zidar":1ruzsden je napisao(la):Cela poenta skracivanja vozova do NBGD je da ne ulaze u usko grlo izmedju stanice NBGD i mostova, to jest da ne idu ka glavnoj Z.St. ili Prokopu.
Uz to Prokop ima samo 4 koloseka sa isto toliko nezgodnim prestrojavanjem kao i NBGD.
Raspored vozova na NBGD
Kolosek 1: Beovoz Ripanj/Valjevo
Kolosek 2: BG:voz
Kolosek 3: BG:voz
Kolosek 4: Beovoz Novi Sad
Kolosek 5: rezerva
Teretni saobracaj na Topcider i zaobilaznicu a eventualna dodatna preticanja i cekanja u Zemunu
Kada sam rekao da Novi Beograd nema kapacitet da bude krajnja/početna stanica svih nabrojanih vozova nisam to rekao napamet.
Osnove železničkog saobraćaja sam upoznao pre nego da čitam i pišem ( sa čime nisam kasnio )
Takođe stanicu Novi Beograd gledam iz stana svaki dan i odlično poznajem odvijanje situacije na terenu.
Moj pogled na stanicu. Snimak iz prvih dana rada BGvoza
[video]http://www.youtube.com/watch?v=LZUn6KdjaCM[/video]
Najveći problem sa ukrštanjem vozova prave oni koji se odvajaju ka stanici Beograd glavna.
Da nema odvajanja ka glavnoj stanici uskog grla ne bi ni bilo.
Zato bi preusmeravanje putničkih vozova iz Šida i NS ( SU ) ka prokopu povećalo propustnost ovog uskog grla.
Teretni vozovi, iako su većinom preusmereni preko Ostružnice su i dalje realnost.
Železnička obilaznica ima ograničeni kapacitet.
Teretni vozovi za Beograd i Banat će sigurno i dalje ići i preko Novog Beograda.
Manevra na vozovima koja se često na NBG radi zahteva dva slobodna koloseka ( promena smera lokomotive na vozu ).
Ovakva situcija se osim na teretnim dešava i na vozovima za putnike ( BG - Bukurešt se nekada pušta preko NBG uz obrtanje lokomotive ).
Malopre je kroz stanicu prošao teretni voz kao i manevarka sa dva putnička vagona ( verovatno iz Zemuna sa obrade točkova ) koji su ovuda provedeni u špicu BGvoza - oba istovremeno. To je realno stanje.
Postoje i drugi vozovi za putnike koji se na NBG zadržavaju. Takav je i voz Subotica - Bar ( trenutno samo sezonski ) kome se često u NBG menja lokomotiva.
Takođe ima i agencijskih vozova koji se ovde guraju ( Optima ekspres ).
Ukoliko bi svi ovi vozovi polazili sa NBG ne vidim mogućnost da se npr. u jutarnjem špicu istovremeno kroz stanicu provede Subotica - Bar ; Međunarodni iz BG ka Sremu ; međunarodni ka BG koji često kasne pa neplanirano upadnu; BG voz; i eventualno neki teretni koji čeka prolaz ( ovo je sve stanje na terenu ) sa sve novo predloženim polascima koji čekaju i blokiraju koloseke.
Da li je moguće sve ove radnje izvršiti u Zemenu ne mogu da tvrdim ali mislim da ne.