Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Pa razmisli malo i pročitaj tekst pažljivo i shvatićeš šta je pisac hteo da kaže.

Čovek je pričao o Beovozu, o metrou se još nšta ne zna.
 
shmeksi":706oxatl je napisao(la):
Ovo se verovatno odnosi na Beovoz, a ne na metro

Đilas: "Laka železnica za Beograd"

...
Đilas objašnjava da je "laka železnica projekat koji je u ovom trenutku mnogo izvesniji i bliži. Prema nekim najdužim procenama, on bi trebalo da se realizuje za najviše pet godina”.

„Međutim, očekujemo da za 12 meseci jedan deo grada počne da funkcioniše na tom sistemu, a za dve i po godine i drugi deo grada, da bi za tri do četiri godine svi delovi grada, u kojima postoji železnica, udu pokriveni tim sistemom", objasnio je on.

...
Izvor: B92 via Tanjug
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=06&dd=09&nav_id=365061
Svi delovi grada u kojima postoji ZELEZNICA bice pokriveni tim sistemom, a govori se o sistemu LAKE ZELEZNICE
 
Докле год има независну трасу и довољан капацитет, потпуно је небитно да ли ће возила да буду "тешка" или "лака". :grand: Још ако користе стандардан железнички колосек, онда је заиста касније могуће увести тешке возове, а лаке пребацити на неку нову линију... У сваком случају, видећемо о чему тачно Ђилас прича чим неки мало упућенији новинар буде пренео вест...
 
Ma zbunilo me to sto se prica o "lakoj zeleznici". "Laka zeleznica" je valjda neki rastegljivi izraz koji se koristi za tramvaj, i ono sto je po kapacitetu iznad tramvaja a nije bas metro, i tako slicno. Tako da nisam siguran sta to znaci u kontekstu Beovoza, koji je, jelte, "teska pruga". Valjda neka vozila manjeg kapaciteta koja cesce saobracaju? je li?
 
Znate da ima i ono vozilo koje moze da koristi i tramvajsku mrezu (metarskog koloseka) i zeleznicku mrezu, govorilo se ovde o tome, to bi bilo stvarno dobro za recimo Karaburmu, Zemun polje, Batajnicu, Kanarevo brdo...
 
Da je Đilas mislio na Beovoz, isti bi pomenuo jer razlikuje Beovoz od LRT-a. Ovde se u tekstu nijednom rečju ne spominje Beovoz.
 
Vračar":3ah2cnfu je napisao(la):
Da je Đilas mislio na Beovoz, isti bi pomenuo jer razlikuje Beovoz od LRT-a. Ovde se u tekstu nijednom rečju ne spominje Beovoz.
Ne bih rekao, jer onda posle govori o dopunjavanju te "lake zeleznice" metroom. I da, taj deo o zeleznici koja vec postoji...
 
Laka zeleznica su sigurno neke kompozicijen alik tramvajima, samo sa transformatorom 25/0,6 kilovolti, I kao sto sam rekao, takva vozila sigurno mogu da idu i ulicama i zeleznickom mrezom
 
Covek je bio skroz nedefinisan, pa je tako i vest na zvanicnoj strani grada skroz nejasna:

Градоначелник Ђилас на форуму Међународног удружења за јавни превоз у Бечу

Драган Ђилас, градоначелник Београда, рекао је данас на скупу Међународног удружења за јавни превоз (UITP) у Бечу да Београд очекују даља улагања у побољшање система јавног превоза.

– Лака железница је пројекат који је у овом тренутку много ближи и извеснији. Према проценама најдужи период је пет година, а ми очекујемо да за 12 месеци један део града већ почне да функционише на овај начин, за 2,5 године други, а за три до четири године да сви делови града где постоји железница буду покривени тим системом. Такав систем омогућиће да за десетак минута стигнете из нпр. обода Земуна у центар града, што иначе није могуће ни властитим превозом нити аутобусом – рекао је Драган Ђилас.

Градоначелник Београда изразио је задовољство учешћем на овој конференцији, нагласивши да су планови развоја система јавног превоза наишли на одобравање свих учесника.

– Ја сам описао постојеће стање и говорио о плановима Београда, улагању у градску железницу, нове трамваје и тролејбусе и изградњу метроа, али све у складу са реалним могућностима, а не као део изборне кампање. Мислим да заједно са стручњацима који су данас били овде, пре свега са онима из Беча, Минхена и Шпаније, који су долазили и у Београд, можемо да направимо помак у саобраћају, изградимо два моста и решимо велики број саобраћајних проблема – казао је градоначелник Ђилас.

Скупу у Бечу, који је организовало Међународно удружење за јавни превоз (UITP) присуствовали су и Михаел Хојпл, градоначелник Беча, Габор Демски, градоначелник Будимпеште, Зоран Јанковић, градоначелник Љубљане, Александар Цветков, заменик градоначелника Софије, Ралф Бекер, градоначелник Солт Лејк Ситија, Ален Флауш, председник Међународног удружења за јавни превоз и водећи стручњаци у области система јавног превоза.

Самит градоначелника посвећен је идеји да је јавни транспорт један од предуслова за добар квалитет живота у великим градовима, неопходности сарадње и размени искустава и потреби за јаком политичком вољом како би се градовима обезбедили услови за одрживи развој.

Напомена: видео изјаву градоначелника Драгана Ђиласа можете преузети са сајта www.infobiro.tv
Uostalom, otidite na infobiro, pa vidite i sami izjavu. Jedino ako nije hteo namerno da bude trosmislen, pa da shvate ljudi sta god njima odgovara :D
 
Laka gradska zeljeznica je naziv koji se u Hrvatskoj koristi za laki sinski sistem.
Ovo mi sve lici na tram-train. Najverovatnije ce na linije BeoVoza tutnuti LRT jedinice koje ce moci da koriste 25 kV naizmenicni napon, a kasnije ce mozda u gradu izgraditi i manji krak sa manjim naponom od 750 V ili 1,5 kV. Pre oko 8 godina u razgovoru sa LRT projektantima i oni su pominjali to kao jednu od mogucnosti za Belam. Bila su im puna usta Kralsruhe modela.
Ko hoce da cita o ovome, evo linkova:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tram-train
http://www.lightrail.nl/TramTrain/tramtrain.htm
 
hazard":3k6h97me je napisao(la):
Vračar":3k6h97me je napisao(la):
Da je Đilas mislio na Beovoz, isti bi pomenuo jer razlikuje Beovoz od LRT-a. Ovde se u tekstu nijednom rečju ne spominje Beovoz.
Ne bih rekao, jer onda posle govori o dopunjavanju te "lake zeleznice" metroom. I da, taj deo o zeleznici koja vec postoji...
Misli na deo železnice koji će postojati u tom trenutku ("dopunjavanja metroom"), dakle na izgrađeni LRT. Još od ranije se gura priča LRT-lobista da se on može lako kasnije unaprediti u teški metro.
 
Dozvolite mi da prenesem svoj post sa drugog foruma gde sam precizno naveo svoje obrazloženje zašto nije Beovoz u pitanju već španski LRT. Post je napisan na osnovu vesti objavljene u Večernjim novostima, koja je 99% podudarna sa ovom koju sam ovde preneo sa B92:

Ja ne vidim da je Đilas igde pomenuo Beovoz dok o LRT-u vrlo jasno priča:

Đilas se odlučio za laki metro

GRADSKI prevoz u Beogradu najbrže se može unaprediti lakom železnicom, poručio je u utorak gradonačelnik Dragan Đilas na samitu Međunarodnog udruženja za javni prevoz u Beču. Taj sistem bi se, istakao je gradonačelnik, kasnije mogao poboljšati metroom.
- Predstavio sam planove, koji su naišli na podršku, a to su ulaganje u gradsku železnicu, tramvaje, kupovina novih trolejbusa, i napokon izgradnja metroa - rekao je Đilas. - Laka železnica je projekat koji je u ovom trenutku mnogo izvesniji i bliži. Prema nekim najdužim procenama, on bi trebalo da se realizuje najviše za pet godina. Međutim, očekujemo da za 12 meseci jedan deo grada počne da funkcioniše na tom sistemu, za dve i po godine i drugi deo grada, dok bi već za tri do četiri godine svi delovi grada, u kojima postoji železnica, trebalo da budu pokriveni tim sistemom.
Po rečima prvog čoveka Beograda, kada zaživi ovaj projekat, građani bi od krajnjeg oboda Zemuna do centra grada mogli da stignu za samo desetak minuta.
- Smatram da zajedno sa stručnjacima, učesnicima ovog skupa, ali pre svega sa onima iz Beča, Minhena i Španije, koji su bili u Beogradu, možemo da napravimo pomak u saobraćaju - istakao je Đilas. - Realizacijom svih ovih planova i izgradnjom još dva mosta u Beogradu, rešili bismo veliki broj problema.
Samitu u Beču su prisustvovali i gradonačelnici Beča, Budimpešte, Ljubljane, Sofije i Solt Lejk Sitija, predsednik Međunarodnog udruženja za javni prevoz Alen Flauš, kao i vodeći stručnjaci iz oblasti sistema javnog prevoza.

KVALITET
SAMIT gradonačelnika posvećen je ideji da je javni transport jedan od preduslova za dobar kvalitet života u velikim gradovima, neophodnosti saradnje i razmeni iskustava i potrebi za jakom političkom voljom kako bi se gradovima obezbedili uslovi za održivi razvoj
Dakle, sve je vrlo jasno i nedvosmisleno. Za 5 godina može da se izgradi LRT kojim bi ljudi sa oboda Zemuna (Tvorničke) vrlo brzo stizali do centra grada.

Ono što ljude najviše buni je verovatno sledeći citat:

Međutim, očekujemo da za 12 meseci jedan deo grada počne da funkcioniše na tom sistemu, za dve i po godine i drugi deo grada, dok bi već za tri do četiri godine svi delovi grada, u kojima postoji železnica, trebalo da budu pokriveni tim sistemom.
U prevodu tj. preciznije, godinu dana po početku izgradnje LRT-a bi počela da funkcioniše prva deonica (verovatno na NBGd-u u Bulevaru Zorana Đinđića). Dve i po godine po početku radova bi počela i druga deonica (Ustanička-Vukov Spomenik) a 3-4 godine kasnije bi počela da funkcioniše cela trasa gde postoji železnica (=gde je izgrađen LRT).

Dakle ni "B" od Beovoza već jasno i nedvosmisleno španski LRT. :bash:
 
ja i dalje mislim da je LRT bacanje para. kada već planiraju metro kroz nekoliko godina, zašto dva puta raditi isti posao? ovako, sve odmah naprave, i puste u rad. a što se tiče NBG-a, tamo je najbolje napraviti uzdignutu železnicu (Chicago 'L') zbog problema za zemljištem koji postoji na NBG-u.
a kada se već nećkaju oko toga da li će metro, ili LRT neka unaprede avetinjski Beovoz i kupe nove tramvaje, barem će poslužiti kao nekakva alternativa.
 
DJIDO izbjegava da koristi naziv beovoz jer ima los imidz pa za isti koristi naziv laka zeljeznica ili gradska zeljeznica to vam je sustina onog glupog teksta .A spanci ce dati kredi ili su vec dali za kupovinu novih garnitura za beovoz valda nekih 20 emg
 
BEOVOZ ima los imidz, ali je zvucno ime, lako se pamti, Gradske zeleznice je bas smor. I Srbija ima los imidz pa joj ne menjamo ime, stvari su tu da se poprave, jel da.. da:D
 
Mateja ne možeš da porediš naziv jedne kompanije sa nazivom države.
 
Vracar sta je to spanski LRT???
U Madridu je to tramvaj, u Barseloni linija 11 metroa (manji voz)
r91xsg.jpg

Madrid
2rrqlv5.jpg

Barselona (vozovi su isti kao i kod teskog metroa)

***Zakljucak***
Laki Transportni sistem moze biti bilo sta!!!
 
Vrh