Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

A i pred stanicu imas usporavanje, pa onda ubrzavanje, ne moze on da ide konstantno 80kmph:)
 
Da.Recimo da su niskopodni rvr-i ustedelo bi se nesto vremena,ali necemo ih skoro kupovati.

Sta vi mislite,da li bi bilo pametno napraviti i one dve stanice kod hrama i kod pionira/studentskog doma Karaburma?
 
To je ŽS napravio takav komotan red vožnje zbog gužve na delu od stanice N.Bgd do Batajnice zbog ostalih vozova. Videćemo kako će to funkcionisati, jer je i sada tesno! Da nema ostalog saobraćaja sve bi moglo funkcionisati brže i sa jednom manje garniturom u okvirima intervala od 15min.
 
@Arnorian, @Milance

princip slova ispred broja nije los i cesto se koristi u drugim gradovima ali vidim nekoliko zamerki.

Slovo T kod nas moze da se odnosi i na tramvaj i na trole sto je malo konfuzno ali ne bi predstavljalo veci problem ako trole asimiliramo sa autobusima, i onako koriste iste stanice.

Veci problem mi predstavlja koriscenje istog broja za razlicite prevozna sredstva to jest linije. Recimo imacemo tramvaj T3 i beovoz A3, i sada kada ti neko kaze da od Pravnog do Rakovice odes "trojkom" ne znas da li je mislio na tramvaj 3 sa Tasa ili Beovoz 3 sa Vuka.

Jednostavno mislim da dobar sistem ne moze da tolerise dvosmislene oznake pa pokusavam da nadjem nacin da se to u Beogradu primeni.

Inace problem mog predloga oznacavanja linija beovoza abecedom (A,B,C,D,E) je odnos latinica/cirilica i slova koja se isto pisu a drugacije izgovaraju, prvenstveno B i C. Priznajem, konfuzno.

malo ima slova koja se i isto pisu i isto citaju na oba pisma, na svu srecu tu je M, ali i A, E, J, K, O, T.

"A" kao oznaka za vozove, sto da ne, jedino sto za razliku od M i T nema veze sa nazivom sistema koji oznacava. Osim da ga prekrstimo, u "A"lternativa Gazeli, "A"zdaja ili "A"nakonda, "A"tarska Zeleznica kao S-Bahn.

JohnnyLee":r0l4n7b4 je napisao(la):
http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?id=1290&p=5, пост бр. 108. ту је мој предлог ренумерације садашњих линија, а за метро и Беовоз могу преостали слободни бројеви (нпр. да 90х буде метро а 95х буде Беовоз) или слова као што је Арнориан предложио (А и М)
secam se diskusije o renumeraciji, ima tu puno dobrih resenja, 90x i 95x je prihvatljiv izbor sto se principa jedinstvenovsti brojeva tice, jedino sto previse lici na trocifrene brojeve autobusa. Mozda ici dalje, 1000, 2000, 3000 ili kao pozivni brojevi, 011, 012...

u svakom slucaju posto ni zeleznica ni direkcija nisu jos zvanicno dodelili oznake linijama, ako ne predlozimo nesto pametno dobicemo "bg:voz 1", "bg:voz 2", "beovoz 1", "beovoz 2" itd
 
На RailSerbia кажу да je ред вожње превише комотан, и да воз иде споро јер би иначе морао да стоји у станици, што путници не подносе.
vucko":3tkedvlx je napisao(la):
Sta vi mislite,da li bi bilo pametno napraviti i one dve stanice kod hrama i kod pionira/studentskog doma Karaburma?
Станица код Богословије би имала смисла само као за замена за станицу Панчевачки мост, јер би биле превише близу. Била би дубока око 20 метара. Правило би проблем ако је терминус линије за Панчево Панчевачки мост.

Станица између Карађорђевог парка и Вуковог споменика би идеално била испод Макензијеве, што је на пола пута. Била би на већој дубини од Вуковог споменика, и коштала би енормно. Била би на 750 м од Вука и 700 м од К. парка, што су даљине које то не могу да оправдају.

Станица која би имала највише смисла је код Сајма, изнад улице Косте Главинића. Ту је висина од издигнуте пруге до улице око 10 метара, што није превише. Ова станица би дала директну везу са линијама градског превоза према Чукарици.

stanicebgvoz.jpg
 
@zidar
Преклапање линија (нпр. А3 и 3/Т3) не би био толики проблем, путници би се навикли да буду прецизни, а и било би мало преклапања. ''А'' као скраћеница може да буде од ареални (подручни) воз, мада ће то ретко кога да интересује.

Најефикасније би било да метро линије имају ознаку A, B, C, D..., a приградски K, L, M..., али већ могу да замислим буку коју би коришћење латинице изазвало.

Бг:Воз и Беовоз треба да буду део исте нумерације, јер су ипак приградски возови. Не треба им дати да прогурају Бг:Воз као метро. А линије Беовоза које иду пар пута дневно и не заслужују да буду део нумерације, јер су то обични возови.
 
amm8990":3rurx615 je napisao(la):
To je ŽS napravio takav komotan red vožnje zbog gužve na delu od stanice N.Bgd do Batajnice zbog ostalih vozova. Videćemo kako će to funkcionisati, jer je i sada tesno! Da nema ostalog saobraćaja sve bi moglo funkcionisati brže i sa jednom manje garniturom u okvirima intervala od 15min.
Tako je, i sada je tesno sto se tice mesovitog saobracaja na deonice na kojima BG Voz deli trasu, zato je jedino dugotrajno prihvatljivo resenje dodatak jos 2 koloseka izmedju Stanice Novi Beograd i Batajnice (cetvorokolosecna pruga) kao sto je predvidjeno GUP-om do 2021 godine.
 
Arnorian":xial1qwr je napisao(la):
Станица која би имала највише смисла је код Сајма, изнад улице Косте Главинића. Ту је висина од издигнуте пруге до улице око 10 метара, што није превише. Ова станица би дала директну везу са линијама градског превоза према Чукарици.
и 300 метара од Прокопа. има смисла као и ове претходне две што си навео
 
Vec je spomenut predlog stanice iznad sajma na mostu vise puta i objasnjeno je X puta da ne moze tu da bude stanica zbog ulaznog signala za prokop jer bi stvarala guzvu.
Zato prestanite molim vas sa tim predlogom koji je neizvodljiv.
 
На релацији П. Мост-Прокоп, где не дели трасу, иде просечном брзином од 25 km/h (4,5 km, 11 min).
На релацији Н. Београд-Батајница, где дели трасу, иде просечном брзином од 40 km/h (15 km, 22min).
Закључак о реду вожње изведите сами.
 
Arnorian":38kks2u1 je napisao(la):
На релацији П. Мост-Прокоп, где не дели трасу, иде просечном брзином од 25 km/h (4,5 km, 11 min).
На релацији Н. Београд-Батајница, где дели трасу, иде просечном брзином од 40 km/h (15 km, 22min).
Закључак о реду вожње изведите сами.
Zakljucak je da na relaciji gde deli trasu BG Voz ne moze da se vuce (namerno) jer bi ometao saobracaj ostalim vozovima i zato mora da ide normalnijom brzinom, dok spore brzine na samostalnoj trasi su samo iz razloga uskladjivanja sa saobracajom od Novog beograda do Batajnice.

Izgradnjom cetvorokolosecne pruge na tom pravcu bi se izbegao taj problem.
 
@JohnnyLee
800 м, не 400 м.

@spatiotecte
Рекао сам само да има смисла, не да је и изводљива.
 
@Arnorian

Dakle najrealnija je ova kod Sajma.Dobro resenje a relativno jeftino.To bi omogucilo presedanje sa autobusa na bg voz.Nesto slicno kao stanica Tosin Bunar,bila bi na 150tak metara od Bulevara Vojvode Misica sto nije predaleko.A i tu postoji okretnica nekih autobusa kod te male pijace.

@johnny lee

Razdaljina je oko 700-800m sto nije premalo.

Recimo ja bih ukinuo stanicu prokop jer je niko ziv ne koristi.Tamo uglavnom ni nema putnika da ceka ili silazi za razliku od ostalih stanica.

@spacio

Pod obavezno 4 koloseka do Batajnice bi trebalo,ali za to cemo se nacekati jer ce morati da sire i tunel ili da prave novi ispod Bezanije.

Sta bi sa onim pruznim prelazom u Batajnici?Pretpostavljam nista od denivelacije?
 
Преносим вам шта каже dulevoz са railserbia.net. Човек је модератор, па претпостављам да зна о чему прича.

Brzina po KRV je na oba koloseka na Novom Zeleznickom Mostu 100km/h i trenutno nema laganih voznji! Do uvodjenja BG vozova bila je kratko lagana voznja od 50km/h, na desnom koloseku, odmah po izlasku iz Beograd Centra, u duzini od cca 200m, sto je odavno sklonjeno. To sto BG vozovi tuda ne idu njima maksimalnih 95km/h, to je nesto drugo u pitanju. Situacija na terenu je zapravo ovakva:
- Na potezu Pancevacki Most - Beograd Centar, Bg vozovi najcesce idu veoma traljavom brzinom iz razloga sto je izuzetno siroko vozno vreme, pa nema potrebe da zure, jer ce stizati dosta pre vremena u narednu stanicu i cekati vreme polaska, sto putnicima u vozu deluje izuzetno dosadno...
- Na potezu od Beograd Centra do Novog Beograda voz jurne, jer nema potrebe da se vuce prema zavrsnoj (poslednjoj) stanici, pa nema ni veze ako stigne minut, dva pre vremena...
- Na potezu Novi Beograd - Beograd Centar, opet iz razloga veoma sirokog (nakaradnog i uzasnog) voznog vremena, nema potrebe da juri, jer ce u Centru cekati vreme. To je i razlog sto na tom potezu vozi laganije. Povremeno se javlja i problem u spicu najcesce, kada vozovi idu taktno na 15min, sto cesto voz iz Beograd Centra ceka na ulaznom u Novi Beograd, jer se Bg vozovi pustaju samo na prvi kolosek do stanicne zgrade, pa ako prethodni jos stoji, stajace i ovaj na ulaznom signalu. To je sve naravno uracunato u vozno vreme, ali je jako dosadno putnicima to cekanje.

Sve gore napisano ne vazi za Beovoz, vec samo za Bg vozove. Nadam se da je sada jasnije
http://www.railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=18&t=4611&start=300
 
Arnorian":1wenrloc je napisao(la):
@spatiotecte
Рекао сам само да има смисла, не да је и изводљива.
Sto je neizvodljivo nema smisla :)

Moglo bi se reci da je to utopija koja bi imala smisla u drugim okolnostima.
 
Arnorian":ooagfs2p je napisao(la):
Преносим вам шта каже dulevoz са railserbia.net. Човек је модератор, па претпостављам да зна о чему прича.

Brzina po KRV je na oba koloseka na Novom Zeleznickom Mostu 100km/h i trenutno nema laganih voznji! Do uvodjenja BG vozova bila je kratko lagana voznja od 50km/h, na desnom koloseku, odmah po izlasku iz Beograd Centra, u duzini od cca 200m, sto je odavno sklonjeno. To sto BG vozovi tuda ne idu njima maksimalnih 95km/h, to je nesto drugo u pitanju. Situacija na terenu je zapravo ovakva:
- Na potezu Pancevacki Most - Beograd Centar, Bg vozovi najcesce idu veoma traljavom brzinom iz razloga sto je izuzetno siroko vozno vreme, pa nema potrebe da zure, jer ce stizati dosta pre vremena u narednu stanicu i cekati vreme polaska, sto putnicima u vozu deluje izuzetno dosadno...
- Na potezu od Beograd Centra do Novog Beograda voz jurne, jer nema potrebe da se vuce prema zavrsnoj (poslednjoj) stanici, pa nema ni veze ako stigne minut, dva pre vremena...
- Na potezu Novi Beograd - Beograd Centar, opet iz razloga veoma sirokog (nakaradnog i uzasnog) voznog vremena, nema potrebe da juri, jer ce u Centru cekati vreme. To je i razlog sto na tom potezu vozi laganije. Povremeno se javlja i problem u spicu najcesce, kada vozovi idu taktno na 15min, sto cesto voz iz Beograd Centra ceka na ulaznom u Novi Beograd, jer se Bg vozovi pustaju samo na prvi kolosek do stanicne zgrade, pa ako prethodni jos stoji, stajace i ovaj na ulaznom signalu. To je sve naravno uracunato u vozno vreme, ali je jako dosadno putnicima to cekanje.

Sve gore napisano ne vazi za Beovoz, vec samo za Bg vozove. Nadam se da je sada jasnije
http://www.railserbia.net/forum/viewtopic.php?f=18&t=4611&start=300
Eto covek je tacno sve lepo objasnio jer je upravo takva situacija.

Kao sto je Dulevoz objasnio, posto je na stanici Novi Beograd BG Vozu namenjen samo jedan kolosek, stvara se guzva na mostu jer je ceo sistem i danas vec pokazao svoje granice. Zamislite sta ce biti kad ceo ostali saobracaj bude isao iz Prokopa preko tog jadnog mosta koji ima samo 2 koloseka.

Novi zeleznicki cvor jednostavno nije zamisljen da podnese gradsku zeleznicu sa frekventnim taktom + ostale vozove.
 
vucko":14xy5nfg je napisao(la):
Recimo ja bih ukinuo stanicu prokop jer je niko ziv ne koristi.Tamo uglavnom ni nema putnika da ceka ili silazi za razliku od ostalih stanica.
welcome Sajam, bye bye Prokop :D


Razlog spore voznje BG:voza je kao sto kaze @dulevoz iskljucivo u redu voznje. Naime ne bi doslo do ispadanja iz takta, red voznje predvidja mnogo duze voznje nego sto je potrebno. To je izbor manjeg zla. Islo se logikom da posto je sistem nov a zeleznicka infrastruktura i organizacija u celini nedovoljno pouzdana, bolje je da vozovi voze sporo ali da postuju red voznje kako bi putnici stekli poverenje nego da voze brze ali da minutaza ne bude 100% tacna.

Kada se sistem uhoda i Zeleznica navikne na taktne vozove, voznje ce biti ubrzane onoliko koliko infrastruktura dozvoljava.
 
Arnorian":1f679r2y je napisao(la):
Рекао сам само да има смисла, не да је и изводљива.
ja bih rekao da je i izvodljivo... :)

22_sajam-most.png
 
Vau!Samo da su eskalatori i bombonica,ipak je tu ooogromna visinska razlika :kk:
 
Kad vidim trenutne stanice osim vukovog spomenika to i pomislim :) Recimo bi bilo lepo kad bi uljudili nbg stanicu sa eskalatorima,mada je jasno da je to naucna fantastika.
 
zidar":2boesrlx je napisao(la):
Arnorian":2boesrlx je napisao(la):
Рекао сам само да има смисла, не да је и изводљива.
ja bih rekao da je i izvodljivo... :)

http://www.imamoplan.com/files/gimgs/22_sajam-most.png
Stavio si krovnu konstrukciju Calatravine stanice Oriente u Lisabonu i staklenu konstrukciju Bobura u Parizu od Renzo Piano ;)

Inace ti fale peroni, kako ih kacis? (ajde to je jos i moguce nakako)

Problem sa guzvom zbog ulaznog signala u prokop ne moze da se resi (moze ali da izgradis most blizanac ovom mostu)
U tom slucaju dobijes 2 posebna koloseka za BG voz ali oni nece nikad to izgraditi...

Izvodljivo je da se stanica izgradi fizicki, neizvodljivo je sto se tice opravdanosti.
 
Oriente + Beaubourg :D

fali mnogo sto sta ovo je samo ambijentalna fotomontaza

perone ili besimo o konstrukciju mosta ili nataknemo na stubove

stanica Sajam, to jest stajaliste isto kao i Tosin Bunar ili Vuk, bi se nalazilo u sektoru izmedju "Rasputnice Savski Most" i samog Mosta tako da ga se usko grlo u tunelu za prilaz u Prokop nimalo ne tice sve dok samo gradska zeleznica koristi ovu prugu. A usko grlo se resava dupliranjem koloseka u tunelu.

(na semi nisu ucrtani novi koloseci u Prokopu)
22_sajam-schema.png


izlaz iz prokopa ka tunelu za sajam
22_izlaz-iz-prokopa-ka-tunelu-za-sajam.png


semafor 91 - pre buduce stanice sajam
22_semafor-91-pre-buduce-stanice-sajam.png


semafor 21- pocetak mosta
22_semafor-21--pocetak-mosta.png


nisam strucnjak za zeleznicku infrastrukturu ali mi se cini da je prolazno stajaliste Sajam sasvim izvodljivo. Ah da mora neko to i da plati :p
 
Vrh