c.s.i.
Higher intermediate
stanica Vukov spomenik
http://www.zeleznicesrbije.com/syst...iewsingle/_params/newsplus_news_id/21964.htmlPotpisan Protokol o saradnji radi unapređenja javnog železničkog prevoza u Beogradu
Petak, 05. Jun 2009.
Generalni direktor „Železnica Srbije“ Milovan Marković i gradonačelnik Grada Beograda Dragan Djilas, potpisali su u petak, 5. juna, u Skupštini grada, Protokol o saradnji radi unapredjenja javnog železničkog prevoza u Beogradu.
Ovim Protokolom srpske železnice i Grad Beograd saglasili su se da udruće sredstva, kapacitete i dobru volju, radi razvoja javnog železničkog prevoza putnika na teritoriji glavnog grada i njegovog integrisanja u sistem javnog gradskog prevoza.
To podrazumeva remont postojećih i nabavku novih voznih sredstava, kao i unapredjenje železničke infrastrukture neophodne za obavljanje ovog prevoza.
- Pre oko godinu dana, iz drugog pokušaja uspeli smo da se prevezemo „Beovozom“ od Vukovog spomenika do Resnika za dvadesetak minuta. Tada sam rekao da će jedan od prioriteta grada u narednom periodu biti razvoj gradske železnice, jer zahvaljujući tome možemo da rešimo jedan deo problema u saobraćaju u vrlo kratkom roku. U proteklom periodu razvili smo vrlo detaljan projekat gradske železnice, sa preciznim rokovima i jasnim investicijama. Projekat je podeljen u tri faze, a već za godinu dana imaćemo prve rezultate koji se odnose na kvalitetno povezivanje železničkim prevozom od Batajnice, preko Novog Beograda, Prokopa do Pančevačkog mosta i s druge strane do Rakovice. U sledećim fazama ulagaće se ka lazarevcu, Mladenovcu, Sopotu, barajevu, čime će se omogućiti da ljudi koji žive u perifernim delovima grada brzo stignu do centra. Železnica je veliki potencijal i izuzetno značajna za Beograd, a mogućnost da neko, primera radi, iz Zemuna stigne za petnaest minuta u centar grada nema nikakvu konkurenciju. Ulaganjima u gradsku železnicu i, u perspektivi metroom i mostovima koje ćemo izgraditi, moći ćemo delimično da rešimo problem saobraćaja. Kažem delimično, jer i sami gradjani moraju da shvate da automobil nije najbolje prevozno sredstvo za dolazak u centar grada, - rekao je gradonačelnik Beograda Dragan Djilas.
Prema njegovim rečima, unapredjivanje javnog železničkog prevoza u Beogradu jedan je od najvažnijih projekata u naredne tri godine. Beograd će u železničku infrastrukturu uložiti oko trideset miliona evra, a zahvaljujući kreditu Evropske banke za obnovu i razvoj kupiće i 20 novih elektromotornih garnitura.
- Potpisivanje Protokola i buduća saradnja sa Gradom za naše Preduzeće su izuzetno značajni, jer su „Železnice Srbije“ vrlo zainteresovane da železnički saobraćaj bude što kvalitetniji. Prateći ugovori će biti vrlo brzo potpisani, a protokol predvidja i osnivanje zajedničkog preduzeća koje će se starati o realizaciji obaveza. Srpske železnice u punoj meri su spremne da sve svoje obaveze iz protokola izvrše kvalitetno i u predvidjenim rokovima, - rekao je generalni direktor „Železnica Srbije“ Milovan Marković.
Prema njegovim rečima, to praktično znači da će u naredne četiri godine biti ukinute lagane vožnje na teritoriji Beograda, da će biti izvršena izgradnja železničke infrastrukture, da će biti rekonstruisani postojeći i izgradjeni novi putni prelazi i stanične zgrade, a da će sredstvima Grada biti finansiran remont devet elektromotornih garnitura za funkcionisanje „Beovoza“, dok se zahvaljujući medjunarodnim kreditima ne obezbedit 20 novih kompozicija.
- Potpisivanje Protokola pokazali smo da saradnjom železnice sa lokalnom samoupravom, u ovom slučaju Gradom Beogradom, možemo da ostvarimo izuzetno značajne rezultate u interesu svih gradjana. Zato će nam ovaj pozitivan primer biti najbolji put da slične efekte ostvarimo i u drugim regionima širom Srbije, - istakao je Marković.
Čitav projekat biće realizovan u tri faze. Ukupna dužina trasa koje će biti obuhvaće projektom je 120 kilometara, a ukupne investicije, koje podrazumevaju nabavku elektromotornih garnitura i ulaganja u prugu i stajališta iznose oko 109 miliona evra.
U prvoj fazi predvidjena je realizacija dve linije: Batajnica – Pančevački most i Beograd Centar – Rakovica – Železnik (Resnik). Prva faza će biti završena za jednu, odnosno dve godine, a interval polazaka vozova od 15 minuta omogućavaće da se prvom linijom stigne za 35, a drugom za svega 15 minuta.
U drugoj fazi, čija je realizacija planirana za dve godine nakon prve faze, predvidjene su takodje dve linije: Batajnica – Krnjača (produžetak od Pančevačkog mosta do Krnjače) i Beograd Centar – Ripanj (produžetak od Rakovice do Ripnja). Vozovi će se takodje kretati u intervalu od petnaest minuta.
I najzad, u trećoj fazi planirane su tri linije: Lajkovac:Lazarevac-Resnik, Mladenovac-Resnik i Umčari-Rakovica.
Nije bas a 10, ne preteruj....recimo da treba 11danko68":1hf9se93 je napisao(la):E sad kako je u Cirihu to ne znam, ali predpostavljam da u bilo kom pravcu se krene za 10 min si van grada.Tu je svaka zeleznica prigradska .
Kako samo Vuk? A Karadjordjev park, Prokop, Tosin bunar, Zemun, NBG, Pancevacki most, Rakovica? To su sve stanice u gradskim opstinama (dakle ne prigradskim). I ne bih se slozio za Rumu i Novi sad (koliko znam ne postoje linije Beovoza za ta mesta), vecina preostalih stanica su prigradskim opstinama Beograda tj. beogradskim predgradjima (Mladenovac, Ovca, Zemun Polje, Lazarevac, Krnjaca, itd.) i mestima koja su de-fakto predgradja Beograda tj. koja gravitiraju ka BG (Pancevo, Pazova, Indjija).Beovoz nema ,,svoje" sine,stanice su van naseljenih mesta (sem Vuka),
Ne zna se. I ja bi voleo Desiro ili Talent. I trebali bi da snize stanicne perone na Vuku i Zemunu, da budu isti kao na ostalim stajalistima. To je plan, kako sam cuo.JohnnyLee":24nmbwr3 je napisao(la):koje li će vozove da uzmu? Desiro i Talent su najbolji za (pri)gradsku železnicu
hazard":24nmbwr3 je napisao(la):Sinisa, gde tacno pise da ce ukinuti liniju za Pancevo? Koliko sam ja shvatio, ovde grad finansira obnovu pruge i stajalista, i koliko vidim radi se samo o lokacijama na teritoriji Beograda (logicno). Ako Pancevci toliko koriste Beovoz, moglo bi Pancevo nesto da pridoda, da ukljuci i nastavak linije od Panc. mosta u projekat.
Procitaj detaljnije oba teksta i vedet ces da se linija za Pancevo ne pominje. Inace slazem se s tobom da bi i Pancevo trebalo da ucestvuje delom u unapredjenju Gradske zeleznice, one koja prolazi kroz njihovu opstinu.zeleznicesrbije.com":24nmbwr3 je napisao(la):U prvoj fazi predvidjena je realizacija dve linije: Batajnica – Pančevački most i Beograd Centar – Rakovica – Železnik (Resnik). Prva faza će biti završena za jednu, odnosno dve godine, a interval polazaka vozova od 15 minuta omogućavaće da se prvom linijom stigne za 35, a drugom za svega 15 minuta.
U drugoj fazi, čija je realizacija planirana za dve godine nakon prve faze, predvidjene su takodje dve linije: Batajnica – Krnjača (produžetak od Pančevačkog mosta do Krnjače) i Beograd Centar – Ripanj (produžetak od Rakovice do Ripnja). Vozovi će se takodje kretati u intervalu od petnaest minuta.
Stanica "Karadjordjev park" je kod Autokomande a "Vukov spomenik" je na sred BulevaraМатеја Бељан":3zkurbrb je napisao(la):Zanimljivo je d amnogi ne znaju gde je Karadjordjev park stanica, a ona na sred Bulevara
Pa sad i Karađorđev park je na sred bulevara ali ne i the Bulevaraalexandernbg":2k1q2onx je napisao(la):Stanica "Karadjordjev park" je kod Autokomande a "Vukov spomenik" je na sred BulevaraМатеја Бељан":2k1q2onx je napisao(la):Zanimljivo je d amnogi ne znaju gde je Karadjordjev park stanica, a ona na sred Bulevara
Verovatno je nekome trebalo gvožđe za ogradu :lol:hazard":fk4jvnw6 je napisao(la):Vidim da se ne spominje, ali valjda je poenta teksta da se ovde postojece linije revitalizuju i dodaju nove, nije kao da se Beovoz gradi ispocetka. Nisu valjda ludi da ukinu voz do Panceva.
Zna li se zasto je skinut taj kolosek?
Izvor: B92 via TanjugBeč -- Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kaže da je za glavni grad Srbije, u cilju poboljšanja prevoza, najizvesniji projekat lake železnice.
Đilas objašnjava da je "laka železnica projekat koji je u ovom trenutku mnogo izvesniji i bliži. Prema nekim najdužim procenama, on bi trebalo da se realizuje za najviše pet godina”.
„Međutim, očekujemo da za 12 meseci jedan deo grada počne da funkcioniše na tom sistemu, a za dve i po godine i drugi deo grada, da bi za tri do četiri godine svi delovi grada, u kojima postoji železnica, udu pokriveni tim sistemom", objasnio je on.
Gradonačelnik Beograda je istakao da bi se lakom železnicom ubrzalo putovanje građana, i da bi oni, što nije moguće kolima ili autobusom, na primer, iz Zemuna do centra mogli da dodju za desetak minuta. "To je deo budućnosti koji ćemo kasnije poboljšati metroom", dodao je Đilas.
On je, na Samitu gradonačelnika posvećenom unapredjenju javnog gradskog prevoza u Beču, ukazao na brojne probleme sa kojima se suočava Beograd kada je u pitanju gradski saobraćaj i objasnio da planovi moraju biti u skladu sa realnim mogućnostima, a ne kao predizborna obećanja.