sizif":14ggn1js je napisao(la):
Али, заиста, зашто до завршетка Прокопа (3,4,5... година) не померити станицу БГ-воза негде код пијаце на Сењаку?
Stanica na samom mostu iznad bulevara Vojvode Misica ne samo sto efektnije izgleda nego i omogucava direktnu vezu sa stanicama autobusa i tramvaja sa obe strane Bulevara kao i direktan pristup na Sajam. Ali stoji da je mnogo lakse i jeftinije postaviti je kod pijace na Senjaku pa pokretne stepenice do Bulevara Vojvode Misica.
Ambassador":14ggn1js je napisao(la):
Samo da napomenem "nevernim Tomama" za Prokop - da li može ili ne može da izdrži sav saobraćaj + BGvoz. Razmišljajmo logično - ako sadašnja pruga od Novog Beograda do Batajnice to može da izdrži - a očigledno je da može (na railserbia kažu 170 vozova u dnevnoj smeni), onda će biti mnogo lakše sve to organizovati i upravljati saobraćajem kad se dese dve stvari:
a) glavna stanica prebaci na Prokop, jer neće biti potrebe da neBG vozovi seku smer (prugu) iz Prokopa na Novom Beogradu kada dolaze na gl. žel. stanicu - što, sve na stranu, predstavlja veliki problem i značajno usporava; i
b) kada se BGvoz uhoda, i kada u železnici budu bili spremni da on ide normalnom brzinomo 80-90km/h celom svojom trasom, a samim tim mnogo brže prolazi čitav put i ostaje mnogo više vremena za druge - nadajmo se dodatne - vozove na železnici.
Celokupni sadasnji zeleznicki saobracaj verovatno moze vec danas da se prebaci na Prokop. Kada kazem da Prokop nece moci u buducnosti da opsluzi i Gradsku Zeleznicu i ostale vozove mislim na Gradsku zeleznicu sa nekoliko linija i taktom 5-7 min a na 15min u spicu i jednom linijom kao danas. To znaci preko bar duplo vise vozova dnevno za BG:voz, mozda i vise na pojedinim deonicama, zavisi kako se linije organizuju, medjunarodni vozovi, regionalni vozovi tipa jaka linija Nis - Novi Sad, i na sve to dodajte otpremanje i dopremanje vozova sa servisne stanice Kijevo ili Zemun. Guzva, guzva. (mora se priznati da sam veliki optimista sto se razvoja zeleznickog saobracaja tice
)
Moze Prokop da posluzi kao glavna zeleznicka stanica ali ce vrlo brzo da ogranici razvoj gradske zeleznice. Bolje je da Glavna prolazna Zeleznicka stanica bude na NBGD i da se dupliraju povrsinske pruge (NBGD-Batajnica i Rakovica-ulaz u Dedinjski tunel) a tuneli posvete iskljucivo BG:vozu sa jakim taktom.
Stanici koja istovremeno sluzi i za gradsku iza medjunarodno/regionalnu zeleznicu nije dovoljan dvokolosecni prilaz,
treba vise da lici na ovo:
(Pariz, Gare du Nord, jedna od 6 terminalnih zeleznickih stanica u gradu)
nego na ovo:
http://www.imamoplan.com/files/gimgs/22_izlaz-iz-prokopa-ka-tunelu-za-sajam.png
(Izlaz iz Prokopa ka Novom Zeleznickom Mostu)