Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ne bih da negativisem ali ovo je uzasno,zamalo da ubise coveka koliko su profesionalni

NESREĆA NA STAJALIŠTU KOD TOŠINOG BUNARA
Popravljao prugu, pa ostao bez palca

M. P. | 26. 11. 2010. - 00:02h | Komentara: 0
Zoran Jović, radnik „Železničkog građevinskog preduzeća“ (ŽGDP) za izvođenje radova na pruzi, povređen je juče oko 14.30 sati na stajalištu kod Tošinog bunara, kada mu je preko noge prešla građevinska mašina za održavanje koloseka, saznaje „Blic“. Povređeni radnika je odmah nakon nesreće prevezen na Institut za ortopedsko-hirurške bolesti “Banjica” gde mu je ukazana hirurška pomoć.

Iz „Železnica Srbije“ ne mogu da objasne kako je tačno došlo do nesreće i navode da se sve okolnosti jučerašnjeg incidenta na stajalištu kod Tošinog bunara kada je teško povređen radnik „Železničkog građevinskog preduzeća“ još ispituju.

- Nesreća se nije desila na koloseku koji je bio u saobraćaju, već na delu gde radnici izvode radove na sanaciji pruge između Novog Beograda i Zemuna. Povredu radniku nije naneo voz koji je u javnom saobraćaju, već je u pitanju građevinska mašina za mehaničko održavanje koloseka, a radovi na kojima je i povređeni Zoran Jović radio su odobreni i izvode se u okviru osposobljavanja trase pruge između Novog Beograda i Zemuna za projektovanu brzinu - ispričala je za “Blic” Milena Elek, portparolka „Železnica Srbije“.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/219930/Popravljao-prugu-pa-ostao-bez-palca
 
Зидар, веома ценим твој ентузијазам и предузимљивост, али ми, са друге стране, јако смета што занемарујеш или игноришеш чињенице које се теби не свиђају или их лично сматраш небитним, иако објективна стварност показује другачије.

А о свим "аргументима" које ми, уз одговарајућу сентенцу, понављаш, већ смо нашироко сви писали, а у условима донекле промењених околности (ремонт северозападне пруге који је кренуо), многи од њих више и немају смисла. Но, ипак, хајдемо редом.

zidar":gtjhcxs9 je napisao(la):
Кирилл":gtjhcxs9 je napisao(la):
у чему се, тачно, огледа евентуална предност твог предлога број 1 (са преседањем) у односу на твој предлог бр. 2 (без преседања)?
Repetitio est mater studiorum
10. novembar - strana 98:
linija A treba da ide samo do NBGD ako hocemo da minimiziramo konflikte sa ostatkom zeleznickog saobracaja
Ово ти је једини аргумент у овој "серији" који има колико-толико смисла. Али, квалитетнијом организацијом саобраћаја, ефикаснијим радом особља запосленог на Железницама и евентуалном променом неких неефикасних, а притом и непотребних протокола, такође би се могло утицати на минимизирање поменутих конфликата.

zidar":gtjhcxs9 je napisao(la):
11. novembar - strana 99
Nazalost mislim da pruga zapadno od NBGD nije dovoljno pouzdana za siguran takt.
Ako hocemo da imamo gradske linije sa taktom od 15 min moraju biti tacne u minut.
Све линије градско-приградског система морају бити тачне у минут, а не само оне које пролазе кроз центар. Ако би систем био организован по твом предлогу бр. 1, дакле са преседањем у Новом Београду, и уколико би линија НБгд - Панчевачки мост била апсолутно тачна, а уколико би се на линији Нова Пазова - НБгд толерисала кашњења (јер је "приградска"), а под претпоставком усклађеног реда вожње (што је једино прихватљиво решење уколико се предвиђа преседање - да путници приликом преседања не губе више од пар минута), онда би се могло десити да воз из Пазове касни, па да његовим путницима побегне веза за даље, и да следећи воз морају да чекају више од 10 минута, што није прихватљиво. Дакле, овај аргумент ти не стоји.

zidar":gtjhcxs9 je napisao(la):
11. novembar - strana 99
Naizgled ta pruga verovatno moze da podrzi jak takt, to nije sporno, pitanje je koliki uticaj imaju lagane voznje. Takodje je problem generalna nepouzdanost zeleznickog saobracaja u zemlji koja moze da ugrozi postovanje takta gradske zeleznice na tom potezu.
Zbog svih tih neposnatih preporucujem dve odvojene linije, barem za pocetak.
Лаганих вожњи после ремонта који је у току, на овој деоници, више неће бити. Дакле, успешност и тачност у коришћењу пруге на потезу Нови Београд - Нова Пазова зависиће само од савесности Железница. Што се тиче тачности градских железница, то питање може да се уреди врло једноставно (а тако се уређује и свугде у свету где постоји заједничко коришћење колосека од стране градских и међународних линија). Ред вожње треба направити тако да свима омогући несметано коришћење пруге према потребама, а у границама могућности (пропусне моћи пруге и минималног интервала слеђења). Уколико га се сви придржавају, нема проблема. Уколико неко касни, приоритет увек треба да има онај ко је тачан (био то локални или међународни воз). Овај други пропушта све тачне возове у чији је временски опсег ушао, и чека ослобађање сектора. И готово.

Узгред, кашњења Беовоза, која се обично узимају као један од главних показатеља непоузданости северопазадне пруге, у ствари су најмање узрокована њеним ограничењима. Много већи проблем је био донедавни једноколосечни режим на потезу од Прокопа до Панчевачког моста (због недостајућих пар стотина метара шина између Прокопа и Сењачког тунела), који је производио највеће поремећаје у целом систему. Исто тако, проблем је и ред вожње Беовоза, пројектован тако да не узима довољно у обзир ограничења панчевачке једноколосечне пруге и евентуалне поремећаје које та ограничења могу да изазову. Непоузданости Беовоза, надаље, перманентно доприноси и конфликтна ситуација старог и новог чвора на улазу у станицу Нови Београд: за разлику од БГ:воза, који, уговором између Града и Железница, у свим случајевима има приоритет, ред вожње Беовоза пројектован је уз игнорисање овог проблема, а уз то Беовоз по правилу увек пропушта возове вишег ранга, чак и кад су они ти који касне и узрокују укупан поремећај у реду вожње, што доводи до тога да Беовозови свакодневно на том месту непредвиђено (и у ред вожње неурачунато) губе по неколико минута приликом скоро сваке вожње. Осим тога, од почетка рада БГ:воза, појавио се и додатни проблем неусклађености његових тактних полазака са одраније постојећим редом вожње за Беовоз, у којој ситуацији се БГ:возу даје приоритет, што још повећава већ постојећу непоузданост Беовоза.

Све у свему, оно што хоћу да кажем је да је северозападна пруга, чак и са садашњим лаганим вожњама, много мањи проблем и "уско грло" система, него што су то други побројани проблеми.

Северозападна пруга би, чак и са садашњим брзинама, без проблема могла да поднесе 15-минутни такт градске железнице (уза све друге предвиђене возове; неко је то показао неколико страница раније), а о получасовном, који ти предвиђаш и у предлогу 1 и у предлогу 2, да и не говоримо. Нема никаквог разлога да се претпоставља да би градски возови са получасовним тактом, чак и при садашњем стању те пруге, производили било какав проблем. А уз ремонт који је у току, и са подизањем брзине због ког се он и спроводи, ни 15-минутни такт градског воза скроз до Батајнице не би требало да буде било какав проблем.

zidar":gtjhcxs9 je napisao(la):
13. novembar - strana 100
Prva linija BG:voza jedina postuje red voznje i pouzdano saobraca bas zato sto su prethodne greske izbegnute: linija je kratka i koristi iskljucivo prugu kojom ne saobraca ni jedan drugi voz (sa izuzetkom par stotina metara na ulazu u stanicu NBGD, jedina deonica koja usporava takt).
Линија је кратка, али и остварује смешно мали превозни учинак у погледу броја превезених путника. И поред тачности и брзине, због неповољно лоцираних стајалишта (са становишта кретања у самом центру града), она је потпуно неконкурентна у односу на остали јавни превоз. А надаље, уколико би преседање било решено тако како предлажеш (само "градска" линија тачна, а на "приградским" се толеришу кашњења, што би, потенцијално, могло да проузрокује релативно велико губљење времена приликом преседања), бојим се да се превозни учинак скоро уопште не би ни повећао. Људи у нашим условима радије бирају директне линије (чак и ако то значи потенцијално дуже путовање) не због "комфора" самог по себи, него управо ради смањивања вероватноће кашњења на одредиште, јер, у нашим условима, свако додатно преседање аутоматски значи могућност непредвиђено дугог чекања, огромног губљења времена и несагледиво великог продужавања путовања. Поред већ постојећег непоузданог аутобуско-трамвајско-тролејбуског система, који баш тако "функционише", људима не треба још један такав. Треба им систем који ће понудити важне квалитете које ови постојећи не могу да понуде: брзину, поузданост и једноставност.

zidar":gtjhcxs9 je napisao(la):
21. novembar - strana 103
Presedanje ima svoje opravdanje svidjalo se to tebi ili ne: zbog katastrofalnog stanja domace zeleznice jedino odvajanje gradske i prigradske linije na trasi gde postoji konflikt sa ostatkom zeleznickog saobracaja moze da osigura pouzdan takt od 15min na gradskoj liniji, i to sam vec vise puta obrazlozio.[/i]

Uz to, sa odvojenom zapadnom linijom lakse je organizovati njeno produzavanje ili promenu takta nezavisno od centralne linije.
Опет иста прича. Сигуран такт "градске линије", у смислу превозног учинка (а то је, ваљда, основна сврха њеног постојања), не значи скоро ништа уколико не постоји једнака поузданост целог "система". Просто и једноставно.

zidar":gtjhcxs9 je napisao(la):
Кирилл":gtjhcxs9 je napisao(la):
онда би линије "центар" и "запад" требало да буду означене као једна иста линија (Панчевачки мост - Нова Пазова), са напоменом да сваки други полазак иде само од/до Новог Београда.
Linje su odvojene jer centralna ima totalno pouzdan takt na koji korisnici uvek mogu da se oslone dok zapadna deli prugu sa ostatkom zeleznickog saobracaja i moze se desiti da dodje do kasnjenja i poremecaja takta.
Jos bitnija je psiha, mora postojati jasno odvojena centralna linija kao dokaz o uspostavljanju prave gradske zeleznice.
Еј, без увреде, али ово је стварно смешно. "Психа"?!? "Доказ"?!? Коме доказ?!? И чему??? Градско-приградска железница се не прави да би се било коме било шта доказивало, већ да би се ефикасно решио део превозних проблема и потреба грађана Београда и његовог неформалног метрополитенског подручја.

zidar":gtjhcxs9 je napisao(la):
Sto se administrativnih granica tice, ponavljam, za mene su Nova Pazova i Batajnica u istoj kategoriji, predgradje ili prigrad, kako god.
To sto Pazova nema GSP je posledica apsurdnih granica a ne njihov uzrok, veoma bi voleli da ga imaju.
No hard feelings, али - где су ти аргументи? Немој се љутити што питам, али зашто мислиш да си баш ти, и по чему, меродаван да одређујеш шта од тога (или било чега другог) припада којој категорији? Постоје људи који се тиме озбиљно баве, и постоје озбиљне научне методе које се у тој области примењују, а оваква банализација и ни на чему неосновано поједностављивање те проблематике не само да је потпуно неоправдано, већ, дугорочно посматрано, сасвим сигурно не може донети ништа добро.

Уосталом, као што већ рекох, административне границе се негде морају повући, и оне са собом, неминовно, носе читав низ друштвених и животних последица. И увек ће бити оних које ће то, на неки начин, "оштећивати" (ако би и Нова Пазова била у саставу Београда, "оштећени" би били становници Старе Пазове... и тако даље, до у бескрај). А модели евентуалног "превазилажења" ових граница по неким конкретним питањима од обостраног интереса, увек подразумевају и сарадњу и заједнички допринос (наравно - сразмеран могућностима и очекиваном "бенефиту") обеју заинтересованих страна, за шта, у овом конкретном случају, једноставно, са стране ван-београдских општина, очигледно нема довољно добре воље. Град Београд не може, а у крајњој линији, није ни овлашћен, да самостално решава проблеме оних који живе ван његових административних граница. Градски буџет и овако ни изблиза не покрива реалне потребе Београђана, е да би се могао екстензивно користити и за решавање проблема оних који у Београду не живе. И то је просто тако. Што би ти рекао - свиђало се то теби или не.

zidar":gtjhcxs9 je napisao(la):
Кирилл":gtjhcxs9 je napisao(la):
никако не тврдим да су административне границе града најсрећније и најквалитетније решење које имамо , али у овом тренутку представљају једину колико-толико опипљиву и неарбитрарну категорију за коју се, у планирању развоја београдског јавног превоз , можемо ухватити
… ne tvrdim da je za tusiranje hladna voda bolja od tople, ali kada vec imamo hladnu na nju da se oslonimo za odrzavanje svakodnevne higijene.
Necu hladnu vodu, hocu toplu
....
Zeleznice Srbije i Direkcija su stanovnike stare Pazove obespravili. Ja samo zelim da ponunudimo gradskim vlastima smernice za bolji razvoj gradske zeleznice a stanovnicima prigradskih naselja dokaz da stvari mogu da budu drugacije i alat za borbu.
Твоја жеља је потпуно легитимна и крајње конструктивна. Међутим, када би мало целовитије и добронамерније читао оно што пишем, схватио би да и ја, такође, и желим и подржавам "топлу воду". Проблем је, међутим, у томе, што постоје нека објективна ограничења, или, да кажемо, условљености, које се, у том циљу, морају било решити, било превазићи.

Решење јавног превоза на метрополитенском подручју, једноставно, мора подразумевати учешће (логистичко, финансијско, и свако друго) свих заинтересованих страна. Општине Стара Пазова и Панчево морају бити мотивисаније и заинтересованије за решавање превозних потреба својих грађана, него Београд (што никако не значи да он не треба такође да допринесе и помогне). Проблем је, међутим, што су општинске управе, односно администрације ових ванбеоградских приградских општина, очигледно, добро "подмазане" од стране аутобуског лобија, а то је, већ, проблем који Београд, ни поред најбоље воље, не може непосредно да решава, већ га морају решити становници тих општина. Просто.

Узгред, никако не можеш рећи да је становнике Старе Пазове обесправила Дирекција за јавни превоз Београда, пошто она према њима нема никаквих обавеза. Она је надлежна за регулацију јавног градског превоза, а такође и за регулацију приградског превоза, у функцији решавања саобраћајних проблема на територији Београда (другим речима, у регулисању приградског превоза мора учествовати и друга страна, а она то, у овом тренутку, није претерано расположена да чини).

zidar":gtjhcxs9 je napisao(la):
Кирилл":gtjhcxs9 je napisao(la):
Мислим да је овај, објективни, и тренутно не тако лако решив, проблем управо и био један од главних разлога због којих је Дирекција развојне планове БГ:воза "омеђила" административним границама Београда.
To sto je direkcija okovana svojim ogranicenim nadleznostima je samo razlog vise da mi, koji smo laici i potpuno slobodni, promovisemo njima nedostizne sire planove.
Превидео си да, можда, нисмо сви на овој теми "лаици" ;) И не могу се ствари само селективно узимати у обзир - по принципу да оно што ти се "свиђа" узимаш у обзир, а оно што ти се "не свиђа" - занемариш или игноришеш...

zidar":gtjhcxs9 je napisao(la):
Кирилл":gtjhcxs9 je napisao(la):
Нисам рачунао, али мислим
Moguce, izracunaj
Овом помало саркастичном опаском би, претпостављам, хтео да укажеш на то како је твоја аргументација "егзактна", насупрот мојој, која је, ето, јелте, "произвољна", недовољно поткрепљена "доказима". А за гомилу произвољности која у твом предлогу стоји - ником ништа ;) И, кад смо већ код тога, можеш ли и ти са потпуном сигурношћу да тврдиш да си, у својим предлозима, за сваку од линија и сваки од интервала слеђења предвидео тачан број гарнитура?

zidar":gtjhcxs9 je napisao(la):
Кирилл":gtjhcxs9 je napisao(la):
преседањима у Батајници, Раковици и Крњачи
Vezne stanice van centra grada obavezuju na presedanje, Pancevci bi isli do centra grada voz+voz+bus
Vezne stanice u centru grada smanjuju broj presedanja to jest omogucuju i direktnu vezu sa GSP, Pancevci idu voz+bus
Ово је тачно само за оне који не припадају зони јавног ГРАДСКОГ превоза, већ користе ПРИГРАДСКИ превоз (а то су становници ван ужег административног подручја Београда). За оне који живе у зони ГРАДСКОГ превоза, локација станице Нови Београд, у смислу одредишта путовања, не представља центар, и не представља конкурентно решење у односу на друге видове превоза, који их непосредније доводе до коначног одредишта.

У томе управо и јесте разлика града/предграђа и приграда (а не у томе да ли је физичка структура, односно изграђеност, између центра града и тих зона континуална, или није): ни квантитет ни квалитет дневних миграција становника предграђа (као ободног дела града) са једне, и приграда (као самосталне урбане целине која гравитира већем граду) са друге стране, нису исти, па решење које одговара једнима, за друге није довољно.

Ако би се поступило по твом предлогу бр. 1, онда би испало да становници, на пример, Батајнице и Земун поља (па чак и оних који живе близу станице Тошин бунар, а хтели би да користе градску железницу, што је тек својеврстан апсурд твог предлога), треба да путују управо тако (како ти кажеш да би било неприхватљиво за Панчевце): воз + воз + бус. Јер, станица Нови Београд, за становнике зоне ЈГП-а, једноставно, није "централна локација", и није привлачна могућност у односу на много директнију аутобуску везу (па чак и ако би ова била са једним преседањем, пошто су унимодална преседања обично непосреднија, једноставнија и удобнија, па тиме и путницима прихватљивија, од интермодалних, где је обично потребно прелажење улице, пењање/силажење и томе слично).

zidar":gtjhcxs9 je napisao(la):
Кирилл":gtjhcxs9 je napisao(la):
Зато би и њихови грађани свој, дакако више него оправдан, гнев и незадовољство требало, пре свега, да усмере ка
сопственој општинској власти, а не ка Граду Београду или Железницама Србије (што никако не значи да мислим да су ови потоњи, и једни и други, цвећке; напротив!).
Gradjani imaju pravo da se zale svima od kojih zavise. Ne mojmo biti naivni, Pancevo i Pazova ne mogu sebi da priuste sopstvenu zeleznicu, Beograd sa kojim zive u simbiozi je duzan da im pomogne.
На жалост (иако бих можда и ја волео да је тако како пишеш), Београд ама баш ни на који начин није "дужан" да им помогне. Он, евентуално, може показати извесну добру вољу, и још сагледати да је то и у његовом интересу (као што и јесте), па у одређеној мери партиципирати у решавању њихових проблема. Али, опет и опет, интересовање на првом месту треба да покажу пре свега те општине у интересу чијих грађана би све то било. А ако оне то не желе да ураде, грађани треба да их адекватно "притисну", па ће се онда, можда, предомислити...

Уосталом, ништа им не вреди да се жале властима Београда, које нити су за њих надлежне, нити ови грађани ту власт било како могу да угрозе (типа, да на следећим изборима гласају за неког другог). Али зато своју локалну власт итекако могу да угрозе и имају чиме да јој запрете...

Железнице Србије су већ друга прича, оне су јавно предузеће, дакле власништво свих грађана Србије, и као такве свим грађанима (преко државних институција, дакле националних, не градских или локалних) и морају да полажу рачун о свом раду.
 
baš je dobar ovaj Opentrack softver šo su koristili ovi u CIP-u. da mi je znati samo kako izgleda simulacija na toj pruzi
 
Pa ok ,samo ipak sažetak molim ili da se naglase bitne info.zaista moram da se odlučim da pročitam onaj preopširni post.. :rolleyes: sad čete reći još da vam nedostaju i moje galerije slika :D
 
2012":1un8ge22 je napisao(la):
Pa ok ,samo ipak sažetak molim ili da se naglase bitne info.zaista moram da se odlučim da pročitam onaj preopširni post.. :rolleyes: sad čete reći još da vam nedostaju i moje galerije slika :D
Faco:D:D
 
2012":2jyy9n1w je napisao(la):
Pa ok ,samo ipak sažetak molim ili da se naglase bitne info.
Истина је да сам склон опширнијем изражавању, али, руку на срце, најбитније сам ствари ипак истакао масним словима или подвлачењем, тако да, ако немаш нерава да читаш, увек можеш да прелетиш погледом и стекнеш некакав оквирни утисак о чему се у тексту ради. ;)

А и неке ствари се, уосталом, не могу рећи баш "у три речи"... Ово о чему разговарамо је врло озбиљна тема, и моје је мишљење да изискује и такав, озбиљан приступ. С друге стране, претерана "сажетост" (а ја бих пре рекао оскудност), својствена данашњим средствима комуникације, врло често доводи до непрецизности, недоречености, погрешног разумевања информација или чак и врло озбиљних неспоразума... (што би ти рекао - :kafa:) :) :) :)
 
2012":s0sxabss je napisao(la):
sad čete reći još da vam nedostaju i moje galerije slika :D
taman sam mislio da dodam i ilustracije u postove :)

Izvinjavam se sto su mi se postovi oduzili ali uhvatili smo se kompleksne teme sa puno razlicitih mislenja pa valja svakome argumentovano odgovoriti.

@Кирилл

Moj glavni argument za presedanje i jeste lose stanje pruga, cim se to promeni, argument ce pasti sam od sebe. Kada u toku dva meseca svi vozovi na deonici NBGD-Indjija budu sakupili manje od 20 min kasnjenja, presedanje ce izgubiti smisao, a to jedva cekam.

Sa svakim saniranjem pruge, i potvrdom da je saniranje delotvorno na tacnost vozova, valja crtati novi plan. Stanje na terenu se menja, planovi se menjaju.

412-104":s0sxabss je napisao(la):
zidar":s0sxabss je napisao(la):
ne bi bio prvi put da se u toku godine neka linija skrati ili ukine, a to je jedino sto od njih ocekujemo, da uklope svoja 3 EMV u novu gradsku semu.
Ја за то стварно не знам, замолио бих те да ми наведеш бар један пример!
nije mi potpuno jasno koji primer treba da navedem,

ako je primer ukidanja linije citiracu clana 412-104 sa foruma railserbija.net diskusija "red voznje 2009/2010":
Od danas više ne saobraćaju brzi vozovi:
430/433 Bar - Beograd - Bar
896/897 Požega - Bar - Požega
Samo nastavite!


primer uklapanja 3 ZS EMV garnitura u gradski saobracaj:

linija Pancevo-Mladenovac se skracuje na Pancevo-Rakovica i opsluzuju je 3 garniture Beovoza (ZS).
Do Mladenovca i dalje ide 5 pari putnickih vozova.
Iz Valjeva ide obicni voz a ne EMV, do Rakovice, NBGD ili Glavne Zeleznicke, kako god.
Za indjiju se liniija ukida, ionako su to samo 3 polaska dnevno a ostaju lokalni i medjunarodni vozovi, a eventualno se do nje produzuje zapadna gradska linija ali time dobija slabiji takt.

Fakat da je tesko nagovoriti Zeleznice na saradnju ali ako vec grad preuzima na sebe da im pomogne red je da i oni naprave ustupke.
 
Osim između stanica NBG i Tošinog bunara, radovi na pruzi se izvode i u samom tunelu Tošin bunar, blizu izlaza kod Zemuna. :gobb:
 
Bravo dakle,produžiće BGV do Zemuna do nove godine ili će čekati proleće..pa do Batajnice... :kafa:
 
Apel je poslat.

Sad jos da vidimo sta ce od toga da bude...
 
Pa najverovatnije nista poznavajuci nasu administraciju...

No mozda ti se posreci i apel stigne do nekog razumnog koji je entuziasta kao mi.
 
Ne mora znaciti,u zadnje vreme se administracija a pogotovu gradska "otvorila" za ideje na raznim poljima,uglavnom pod pritiskom nase manjine poznate kao entuziasti :)
 
Juče sam obišao Prokop i radove na pruzi od Novog Beograda do Zemuna.

Prokop je malo našminkan za potrebe BG:voza i kao što je već poznato postavljeni su 5. i 6. kolosek. Skoro su završeni i crteži na zidovima. Kako god, Prokop i dalje zvrji potpuno prazan.
Konačno znam i nešto detaljnije oko obnove pruge na NBG.
Ne stavljaju se nove šine, već se samo menjaju pragovi. Novi pragovi su drveni i natopljeni su uljem koje ih štiti. Koliko sam od radnika uspeo da saznam betonski se ne stavljaju na ovom delu trase jer bi to zahtevalo dodatne radove na podlozi, za šta se sada nema ni vremena ni novca. Tvrde da su bolji drveni pragovi za amortizaciju, ali su naravno kraćeg veka. Ovi radovi se izvode od Novog Beograda do Tošinog bunara na celoj dužini pruge. Radovi u tunelu od Tošinog bunara podrazumevaju zamenu pragova samo na mestima gde su oni oštećeni. Priča se da postoji mogućnost da će biti zamenjeni i manji delovi šina u tunelu, ali to je samo nepotvrđena priča.
Stajalište Tošin bunar će biti renovirano, a biće postavljene i nadstrešnice. Rasveta koja nije radila uopšte ili je radila polovično na ovom stajalištu je pre nekoliko meseci prešla u nadležnost Elektrodistribucije, tako da je sada dovedena u potpuno ispravno stanje.
Trenutno se radovi izvode na dužini od oko 2 km (ne računajući tunel) i trebalo bi da budu gotovi za oko 12 dana. Od tada će se isti radovi obavljati na drugom koloseku. Niko nije znao da li radove finansira Grad ili Železnice, niti njihovu vrednost.
I da dodam, projektovana brzina na ovoj deonici će biti oko 100 km/h, a priča se nezvanično da će u tunelu biti moguće 120 km/h, mada za to teško da ima uslova zbog malog razmaka stanica.

2kmuxc.jpg


2131aue.jpg


acsv2t.jpg


2jajkah.jpg


2wfsbgo.jpg


a5garo.jpg


28ti02.jpg



Više fotki: http://tinypic.com/useralbum.php?ua...u=JGidfvO9MxdcxnfHUeMmeQ==&page=1&sort=oldest

Video: http://www.youtube.com/watch?v=j8MkOKVd4O0
 
vucko":1mgagbed je napisao(la):
Ne mora znaciti,u zadnje vreme se administracija a pogotovu gradska "otvorila" za ideje na raznim poljima,uglavnom pod pritiskom nase manjine poznate kao entuziasti :)
To je onda veliki korak ka poboljsanju ali da li oni uvazavaju predloge koji se odnose na velike sisteme (evo na primer sistem BG:voza) ili se odazivaju na sitnice tipa "ukloniti kontejnere sa krivine jer otezavaju saobracaj na tom delu"?
Ne znam koji je nas domet sto se tice administracij, tj dokle oni uzimaju u obzir nase predloge.
 
Vau, ne znas sta izgleda modernije.... Kompozicija Beovoza, Ona masina za polaganje pragovaili pruga koja je na tehnickom nivou iz 1924.
 
Pa masina radi svoj posao. Samo ako su radovi tako brzo gotovi, zasto onda tek od aprila produzuju voz do Batajnice..
 
Posle slika tosinog bunara jasno je da treba prosiriti stajaliste i staviti ulazne stanice i sa strane ka airport city-u,recimo ovako.Trogulici su stepenice na stajaliste

tosinbunar.jpg
 
JohnnyLee":t79ojgns je napisao(la):
ja i dalje mislim da bi stanicu trebalo pomeriti stotianjak metara ka stanici NBG
Nema sanse da se tako nesto desi, znas li ti koja je to investicija da se ponovo uradi betonska konstrukcija za perone sa prilazima i stepenistima, osvetljenje itd i to samo da bi je premestili 100m
Potpuno nemoguca zamisao u danasnjim uslovima u Srbiji.
 
Ma skoro sam bio stanica može da se sredi sasvim ok,mislim da su uzelio u obzir one slike Londonske Overground,koje smo postavljali te spominju i nove nadstrešnice.. :kafa:
 
Sadašnji položaj stajališta TB je neka teška improvizacija i sigurno nije bio tu planiran prvobitno. Dokaz za to je nadvišenje spoljne šine (nagib) koji treba da kompenzuje centripetalnu silu, tj nije planirano zaustavljanje voza. Verovatno je neki uticaj van struke (čitaj političar) izdejstvovao da se ono tu postavi. Gledao sam konstrukciju tih perona i stvarno građevinski nije neki problem je pomeriti bliže NBGD tj u deo gde nema nadvišenja. Verijem da bi to uz ozbiljno planiranje moglo da se izvede za par nedelja.

Znate šta bi bio Bingo: :kk: :kk: :kk:
Napraviti podzemno stajalište ispod Bežanijske kose (tj ispod ulice Partizanske avijacije) a ukinuti postojeće stajalište TB.
Naravno da je ovo najskuplje ali bi efektat bio maksimalan sa stanovništva prikupljanja putnika sa Bež Kose. Tu je trasa u pravcu a stajalište bi bilo tačno ispod parkinga MAG-a-(preko puta Merkura)
 
Vrh