Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Hvala zidar na priblizavanju ove ideje.Dobro je da je tunel dovoljno sirok pa samo koloseci trebaju da se postave u tunelu dok sto se tice tih novih koloseka na mostu koje cemo da besimo ili pravimo nove stubove to ce nas kosta djavo i po :)

Nemamo mi para za egzibicije,primer za to je najveci infrastrukturni projekat u Beogradu koji se gradi 1km uzvodno. :rolleyes:
 
vucko":32g08n3s je napisao(la):
sto se tice tih novih koloseka koje cemo da besimo ili pravimo nove stubove to ce nas kosta djavo i po :)
nema novih koloseka nego samo konzolni peroni, to mu dodje kao prosirivanje Obrenovackog mosta. Kostace samo pola djavola :rolleyes:
 
Pa potrebni su novi koloseci da se ne bi stvarao zastoj.

Dajem prost primer:

Ako jedan autobus ide obicnim putem 1+1 i ako na putu ima stanica koja se ne izdvaja od puta. Kad stane autobus na stanicu i zakrci traku automobili iza njega moraju da cekaju. To se isto desava i sa ovim resenjem sto si predlozio.

Tvoja ideja je moguca jedino ukoliko konzolna konstrukcija koja bi se kacila na betonski sanduk mosta sa svake strane moze da primi kolosek i peron sa svake strane. E sad pitaj Hajdina da li je moguce nakaciti to na njegov most, xexexe :)

Edit usko grlo se ne resava u tunelu, ti i dalje imas problem izmedju bloka koji stiti semafor 21 i semafor 91.

Pogledaj temu na railserbia, objasnjeno je od strane strucnjaka zasto ne moze tu da bude samo stajaliste.
 
Lepo sam rekao, "sve dok samo gradska zeleznica koristi ovu prugu", onda ionako svi vozovi staju na svakoj stanici i nema guzve :)

uostalom ista je situacija i na Tosinom Bunaru, Karadjordjevom Parku, Vukovom Spomeniku i Pancevackom Mostu, nema mogucnosti preticanja.

a posto je moja opsesija da samo gradska zeleznica koristi most i tunele (NBGD postaje glavna zeleznicka stanica i novim mostom se vezuje sa Topciderskom dolinom itd) moram ostati dosledan ;)
 
zidar":3057oisc je napisao(la):
Lepo sam rekao, "sve dok samo gradska zeleznica koristi ovu prugu", onda ionako svi vozovi staju na svakoj stanici i nema guzve :)

a posto je moja opsesija da samo gradska zeleznica koristi most i tunele (NBGD postaje glavna zeleznicka stanica i novim mostom se vezuje sa Topciderskom dolinom itd) moram ostati dosledan ;)
Ali to o cemu pricas nije realnost, oni ce zavrsiti prokop i pustice jednog dana tu stanicu u funkciju sa sve saobracajem medjunarodnim itd...
 
Sanjari se ne ogranicavaju surovom realnoscu koja ubija kreativnost.
 
Ne zelim nikom da ubijem kreativnost, pogotovu ne Zidaru kome je ona potrebna posto je arhitekta kao ja :D
 
Али, заиста, зашто до завршетка Прокопа (3,4,5... година) не померити станицу БГ-воза негде код пијаце на Сењаку? Она је на знатно вишој коти од Булевара Војводе Путника (савладавала би се висина од свега десетак метара), а Сајам је ипак удаљен само стотинак метара. Силне би се могућности тада отвориле за БГ-воз, јер овуда пролази двадесетак аутобуских и трамвајских линија.
 
Pored toga, kad dođe do raščišćavanja gužve oko okretnice 44 i pijace, ovo može sasvim lepo da se uklopi s planiranim trgom..
 
A da srusimo djo zgrade blizu mosta napravimo identican most sa peronima i 4 kolosjecnu pruhgu do NS i u dvakrako 2 kolosjecnu do SU I SO i veselo .Mislm da previse trazite dobroje da ista rade i da su poceli da uvazavaju stavove i dobr logicne lako izvodljive i besplatne predloge prije svega mislim na Zidarove mape :vops: pa da se 15 aprila provozamo
 
Samo da napomenem "nevernim Tomama" za Prokop - da li može ili ne može da izdrži sav saobraćaj + BGvoz. Razmišljajmo logično - ako sadašnja pruga od Novog Beograda do Batajnice to može da izdrži - a očigledno je da može (na railserbia kažu 170 vozova u dnevnoj smeni), onda će biti mnogo lakše sve to organizovati i upravljati saobraćajem kad se dese dve stvari:
a) glavna stanica prebaci na Prokop, jer neće biti potrebe da neBG vozovi seku smer (prugu) iz Prokopa na Novom Beogradu kada dolaze na gl. žel. stanicu - što, sve na stranu, predstavlja veliki problem i značajno usporava; i
b) kada se BGvoz uhoda, i kada u železnici budu bili spremni da on ide normalnom brzinomo 80-90km/h celom svojom trasom, a samim tim mnogo brže prolazi čitav put i ostaje mnogo više vremena za druge - nadajmo se dodatne - vozove na železnici.
 
Vozovi mogu da idu na 2 minuta jedan za drugim, tako da to stvarno ne bi trebalo da bude problem, ako i treba da saceka to bi bilo samo 10-30 sekundi na nkom semaforu izmedju. Najveci problem su ukrstanja, a njih na cvoru ne bi trebalo da bude.
 
Проласци по смеру на 7-8 минута би били довољни за догледан период. Ако би пола од тога било градски воз, остало би 4 на сат на сваком од три правца. А то је доста више него што је сада.

На пример западни крак, пролазака по смеру на сат:
- Батајница 4
- Нови Сад 1
- Шид 0,5
- Суботица 0,5
То је 6 на сат, и има места за међународне.
 
Jedna stvar mi nije jasna u vezi sa stalnom pričom o međunarodnim vozovima..

Koliko uopšte mislite da će ih biti preko mosta?

Trenutno u dnevnom rasporedu imamo

05:15 MUENCHEN HBF
06:46 PRAHA Hl.n
10:05 BUDAPEST KELETI PU.
10:20 ZUERICH HBF
15:20 VENEZIA S.L.
21:25 WIEN WESTBF
21:40 VILLACH HBF

i sezonski Subotica - Bar.

8 vozova, od toga su ovaj prvi i poslednja dva van špica kako god da definišemo špic.

Ako imamo po 1 međunarodni voz na sat u periodu od 6 do 21, to je 15 vozova. Dodamo li tome još nekoliko termina izvan tog perioda (naročito imajući u vidu da su vozovi posle 9 ka evropi prilično zgodni jer se ujutru stiže na odredište) i eventualno par u periodima kad nije potreban toliko jak takt gradskog voza, realno može da se računa sa 20 međunarodnih dnevno. Ne znam da li će nam ikad zatrebati više od toga, naročito ako budu išli s nekim većim brojem vagona.

Pored toga, veći broj međunarodnih bi u isto vreme smanjivao i potreban broj vozova za Suboticu i Šid. A i neki putnički vozovi ne moraju ni da idu iz Prokopa, nego sa Novog Beograda..
 
medjutim":spyals8l je napisao(la):
Jedna stvar mi nije jasna u vezi sa stalnom pričom o međunarodnim vozovima..
Koliko uopšte mislite da će ih biti preko mosta?
Сврха ове моје приче је да нови железнички чвор, онако како је замишљен, са три двоколосечна крака и Прокопом као главном станицом, може да прими и комплетан саобраћај са Главне и градски воз.
 
Naravno, Arnoriane, slažem se u potpunosti sa svim što si napisao, ovaj izvod iz reda vožnje i preostali račun su samo pokuša da potvrdim tvoju priču.

Jasno mi je šta ti pričaš, ali mi nije jasno da se u današnjoj situaciji kad imamo jedan jedini međunarodni voz koji prolazi kroz glavnu stanicu (21:40 VILLACH HBF, i drugi pravac ka Solunu) kompletan razvoj čvora prilagođava vozovima koji ne postoje i veliko je pitanje koliko će ih ikad biti.
 
medjutim":3u9ximag je napisao(la):
Jasno mi je šta ti pričaš, ali mi nije jasno da se u današnjoj situaciji kad imamo jedan jedini međunarodni voz koji prolazi kroz glavnu stanicu (21:40 VILLACH HBF, i drugi pravac ka Solunu) kompletan razvoj čvora prilagođava vozovima koji ne postoje i veliko je pitanje koliko će ih ikad biti.
Не разумем на шта мислиш, на који начин се прилагођава? У техничком погледу, да ли воз иде за Шид или Будимпешту, нема неке битне разлике.
 
Vozu je isto da li ide za Šid ili Budimpeštu, ali problem je sa prolaznim vozovima koji dolaze na glavnu stanicu koja je napravljena kao konačno odredište. Kroz Prokop bi takvi vozovi prolazili 45 minuta brže, što je navođeno kao jedan od bitnih argumenata nefunkcionanosti sadašnje stanice.

Verujem da je to bilo bitno u vreme SFRJ kad je mnogo više ljudi putovalo od Đevđelije do Triglava, ali nisam siguran koliko je to sada bitno..
 
sizif":14ggn1js je napisao(la):
Али, заиста, зашто до завршетка Прокопа (3,4,5... година) не померити станицу БГ-воза негде код пијаце на Сењаку?
Stanica na samom mostu iznad bulevara Vojvode Misica ne samo sto efektnije izgleda nego i omogucava direktnu vezu sa stanicama autobusa i tramvaja sa obe strane Bulevara kao i direktan pristup na Sajam. Ali stoji da je mnogo lakse i jeftinije postaviti je kod pijace na Senjaku pa pokretne stepenice do Bulevara Vojvode Misica.

Ambassador":14ggn1js je napisao(la):
Samo da napomenem "nevernim Tomama" za Prokop - da li može ili ne može da izdrži sav saobraćaj + BGvoz. Razmišljajmo logično - ako sadašnja pruga od Novog Beograda do Batajnice to može da izdrži - a očigledno je da može (na railserbia kažu 170 vozova u dnevnoj smeni), onda će biti mnogo lakše sve to organizovati i upravljati saobraćajem kad se dese dve stvari:
a) glavna stanica prebaci na Prokop, jer neće biti potrebe da neBG vozovi seku smer (prugu) iz Prokopa na Novom Beogradu kada dolaze na gl. žel. stanicu - što, sve na stranu, predstavlja veliki problem i značajno usporava; i
b) kada se BGvoz uhoda, i kada u železnici budu bili spremni da on ide normalnom brzinomo 80-90km/h celom svojom trasom, a samim tim mnogo brže prolazi čitav put i ostaje mnogo više vremena za druge - nadajmo se dodatne - vozove na železnici.
Celokupni sadasnji zeleznicki saobracaj verovatno moze vec danas da se prebaci na Prokop. Kada kazem da Prokop nece moci u buducnosti da opsluzi i Gradsku Zeleznicu i ostale vozove mislim na Gradsku zeleznicu sa nekoliko linija i taktom 5-7 min a na 15min u spicu i jednom linijom kao danas. To znaci preko bar duplo vise vozova dnevno za BG:voz, mozda i vise na pojedinim deonicama, zavisi kako se linije organizuju, medjunarodni vozovi, regionalni vozovi tipa jaka linija Nis - Novi Sad, i na sve to dodajte otpremanje i dopremanje vozova sa servisne stanice Kijevo ili Zemun. Guzva, guzva. (mora se priznati da sam veliki optimista sto se razvoja zeleznickog saobracaja tice :) )

Moze Prokop da posluzi kao glavna zeleznicka stanica ali ce vrlo brzo da ogranici razvoj gradske zeleznice. Bolje je da Glavna prolazna Zeleznicka stanica bude na NBGD i da se dupliraju povrsinske pruge (NBGD-Batajnica i Rakovica-ulaz u Dedinjski tunel) a tuneli posvete iskljucivo BG:vozu sa jakim taktom.

Stanici koja istovremeno sluzi i za gradsku iza medjunarodno/regionalnu zeleznicu nije dovoljan dvokolosecni prilaz,
treba vise da lici na ovo:

22_paris-gare-du-nord.png

(Pariz, Gare du Nord, jedna od 6 terminalnih zeleznickih stanica u gradu)

nego na ovo:

http://www.imamoplan.com/files/gimgs/22_izlaz-iz-prokopa-ka-tunelu-za-sajam.png
(Izlaz iz Prokopa ka Novom Zeleznickom Mostu)

22_izlaz-iz-prokopa-ka-tunelu-za-sajam.png
 
zidar":hfs37k49 je napisao(la):
Kada kazem da Prokop nece moci u buducnosti da opsluzi i Gradsku Zeleznicu i ostale vozove mislim na Gradsku zeleznicu sa nekoliko linija i taktom 5-7 min a na 15min u spicu i jednom linijom kao danas.
Зашто мислиш да би било потребно више линија градске железнице? Ми је зовемо градска, али је она у суштини приградска, као S-Bahn. Две линије које опслужују потезе Земун-Батајница, Раковица-Ресник и, надам се једног дана Крњача-Борча, би биле довољне. Какав такт је потребан показаће проширење Бг:Воза до Батајнице. Ако возови ван ужег шпица буду полупразни, фреквенција већа од 15 минута неће бити потребна.
 
Pa sudeći po današnjoj vesti u dnevniku STB da je park&ride kod stanice NBG danas bio popunjen do kraja...a tek kada se linije povežu na samim krajevima Pančevo-Batjnica-Rakovica možemo očekivati da horde osiromašenih sugrađana koji imaju novca da napune rezevoare u svojima autima tek toliko da stignu do park&ride.Kako savetovasmo Grad da naprave što bliže parkinge stanicama eto i to se pokazalo kao pametno,a sad opet neka nas poslušaju pa da ulože u stanice jer posebno zimi ljudi ne žele da se mrznu pored pruge a i leti preznojavaju, da ponovim ulaganje u stanicu NBG bi bilo veoma opravdano za Grad i ako bi se u sklopu nje ponudili neki sadržaji poput,pošte,marketa, i ostalih usluga toplih čekaonica i civilizovanog toaleta a posebno info sistema da se ljudi koji dolaze na stanicu NBG ne raspituju po okolini kada i odakle polazi voz...još jedan uspeh za Grad garantovano... :kafa:
cross_white.jpg

London ulaže velika sredstva u rekonstrukciji svoje Gradske železnice...
090428_revisedstagedreport-24.jpg

Može i ovako, novi Gradski centar pored stanice Nbg...
crossrail_cam01_highres_13aug10.jpg

Izvor:www.skyscrapercity.com
 
Pa sudeći po današnjoj vesti u dnevniku STB da je park&ride kod stanice NBG danas bio popunjen do kraja
A jel sigurno da su svi koristili voz ?? Ili su to ljudi koji dolaze i na buvljak :)
 
Ujutru i kasnije popodne je eventualno jedan automobil bio na parkingu. Ne verujem da je ta vest istinita...
 
Ja verujem STB, a i danas je bio štrajk u gradu,predpostavljam da kada su ljudi čuli za štrajk na STB da su odmah odlučili za free parking i BGV i odustali od ideje da idu autom u stari deo grada... ;)
 
Vrh