Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Bulevar Vojvode Misica je i jedini bulevar koji od centra ide ka periferiji, a nije pokriven stajalistem... Ako krenemo redom Beovoz sece:
Tosin bunar,
Jurija Gagarina (mada posredno),
Bulevar mira,
Bulevar Oslobodjenja,
Bulevar K. Aleksandra,
Zrenjaninski put + put za Karaburmu (Visnjicka), a nije dalko ni Dragoslava Srejovica
 
HaLyl":q5t3s9dx je napisao(la):
Dakle, od toga nema nista, jasno mi je sada :)
Sve zavisi od politike razvoja Beogradskog Cvora.

Zamisao iz 1974. da Prokop bude glavna Zeleznicka Stanica tada je bila dobra, i mozda bi i danas bila dobra da je odmah realizovana. U tom slucaju stanica na sajmu bi bila previse blizu i neprakticna zbog usporavanja toka medjunarodne pruge.

Ipak, za poslednjih 40 godina grad i njegove potrebe su se promenili, uvidjeno je da su prokopani tuneli ipak korisniji za gradsko-prigradsku zeleznicu i ako se ona dalje bude razvijala i dostigla takt od 5 /7 min, nece vise biti dovoljno prostora i za medjunarodne/regionalne vozove koji ce biti reorijentisani na trasu NBGD (Beograd Zapad) - Rakovica (Beograd Jug) preko jos jednog mosta na Savi i Topciderske doline. U tom slucaju stanica iznad Bulevara Vojvode Misica poprima potpuno nov karakter, bolje je pozicionirana od Prokopa, ima jace veze sa GSP, opsluzuje i sam Sajam a moze mnogo dobro i da izgleda uzdignuta u nebesa sa liftovima i stepenicama na sve strane. Prokop u tom scenariju postaje ono sto i treba, garaza/stajaliste a iznad njega bilo koji sadrzaj, poslovni prostor, trzni centzr, diskoteka, sta god.
 
Znacemo na prolece ako docekamo ruski kredit.Sad kad pogledas stvarno je prokop u rupi sa ocajnom komunikacijom sa ostalim vidovima saobracaja.Jedino ga moze izvuci metro ako ga ikad sagrade i ako ga ikad poteraju ispod njega.

Recimo neka zeleznicka stanica slicna nbg bi bila superiska na autokomandi koji nije slepo crevo za razliku od prokopa.
 
zidar":3t1lgvf6 je napisao(la):
uvidjeno je da su prokopani tuneli ipak korisniji za gradsko-prigradsku zeleznicu i ako se ona dalje bude razvijala i dostigla takt od 5 /7 min, nece vise biti dovoljno prostora i za medjunarodne/regionalne vozove koji ce biti reorijentisani na trasu NBGD (Beograd Zapad) - Rakovica (Beograd Jug) preko jos jednog mosta na Savi i Topciderske doline.
Da su prokopani tuneli korisniji za gradsku zeleznicu to se slazem sa tobom, pominje se i na sajtu railserbia.

Medjutim to da ce medjnarodni vozovi biti preusmereni preko jos jednog novog mosta na savi je samo tvoja predpostavka, jer se to nigde ne spominje niti je ucrtano u GUP-u do 2021.
 
spatiotecte":9l6pgt0o je napisao(la):
Medjutim to da ce medjnarodni vozovi biti preusmereni preko jos jednog novog mosta na savi je samo tvoja predpostavka, jer se to nigde ne spominje niti je ucrtano u GUP-u do 2021.
Nije to moja pretpostavka vec moj predlog :cool:
a sadasnji GUP definitivno nije relevantan dokument

bicu uporan a imam par godina fore....
 
@Zidar,
ta vizija ima smisao, i cak bi bilo vrlo jednostavno uraditi vezu NBG stanica - Topcider tako sto bi se koristili 2 koloseka mosta preko Ade koji se trenutno gradi jer on je na najboljoj mogucoj poziciji za takav potez.

Medjutim sumnjam da bilo ko od nas moze da natera gradske vlasti da uradi kolosecnu vezu izmedju mosta i stanice NGB i mosta i cetvrokolosecne pruge sa druge strane.

Samim tim mislim da je jos manje verovatno da neko uspe da ih ubedi da treba da se izgradi treci zeleznicki most preko Save. :(
 
Nece ovi sadasnji da ga grade, oni gledaju samo da omaste brke nista ih drugo ne interesuje, inace bi za cenu ovog jednog novog mosta sagradili barem 3, mi cemo da ga dignemo kada postane neophodan, za 15-20 godina :cool:
 
@ ili umesto da tramvaj prodje preko mosta na adi da se preprave petlje i navedovezu zeleznicki koloseci na most pa na dalje da se spusta ka topcideru.
 
vucko":2p14bzmu je napisao(la):
Znacemo na prolece ako docekamo ruski kredit.Sad kad pogledas stvarno je prokop u rupi sa ocajnom komunikacijom sa ostalim vidovima saobracaja.Jedino ga moze izvuci metro ako ga ikad sagrade i ako ga ikad poteraju ispod njega.

Recimo neka zeleznicka stanica slicna nbg bi bila superiska na autokomandi koji nije slepo crevo za razliku od prokopa.
Па имаш станицу на Аутокоманди - Карађорђев Парк. Не би, ваљда на сто-двеста метара од ње правио другу?
 
Ta stanica na autokomandi bi bila za medjunarodne vozove i preuzela bi ulogu glavne stanice. Svidja mi se taj Vuckov predlog a i u GUP-u iz 1950 je bila planirana tu glavna stanica umesto prokopa.
 
Hvala spatiotecte na podrsci. Ipak bi to bilo logicnije,a i metro bi se lakse nakacio.

Mislim da stanica bude bas to,za medjunarodne vozove, i da ne bude slepo crevo kao prokop.
 
nema na cemu Vucko, Autokomanda je definitivno najbolje mesto za Glavnu zeleznicku stanicu, bila bi potpuno integrisana u urbano tkivo, jos prolazi tramvaj odmah.

Sta reci, prokopajte cetvorokolosecnu prugu od prokopa do autokomande i napravite tu novu stanicu!
+ moj predlog da nastavi pruga trasom autoputa i dobijamo cetvrti krak gradske zeleznice koji fali na istoku grada. :)
 
sta je babi milo, to joj se i snilo
ja sada, makar i da je smrtni neprijatelj zapoceo i uradio do pola Prokop ne bih odustao od njega,
vise je realnije ono sto pominje zidar da stanica Novi Beograd dublira glavnu
ali lepo je objasnio Veliki Vracar kako je zamisljena Stanica "Beograd Centar" i 3 nivoa saobracaja,
pa valjda smo svi za to da Beograd dobije metro, necemo sad da pravimo umesto toga gradsku zeleznicu koja ce imati takt kao metro 5 minuta, nema potrebe da bude kraci od 10 minuta, a u tih 10 minuta moze da se proturi svasta, sve lepo i organizovano
 
@gzthe

Zidar kaze sledece:

"uvidjeno je da su prokopani tuneli ipak korisniji za gradsko-prigradsku zeleznicu i ako se ona dalje bude razvijala i dostigla takt od 5 /7 min, nece vise biti dovoljno prostora i za medjunarodne/regionalne vozove"

Ja se slazem sa njim da dvokolosecne veze BGcvora nece biti dovoljne kad gradska zeleznica dostigne svoj pun kapacitet a slicno razmisljanje postoji i na sajtu railserbia.
 
Jedna od gresaka u projektovanju BG cvora je sto nije predvidjen nan nekim delovima jos jedan kolosek. Kako mi je rekao prijatelj, koji je bolje upucen u ovu tematiku, da je to uradjeno cvor bi komotno mogao da podnese i gradsku zeleznicu i medjugradske i medjunarodne vozove. Kako kaze, da je veza NBG-Prokop kojim slucajem uradjena trokolosecno, mogao bi postaviti stajaliste kod Sajma.
Citajuci ove zadnje vesti u vezi pregovora sa Francuzima i metroom, budimo iskreni, mislim da je jasno svima da od metroa nece biti nista. Kako stvari stoje, za mog zivota se sigurno necu voziti BG metroom. Svaka prica o metrou u buduce je uzaludna.
Trebalo bi se baciti na unapredjenje
postojece gradske zeleznice, kao i na izgradnju nezavisnih sinskih pruga koje bi "hranile" postojece stanice BG cvora. One ne bi bile povezane sinski povezane, jer cvor nema tu propusnu moc da podnese nove krakove, osim krak prema Karaburmi i Mirijevu i mozda krak prema areodromu.
Tako i cetvrti krak vidim kao nezavisnu sinsku liniju koja bi za pocetak isla od stajalista Karadjordjev park do Konjarnika, a kasnije bi se produzavala preko Kaludjerice, Boleca do Grocke.
 
+1 Sinisa,
Upravo o tome pricamo. Ipak izgleda da su razmisljali o tome da dvokolosecne veze na svim kracima sistema nece biti dovoljne za gradski i ostali saobracaj te je predvidjeno u Gup-u do 2021 koji je radjen 2001 da se uradi cetvorokolsecna pruga od stanice NBG do Batajnice odnosno da se dodaju 2 koloseka na toj deonici kako bi se dobila nezavisnot gradske zeleznice.

takodje hocu da napomenem da bi trebalo razmisljati i o ukljucivanju postojece glavne zeleznicke stanice kao pocetna u sistem Beovoza-BG voza jer ima tu prednost sto je u samom centru a i zbog toga sto skoro do rakovice postoji cetvorokolosecna pruga koja bi omogucila nezavisnu trasu gradske zeleznice u odnosu na vozove koji idu ka Jug Srbije. Te bi moglo da se uradi stajaliste sajam koje toliko prizeljkujemo.
 
što se tiče glavne stanice: ja sam nakon razgovora sa Njiletom odustao od ideje da se ona zadrži tu gde jeste u postojećem obliku. sada je menjam i predlažem da se koloseci tu ukopaju. ali i dalje stoji da treba da bude max. 5 koloseka
 
Dovoljna su dva koloseka pod zemljom ili nad zemljom, u svakom slucaju, potrebna je denivelacija. Mene interesuje kako spojiti Terazije, odnosno sam centar sa takvom stanicom, kako povezati i iskoristiti onaj pocetak Bazisnog tunela u Gavrila Principa.
 
U slucaju da ostane u funkciji Zeleznicka stanica kao pocetna za sve vozove koji idu iz Beograda onda bi cak trebalo da se stave 4 koloseka ispod zemlje (2 za gradsku zeleznicu, 2 za medjunarodni i ostali saobracaj, da se ne ponove iste greske kao sa BG cvorom.) taman da produze ona 4 koloseka kod topcidera do glavne.
 
To mi je malo nedoreceno da li ce uopste ici koloseci do negde gde je posta bez zeleznicke stanice il sta.Moram da iscitam gup oko toga.Stavljanje 4 perona pod zemlju za medjunarodne vozove nece biti skupo kao stanica vukov spomenik ali vala nece biti ni jeftino.Jedino se nadam da ce sigurno biti taj kruzni tok oko glavne zeleznicke stanice naravno sa podzemnim prolazima.
 
pa cut and cover tehnologija ali ukoliko koloseci nisu ukopani onda bi se uradila 2-3 podvoznjaka kao na dorcolu, rampa treba da bude dugacka 60m sa svake strane, gledao sam na google earth-u, moguce je i to resenje. Tako ne bi smetala pruga a bilo bi i jeftinije nego je ukopati.
 
Linija za prigradsku železnicu sa intervalom 10-15 minuta preko dana i oko 20 min naveče. Dovoljno gust takt da se ne gleda vozni red već se dodje na stanicu i čeka sledeći voz, kao kad se čeka redovnija linija busa.
Batajnica - Zemun Polje - Altina - Zemun Gornji Grad - Tošin Bunar - Novi Beograd - Prokop - Autokomanda - Vukov spomenik - Karaburma

Većina stajališta već postoji, dodatno srediti stanicu pored Altine. proveriti isplativost pravljenja stajališta u Krnjači kao eventualno zadnje stanice. A na Altini i Zemun Polju zaseban kolosek za stajanje jer se tu mimoilaze sa medjugradskim vozovima.

Linija za Pančevo sa intervalom 15-20 minuta preko dana a oko 30 minuta uveče.
Zemun gornji Grad - Tošin Bunar - Novi Beograd - Prokop - Autokomanda - Vukov spomenik - Karaburma - Pančevo (sve stanice u pančevu koje su do sada korištene)

Ove dve linije treba da budu sinhroniozovane pa bi se na zajedničkoj trasi od Zemuna do Karaburme takt vozova dodatno pojačao na 5-10 minuta.

Na ovim linijama bi trebale da važe markice za GSB prevoz 1 i 2 zona, zavisi od relacije.

Ovo mi liči na Sabvej u Njujorku, ali može biti efikasno ako se uhoda i ljudi otkriju da je to brže od buseva. A i mogučnosti presedanja su jake.
 
I kada ce gradska zeleznica biti produzena do zemuna ???

Zar nije trebala od 1. januara ?
 
Vrh