@Arnorian
Zar ne bi ta koncepcija uključivala još nekakav tunel kroz Tošin bunar, ili je sadašnji tunel već dovoljan?
Vidjevši dilemu šta je skuplje, kilometarski šestokolosječni željeznički most (što bi ustvari bio taj dodatak stanice Novi Beograd) ili hektarski betonski most-temelj tržnog centra (što je ploča na Prokopu), i koliko je skupo vrtati eventualne nove tunele, graditi nove mostove ili stanice (Onako striktno, po PS gledano, mislim da se može smatrati da u Topčideru, pa i Prokopu i Novom Beogradu, nemamo nikakvu stanicu i ni metar funkcionalnog kolosjeka u Beogradu; ustvari, još gore, imamo sve staro i raspadnuto da najprije mora da se demontira, pa da se novo stavi), meni se kao prvi logičan izbor nameću sljedeće stvari:
1) Koliko se može postići postavljanjem potpuno nove pruge umjesto ove sadašnje, sa brzinom krstarenja 120km/h.
2) Koliko se može postići postavljanjem nove i ispravne signalizacije na takvu prugu?
3) Koliko se može postići potpuno novim, automatskim vođenjem vozova u čitavom Beogradu?
Negdje na forumu, valjda ovom, neko je objašnjavao da je npr. stanica Prokop tako projektovana da može istovremeno da primi tri voza sa tri strane, a da druga tri voza na iste te tri strane izlaze (zato toliki tuneli širom Beograda). Neki maksimalan kapacitet čvora je bio, ako se dobro sjećam ispod 5 minuta po jednom vozu. Ali, sve to uz uslov da je pruga bez ograničenih i laganih vožnji, a otpremanje vozova automatsko (mislim, vjeruje li iko da neki otpravnik, pa da je i sam Supermen, može da opslužuje vozove iz tri pravca u tako tratkim intervalima).
U ozbiljne svjetske stanice vozovi svih vrsta ulaze na svaki minut-dva, sokoćala bez vozača razvoze narod, a mi eto sa svom tehnologijom 21. vijeka kapitulirasmo pred dva para lokalaca na svakih 10 minuta.
Ako se ovo u vezi pruge, signalizacije i automatike ne napravi, moći ćemo mi da imamo tri Prokopa, tri Nova Beograda i tri mosta, opet će biti haos u saobraćaju.