 1976. Западни крак је преоптерећен, а такт БгВоза од 10 минута који је неопходан у шпицу је пректично неизодљив. Пошто се намена променила, мора се размишљати и о промени целог концепта.

Проширење ЖС НБг са дуплирањем броја колосека одатле до Батајнице и од Топчидера до Ресника уз нови двоколосечни мост на месту Старог железничког је најједноставније и најјефтиније решење. Тако би БгВоз био независтан од међуградских, ослободио би секомплетан Савски амфитеатар северно од Газеле, а акробације УМП-а поред пруге не би биле узалудне. Станице НБг би била главна за међународне и међуградске, а Прокоп за градске и приградске (БгВоз и Беовоз). Додатна плоча на Новом Београду не би била скупа као она на Прокопу која треба да носи зграде на себи. На НБг тога не би било.

Наравно, ово би било најјефтини прогресивно решење. Увек је могуће и ретроградно, тј. задржавање тренутног стања.
 
možda može da se napravi i dupli tunel kroz dedinje sa sve nadvožnjakom, kao i da se stari železnički most adaptira da spaja prokop i novi beograd, i da se napravi još jedan tunel kroz bežaniju, i time bi smo rešili uska grla. naravno ostaje deo ka banatu,, ali tu je saobraćaj i onako slab tako da je pitanje isplativosti dupliranja pruge tu.


naravno i most vinča da se ne zaboravi.
 
Deo ka Banatu je slab, jer je pruga loša. Zamislite da postoje normalne pruge za Vršac, Zrenjanin, Kikindu i Novi Bečej. A jednog dana će se pruge elektrificirati i remontovati, tako da, ma kako to daleko delovalo, ne treba potceniti Banat
 
@Arnorian
Zar ne bi ta koncepcija uključivala još nekakav tunel kroz Tošin bunar, ili je sadašnji tunel već dovoljan?

Vidjevši dilemu šta je skuplje, kilometarski šestokolosječni željeznički most (što bi ustvari bio taj dodatak stanice Novi Beograd) ili hektarski betonski most-temelj tržnog centra (što je ploča na Prokopu), i koliko je skupo vrtati eventualne nove tunele, graditi nove mostove ili stanice (Onako striktno, po PS gledano, mislim da se može smatrati da u Topčideru, pa i Prokopu i Novom Beogradu, nemamo nikakvu stanicu i ni metar funkcionalnog kolosjeka u Beogradu; ustvari, još gore, imamo sve staro i raspadnuto da najprije mora da se demontira, pa da se novo stavi), meni se kao prvi logičan izbor nameću sljedeće stvari:

1) Koliko se može postići postavljanjem potpuno nove pruge umjesto ove sadašnje, sa brzinom krstarenja 120km/h.
2) Koliko se može postići postavljanjem nove i ispravne signalizacije na takvu prugu?
3) Koliko se može postići potpuno novim, automatskim vođenjem vozova u čitavom Beogradu?

Negdje na forumu, valjda ovom, neko je objašnjavao da je npr. stanica Prokop tako projektovana da može istovremeno da primi tri voza sa tri strane, a da druga tri voza na iste te tri strane izlaze (zato toliki tuneli širom Beograda). Neki maksimalan kapacitet čvora je bio, ako se dobro sjećam ispod 5 minuta po jednom vozu. Ali, sve to uz uslov da je pruga bez ograničenih i laganih vožnji, a otpremanje vozova automatsko (mislim, vjeruje li iko da neki otpravnik, pa da je i sam Supermen, može da opslužuje vozove iz tri pravca u tako tratkim intervalima).
U ozbiljne svjetske stanice vozovi svih vrsta ulaze na svaki minut-dva, sokoćala bez vozača razvoze narod, a mi eto sa svom tehnologijom 21. vijeka kapitulirasmo pred dva para lokalaca na svakih 10 minuta.

Ako se ovo u vezi pruge, signalizacije i automatike ne napravi, moći ćemo mi da imamo tri Prokopa, tri Nova Beograda i tri mosta, opet će biti haos u saobraćaju.
 
Najveci problem stanice Prokop je sto ima 3 dvokolosecna izlaza ka svakom kraku i to su 3 uska grla gde je tesko duplirati kapacitete posto sa jedne strane imas Novi most preko Save, sa druge imas 2 tunela.

Znaci situacija ne moze biti gora za bilo koje dodavanje koloseka kako bi se podigla protocnost.

Uzmi bilo koju drugu veliku protocnu stanicu u Evropi, videces da na izlazima stanice imas bar po 4 koloseka sa svake strane.
 
krkan1":37lnuoqm je napisao(la):
@Arnorian
Zar ne bi ta koncepcija uključivala još nekakav tunel kroz Tošin bunar, ili je sadašnji tunel već dovoljan?

Vidjevši dilemu šta je skuplje, kilometarski šestokolosječni željeznički most (što bi ustvari bio taj dodatak stanice Novi Beograd) ili hektarski betonski most-temelj tržnog centra (što je ploča na Prokopu), i koliko je skupo vrtati eventualne nove tunele, graditi nove mostove ili stanice (Onako striktno, po PS gledano, mislim da se može smatrati da u Topčideru, pa i Prokopu i Novom Beogradu, nemamo nikakvu stanicu i ni metar funkcionalnog kolosjeka u Beogradu; ustvari, još gore, imamo sve staro i raspadnuto da najprije mora da se demontira, pa da se novo stavi), meni se kao prvi logičan izbor nameću sljedeće stvari:

1) Koliko se može postići postavljanjem potpuno nove pruge umjesto ove sadašnje, sa brzinom krstarenja 120km/h.
2) Koliko se može postići postavljanjem nove i ispravne signalizacije na takvu prugu?
3) Koliko se može postići potpuno novim, automatskim vođenjem vozova u čitavom Beogradu?

Negdje na forumu, valjda ovom, neko je objašnjavao da je npr. stanica Prokop tako projektovana da može istovremeno da primi tri voza sa tri strane, a da druga tri voza na iste te tri strane izlaze (zato toliki tuneli širom Beograda). Neki maksimalan kapacitet čvora je bio, ako se dobro sjećam ispod 5 minuta po jednom vozu. Ali, sve to uz uslov da je pruga bez ograničenih i laganih vožnji, a otpremanje vozova automatsko (mislim, vjeruje li iko da neki otpravnik, pa da je i sam Supermen, može da opslužuje vozove iz tri pravca u tako tratkim intervalima).
U ozbiljne svjetske stanice vozovi svih vrsta ulaze na svaki minut-dva, sokoćala bez vozača razvoze narod, a mi eto sa svom tehnologijom 21. vijeka kapitulirasmo pred dva para lokalaca na svakih 10 minuta.

Ako se ovo u vezi pruge, signalizacije i automatike ne napravi, moći ćemo mi da imamo tri Prokopa, tri Nova Beograda i tri mosta, opet će biti haos u saobraćaju.

Нови тунел кроз Бежанијско брдо би свакако био потребан. Не разумем о каквом мосту са шест колосека причаш. Стари железнички мост би требало заменити новим двоколосечним, на већој висини од воде. Ако би се садашњи чвор завршио, био би сасвим довољан за међуградски и међународни саобраћај. Није довољан ако би се појачавао Бг:Воз.

У праву си за 3 поласка и 3 доласка возова у Прокоп истовремено, али када се додају и постојећа и будућа линија БгВоза према југу, као и повећање броја полазака Беовоза, постаје врло тесно, чак и са завршетком свих станичних колосека.

Побољшањем стања колосека и система сигнализације може се повећати ефикасност, али гледано на дуги рок, посебно ако би се број полазака свих врста путничких возова поврћао, што и јесте циљ, плафон тог капацитета би се брзо достигао. Планери су тога свесни, и због тога желе да задрже Стару ЖС. У званичном регионалном плану је и 4 колосека од НБг до Батајнице, што аутоматски значи ширење станица НБг - станицу до које долази 4 колосека, а она има само 5 је тешко замислити.

Сваки план проширења је свакако дугорочан, и пратио би потребе. Најскупљи објекти су сигурно ширење ЖС НБг, реконструкција моста и нови бежаниски тунел, али нема експропријације. Да ће за ово тешко бити пара и да је ово потребно су две потпуно независне чињенице.
 
Izgradnjom metro sistema improvizacija koja se zove BG-voz prestaće da postoji a železnički čvor će obavljati funkciju koja mu u imenu i stoji.
Kapacitet dvokolosečnih pruga sa protočnim stanicama je više nego dovoljan za potrebe železnice u Beogradu. Koja će od projektovanih stanica biti "glavna" odrediće broj putnika koji će ih koristiti, a prema broju stanovnika koji ih okružuju Prokop je višestruko značajniji od stanice NBG. Naterivati ceo Beograd da prvo doputuje preko Save u rejon nekadašnjeg buvljaka da uđe u međugradski voz, a onda se vrati nazad preko reke i krene dalje preko Topčidera je više nego tragikomično "rešenje".
Cela ova priča o forsiranju NBG kao novog centra celog Beograda (autobuska stanica, prilaz auto-puta sa južnog jadrana preko NBG?!?) ide već pomalo na živce i treba videti čiji se interesi ovde zadovoljavaju novcem iz zajedničke kase i to prevashodno većine koja se zapravo gura na marginu.
Prokop je geografski centar Beograda (zabodite šestar) i izgradnjom metro linije kroz stanicu već postavljenu ispod koloseka, i dovođenjem gradskog prevoza na ploču već postavljenu iznad koloseka on će biti vrhunska centralna stanica glavnog grada!
To se moglo dogoditi za ponos Srbije još pre 30 godina (80% završeno radova) ali nedobronamerni (politički patuljci) pod pritiskom konzerviraše projekat i što je najtužnije omogućiše današnjim idejnim patuljcima (kao prethodni "gradski arhitekta") da se poigravaju sa stupidarijama zadržavanja dva koloseka do st.ž.st. "jer su ljudi na to navikli" a i može se valjda peške Balkanskom do Terazija... auh..
 
Kako ce metro da koristi onima u Batajnici ili Krnjaci?Metro i bgvoz se ne iskljucuju vec naprotiv dopunjuju.Pogledaj samo primere u nemackoj,austriji i skandinavskim zemljama na koje se,jelte ugledamo u pogledu saobracajnih resenja.

Slazem se oko forsiranja novog Beograda,mada ne vidim nista lose u autobuskoj stanici na NBG,mi u starom Beogradu dobijamo glavnu zeleznicku,to je prakticnije,brze(jednog dana) i jeftinije za koriscenje.

A juzni jadran ide na NBG samo zbog mosta preko ade i uvaljivanja alpine da gradi isti kao i sve mostove u srbiji koji se finansiraju iz EBRD-a ili EIB-a(moja licna teorija zavere).
Potpis za nastavak komentara.
 
@ veliki vracar: BG:voz od sada postoji i nece se to menjati, to je jedini visokotaktni sistem koji funkcionise bezprekorno u gradu i politicari ne zele da gube poene njegovim gasenjem.
 
vucko":31act2dg je napisao(la):
Kako ce metro da koristi onima u Batajnici ili Krnjaci?Metro i bgvoz se ne iskljucuju vec naprotiv dopunjuju.Pogledaj samo primere u nemackoj,austriji i skandinavskim zemljama na koje se,jelte ugledamo u pogledu saobracajnih resenja.

Slazem se oko forsiranja novog Beograda,mada ne vidim nista lose u autobuskoj stanici na NBG,mi u starom Beogradu dobijamo glavnu zeleznicku,to je prakticnije,brze(jednog dana) i jeftinije za koriscenje.

A juzni jadran ide na NBG samo zbog mosta preko ade i uvaljivanja alpine da gradi isti kao i sve mostove u srbiji koji se finansiraju iz EBRD-a ili EIB-a(moja licna teorija zavere).
Potpis za nastavak komentara.
Vučko,tvoje terije zavere su uvek bile interesantne.. :kafa: :rolleyes:
http://www.ufo-contact.com/wp-content/uploads/2011/09/nazi-ufo-conspiracy-aero-car.jpg
Procurelo..novi model Ikarbusa za GSP za prelazak Save.. :D
 
U petak je Beovoz za Valjevo u 16:09 (kasnio je 20 min) kod Vuka vec doshao pun, a odatle je otishao prepun, ali doslovce PREPUN..ne znam da li je tako svaki dan, ali ako jeste nije mi jasno kako moze samo jedan polazak da ima, to samo kod nas u Srbiji ima, ne bi trebalo to raditi zarad BG voza, samo da bi se omogucilo da on bude tachan u sekund, kad vec ima toliko putnika Beovozom za Valjevo :/
 
Jovinov plan podrazumevao je korišćenje starog čvora za gradsku železnicu, pri čemu bi se napravio tunel od Glavne železničke do Dunav stanice. To je jedina alternativa za BG-voz, a ne metro, Metro i BG-voz zaista nemaju mnogo veze.

Međutim, pitanje je da li je bolja ovakva trasa BG-voza ili kroz centar grada, ovo tangiranje centra pokazalo se zapravo kao prednost koju neće ni metro dostići, osim ako se ne napravi četvrta linija kojabi pratila trasu železničkog čvora (dakle sve je to naučna fantastika)
 
@Veliki Vracar
Сумњам да би неко покушао да укине БГвоз, и када су за непоуздани Беовоз редуковали поласке грађани си били незадовотни а то је била мањина која је неуочљива. Потребе за БГвозом могу само а расту имајући у виду нове станице које треба да се отворе а ја очекујем да ће многи студенти и сезонски радници изнајмљивати станове на линији БГвоза.
 
Vrh