Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

krkan1":1mzbcc6w je napisao(la):
Recimo da bi se mogao uvesti sitem dvostrukih brzina za BG:Voz. Znači, vozni red je namješten na isti način kao i sada, tj. dosta je "relaksiran".
Ako je sve u redu, odnosno nema zastoja, voz vozi nekom unapred određenom brzinom, koja je manja od maksimalno moguće, a tako je namještena da u stanice stiže po ovom, relaksiranom redu vožnje.
Kad dođe do zastoja, voz se kreće maksimalnom brzinom, smanjujući time kašnjenje. Sami putnici obično jedva primjete npr. dodatni minut u toku vožnje, dok ga itekako primjete ako čekaju u stanici.

Ovakav sistem primjenjuju Rusi, jer na 10 000 km Transsibira u 6 dana ni Japanci ne bi bili u mogućnosti da održe neki knap-vozni red. Nekad je, mislim, i kod nas bilo dvostrukih brzina.

Mana ovog pristupa je povećano zadržavanje voza na otvorenoj pruzi, čime se dodatno otežava prolaz ostalih vozova.


To se u suštini sada i radi
 
Druga, meni logičnija varijanta je ova:
Ukinuti vozno vrijeme za BG:voz onako kako ga on ima sad!

Ionako poluobrt ne traje duže od 40ak minuta.
Vozno vrijeme voditi samo za početni terminus, kako se i vodi za autobuse, tramvaje... - ipak je BG:voz samo još jedan vid gradskog prevoza. Na usputnim stanicama, ako već mora, može formalno da se vodi vrijeme polazne stanice; time bi voz formalno uvjek bio u kašnjenju i iz usputnih stanica polazio odmah, vozeći najbrže što može. Željeznica bi onda mogla i da poštuje najlogičniji rang voza, propuštajući sve ostale - međunarodne, itd. - vozove prilikom ukrštanja ili preticanja.
Ostaje problem koliko bi dodatno posla imali otpravnici na prolaznim stanicama, to bi trebalo neko od njih, kao profesionalac, da nam kaže (kao laik, vjerujem da bi dodatnog posla bilo dosta).
 
krkan1":3w3bjoih je napisao(la):
Druga, meni logičnija varijanta je ova:
Ukinuti vozno vrijeme za BG:voz onako kako ga on ima sad!
Ideja nije loša ali to je jednostavno nemoguće. Ja kao otpravnik vozova moram da imam red vožnje,
po kome voz saobraća, isto tako grafikon reda vožnje sa ucrtanom trasom i vremenima vožnje. Uostalom red vožnje je osnovni pojam železničkog saobraćaja i mora da se poštuje. Svaki voz mora da ima svoj red vožnje jer bez toga i nije voz i ne može u saobraćaj.
Za one koji nisu videli, ovako izgleda grafikon reda vožnje između Batajnice i Novog Beograda.
 
jovanovm":5ce32q7u je napisao(la):
Ma to je najgore - ako bi ukinuli vozno vreme, Železnica bi to zeznula maksimalno!
Ne bih ja ukinuo red vožnje, samo bih ga promjenio tako da ga BG:voz ni teoretski ne može nadmašiti. Otpravnik, koji primi takav voz bi jedino mogao, upravo morao, da ga pusti dalje, ako nema nikakvih prepreka - u principu, prepreka, tj. drugih vozova, i nema brojem mnogo. Za otpravnika u stanici X, i dalje postoji i broj voza, i red vožnje koji je planiran.
Jedini problem koji i dalje uočavam je, pretpostavljam, dodatni skup radnji koje mora obaviti i papira koje mora popuniti otpravnik u takvoj situaciji (jer, kako shvatam, oni moraju zavesti kašnjenje, ili npr. nepredviđeno ukrštanje, itd.).
Za ostali željezničku saobraćaj ne vidim da bi bilo išta gore nego što je sad, cijenim da se ionako ukrštanja/preticanja sa BG:vozom svih vozova koju tuda prolaze možda u samo 20% slučajeva obavljaju u skladu sa planiranim redom vožnje.
 
krkan1":sfwkw2yc je napisao(la):
(jer, kako shvatam, oni moraju zavesti kašnjenje, ili npr. nepredviđeno ukrštanje, itd.).
Za ostali željezničku saobraćaj ne vidim da bi bilo išta gore nego što je sad, cijenim da se ionako ukrštanja/preticanja sa BG:vozom svih vozova koju tuda prolaze možda u samo 20% slučajeva obavljaju u skladu sa planiranim redom vožnje.
Na potezu od Batajnice do Panč. Mosta pruga je dvokolosečna jednim delom sa obostranim saobraćajem tako da tu nema ukrštavanja vozova. Sadašnji red vožnje napravljen je tako da vozovi gradske železnice ne smetaju drugim vozovima i obrnuto. Redom vožnje nije predviđeno ni jedno preticanje. Problem nastaje kada neki od ostalih vozova kasne i zato je gradskim vozova dat rang ispred svih vozova upravo da bi se poštovao njihov red vožnje. Bez toga to bi bio haos na pruzi.
 
Rile":2xk42nqt je napisao(la):
krkan1":2xk42nqt je napisao(la):
Druga, meni logičnija varijanta je ova:
Ukinuti vozno vrijeme za BG:voz onako kako ga on ima sad!
Ideja nije loša ali to je jednostavno nemoguće. Ja kao otpravnik vozova moram da imam red vožnje,
po kome voz saobraća, isto tako grafikon reda vožnje sa ucrtanom trasom i vremenima vožnje. Uostalom red vožnje je osnovni pojam železničkog saobraćaja i mora da se poštuje. Svaki voz mora da ima svoj red vožnje jer bez toga i nije voz i ne može u saobraćaj.
Za one koji nisu videli, ovako izgleda grafikon reda vožnje između Batajnice i Novog Beograda.
Да ли мислиш да би западни крак чвора могао да поднесе полазак по правцу на 7-8 минута (8 на сат), да би БгВоз ишао на 15, а између остали возови.
 
Teoretski to bi bilo moguće ali za tako nešto morali bi da imamo stalnu stoprocentnu ispravnost uređaja i signala i njihovo maksimalno moguće kvalitetno održavanje da se ne bi često kvarili. Morali bi da imamo takve skretnice sa grejačima da zimi ne zalede, a koje preko leta ne blokiraju zbog vrućine. Pruga i pružna postrojenja moraju da budu što manje podložni habanju da se ne bi uvodile lagane vožnje. A mi od toga nemamo ništa.Otpravnicima vozova koji regulišu saobraćaj u stanicama Batajnica, Zemun i Novi Beograd radno vreme sa 12 smanjiti na osam sati jer već posle osmog sata, zbog velikog broja vozova, koncetracija drastično opada bez obzira na iskustvo.
Dakle, teoretski u idealnim uslovima mislim da bi to bilo izvodljivo a realno gledano - nema šanse.
 
Иначе...ових дана почиње летњи ред вожње....смањује се период у коме возови иду на 15 минута...
 
Rile":3re8d8sj je napisao(la):
Na potezu od Batajnice do Panč. Mosta pruga je dvokolosečna jednim delom sa obostranim saobraćajem tako da tu nema ukrštavanja vozova. Sadašnji red vožnje napravljen je tako da vozovi gradske železnice ne smetaju drugim vozovima i obrnuto. Redom vožnje nije predviđeno ni jedno preticanje. Problem nastaje kada neki od ostalih vozova kasne i zato je gradskim vozova dat rang ispred svih vozova upravo da bi se poštovao njihov red vožnje. Bez toga to bi bio haos na pruzi.

U potpunosti shvatam kakav obim posla imaju otpravnici. Ja stvar posmatram više inženjerski, za otpravnike kao laik znam da moraju da znaju i poštuju more propisa, uz neprekidno veliko breme odgovornosti za živote i imovinu.

Povećanje takta BGvoza na 10 min dalo bi istom, u smislu sleđenja vozova i upravljanja saobraćajem, karakter metroa van špica.
Zato sam i naveo ideju bez zvaničnog voznog reda (zvaničnog za putnike), jer npr. neki metroi uopšte nemaju zvanični vozni red.
Kad javno prevozno sredstvo ide na svakih 10 minuta, i nije neka bita informacija za putnika da li će stanicu tu-i-tu proći 2 minuta ranije ili 3 minuta kasnije. Ja u prigradskom naselju Novog Sada imam mogućnost odlaska u grad putem tri različite autobuske linije. Kad će tačno autobus doći na baš na "moju" stanicu, nije unapred propisano. Ja samo imam vrijeme polaska sa početne stanice za sve tri linije i kuda linije idu - kod jedne, bus se pojavljuje 2min nakon polaska, i ulazim na jednom stajalištu, kod druge za 10, a kod treće za 15; na drugu i treću liniju ulazim na sasvim drugom stajalištu. Kao putnika, mene bi isto interesovalo i da je u pitanju tramvaj, voz, helikopter.

Sa grafikona koji ste postavili jasno se vidi da gro otpreme u Batajnici ide na BG vozove, ostali vozovi mu dođu maltene kao izuzetak, neredovna situacija u saobraćaju BGvoza. Kakav god VR da bude, nešto sumnjam da će npr. 341 iz Beča doći u Batajnicu baš u vrijeme kako piše na grafikonu, kad se tu muva 8012, prije će se desiti da će Bečlija da zakasni jedno sat i više vremena i, po Marfijevoj logici, baš da "zasmeta" nekom sasvim desetom vozu.
Vozni red je predvidio da brzi 341 neće ometati BGvoz, ali kako je kašnjenje redovna pojava na našim prugama, mislim da se situacija da ovaj zasmeta nekom 8xxx dešava deset, možda i dvadeset puta češće, nego da prođe fraj do Beograda.
Zato mislim da ima smisla da sa uvede, primjer:
8012 je na Novom Beogradu u npr. 06:05 (8012 sa Pančevca kreće u 06:00, a po sadašnjem redu vožnje mu do NBG treba 16 minuta) i to da bude interna stvar otpravnika vozova u NBG ucrtana u grafikon. Što se naroda tiče, voz sa na liniji PM-BA (njima broj voza uopšte nije bitan) kreće u 06:00 sa Pančevačkog mosta, a na NBG stigne kad stigne - očekivano vrijeme dolaska je oko 06:10. Kako rečeno sokoćalo ni u teoriji ne može na NBG biti za 5min, otpravnik tamo ga jedino može, mora, tretirati kao voz koji kasni nekoliko minuta, što ruku na srce ionako radi sa većinom vozova koji tuda prolaze. Jedino gdje ja vidim problem je u povećanju posla otpravnika vozova - ako on mora neprekidno ispisivati nekakve naloge i papire i primjenjivati dodatne radnje ako voz zakasni - jer se radi o desetinama vozova dnevno, koji će biti u stalnoj žurbi da sustignu zadato vozno vrijeme.
 
Beograd
Voz pod Vukom vozi varošane

Ako se ne računa period posle otvaranja pre gotovo šesnaest godina, kada se u dubine železničke stanice išlo kao na hodočašće, podzemni peroni su poslednjih meseci prometniji nego ikad
vukovspomenik.jpg


U toku 24 časa na peronima „ispod Vuka” staje 113 kompozicija, a njima se dnevno preveze do 12.000 putnika (Foto D. Jevremović)

Od 1. septembra prošle godine, kada su kompozicije „BG voza” prvi put krenule šinama, promet na železničkoj stanici „Vukov spomenik” je učetvorostručen. Time je podzemni terminal postao najfrekventnija tačka u sistemu ovog vida gradskog prevoza.

Lidija Drobnjak, šef stanice, precizira da u toku 24 časa na peronima „ispod Vuka” staje 113 kompozicija (99 pripada „BG vozu”, a ostale „Beovozu”). Njima se dnevno preveze do 12.000 putnika.

U vreme otvaranja stanice (7. jula 1995. godine) predviđalo se da će peroni kolosalne podzemne železničke stanice dnevno opsluživati oko 20.000 putnika. Dakle, cilj je u ovom trenutku natpolovično ostvaren, doduše posle 16 godina. Ona druga vizija, da je „Vuk” prethodnica projekta „Brze pruge Srbije”, koji je „proricao” da će naši vozovi juriti 200 kilometara na sat – još je beznadežno daleko od ostvarenja. Ipak, gradska železnica je dovoljno brza da konkuriše drumskom prevozu, naročito dok traje obnova „Gazele”. A da ne pominjemo koliko su je blagosiljali žitelji leve obale Dunava, kada su nezadovoljni poljoprivrednici „posejali” barikade na saobraćajnicama koje iz Pančeva vode ka Beogradu, pa je pruga bila jedini izlaz u svet.

– Od Batajnice do „Vukovog spomenika”, „BG voz” stiže za 34 minuta, a „Beovoz” koji krene iz Rakovice tu je za 12 minuta – ilustruje prednosti šina Lidija Drobnjak. A šta tek da kažu Novobeograđani, kojima pruga omogućava da do Vuka stignu za osam minuta...

Uprkos činjenici da se na ovim prostorima navike sporo menjaju, na stanici „Vukov spomenik” ne gube nadu da će podzemne etaže u ne tako dalekoj budućnosti vrveti od užurbanog gradskog sveta. Ako ne pre, a ono kada se tu budu uselile i linije metroa.

Tako bi lagano u zaborav i medijske arhive potonule sve debate i osporavanja koja od kamena temeljca do danas prate ovu najdublju železničku stanicu u Evropi, usidrenu 39 metara ispod zemlje.

Na račun „Železnica Srbije” adresirani su i prigovori zbog zapuštenog tržnog centra, uglavnom poznatog po pi-si i plejstejšn igraonicama, ali ovaj deo stanice, kako kaže Lidija Drobnjak, ne spada u nadležnost tog preduzeća. Pod ingerencijom „Železnica Srbije” je samo 11 lokala u delu zvanom pešačka galerija, u koju se stiže kroz četiri ulaza. Odatle se jednim centralnim ili preko dva bočna stepeništa stiže na „vestibil”, kako se „na železničkom jeziku” zove deo sa pratećim sadržajima: blagajnom, restoranom, ambulantom, policijskom stanicom, toaletima... Sa ovog nivoa, 66 metara dugačko pokretno stepenište za 90 sekundi putnika spušta na perone. Tih 360 pokretnih stepenika (uzlazna, silazna i rezervna traka) upravo su i najveća atrakcija stanice, zbog koje su, prvih meseci po otvaranju, desetine hiljada Beograđana i gostiju prestonice zalazile ispod Vukovog spomenika. Muzičke zvezde devedesetih, koje su iole držale do sebe, baš tu su snimale svoje spotove.

Osim galerije, vestibila i perona, postoji i nivo u koji ne zalaze putnici. To je etaža u kojoj su smešteni tehnički sistemi i radnici koji ih održavaju, kao i radionice i magacini.

----------------------------------------------------------

Nad zemljom sankcije, u zemlji stanica

Kamen temeljac železničke stanice Vukov spomenik položen je maja 1989. Udarni radovi trajali su od 1992. do 1995. Projekat je uradio Saobraćajni institut „CIP”, a izgradnju je vodio „Energoprojekt”. Izgradnja je realizovana u uslovima međunarodnih sankcija i teške ekonomske krize. Objekat je 7. jula 1995. otvorio predsednik Slobodan Milošević, a svečanosti pod spomenikom Vuku Karadžiću prisustvovao je kompletan državni, politički i privredni vrh zemlje. Za praćenje događaja bilo je akreditovano 400 domaćih i inostranih medijskih ekipa.
Dimitrije Bukvić
objavljeno: 16.06.2011.
Izvor:politika.rs
 
@Rile

dobro dosao na forum, veliko je zadovoljstvo imati iskusnog i uvazenog otpravnika vozova i ljubitelja zeleznice za sagovornika, narocito na temi koja se tice slozenog zeleznickog sistema.

Spajanje ljudi dobre volje i strucnjaka sa prijateljskih foruma, mislim naravno na railserbia.net, daje nasoj reci i idejama sve veci kredibilitet i znatno povecava mogucnost da nasi planovi i preporuke budu prihvaceni i usvojeni.
:kk:
 
I ponovo ih niko nije pitao zasto ne odrzavaju ostale pokretne stepenice, koje su sada vise nego potrebe kada 12000 ljudi koristi stanicu
 
To što na Vuku NErade pokretne stepenice na prvom nivou je Ogroman predizborni minus za gradsku vlast. :kafa: to smo isticali kao jednu od glavnih zamerki a oni se oglušili..
 
Jasno mi je da grad nema novca da sagradi metro, kupi nova vozila, uradi nesto kapitalno, ali da ne mogu da poprave pokretne stepenice i pociste djubre po vozilima i stanicama... :notok:
 
Slazem se za stepenice,vise bi ljudi koristilo bg voz kada bi radile te stepenice na prvom nivou i one jedne ka stanici tramvaja u Bulevaru.
 
A...i ni stanice im nismo zaboravili ,do sada ni jedna nije renovirana,nije uveden info sistem,nije raspisan tender za nove vozove...ima da im merimo na kantar, ulozi su porasli pred ove izbore...ali prvo tražimo javno šibanje na trgu za oogovorno lice zašto ne rade pokretne stepenice na Vuku, iako je stanica dostigla 60% kapaciteta u prometu putnika.. :kafa:
 
krkan1":pbw8cnvi je napisao(la):
Povećanje takta BGvoza na 10 min dalo bi istom, u smislu sleđenja vozova i upravljanja saobraćajem, karakter metroa van špica.
Zato sam i naveo ideju bez zvaničnog voznog reda (zvaničnog za putnike), jer npr. neki metroi uopšte nemaju zvanični vozni red.
.
Vaša ideja je zaista sjajna i da budem iskren nisam o tome nikada razmišljao na takav način. Ali ipak mislim da bi ovo bilo održivo samo ako bi gradska železnica imala zasebne koloseke bez dodirnih tačaka sa ostalim vozovima kao što je slučaj sa metroima.
Postoji nekoliko faktora koje sam analizirao i došao do tog zaključka. Prvi i najbitniji svakako je ''Propusna moć pruge''. Šta je, zapravo, Propusna moć pruge ? Ona se definiše kao broj pari vozova dvokolosečne pruge ( N ) koji prođu prugom od stanice A prma susednoj stanici B u vremenskom intervalu od 24 sata. Nju određuje onaj deo pruga u kojem je vreme zadržavanja u jednoj stanici i vreme vožnje do druge stanice najveće iz bilo kog razloga a zavisi od SS uređaja i pružnih postrojenja kojima je pruga opremljena. Matematički to bi izgledalo ovako:
N=24h/T = 1440min/tz+tv = 1440min/1min+9min = 144 gde je
tz - najduže vreme bavljenja voza u stanici ( u svakoj je bavljenje 1 min )
tv - najduže vozno vreme između dveju stanica ( u našem slučaju Zemun - Novi Beograd )
Dakle u idealnim uslovima, teoretski, između Zemuna i Novog Beograda mogli bismo da imamo 288 vozova po oba koloseka. Sada ih imamo između 200 i 210 što znači da bi tu teoretski moglo da se ubaci još oko 70 vozova. Ali sada treba uzeti u obzir prvo pružna postrojenja koje sam pomenuo.
Kada voz dođe u st Batajnica on se prima na jedan od tri koloseka namenjena u te svrhe. Minimalno vreme da mašinovođa okrene komande na garnituri je 15 minuta i ako otpravnik vozova priimi još dva voza na ostala dva koloseka vreme od 15 minuta možemo podeliti na 3 jer realno ni jedan od ta tri voza ne čeka na one druge, Dakle dobijamo da je tz = 5 minuta koje sada treba zameniti u gornjem obrascu i to sada izgleda ovako:
N = 24h/T = 1440min/5min+9min = 102.8 što je približno 103 pari vozova.
Dakle 206 vozova u uslovima kakve imamo na zapadnom kraku , a mi imamo između 200 i 210. Druge ograničavajuće faktore neću ni da spominjem.
 
zidar":jueutodm je napisao(la):
@Rile

dobro dosao na forum, veliko je zadovoljstvo imati iskusnog i uvazenog otpravnika vozova i ljubitelja zeleznice za sagovornika, narocito na temi koja se tice slozenog zeleznickog sistema.

Spajanje ljudi dobre volje i strucnjaka sa prijateljskih foruma, mislim naravno na railserbia.net, daje nasoj reci i idejama sve veci kredibilitet i znatno povecava mogucnost da nasi planovi i preporuke budu prihvaceni i usvojeni.
:kk:
Hvala, pratim ovaj forum neko vreme i ovde zaista imašta da se pročita, nauči i prodiskutuje.
Pozdrav svima.
 
@Rile,ako sam dobro razumeo dakle postoji mogućnost za stalan Metro takt od 10 min uz uslov da se nabavi nova oprema od recimo Siemensa,predpostavljam da to podrazumeva kontrolnu sobu sa modernom opremom koju imaju svi veći Metroi kao Pariz,London..
 
Vrh