Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

stanica Vukov spomenik :D

noij9h.jpg
 
Potpisan Protokol o saradnji radi unapređenja javnog železničkog prevoza u Beogradu
Petak, 05. Jun 2009.

Generalni direktor „Železnica Srbije“ Milovan Marković i gradonačelnik Grada Beograda Dragan Djilas, potpisali su u petak, 5. juna, u Skupštini grada, Protokol o saradnji radi unapredjenja javnog železničkog prevoza u Beogradu.
Ovim Protokolom srpske železnice i Grad Beograd saglasili su se da udruće sredstva, kapacitete i dobru volju, radi razvoja javnog železničkog prevoza putnika na teritoriji glavnog grada i njegovog integrisanja u sistem javnog gradskog prevoza.
To podrazumeva remont postojećih i nabavku novih voznih sredstava, kao i unapredjenje železničke infrastrukture neophodne za obavljanje ovog prevoza.
- Pre oko godinu dana, iz drugog pokušaja uspeli smo da se prevezemo „Beovozom“ od Vukovog spomenika do Resnika za dvadesetak minuta. Tada sam rekao da će jedan od prioriteta grada u narednom periodu biti razvoj gradske železnice, jer zahvaljujući tome možemo da rešimo jedan deo problema u saobraćaju u vrlo kratkom roku. U proteklom periodu razvili smo vrlo detaljan projekat gradske železnice, sa preciznim rokovima i jasnim investicijama. Projekat je podeljen u tri faze, a već za godinu dana imaćemo prve rezultate koji se odnose na kvalitetno povezivanje železničkim prevozom od Batajnice, preko Novog Beograda, Prokopa do Pančevačkog mosta i s druge strane do Rakovice. U sledećim fazama ulagaće se ka lazarevcu, Mladenovcu, Sopotu, barajevu, čime će se omogućiti da ljudi koji žive u perifernim delovima grada brzo stignu do centra. Železnica je veliki potencijal i izuzetno značajna za Beograd, a mogućnost da neko, primera radi, iz Zemuna stigne za petnaest minuta u centar grada nema nikakvu konkurenciju. Ulaganjima u gradsku železnicu i, u perspektivi metroom i mostovima koje ćemo izgraditi, moći ćemo delimično da rešimo problem saobraćaja. Kažem delimično, jer i sami gradjani moraju da shvate da automobil nije najbolje prevozno sredstvo za dolazak u centar grada, - rekao je gradonačelnik Beograda Dragan Djilas.
Prema njegovim rečima, unapredjivanje javnog železničkog prevoza u Beogradu jedan je od najvažnijih projekata u naredne tri godine. Beograd će u železničku infrastrukturu uložiti oko trideset miliona evra, a zahvaljujući kreditu Evropske banke za obnovu i razvoj kupiće i 20 novih elektromotornih garnitura.


- Potpisivanje Protokola i buduća saradnja sa Gradom za naše Preduzeće su izuzetno značajni, jer su „Železnice Srbije“ vrlo zainteresovane da železnički saobraćaj bude što kvalitetniji. Prateći ugovori će biti vrlo brzo potpisani, a protokol predvidja i osnivanje zajedničkog preduzeća koje će se starati o realizaciji obaveza. Srpske železnice u punoj meri su spremne da sve svoje obaveze iz protokola izvrše kvalitetno i u predvidjenim rokovima, - rekao je generalni direktor „Železnica Srbije“ Milovan Marković.
Prema njegovim rečima, to praktično znači da će u naredne četiri godine biti ukinute lagane vožnje na teritoriji Beograda, da će biti izvršena izgradnja železničke infrastrukture, da će biti rekonstruisani postojeći i izgradjeni novi putni prelazi i stanične zgrade, a da će sredstvima Grada biti finansiran remont devet elektromotornih garnitura za funkcionisanje „Beovoza“, dok se zahvaljujući medjunarodnim kreditima ne obezbedit 20 novih kompozicija.
- Potpisivanje Protokola pokazali smo da saradnjom železnice sa lokalnom samoupravom, u ovom slučaju Gradom Beogradom, možemo da ostvarimo izuzetno značajne rezultate u interesu svih gradjana. Zato će nam ovaj pozitivan primer biti najbolji put da slične efekte ostvarimo i u drugim regionima širom Srbije, - istakao je Marković.
Čitav projekat biće realizovan u tri faze. Ukupna dužina trasa koje će biti obuhvaće projektom je 120 kilometara, a ukupne investicije, koje podrazumevaju nabavku elektromotornih garnitura i ulaganja u prugu i stajališta iznose oko 109 miliona evra.
U prvoj fazi predvidjena je realizacija dve linije: Batajnica – Pančevački most i Beograd Centar – Rakovica – Železnik (Resnik). Prva faza će biti završena za jednu, odnosno dve godine, a interval polazaka vozova od 15 minuta omogućavaće da se prvom linijom stigne za 35, a drugom za svega 15 minuta.
U drugoj fazi, čija je realizacija planirana za dve godine nakon prve faze, predvidjene su takodje dve linije: Batajnica – Krnjača (produžetak od Pančevačkog mosta do Krnjače) i Beograd Centar – Ripanj (produžetak od Rakovice do Ripnja). Vozovi će se takodje kretati u intervalu od petnaest minuta.
I najzad, u trećoj fazi planirane su tri linije: Lajkovac:Lazarevac-Resnik, Mladenovac-Resnik i Umčari-Rakovica.
http://www.zeleznicesrbije.com/syst...iewsingle/_params/newsplus_news_id/21964.html
 
Oooo hvalim te Boze. Oce li napokon Beograd dobiti nesto sto barem nalikuje na S-Bahn. Ako vozovi krenu redovno, bice i moguce da od Vuka do Zemuna ili NBG stignite za 10-15 minuta. I vozovi u intervalu od 15 minuta...ziveli!

Aj da vidimo i to cudo :grand:
 
Beovoz po svojoj funkciji,izledu i trasi nema nikakve slicnosti sa S-Bahn-om.S-Bahn prolazi kroz sred naselja i to nadzemno,prizemno i podzemno,kao i U-Bahn.
Beovoz pre moze da se uporedi sa regionalnom zeleznicom koja spaja vece gradove u Nemakoj sa blizom i daljom okolinom.
Takva je sizuacija u Berlinu i Hamburgu,a najverovatnije i u drugim gradovima.
 
? Posto je meni poznat Ciriski S-Bahn, mogu da kazem da Beovoz (po svojoj koncepciji i trasama) moze da se poredi sa njim (naravno tacnost i usluga su nebo i zemlja)
 
Glavna razlika izmedju U-Bahn-a i S-Bahna u Nemackoj je da U-Bahn pripada gradu,a S-Bahn drzavi.
Mnogi centralni delovi Hamburga (Altona,City Süd...)imaju samo S-Bahn,a daleka predgradja (Norderstedt,Ahrensburg...) U-Bahn.
Oba sistema se nadopunjuju,ima vise zajednickih stanica,i potpuno su nezavisni.
Beovoz nema ,,svoje" sine,stanice su van naseljenih mesta (sem Vuka),i vagoni nisu prilagodjeni (pri)gradskom saobracaju.
Smisao bi se dobio povezivanjem aerodroma sa gradom,a za sve ostale potrebe mora da se gradi nezavisni zeleznicki sistem.
Buducnost Beovoza je vaznija gradjanima Rume,Novog Sada,Panceva...nego Beogradjanima.
E sad kako je u Cirihu to ne znam, ali predpostavljam da u bilo kom pravcu se krene za 10 min si van grada.Tu je svaka zeleznica prigradska ;) .
 
Ne bih se slozio to za Rumu, Novi Sad etc. Imamo Rakovicu, Resnik, Zeleznik, Batajnicu... Zatim najbrza veza Tosin Bunar - Autokomanda, Vuk i Pancevac. Beovoz spaja glavne bulevare i u mnogo kombinacija moze da skrati putovanje s jednog kraja grada na drugi
 
danko68":1hf9se93 je napisao(la):
E sad kako je u Cirihu to ne znam, ali predpostavljam da u bilo kom pravcu se krene za 10 min si van grada.Tu je svaka zeleznica prigradska ;) .
Nije bas a 10, ne preteruj....recimo da treba 11 :D

Ciriski S-Bahn je
- u ingerenciji svajcarskih federalnih zeleznica (kao sto je Beovoz pod Zeleznicama Srbije)
- nema svoje koloseke vec koristi one koje koristi i ostatak zeleznice, isto vazi i za stanice (kao i Beovoz)
- ima 5-6 stanica u samom gradu (kao i Beovoz) i moze da se koristi da za 10-15 minuta stignes s jednog kraja grada na drugi (kao sto bi trebalo da omoguci Beovoz)
- glavna funkcija mu je da spaja prigradska mesta i naselja sa gradom (kao i Beovoz)
- potpuno je integrisan tarifno u sistem javnog prevoza (kao sto najavljuju da ce biti uradjeno za Beovoz)
- stanice i pruga su uglavnom nadzemne (kao za Beovoz)

Beovoz nema ,,svoje" sine,stanice su van naseljenih mesta (sem Vuka),
Kako samo Vuk? A Karadjordjev park, Prokop, Tosin bunar, Zemun, NBG, Pancevacki most, Rakovica? To su sve stanice u gradskim opstinama (dakle ne prigradskim). I ne bih se slozio za Rumu i Novi sad (koliko znam ne postoje linije Beovoza za ta mesta), vecina preostalih stanica su prigradskim opstinama Beograda tj. beogradskim predgradjima (Mladenovac, Ovca, Zemun Polje, Lazarevac, Krnjaca, itd.) i mestima koja su de-fakto predgradja Beograda tj. koja gravitiraju ka BG (Pancevo, Pazova, Indjija).
Hm...?
 
Skracivanje linija, odnosno da na jednoj nema vise od jedne linije je trik da se postigne veci interval sa manje vozova. Nisu mi jasni zasto misle ukinuti vezu za Pancevo, pa i neka druga mesta poput Valjeva, Stare i Nove Pazove i drugih. Pa upravo Pancevci najvise koriste Beovoz i na toj relaciji je uvek pun. Ako budu realizovali ovo sto su naumili, ocekujem proteste.
Da se razumemo, BeoVoz uopste nije trebalo produzavati sa ovakvom slabom propusnom moci pruga; trebalo je zadrzati osnovne tri linije sa terminusima do Batajnice, Panceva i Resnika. Tek kad se resi propusna moc, onda se moze krenuti u produzenja. Ali sad kad su vec omogucili produzenja, nema povratka na staro.
Druga stvar, ove buduce prigradske linije Lajkovac-Resnik, Mladenovac-Resnik i Umcari-Rakovica bojim se da ce imati polaske samo za dovozenje korisnika ujutro na posao i poslepodne natrag svojim domovima. Sadasnja BeoVoz linija za Umcare nema neki veliki broj putnika te bi na njoj mogla da voze neka manja vozila tipa regionalni LRT, a mislim da bi mogla i na ove druge dve.

EDIT: clanak iz Blica
Link: http://www.blic.rs/beograd.php?id=95981
Ugovor Grada i „Železnica Srbije“
Brže gradske pruge
Autor: Marko Lovrić | 06.06.2009. - 09:28
Grad Beograd i „Železnice Srbije“ u narednih nekoliko godina renoviraće 120 kilometara pruga na teritoriji glavnog grada i kupiti 20 novih elektromotornih vozova. Za razvoj železničkog prevoza u Beogradu biće izdvojeno 110 miliona evra, a nakon što se projekt ostvari, putnici će od centra Beograda do Resnika, naprimer, moći da stignu za samo 15 minuta.

- Razvojem gradske železnice rešićemo jedan deo saobraćajnih problema u vrlo kratkom roku. Prva linija metroa, koji ćemo takođe graditi, može da počne sa radom tek šest godina od početka radova. Ovde ćemo za godinu dana imati prve rezultate, a kroz tri ili četiri godine biće pokriven veći deo grada - rekao je gradonačelnik Dragan Đilas prilikom potpisivanja protokola o saradnji Beograda i „Železnica Srbije“. On je rekao da je unapređivanje javnog železničkog prevoza jedan od najvažnijih projekata u naredne tri godine.

U renoviranje pruga i gradnju železničke infrastrukture Grad će uložiti 30 miliona evra, dok će kupovina vozova koštati 80 miliona. Novac potreban za nove vozove biće dobijen podizanjem kredita kod Evropske banke za obnovu i razvoj.
pruga-t.jpg

Projekat je podeljen u tri faze, a očekuje se da se već za godinu dana vide prvi rezultati koji se odnose na kvalitetno povezivanje železničkim prevozom od Batajnice, preko Novog Beograda, Prokopa do Pančevačkog mosta i s druge strane do Rakovice. U drugoj i trećoj fazi projekta ulagaće se u pravce ka Lazarevcu, Mladenovcu, Sopotu, Barajevu, čime će se omogućiti da ljudi koji žive u perifernim delovima grada brzo stignu do centra grada.

Najobimniji radovi ovog projekta biće izgradnja drugog koloseka od Pančevačkog mosta do Krnjače, popravka mosta preko Topčiderske reke, elektrifikacija pruge do Krnjače, kao i izgradnja novih stajališta u Batajnici, Zemun polju, Altini i Krnjači.

Direktor „Železnica Srbije” Milovan Marković rekao je da su potpisivanje protokola i buduća saradnja sa gradom za ovo preduzeće veoma značajni jer su „Železnice Srbije” vrlo zainteresovane da železnički saobraćaj bude što kvalitetniji. Ugovori će biti vrlo brzo potpisani, a protokol predviđa i osnivanje zajedničkog preduzeća koje će se starati o realizaciji obaveza. On je dodao da je važnost železnice u tome što ne zavisi ni od jedne druge vrste saobraćaja, već samo od sposobnosti da se dobro organizuje, uz popravku pruge i kupovinu novih i remont postojećih elektrogarnitura.
pruga-g.jpg
 
Sinisa, gde tacno pise da ce ukinuti liniju za Pancevo? Koliko sam ja shvatio, ovde grad finansira obnovu pruge i stajalista, i koliko vidim radi se samo o lokacijama na teritoriji Beograda (logicno). Ako Pancevci toliko koriste Beovoz, moglo bi Pancevo nesto da pridoda, da ukljuci i nastavak linije od Panc. mosta u projekat.


Btw mislim da je nakon svega ovoga vrlo bitna reklama za Beovoz. Ljudi generalno nisu navikli na njega, ne znaju da to postoji...ako stvarno bude isao svakih 15 minuta, ljudima mora da se da na znanje da postoji, da je vredna alternativa...ne samo za prigradska naselja nego i za putovanja tipa Vuk - NBG.
 
Zanimljivo je d amnogi ne znaju gde je Karadjordjev park stanica, a ona na sred Bulevara
 
JohnnyLee":24nmbwr3 je napisao(la):
koje li će vozove da uzmu? Desiro i Talent su najbolji za (pri)gradsku železnicu
Ne zna se. I ja bi voleo Desiro ili Talent. I trebali bi da snize stanicne perone na Vuku i Zemunu, da budu isti kao na ostalim stajalistima. To je plan, kako sam cuo.

hazard":24nmbwr3 je napisao(la):
Sinisa, gde tacno pise da ce ukinuti liniju za Pancevo? Koliko sam ja shvatio, ovde grad finansira obnovu pruge i stajalista, i koliko vidim radi se samo o lokacijama na teritoriji Beograda (logicno). Ako Pancevci toliko koriste Beovoz, moglo bi Pancevo nesto da pridoda, da ukljuci i nastavak linije od Panc. mosta u projekat.
zeleznicesrbije.com":24nmbwr3 je napisao(la):
U prvoj fazi predvidjena je realizacija dve linije: Batajnica – Pančevački most i Beograd Centar – Rakovica – Železnik (Resnik). Prva faza će biti završena za jednu, odnosno dve godine, a interval polazaka vozova od 15 minuta omogućavaće da se prvom linijom stigne za 35, a drugom za svega 15 minuta.
U drugoj fazi, čija je realizacija planirana za dve godine nakon prve faze, predvidjene su takodje dve linije: Batajnica – Krnjača (produžetak od Pančevačkog mosta do Krnjače) i Beograd Centar – Ripanj (produžetak od Rakovice do Ripnja). Vozovi će se takodje kretati u intervalu od petnaest minuta.
Procitaj detaljnije oba teksta i vedet ces da se linija za Pancevo ne pominje. Inace slazem se s tobom da bi i Pancevo trebalo da ucestvuje delom u unapredjenju Gradske zeleznice, one koja prolazi kroz njihovu opstinu.

Jos jedna stvar, do pre oko 20 i kusur godina je postojao i drugi kolosek na Pancevackom mostu koji je volsebno skinut :rant:
 
Vidim da se ne spominje, ali valjda je poenta teksta da se ovde postojece linije revitalizuju i dodaju nove, nije kao da se Beovoz gradi ispocetka. Nisu valjda ludi da ukinu voz do Panceva.

Zna li se zasto je skinut taj kolosek?
 
Mislim da je za te udaljenije destinacije, tipa Indjija, bolje uvesti lokalne vozove do poslednje stanice Beovoza (na primer Indjija - Batajnica). E sad, Pancevo je posebno optereceno i veoma blizu Beogradu tako da tu ne mislim da je to OK, trebalo bi da drzava investira u tu prugu...
 
Матеја Бељан":3zkurbrb je napisao(la):
Zanimljivo je d amnogi ne znaju gde je Karadjordjev park stanica, a ona na sred Bulevara
Stanica "Karadjordjev park" je kod Autokomande a "Vukov spomenik" je na sred Bulevara :D
 
alexandernbg":2k1q2onx je napisao(la):
Матеја Бељан":2k1q2onx je napisao(la):
Zanimljivo je d amnogi ne znaju gde je Karadjordjev park stanica, a ona na sred Bulevara
Stanica "Karadjordjev park" je kod Autokomande a "Vukov spomenik" je na sred Bulevara :D
Pa sad i Karađorđev park je na sred bulevara ali ne i the Bulevara
 
Jasno sta si mislio, ali jedan je Bulevar sa velikim B :)
 
hazard":fk4jvnw6 je napisao(la):
Vidim da se ne spominje, ali valjda je poenta teksta da se ovde postojece linije revitalizuju i dodaju nove, nije kao da se Beovoz gradi ispocetka. Nisu valjda ludi da ukinu voz do Panceva.

Zna li se zasto je skinut taj kolosek?
Verovatno je nekome trebalo gvožđe za ogradu :lol:
 
Ovo se verovatno odnosi na Beovoz, a ne na metro

Đilas: "Laka železnica za Beograd"

Beč -- Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kaže da je za glavni grad Srbije, u cilju poboljšanja prevoza, najizvesniji projekat lake železnice.

Đilas objašnjava da je "laka železnica projekat koji je u ovom trenutku mnogo izvesniji i bliži. Prema nekim najdužim procenama, on bi trebalo da se realizuje za najviše pet godina”.

„Međutim, očekujemo da za 12 meseci jedan deo grada počne da funkcioniše na tom sistemu, a za dve i po godine i drugi deo grada, da bi za tri do četiri godine svi delovi grada, u kojima postoji železnica, udu pokriveni tim sistemom", objasnio je on.

Gradonačelnik Beograda je istakao da bi se lakom železnicom ubrzalo putovanje građana, i da bi oni, što nije moguće kolima ili autobusom, na primer, iz Zemuna do centra mogli da dodju za desetak minuta. "To je deo budućnosti koji ćemo kasnije poboljšati metroom", dodao je Đilas.

On je, na Samitu gradonačelnika posvećenom unapredjenju javnog gradskog prevoza u Beču, ukazao na brojne probleme sa kojima se suočava Beograd kada je u pitanju gradski saobraćaj i objasnio da planovi moraju biti u skladu sa realnim mogućnostima, a ne kao predizborna obećanja.
Izvor: B92 via Tanjug
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2009&mm=06&dd=09&nav_id=365061
 
Vrh