Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

zidar":1ruzsden je napisao(la):
Cela poenta skracivanja vozova do NBGD je da ne ulaze u usko grlo izmedju stanice NBGD i mostova, to jest da ne idu ka glavnoj Z.St. ili Prokopu.
Uz to Prokop ima samo 4 koloseka sa isto toliko nezgodnim prestrojavanjem kao i NBGD.

Raspored vozova na NBGD

Kolosek 1: Beovoz Ripanj/Valjevo
Kolosek 2: BG:voz
Kolosek 3: BG:voz
Kolosek 4: Beovoz Novi Sad
Kolosek 5: rezerva

Teretni saobracaj na Topcider i zaobilaznicu a eventualna dodatna preticanja i cekanja u Zemunu


Kada sam rekao da Novi Beograd nema kapacitet da bude krajnja/početna stanica svih nabrojanih vozova nisam to rekao napamet.

Osnove železničkog saobraćaja sam upoznao pre nego da čitam i pišem ( sa čime nisam kasnio )

Takođe stanicu Novi Beograd gledam iz stana svaki dan i odlično poznajem odvijanje situacije na terenu.

Moj pogled na stanicu. Snimak iz prvih dana rada BGvoza

[video]http://www.youtube.com/watch?v=LZUn6KdjaCM[/video]


Najveći problem sa ukrštanjem vozova prave oni koji se odvajaju ka stanici Beograd glavna.
Da nema odvajanja ka glavnoj stanici uskog grla ne bi ni bilo.
Zato bi preusmeravanje putničkih vozova iz Šida i NS ( SU ) ka prokopu povećalo propustnost ovog uskog grla.

Teretni vozovi, iako su većinom preusmereni preko Ostružnice su i dalje realnost.
Železnička obilaznica ima ograničeni kapacitet.
Teretni vozovi za Beograd i Banat će sigurno i dalje ići i preko Novog Beograda.

Manevra na vozovima koja se često na NBG radi zahteva dva slobodna koloseka ( promena smera lokomotive na vozu ).
Ovakva situcija se osim na teretnim dešava i na vozovima za putnike ( BG - Bukurešt se nekada pušta preko NBG uz obrtanje lokomotive ).

Malopre je kroz stanicu prošao teretni voz kao i manevarka sa dva putnička vagona ( verovatno iz Zemuna sa obrade točkova ) koji su ovuda provedeni u špicu BGvoza - oba istovremeno. To je realno stanje.

Postoje i drugi vozovi za putnike koji se na NBG zadržavaju. Takav je i voz Subotica - Bar ( trenutno samo sezonski ) kome se često u NBG menja lokomotiva.
Takođe ima i agencijskih vozova koji se ovde guraju ( Optima ekspres ).


Ukoliko bi svi ovi vozovi polazili sa NBG ne vidim mogućnost da se npr. u jutarnjem špicu istovremeno kroz stanicu provede Subotica - Bar ; Međunarodni iz BG ka Sremu ; međunarodni ka BG koji često kasne pa neplanirano upadnu; BG voz; i eventualno neki teretni koji čeka prolaz ( ovo je sve stanje na terenu ) sa sve novo predloženim polascima koji čekaju i blokiraju koloseke.

Da li je moguće sve ove radnje izvršiti u Zemenu ne mogu da tvrdim ali mislim da ne.
 
Ето, гунђао сам мало и одмах сви кажете да може за сат времена. :laugh: Ако кажете да је воз за Беч ишао сат и по (од главне, додуше), теже би овај сада могао за сат са 13 станица између. Али би сваки минут уштеде тим ситнијим поправкама био чиста корист. Барем сада имамо циљ ка коме се крећемо. Сјајна идеја.
 
данас сам видео први пут уживо овог новог Руса, ишао је од станице Раковица ка Топчидеру и даље. видим га идем према мени, а ја у фазону, који је ово спејс шатл (помисли човек када га први пут види после ових наших коцки)
 
Везано за време путовања воза до НС: Да, али ти возови које помињете су брзи и међународни возови. Овде говоримо о возу који, да би испунио свој задатак, *мора* да стане на великом броју станица између, а свака станица је 2-3 минута штете (успори-заустави-крени-убрзај), тако да је све испод 1:15 (можда и испод 1:30) научна фантастика.
 
Za mene je Beovoz deo gradske zeleznice, i kao takav mislim da treba da ostane u okviru Beograda jer Novi sad je jedan drugi veliki grad, i onda bi se radilo o medjugradskoj zeleznici, sto vise nije uopste isti pojam.

Inace se potpuno slazem da postoji linija BG-NS sa taktom od sat vremena ali da se to ne zove Beovoz.
 
Srbovoz?Realno to bi bio medjugradski i ne treba se zvati Beovoz nikako,dosta Beogradizacije Srbije.
 
Sremski voz bi bio super. Pogotovo ako pođe iz Šumadije u Bačku :)
 
spatiotecte":1fpc27f0 je napisao(la):
Za mene je Beovoz deo gradske zeleznice, i kao takav mislim da treba da ostane u okviru Beograda jer Novi sad je jedan drugi veliki grad, i onda bi se radilo o medjugradskoj zeleznici, sto vise nije uopste isti pojam.

Inace se potpuno slazem da postoji linija BG-NS sa taktom od sat vremena ali da se to ne zove Beovoz.

A Valjevo, Inđija i Stara Pazova? Beovoz je u suštini međugradski prevoz, pri čemu ima prigradski karakter. Pošto je to isti sistem (Železnice) i s obzirom na potrebu naselja između BG i NS da se povežu istovremeno sa oba grada, sasvim je ureduu da, bez obzira na ime, Beovoz ide do Novog Sada.

P.S. Taj voz bi mogao i trebalo bi da ide do Petrovaradina, odakle postoje gradske linije 3 i 9. Na taj način izbegava se onaj jadni most koji je neko spomenuo!
 
vrlenija":299agw8p je napisao(la):
Kada sam rekao da Novi Beograd nema kapacitet da bude krajnja/početna stanica svih nabrojanih vozova nisam to rekao napamet.

Osnove železničkog saobraćaja sam upoznao pre nego da čitam i pišem ( sa čime nisam kasnio )

Takođe stanicu Novi Beograd gledam iz stana svaki dan i odlično poznajem odvijanje situacije na terenu.

Ja bih tvoju dragu stanicu rado prosirio na 15 koloseka pa da se nagledas vozova :)

Verovatno si najupuceniji na ovom forumu a i sire u svakodnevno funkcionisanje Z St NBGD kroz godine i slazem se da ona danas ima veoma ogranicen kapacitet s'obzirom na sve potrebe koje treba da zadovolji.
Dodatni kolosek od stanice do starog mosta bi dosta pomogao ali cak i bez njega moglo bi da se napravi prostora za obrtanje EMV/DMV vozova na NBGD. Prebacivanjem manevara teretnih i putnickih vozova na Zemun ili Glavnu i prolaznim teretnjacima bez zaustavljanja (sasto se oni uopste tu i zaustavljaju i stoje?) tako da NBGD bude iskljucivo prolazna stanica osim za BEOVOZ dobice se lufta. DMV/EMV garniture se jednostavno okrecu bez manevra lokomotive za 10ak minuta.
Radikalna metoda bila bi "seckanje" koloseka 1 po sredini tako da vozovi iz oba smera mogu da se parkiraju jedan naspram drugog (peron je dug a vozovi kratki) sto bi i olaksalo presedanja (Neko onomad objasni da slicno rade Holandjani)

Da je knap, knap je, kao i sve kod nas u zeleznici ali valja pokusati barem satni Sremac da se uvede.

- - -

sto se imena "Sremca" tice nije mnogo ni bitno, zvao se on beovoz, novi:voz, sremski shuttle, NSNBGD ili lalovoz vazno je da bude taktan, tacan i da ne ide dalje od trase NS-BGD.
I naravno da se uvrsti u red voznje 2012., ajmo, ajmo ima jos meseca dana da se nadju garniture i prostor na pruzi :D
 
Матеја Бељан":va6cbxys je napisao(la):
spatiotecte":va6cbxys je napisao(la):
Za mene je Beovoz deo gradske zeleznice, i kao takav mislim da treba da ostane u okviru Beograda jer Novi sad je jedan drugi veliki grad, i onda bi se radilo o medjugradskoj zeleznici, sto vise nije uopste isti pojam.

Inace se potpuno slazem da postoji linija BG-NS sa taktom od sat vremena ali da se to ne zove Beovoz.

A Valjevo, Inđija i Stara Pazova? Beovoz je u suštini međugradski prevoz, pri čemu ima prigradski karakter. Pošto je to isti sistem (Železnice) i s obzirom na potrebu naselja između BG i NS da se povežu istovremeno sa oba grada, sasvim je ureduu da, bez obzira na ime, Beovoz ide do Novog Sada.

Treba da postoje sve te linije sto si naveo, naravno, ali naziv Beovoz nije prikladan za njih.

Valjevo i Novi Sad su veliki gradovi u Srbiji dovoljno udaljeni od Beograda i trebalo bi da budu u rangu Intercity vozova (odnosno ICS) a ne gradske zeleznice.

Jer onda Beograd Prijepolje koji koristi rusku garnituru bi isto trebao da se zove Beovoz (sto bi bio totalni apsurd, slozices se)
 
Da li je naziv bitniji od funkcionalnosti? Beovoz je jer ide za Beograd, pa šta... JAT nije pormenio ime iako ne postoji Jugoslavija. Beovoz najviše prevozi Vojvođane već sada pa mu nije niko menjao ime. A o Valjevu i Palanci da ne govorim.
 
Матеја Бељан":3vsdim59 je napisao(la):
Da li je naziv bitniji od funkcionalnosti? Beovoz je jer ide za Beograd, pa šta... JAT nije pormenio ime iako ne postoji Jugoslavija. Beovoz najviše prevozi Vojvođane već sada pa mu nije niko menjao ime. A o Valjevu i Palanci da ne govorim.

Pa onda svaki voz koji ide iz Beograda (a to cini 95% svih vozova u Srbiji) bi trebao da se zove Beovoz?
 
Može i tako, ali da karta bude povoljna onako kako je u Beovozu i niko se ne bi bunio.

Naravno da NS i Prijepolje ne mogu da se porede. Reč je o praktičnoj stvari, dakle, za dnevno putovanje. A isti status grada ima i Pančevo.

Inače, kako može u Beograd, tj na Aerodrom da ide prigradska linija iz Novog Sada, nosi oznaku 92. Imaš beogradski 72 i novosadski 92.
 
zidar":1kf58rwm je napisao(la):
sto se imena "Sremca" tice nije mnogo ni bitno, zvao se on beovoz, novi:voz, sremski shuttle, NSNBGD ili lalovoz vazno je da bude taktan, tacan i da ne ide dalje od trase NS-BGD.
I naravno da se uvrsti u red voznje 2012., ajmo, ajmo ima jos meseca dana da se nadju garniture i prostor na pruzi :D

Све смо договорили али је запело око имена. :D

Нови:воз - генијално. Ем што би повезао Нови Београд и Нови Сад, ем што би указивао и на радикалну новину у повезивању НС, БГ и дела Срема између. :kk:
 
zidar":3ehh16nr je napisao(la):
Ja bih tvoju dragu stanicu rado prosirio na 15 koloseka pa da se nagledas vozova :)

Prebacivanjem manevara teretnih i putnickih vozova na Zemun ili Glavnu i prolaznim teretnjacima bez zaustavljanja (sasto se oni uopste tu i zaustavljaju i stoje?) tako da NBGD bude iskljucivo prolazna stanica osim za BEOVOZ dobice se lufta.

DMV/EMV garniture se jednostavno okrecu bez manevra lokomotive za 10ak minuta.
Radikalna metoda bila bi "seckanje" koloseka 1 po sredini tako da vozovi iz oba smera mogu da se parkiraju jedan naspram drugog (peron je dug a vozovi kratki) sto bi i olaksalo presedanja (Neko onomad objasni da slicno rade Holandjani)

Da je knap, knap je, kao i sve kod nas u zeleznici ali valja pokusati barem satni Sremac da se uvede.



I ja bih je rado proširio i napunio vozovima.


Moguće je postavljati dva voza na isti kolosek.
Tada je uz posebnu signalizaciju vozu dozvoljeno da uđe u stanicu sa maksimalnom pažnjom i maksimalnom brzinom od 10 km/h.
Takva situacija je i na snimku koji sam postavio. Tu je osakaćeni putnički voz iz Šida ( jedan putnički vagon ) pušten na isti kolosek na kojem se nalazio BGvoz. U to vreme su zbog radova na Gazeli putnički vozovi iz Šida i NS ( SU ) završavali vožnju na NBG. Ne treba opisati haos koji je tada vladao.
Takođe na samom početku snimka su dva međunarodna voza za BG na istom koloseku čekali priliku da pređu Savu.


Teretni vozovi čekaju u NBG da se kolosek oslobodi kako bi mogli da pređu stari železnički most preko Save.
Na železnici svaki voz ima svoj rang koji mu donosi prioritet u prolasku.
Trenutno ( van uobičajene železničke prakse ) najviši prioritet ima BG voz, zatim slede međunarodni vozovi, brzi vozovi, putnički vozovi i na kraju teretni.

Ako je teretni došao na NBG sa namerom da nastavi put preko Save on ne sme da ugrozi ( uspori ) ni jedan drugi voz ( sem drugog teretnog ). To znači da mora da propusti sve međunarodne, brze i putničke vozove za/iz Beograd glavne kao i BG voz i Beovoz koji iz smera Prokopa ide na NBG.
Problem nastaje što taj tereni dok čeka da prođe jedan voz, u međuvremenu naiđe novi koji opet ima prednost. Tek kada situacija bude potpuno čista teretni može dalje da nastavi što može dosta da se oduži.
Vozovi iz Smera Zemuna ka Prokopu mogu nesmetano da prolaze.


Zato bi se za propusna moć na problebatičnom delu povećala ako bi se što veći broj vozova umesto ka glavoj preusmerio ka Prokopu.
Iako na prvi poged paradoksalno zvuči, preusmereni vozovi sa deonice NBG - glavna stanica na deonicu NBG - Prokop bi povećali propusnu moć na deonici NBG - Prokop.

Na krajnjoj stanici je potrebno predvideti više vremena za polazak voza u drugom smeru osim samog vremena potrebnog za promenu smera vožnje.
U krajnoj stanici se ,,peglaju" kašnjenja koja se nakupe tokom vožnje.
Ako se ova kašnjenja ne bi peglala voz bi u narednom polasku krenuo sa zakašnjenjem koje vukao i kroz naredne polaske tokom dana ( sem ako uspe nekako da ih nadoknadi ).
Trebalo bi predvideti bar pola sata razmaka između dolaska i narednog polaska.
Za to vreme bi se voz i očistio.
 
vrlenija":19pbknpw je napisao(la):
Prevoz do Nove Pazove i Inđije bi trebalo prepustiti železnici i to tako da vozovi od Beograda idu sve do Novog Sada sa recimo taktom od 1 sat. Time bi se ovim žiteljima omogućilo da osim do BG dođu i do NS za koji su takođe vezani ali i stanovnicima ova dva najvaća grada i privredna centra u zemlji da se bolje povežu. Za ovo sigurno ima interesovanja i siguran sam da bi bila najiskorišćenija i najprofitabilnija liija železnica. Naravno da ovo ne treba očekivati pre nabavke novih garnitura koja je pokrenuta ( oko 25 za ŽS ). Kao privrameno rešenje bi sigurno zadovoljavajuće rešenje bio i autobus iz Batajnice usklađen sa npr. svakim drugim polaskom / dolaskom voza.


Da nemam ništa protiv voza za NS na svakih sat je dokaz ovo gore.
To je moj post od 11. 11.2010. na istoj ovoj temi. Post broj 2444.



Jedan odgovor na predloženi takt.
Pomenutu raspravu o broju potrebnih garnitura za ovakav takt sam naknadno video, ali se ne sećam broja koji je i meni izgledao mnogo.
Svakako je to bilo više od 4 garniture.


miki_ns":19pbknpw je napisao(la):
.
E ovo je potpuno tačno. To sam i ja rekao pre par godina - ako postoji relacija na železnici koja može biti sama po sebi isplativa to je sigurno Novi Sad -Beograd, dva najveća grada na svega 80-ak km udaljenosti - a trenutno stanje je svega par vozova dnevno sa nepouzdanim polascima. Neko mi je jednom na drugom forumu pojašnjavao koliko bi se garnitura od ovih novoprispelih 25 moralo rezervisati za 1h takt na ovoj relaciji. Ali mislim da bi vredelo to odvojiti jer bi se te garniture relativno lako same otplatile, pa bi onda na njihovoj zaradi moglo da se nabavlja još novih garnitura.
 
vrlenija":125kud8h je napisao(la):
Moguće je postavljati dva voza na isti kolosek.
Tada je uz posebnu signalizaciju vozu dozvoljeno da uđe u stanicu sa maksimalnom pažnjom i maksimalnom brzinom od 10 km/h.

Eto jednog od resenja.

vrlenija":125kud8h je napisao(la):
Zato bi se za propusna moć na problematičnom delu povećala ako bi se što veći broj vozova umesto ka glavoj preusmerio ka Prokopu.

Time se problem samo pomera, Prokop nema nista bolju infrastrukturu (4 nezgodno vezana koloseka) a opterecujemo Novi zeleznicki most sto ugrozava nezavisnost i takt BG:voza.

Treba osloboditi prostora na NBGD kako bi mogla da postane glavna stanica za regionalne vozove ka zapadu.

vrlenija":125kud8h je napisao(la):
Na krajnjoj stanici je potrebno predvideti više vremena za polazak voza u drugom smeru osim samog vremena potrebnog za promenu smera vožnje.
...
Trebalo bi predvideti bar pola sata razmaka između dolaska i narednog polaska.
Za to vreme bi se voz i očistio.
vrlenija":125kud8h je napisao(la):
Jedan odgovor na predloženi takt.
Pomenutu raspravu o broju potrebnih garnitura za ovakav takt sam naknadno video, ali se ne sećam broja koji je i meni izgledao mnogo.
Svakako je to bilo više od 4 garniture.

Evo moje racunice:

NS-NBGD 1h30 + 30 min za manevar i ciscenje + NBGD-NS 1h30 + 30 min za manevar i ciscenje = 4h
znaci kompletan krug traje 4h, jedna kompozicija ga vozi sa taktom 4h, 4 kompozicije sa taktom 1h
 
Iz projekta CIP-a od ranije...
11112011400.jpg

11112011401.jpg

11112011403.jpg
 
Ovo sto je dodao Rile ukazuje na sledece:

Dok ne izgrade TPS Zemun i TPS Kijevo, i plus dok ne zavrse samu stanicu Prokop, nece moci ceo sistem da radi kako je zamisljen.

A to potvrdjuje samo jednu stvar, da je cela zamisao ovog novog cvora krajnje imbecilna jer da bi nova stanica bila aktivirana, moraju sva propratna postrojenja sistema da se izgrade. :bash:
 
Pa zato valjda i pregovaraju sa rusima za prokop+te dve stanice?Da podsetim rok cipiripija je 15 novembar da predaju projekte.Radice se to skoro.Zna i sam drug Mrka da mora da se radi inace ode on niz politicku vodu(savsku ili dunavsku svejedno je).
 
Hvala mozgovima koji su zamislili novi Cvor, zato i cekamo 40 godina kad treba sve iz pocetka da se gradi!
 
nemoj Jovina da diraš

pre 40 godina ovo je bilo vrhunski zamišljeno.

samo da su umesto 5 milijardi što su sprcali u nuklearni bunker u bosni potrošili na železnički čvor danas bi imali savršen sistem.
 
spatiotecte":27oec3de je napisao(la):
Hvala mozgovima koji su zamislili novi Cvor, zato i cekamo 40 godina kad treba sve iz pocetka da se gradi!
Predlazem da uz duzno postovanje procitas monografiju GSP-a i vidis sta su oni imali od vozila krajem 80tih pre raspada SFRJ.Samo cu reci da su za manji Beograd imali vise vozila 88 godine nego sada sto imaju sabrano GSP i svi privatnici(ukljucujuci tramvaje i trole).Jasno je da je Beograd kao prestonica trebao da dobije i jare(metro) i pare(zeleznicki cvor).

Pare smo dobili do pola,fali nam prokop.Dok jareta nismo dobili ni milimetar ali to samo zahvaljujuci Beogradskim poltiicarima koji su od 1982 nadalje sprcali sve pare od samodoprinosa na tramvaj na NBG.A taj tramvaj,kada pogledate i nije bio nesto potreban jer na nBG imate siroke ulice i Bulevare gde tramvaji i nisu toliko nadmocni osim po kapacitetu u odnosu na autobuse.
 
Pa zeleznicki sistem je nesto sto treba da se siri i dopunjuje vremenom, kao i saobracaj, ne trpi nagle promene.

Verovatno je to u ono doba bilo jako moderno resenje da kompozicije krenu iz TPS-a pa da stignu na stanicu gde ce da prime putnike i da nastave dalje.

Ali vreme je pokazalo da to resenje nije bilo prikladno za nas jer zahteva ogromna ulaganja koje i u ona srecna doba nismo mogli da osposobimo.

Hteli smo i Jare (metro) i pare (zeleznicki cvor), na kraju smo dobili tramvaj za 21vi vek.

Jeste da je tuzno, ali treba priznati da nam je saobracajna politika u proteklih 40 godina katastrofa.
 
@spatiotecte:

Грађевинско земљиште које ће се ослободити ИЗМЕШТАЊЕМ савске станице - пажња, измештањем, а не остављањем са два колосека на чијем крају са налази статуа загрљених Ђорђа Бобића и Ненада Богдановића у натприродној величини - је највреднија ствар коју је овај град добио од Новог Београда на овамо.
 
Vrh