Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Uvodjenje privatnih kompanija koje bi prevozile putnike bi poboljsao standard. Zar ne bi bilo bolje da dodje neka strana zeleznica tipa austrijsk OBB ili tako neka...ubaci svoje vozove *(naravno one malo bolje) i da odrzava linje na nekom pravcu, Stim da ne bi placali ''iznajmljivanje pruge'' vec bi tim parama remontovaLI pruge i prilagodili brzinama 120-150 km/h
 
Sve za šta smo agitovali se potvrdilo.. :dil: a ako bi dodatno uredili stanice,info sistem nabavili nove vozove i izgradili još po neku stanicu rezultat bi šokirao mnoge.. :kafa:
 
StudentLL":382wtfht je napisao(la):
Svima je jasno sta je problem, broj zaposlenih treba prepoloviti

Već je donekle odgovoreno ali se moram nadovezati.

Ovo su prazne priče koje nam vlast servira godinama i to ne samo na železnici već i u drugim oblastima.

Kad god ovo čujem setim se jednog našeg sada bivšeg ministra i njegove izjave da ,, železnicu treba ukinuti". Ovo se valjda uklapalo sa njgovim stavom o ,,gašenju giganata gubitaša" i konceptom ,,svaka garaža fabrika" ( tim garažama fabrikama je i kamion previše dovoljan je i pik-ap ).

Železnica je već broj radnika smanjila što se oseti u njenom radu. Taj višak radnika je sada uglavnom na birou, ne rade, a od države dobijaju naknade tj. država opet izdvaja novac za njih

Železnica je SISTEM a ne autotransportno preduzeće.
To znači da zaposleni na železnici imaju mnogo širi opseg posla od drumskog prevoznika.

- Osoblje u vozovima ( mašinovođe, pratioci tereta i putnika, kondukteri )
- Osoblje na održavanju vozila ( brojni majstori koji vrše redovne preglede i popravke, vanredne popravke, higijenu ( čistačice ),
- osoblje na održavanju i izgradnji pruge ( redovna održavanja, remonti, vanredne popravke, čuvari pruge,....)
- Saobraćajno osoblje na stanicama ( otpravnici, skretničari, manevristi, mašinovođe na manevarskim lokomotivama, čistačice stanica, čuvari, magacioneri, utovar / istovar tereta, ljudi na rampama . . .)
- Blagajne ( putničke i robne)
- Saobraćajno osoblje u kontroli i organizaciji saobraćaja ( telekomanda, saobraćajni inženjeri, projektanti, građevinski inženjeri, pravnici, ekonomisti, donošenje propis i uputstava . . .)
- Osoblje na izgradnji, održavanju i upravljanju električnom mrežom
- Osoblje na izgradnji, održavanju i upravljanju telekomunikacijama i signalizaciji


Ovo pišem samo da se uoči da železnica obuhvata pored samog transporta i stvaranje uslova da bi se saobraćaj odvijao. Odnosno u njenoj nadležnosti je pored vozova ( voznih sredstava) i infrastruktura i održavanje i upravljanje.
Tako da nije moguće imati železnicu samo sa mašinovođama, a moguće je imati neki XXXX-Trans (ili ako vam je draže Turs) sa par autobusa i samo zaposlenim šoferima (država im gradi i održava puteve,saobraćajna policija upravlja i kontroliše, majstor komšija popravlja što ne mogu sami,. . . ).


Neke od sada vidljivih posledica smanjenog broja zaposlenih

- Neposednute stanice. Znači postaju stajališta nema ukrštanja, blagajne, .. .Posledica je smanjena propusna moć pruge, duže čekanje na ukrštanje i produženje vremena putovanja
- Smanjen broj radnika na održavanju pruge i čuvara pruge ( lošije stanje koloseka, vegetacija buja na sve strane, učestale krađe, zapuštene skretnice . . ).



Sada samo da se osvrnem na kvalifikaciju ,,FIRMA GUBITAŠ". Ovo pišem kao ekonomski laik, ali mislim da je način razmišljanja logičan.

Gubitaš bi trebalo da znači da su troškovi veći od prihoda pa da firma radi u ,,minusu" i svom vlasniku umesto da donosi novac ona ga troši.
U troškove železnice spadaju obaveze prema državi ( PDV na sve i svašta, porez na dohodak preduzeća, porez na plate, penziono i zdravstveno osiguranje zaposlenih, razne takse, akcize za gorivo, troškovi za drumska vozila, . . .)

Država sve ovo naplaćuje železnici. Po mome mišljenju više od pola troškova koje železnica ima su prma državi ( zarada Države ).
Ovome treba dodati i ono što država uzme od neto plate zaposlenog ( 18 % PDV od svega što kupi, porezi, takse, akcize, . . .)

Kako je železnica u vlasništvu države ovo su plaćanja samom sebi. Železnica ( država ) - državi (budžetu).
,,Gubitak" koji železnica napravi nadoknađuje država prebacivanjem dela novca ( subvencije ) koji je železnica prethodno prebacila državi.

Rezultat svega je da je DRŽAVA - vlasnik železnice ,, U PLUSU " od železice a ne u manjku kako se predstavlja, jer je od železnice više uzela nego joj dala.
 
Osnovni problem železnice je nedostatak vozova, lokomotiva i vagona.


Osnovni prihod železnice je robni transport.
Železnice i ovako jadnoj industriji kao što je naša ne mogu da izađu u susret. Odbijaju zainteresovane firme jer nemaju čime taj teret da prevezu.

Prioritet je dat prevozu na koridoru 10 za strance u tranzitu da ih ne bi izgubili.
Da ironija bude veća nema dovoljno lokomotiva ni za ovo. Vozovi i danima čekaju na granici i stanicama po Srbiji ,,raspušteni vozovi" da se pojavi slobodna lokomotiva koja će ih odvesti do druge granice.
Zbog ovog čekanja slobodnih lokomotiva nastaju kašnjenja u prevozu stranih vagona ( postoji garantovano vreme za koje vagoni od prijema u zemlju treba iz nje da izađu).
Ovo kašnjenje železnica plaća ( penali) onima čiju robu prevozi.
Krajnji rezultat je da se veliki deo zarade od tranzita gubi. Ispadne da mi plaćamo strancima što im prevozimo robu a ne obrnuto.

Najmlađe električne lokomotive su iz prve polovine osamdesetih tj. najmlađe su više od trideset godina stare.
Ništa nije bolje ni sa dizelkama ( nadimak ,,Kenedi" dovoljno govori )
Garniture BG voza su kupljene krajem sedamdesetih a prva je stigla 1980.
Dizel šinobusi se voze od pedesetih, a nabavka polovnih vozova iz Švedske nakon afere sa nabavkom 10 iz 2006. zaustavljena.
Vagoni koji nedostaju u velikom broju takođe su stari.
Pre nekoliko godina je trebalo da se kupi 2000 vagona. Politička banda je kupila 600 ( ,,Poskupili su") iz Rumunije ( dok fabrika u Kraljevu čeka posao). Pri tome su kupili vagone sa slabim kočnicama pa ne mogu da voze do Bara ( pruga sa velikim usponom).

Uz sve to se konstantno forsira priča o preskupim ,,brzim prugama".
Za teretni saobraćaj brzina nije toliko bitna ( maks za teretne vozove je 100 km/h ). Važnije je dozvoljeno osovinsko opterećenje i poštovanje dogovorenog vremena transporta.
Mi imamo mešovite pruge ( putničko - teretne ) i tako će biti i ubuduće jer nikada nećemo imati dovoljno novca za paralelne pruge teretne i ,,brze" putničke.
Srbija je mala zemlja i putnicima nisu potrebne velike brzine već pristojne brzine.

Pod pristojnim brzinama smatram max. 140 km/h. I to samo na ravnim i pravim deonicama koje to dozvoljavaju.
Sve ostalo bi bilo preterivanje. Teretnom saobraćaju nebi koristilo, putnicima neznatno skraćivalo vreme putovanja, ali zato bi dosta povećalo cenu karte pa je pitanje ko bi onda putovao vozom.


Već sam preterao. Izvinjavam se. Valjda će neko imati strpljenja da pročita.

Da zaključim.

Hitno krenuti u nabavku voznih sredstava

Zainteresovanih putnika i robe već ima, a za očekivati je da će robe biti i više jer se napokon došlo do otkrovenja da se jedino kao država možemo razvijati kroz povećanje proizvodnje. Ozbiljne industrije nema bez železnice.

Hitno krenuti sa otklanjanjem laganih vožnji, a nakon toga sa podizanjem brzina na opterećenim pravcima sa niskom brzinom ( prvenstveno međunarodni koridor X koji je na sreću i naša glavna saobraćajna osovina).
 
kad smo vec kod zeleznice nikad mi nece biti jasno kad vec salju vagone na remont, sta je problem da se malo i modernizuju, napr automatsko otvaranje vrata, ili ugradnja klima uredjaja, covece pa u ovo vreme klima je standard, niko vise ni auto ne uzima bez klime i gradski autobusi cak imaju klimu i ako su im stanice ceste, i ne razumem sta je problem uvesti najavu stanica, zar je to toliko skupo? Ili je ipak potrebna samo dobra volja? Ne znam da li bi ovoliko zaposlenih imali kada bi se uvelo satelitsko pracenje vozova i vagona, pa samim tim i automatizove skretnice itd. Kad smo kod ciscenja ne znam sta je problem da se prozori ociste makar 1 mesecno da ne budu umazani, da se kucista za lapme, planfonjere, ne znam kako se zovu, ociste. jel to toliki problem? Problem i zeleznici je ne racionalno trozsenje novca, pa pogledajte samo na railserbia kako izgledaju lokomotive remontovane u MIN Nis i one u Slovackoj. neuporedivo bolje su remontovane u Slovackoj za iste pare i mnogo vise uredjaja ugradjeno i kvalitetnije.

kraj sa off

sad malo na bg:voz

juce sam se vozio dva puta bg:vozomi oba puta od vukovog spomenika do tosinog bunara. Zajednicko za oba puta je da voz nije postovao red voznje nego je znatno ranije stizao. Prvi put je bilo oko podne ne znam tacno koje vreme, ali moram da napomenem da je bukvalno iza njega posle 2 min isao voz za n.sad. Mozda je zato isao ranije?
Drugi put sam zapisao vremena pa evo:

na vukov spomenik je trebalo da dodje u 16.21, , dosao je ranije nisam video tacno koliko je jer sam bukvalno utrcavao u voz
karadjordjev park dosao 16.21, trebalo u 16.25
prokop, dosao: 16.23, trebalo u 16.28
novi beograd, dosao: 16.28, trebalo u 16.34
stajao u stanici n.beograd 6min
tosin bunar, dosao 16.37, trebalo u 16.39
da napomenem da je vozio sigurno 100km/h od vuka do nbg

moje pitanje je zasto? da li to znaci da voz istu deonicu sa stajanjima na stanicama moze u znatno kracem roku da predje, i zasto se to ne radi? Ko pise red voznje u zeleznici? po kojim kriterijuma? Jer se uvazava realnost, stanje na prugama, ukrsanje... ili ne? Ako se sve to uvazava sta je problem da voz ide na vreme? Ako se ne uvazava, zasto se ne uvazava, ko je kriv za to?
i opet sta je problem da ima najave stanica u bg.vozu, kad vec ima ozvucenje? Jel sad i to problem?

toliko...za sada
 
Ja imam par konstatacija za zeljeznicu pruga se ogradi postave se kamere koje se prate iz recimo topcidera posto je tamo vec CDU pa vam odma treba manje radnika po km pruge .umjesto blagajnika stavis automat za prodaju karata opet maje radnika ,ugradi kvalitetne skretnice sa solarnim napajanjem odma maje radina za odrzavanje istih a saobracaj funkcjonise bez problema .Stavis automacke rampe umjesto da imas covjeka da spusta i podize iste na pruznom prelazu.BOLJA organizacija je pola posla.Odgovornost MOGO BI OVAKO DO UJUTRU da smajujem troskove a da ne ugrozim bezbednost saobracaja :kafa:
 
Све ово што си набројао је нешто последње од чега треба кренути а неки примери би довели до смањења безбедности, ја бих кренуо од администрацује и јавних набавки. Мислим да би на сваком пружном прелазу требало да стоји један човек поред аутоматских рампи (он би могао да ради и на одржавању јер постоји доста пружних прелаза где од вегетације не постоји никаква прегледност), можда да постоји још један степен заштите. Зашто скретнице са соларним напајањем и може ли неки линк где постоји такво решење које функционише без проблема?
 
A зашто би непоуздана фабрика из Краљева била једини извор теретних вагона? Да ли је Гоша из Смедеревске Паланке губава?
 
direktor":14z5k4ux je napisao(la):
Ja imam par konstatacija za zeljeznicu pruga se ogradi postave se kamere koje se prate iz recimo topcidera posto je tamo vec CDU pa vam odma treba manje radnika po km pruge .umjesto blagajnika stavis automat za prodaju karata opet maje radnika ,ugradi kvalitetne skretnice sa solarnim napajanjem odma maje radina za odrzavanje istih a saobracaj funkcjonise bez problema .Stavis automacke rampe umjesto da imas covjeka da spusta i podize iste na pruznom prelazu.BOLJA organizacija je pola posla.Odgovornost MOGO BI OVAKO DO UJUTRU da smajujem troskove a da ne ugrozim bezbednost saobracaja :kafa:

Tačno je da osavremenjavanje tehnološkog procesa dovodi do potrebe za manjim brojem radnika.

Ali KOD NAS JOŠ NEMA TEHNOLOŠKOG UNAPREĐENJA što je prvi uslov za smanjenje radne snage.

Jedini razlog za smanjenje broja zaposlenih sada je gašenje stanica i pruga i smanjenje obima posla.

Samo kod nas postoji fenomen da se železnica trudi da na nekim pravcima smanji broj putnika jer nema čime da ih preveze. Jednostavno svesno teraju putnike sa pruge! To je i strateški potez jer će biti manje nezadovoljnih kada se pojedini pravci ugase. šta više da reakcija kod putnika bude: ,, I bolje da su ih ugasili, i onako ništa nisu valjali".

-Kamere na pruzi ne jure lopove koji kradu kablove, Balize ( u koima ima bakra a imaju veze sa deljenjem pruge na deonice, APB )

- Aparat za karte ne daje informaciju npr. da je garnitura voza sa nekog polaska na vanrednoj opravci i da se ne zna kada će proraditi, a zamene nema.
Ili kakvu vezu možeš da hvataš u naselju 2 za naselje 3 u koje ideš;
Da li će u tvom vozu biti spavaćih kola tog dana koja su u redu vožnje a uglavnom zbog nedostatka tih kola prebačena na pravac x;
Šta da radiš ako si na aparatu pogrešio pa dobiješ neodgovarajuću kartu, . . .
Da ne bude zabune neka bude aparat za karte ali neka pored njega bude bar jedan blagajnik ( nažalost skoro sve stanice i imaju jednog blagajnika. on bi istovremeno mogao da bude i robni blagajnik koji mora da postoji ako se prevozi roba teretnim vozovima.

- Skretnice se moraju kontrolisati, čistiti i podmazivati čak iako su automatske ( kod nas su električne sa mreže ). toradi takođe skretničar

- Automatska rampa je sada verovatno skuplja nego što zarade ljudi koji rade na toj rampi čitav svoj radni vek. Takođe ona se kvari, a vozači je često ne poštuju ( više nesreća, poginulih, prekida saobraćaja)
Npr. pre nekoliko meseci je kod Kikinde ugrađena nova automatska rampa SIMENS. Koliko se pouzdano pokazala bolje da je nema, a na njenom mestu je uvedena na pruzi lagana vožnja


DA me pogrešno ne razumete.
PODRŽAVAM TEHNOLOŠKI NAPREDAK KOJI JE USLOV DA BI SE BROJ LJUDI SMANJIO
Ali znana se redosled.
Ako se prvo otpušta bez tehničkih unapređenja urušava se sistem.
Pruga se ne može bolje održavati sa istim sredstvima kao pre 30 godina, a sa manje radnika. Pri tome su i jedni i drugi sve stariji i manje pouzdani ( prvi se više kvare, a drugi bolesniji ) a pruge takođe sve starije.
 
Arnorian":31dxl50j je napisao(la):
A зашто би непоуздана фабрика из Краљева била једини извор теретних вагона? Да ли је Гоша из Смедеревске Паланке губава?

Fabrika u Kraljevu je pouzdana i proverena.

Ako samo u kapitalizmu samo treba tako i da se ponašamo.
Vagon koji se kupi treba i da se PLATI. I to unapred kako bi se nabavile sirovine.

Fabrika je bila privatizovana ali je privatizacija poništena i fabrika je ponovo u u državnom vlasništvu.
Vlasnik fabrike je obećavao poslove kojih nije bilo a naša država je kupovala vagone u inostranstvu od sumnjive rumunske firme.
Verovatni razlog privatizacije je kupovina tržišta i eliminisanje konkurencije.
Poslednji veliki posao bio je za nemačke železnice ( DB ). Vagon je na linku poslednji. Pogledajte i ostale njihove vagone i reference.


http://fabrikavagonakraljevo.com/in...ew=category&layout=blog&id=3&Itemid=3&lang=sr

Drugi vagon na ovoj strani je vagon za prevoz automobila pa se nadajmo da će se Fijat setiti FVK.
 
Iz ovih natpisa o železnici stiče se utisak da jedino BGVoz funkcioniše :rolleyes:
 
2012":1xw4gnzl je napisao(la):
Iz ovih natpisa o železnici stiče se utisak da jedino BGVoz funkcioniše :rolleyes:


U BG voz je jedino nešto i uloženo pa se za uzvrat i može očekivati određeni kvalitet.
Pri tome nije urađena nikakva inovacija već samo delimično osposobljeno ono što je nekada funkcionisalo i postojalo ( već postojeće garniture i postojeća pruga).

Ja bih zaključio sa tim da bi i ostalo funkcionisalo kada bi se uložilo u najosnovnije. Ako recimo ne postoji ispravan voz tu cela priča staje.

Mnogi hvale vlasti ( gradonačelnika) zbog ovog ali ja ne mislim tako. Ja mislim da je sramota što su se tek sada setili već izgrađene infrastrukture. Sadašnja garnitura drži vlast u državi 11 godina, a u Beogradu od 1996. Železnička infrastruktura je svuda uglavnom u državnom vlasništvu ( osim pojedinačnih slučajeva ).
Ako u nekoj firmi ne ide dobro može da bude kriv samo gazda ili država koja pravi uslove za poslovanje. Ovde se oba faktora nalaze u istim strukturama.
 
За Гошу ФШВ могу поуздано да ти кажем да нема плаћања унапред. Западне фирме тако не раде.
 
Arnorian":1vraq86t je napisao(la):
За Гошу ФШВ могу поуздано да ти кажем да нема плаћања унапред. Западне фирме тако не раде.

Koliko sam video zapadne firme rade tako što odmah uzmu novac od banke koja posreduje u poslu, a onda kupac vraća novac banci sa kamatom. Naravno slučajno su banka i fabrika uglavnom iz iste države ( finansijskog sistema ). Eventualno izuzetak je međunarodna železnička banka EUROFIMA u kojoj su svi akcionari.

Takođe sam primetio da zapadne firme rade na uklanjanju konkurencije, a ni mito i korupcija im nisu strani ( nadam se da ste čuli za aferu sa SIEMENS-om)


Fabrika u Kraljevu je državna, a država je kupac.
Fabrika je sposobna da napravi vagon za zapadnog kupca i zadovolji kvalitet.

Da ti sada želiš da pojedeš jabuku da li bi je ubrao sa drveta ispred svoje kuće ili kupio u megamarketu od nekog uvoznika. Pri tome da izgledaju isto a za svoju znaš kako si je gajio dok ti za tu kupovnu niko ne garantuje.




Evo malo Simensa ovako je počelo, a kraj se ne vidi. Počelo je sa zemljama u koje sme da se dira. Najnovija na spisku je mislim Grčka ( mito od 100 miliona eura od 1990 do 2001. ).

Istraga korupcije u "Simensu" pokrenuta je u novembru 2006. godine, kada je u 30 sedišta koncerna izvršen pretres. Ubrzo nakon toga nekoliko top menadžera je oputuženo za davanje mita inostranim izvodjačima, kao i državnim službenicima, kako bi obezbedili porudžbine za firmu, a radi se o ugovorima u Bangladešu, Argentini, Iraku, Venecueli, Rusiji, Nigeriji i Libiji.

"Simens" je paralelno sproveo unutrašnju kontrolu, na osnovu koje je utvrdjeno da praksu davanja mita primenjuju brojne podružnice kompanije, s tim da je visina sumnjivih plaćanja premašila 1,3 milijarde evra.
 
Не могу да тврдим за друге компаније, али Гоши ФШВ се плаћа или одложено или по испоруци и техничком пријему, а тако и она плаћа добављачима, чак и крупнијим страним.
 
@vrlenija

I strane i domace firme unapred uzimaju avans koji iznosi 10-ak procenata od obima posla, a dalje naplacivanje radova ide ili po obavljenom poslu ili sukcesivno(sto bi se u gradjevini reklo po "situacijama")

Ako moras da remontujes vozni park a nemas novca odlazis do banke koja ti uz svoje uslove daje kredit (recimo EIB) i tu igras po pravilima banke, a ako imas obezbedjen novac ni jedna banka ne moze da te ucenjuje. Tako da dokle god uzimamo kredite osudjeni smo da igramo po tim pravilima.

A domace firme nek ponude konkurentnu cenu pa ce proci na tenderu....mada ne mora da znaci znajuci kako Srbija funkcionise....
 
aladin2908":1nlyow0x je napisao(la):
Uvodjenje privatnih kompanija koje bi prevozile putnike bi poboljsao standard. Zar ne bi bilo bolje da dodje neka strana zeleznica tipa austrijsk OBB ili tako neka...ubaci svoje vozove *(naravno one malo bolje) i da odrzava linje na nekom pravcu, Stim da ne bi placali ''iznajmljivanje pruge'' vec bi tim parama remontovaLI pruge i prilagodili brzinama 120-150 km/h

имаш Ариву која је у власништву ДБ-а, а имаш и Веолију која већ послује код нас, обе фирме се по Европи, а и у неки земљама света, баве путничким железничким саобраћајем
 
kingmanowar":qjxf46zh je napisao(la):
A domace firme nek ponude konkurentnu cenu pa ce proci na tenderu....mada ne mora da znaci znajuci kako Srbija funkcionise....

Није ствар у цени, ствар је у томе да се за сам услов тендера постављају услови који не могу да се испуне (говорим о оним капиталним пројектима) иако су апсолутно компетентни за посао и касније га раде као подизвођачи. Најчешће се постављају услови у виду референци, годишњег прихода...Ако морамо да титрамо јер немамо своја средства ништа нас не спречава да ствари назовемо правим именом а не да оспемо одмах паљбу по нашим фирмама (има и за то материјала али у другом контексту)
 
* Kakva je sudbina dogovorenog ruskog kredita od 800 miliona evra?

- U toku leta biće kompletirana sva projektna dokumentacija za ruski kredit. Prvog septembra počinje praktično njegova realizacija radovima na pruzi Beograd - Pančevo. Taj posao je vredan 40 miliona evra. Predložili smo Rusima da za 100 miliona evra kupimo i oko 20 vozova koji su dobri za gradski i prigradski saobraćaj.

Necu ni da dam link za vest ovo je dovoljno jer je mrka u pitanju :)
 
Naravno od Metrovagomaša, što se tiče Gradske železnice dobili bi dobre vozove iste one koji se koriste u Moskovskom Metrou i da podsetim sada su se Ruske firme koje prave vozove udružile sa Siemesom i Alstomom...20 novih granitura za BGVoz bi nas baš obradovale..a to bi i značilo da bi se rekonstruisale platforme tj.ujednačila visina na istim i da je Metrovagonmaš u stanju da nam brzo isporuči nove vozove. :kafa:
602598-Medvedev-train-driver-2.jpg
 
2012ice,svestan si da ovde nije uopste pomenuo gde bi se koristili?Mislis da bi grad dozvolio da idu njihovi vozovi po bg-u?

Grdno gresis.Ovi bi isli na medjugradski saobracaj sto opet nije lose ali je malo sasavo ako vec 20 ili koliko u septembru uzimaju EMV-a zeleznice a da nisu od rusa.Sa vise modela samo ti je skuplje odrzavanje.

Bolje da mrka tera ovu CIPiripi ekipu da zavrsi projekte oko prokopa i zeleznickog cvora jer koliko vidim oni najvise zabusavaju ok ocelog posla.
 
Ma Rusi čekaju da krenu u posao sa Metroom,Francuske banke su u problemu zbog krize u Grčkoj.. :)
 
Vecina ljudi se ovde pita da li se samo dobro zezas ili stvarno tako mislis oko tvojih postova.

Nemoj dati odgovor,neka ostane tako :cool:

Recimo da grci uspeju da bankrotiraju onda nemaju frku francuzi i eto para za nas sarkozi metro :laugh:
 
Hmm..šta li će biti bankrot ili ne? :)
E ček da dodam u vezi Mrke pročitao sam intervju u Novostima i ipak je mislio na vozove za Gradsku ž. verovatno da kada završe krak do Pančeva da se zajedno sa Rusima provozaju novim vozom..pred izbore..a na radost beobuildovaca eto možda nešto i dobro izađe od predizborne k. eto barem da nam ujednače visinu platformi,uvedu info sistem na displejima,našminkaju Karađorđev p.....još i novi voz..hmm pitam se da li preterujem..? :kafa:
 
2012":t6sio66p je napisao(la):
Hmm..šta li će biti bankrot ili ne? :)pitam li se da li preterujem..? :kafa:
Da!

Ajd nek djile gurne metro pa nek baci cilj dalje ali koliko vidim,idemo na svako klasicno sibicarenje i posto objavise da ce izbori biti u aprilu tek ce da krenu da nas lazu.

Ovi ce 6 mostova da grade,ovi 6 metro linija,ovi 6 aerodroma i tako do kraja vecnosti.

Bg voz je pod gradom,mrka jedino moze da kupi vozove koje ce korsiti beovoz i koji ce potrajati maksimalno nedelju dana pre nego sto ih huligani isaraju i demoliraju bez pravog depoa u zemunu.
 
Vrh