Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

PIGLET":3582rj9n je napisao(la):
Gledao sam konstrukciju tih perona i stvarno građevinski nije neki problem je pomeriti bliže NBGD tj u deo gde nema nadvišenja. Verijem da bi to uz ozbiljno planiranje moglo da se izvede za par nedelja.
Sa gradjevinsko-arhitektonske tacke gledista, ovo je totalno nemoguce uraditi za par nedelja.
 
spatiotecte":4e5mpp9w je napisao(la):
PIGLET":4e5mpp9w je napisao(la):
Gledao sam konstrukciju tih perona i stvarno građevinski nije neki problem je pomeriti bliže NBGD tj u deo gde nema nadvišenja. Verijem da bi to uz ozbiljno planiranje moglo da se izvede za par nedelja.
Sa gradjevinsko-arhitektonske tacke gledista, ovo je totalno nemoguce uraditi za par nedelja.
Zavisi koliko si efikasan :)

Evo šta ja percipiram da treba uraditi a ti me dopuni ako sam nešto propustio:

1.proširiti nasip za po 3m sa obe strane
Uz pretpostavku da su kosine nasipa 1:1 i da je visina nasipa 6.0m površina profila je P=18m2.
Uz pretpostavku dužine perona od 65m izađe da je sa obe strane potrebno ugraditi 18x65x2=2340m3 peska. Vreme potrebno da se ovakav nasip izvede varira i zavisi od transportnog učinka transportnih sredstava. Računam 4 dana.

2.Ugraditi tampon sloj od prirodnog šljunka debljine 0.15m kao podlogu bet. ploči-peronima. V=60x3x0.2x2=72m3 šljunka. To je 1 dan radova.

3. Izbetonirati ploču debljine 15cm, lako armiranu mrežom: V=60x3x0.15x2=54m3 betona (9 mixera) nek je potrebno 2 dana.

3. Betoniranje stepeništa neka treba 2 dana. Treba beton da odleži do one mere da može da se hoda po njemu da bi se izvodili zanatski radovi nek bude 7 dana. (leti je potrebna i nega).

Nadstrešnica, rasveta, ozvučenje ograde su zanatski radovi koji se mogu izvoditi pod saobraćajem pa ih ne uzimam u rok.

Znači potrebno je 4+1+2+2+7=16 dana .
Moguća je i određena paralelizacija radova čime bi mogao da se uštine još koji dan.

Naravno da bi neko ovo mogao da radi i 6 meseci, ali kao što rekoh uz dobru pripremu i jakog izvođača moglo bi u roku koji sam napisao-naravno najskromniji tip stajališta kakav je danas TB.
 
Bravo piglet,evo recimo cak i da je neki solidan,ne mora biti jak izvodjac,za mesec dana bi dobili prosirenje Tosinog Bunarai nije losa stvar :kk:
 
@Piglet
Cestitam na trudu za racunicu, medjutim pitam se da li bi se islo prosirenjem nasipa ili izgradnjom betonskih stubova i platforme kao sto je slucaj sa trenutnom stanicom. (u tom slucaju to zahteva ipak mnogo radova, salovanje stubova, ploce platforme itd.)

Onda sto se tice prosirenja nasipa, moralo bi se proveriti da li time prizma ne izlazi iz gradjevinskog zemljista zeleznice i ne upadne u neciji plac.

Za sada osim mosta preko ade, nisam video projekat koji bi mogao da ide navedenom dinamikom. Ipak je ovo Srbija.
 
Jes Srbija to nam je izgovor za sve :rolleyes:
Naravno da sam predstavio najjednostavnije rešenje koje mi je prvo palo nan pamet. Nisam obraćao pažnju na licu mesta a na slikama se ne vidi najbolje da li se uporni stubovi koji drže platformu oslanjaju na betonsku konstrukciju nadvožnjaka ili su ankerovanu u nasip.
Za ostale stvari stvarno ne znam, naravno da je potrebno rešiti imovinsko-pravne pre uvođenja izvođača u posao .
Naravno da maštamo ovde znajući probleme koji postoje u stvarnosti ali ajmo par svetlosnih godina unapred pa šta mislite na small varijantu Vukovog Spomenika ispod Partizanske avijacije na Beži? ;)
 
vucko":1e4kx8xf je napisao(la):
Posle slika tosinog bunara jasno je da treba prosiriti stajaliste i staviti ulazne stanice i sa strane ka airport city-u,recimo ovako.Trogulici su stepenice na stajaliste

tosinbunar.jpg
Upravo o ovome sam pisao pre par meseci.

Daj Bože, narednog proleća će se konačno celom dužinom proširiti ulice Tošin Bunar i Vojvođanska i probiti bulevar (ups - UMP) od Tošinog Bunara do Omladisnkih brigada.

Mada, stvarno nema nekog razloga da se BG voz ne zaustavlja na samom nasipu, pre mostića i tunela. Okreni-obrni, rastojanje između dve stanice je veoma malo. Taman dobar razlog da se uklone objekti uz nasip - ITM i sl.
 
Ili stanica na samom mostu a autobuska tacno ispod, tako da putnici ne moraju da prelaze ulicu a i ne kisnu dok cekaju bus

@PIGLET

ako smo vec kod svetlosnih godina... podzemna stanica kod Merkura bi znacila Kosi ali mi deluje previse blizu Tosinog Bunara, mislim da je bolje da na regionalnoj zeleznici (ne radi se ovde o metrou nego ipak o zeleznici) stanice treba da budu dosta razmaknute da covek moze da predje ceo grad za 15/20 min. Zato mislim da ne treba da se pravi ni stanica "Pionir" izmedju Vuka i P. Mosta.

Sa druge strane navijam za stanice

- "Sajam" na mostu preko bulevara vojvode Misica, to je mnogo bolja lokacija od Prokopa (jaka veza sa GSP) a obaska sto je korisna i za sam Sajam
(da podsetim, takodje navijam da stanica NBGD postane glavna Zeleznicka stanica tako da sam Prokop gubi na vaznosti)

- "Dedinje", ispod raskrsnice kod bolnice Dragisa Misovic

- "Cerak-Bele Vode" na Ibarskoj Magistrali (tunel Makis-Rakovica u blizini raskrsnice sa Jablanickom), mada moze i "Vidikovac" ali na Ceraku ima vise lufta za zidanje oko stanice i za veliki cvor za prigradske autobuse a i laksi je prilaz sa juga.
 
Reljo koji su to objekti?Severno ili juzno od nasipa?Ne znam taj kraj previse dobro pa mi pojasni

@Zidar

Ja sam za stanicu cerak,sve ostalo mi je malo previse nerealno sto zbog guste izgradnje sto zbog blizine jedno drugoj stanici
 
zidar":30cg7tf4 je napisao(la):
Sa druge strane navijam za stanice

- "Sajam" na mostu preko bulevara vojvode Misica, to je mnogo bolja lokacija od Prokopa (jaka veza sa GSP) a obaska sto je korisna i za sam Sajam
(da podsetim, takodje navijam da stanica NBGD postane glavna Zeleznicka stanica tako da sam Prokop gubi na vaznosti)

- "Dedinje", ispod raskrsnice kod bolnice Dragisa Misovic

- "Cerak-Bele Vode" na Ibarskoj Magistrali (tunel Makis-Rakovica u blizini raskrsnice sa Jablanickom), mada moze i "Vidikovac" ali na Ceraku ima vise lufta za zidanje oko stanice i za veliki cvor za prigradske autobuse a i laksi je prilaz sa juga.
Slazem se sa tobom za stanice dedinje i Cerak Bele vode (znas i sam da u Parizu su tako dodali stanicu Saint michel na linijij RER B).

No za stanicu Sajam na mostu postojala je ta ideja vec na sajtu railserbia ali se ispostavilo kao prvo da bi se stvarale guzve ispred prokopa zbog ulazno izlaznog signala u neposrednoj blizini te bi predstavljalo problem za regulisanje saobracaja, a druga stvar je to sto bi bilo vrlo tesko tehnicki dodati 2 platforme na tom delu konstrukcije mosta a da ne pricamo o pristupacnosti koje bi zahtevale 2 velika lifta plus stepenice iz bezbednosnih razloga koje bi morale da se penju dosta visoko tako da dodatak te stanice je u domenu utopije.
 
pa pazi, ovaj voz je pravljen za ciriški S-Bahn. a što se tiče napajanja, vozovi se prave namenski za svaki sistem napajanja.
 
Naravno da se u skorije vreme nece graditi nove podzemne stanice, bilo bi bolje da se osmisli dobra metro mreza i pocne sa njenom izgradnjom.
Ipak utopijska stanica na sajmu bi bas dobro izgledala, sa visokim liftovima i strukturom oko mosta, tehnika nikada nije bila problem sve je pitanje novca :)

Prvenstveno treba upristojiti postojece stanice, NBGD, Tosin Bunar uz eventualno izmestanje, Zemun itd i napraviti novu povrsinsku stanicu Zemun Polje a postojecu preimenovati u "Altina", time bi vec imali ljudsku gradsku zeleznicu.
 
zidar":1f86zkq3 je napisao(la):
(da podsetim, takodje navijam da stanica NBGD postane glavna Zeleznicka stanica tako da sam Prokop gubi na vaznosti)
Smisao ovakvih zalaganja je u suštini da : NBGD postane glavni deo grada, tako da "stari" deo grada konačno izgubi na važnosti (koristim reči iz gornje rečenice).
Ista priča je i sa pravljenjem glavne autobuske stanice kod buvljaka, umesto na površini pored autoputa kod Autokomande gde je i bila planirana (kad politika nije određivala lokacije već struka)- jednostavno 70% saobraćaja ide ka jugu, a isto tako još uvek velika većina građana živi sa ove strane Save.

Postoji nerazumevanje funkcionisanja BGD železničkog čvora, onako kako su ga zamislili još pre trideset godina genijalni planeri: Pojam Glavne železničke stanice je redefinisan - voz koji iz Beograda ide ka jugu formira se, priprema i polazi iz tehničko-putničke stanice Zemun-polje, prima putnike na usputnim stanicama, zadrži se do termina polaska na stanici "Beograd Centar" i onda kreće svojom trasom. Voz koji ide iz Beograda ka severu i zapadu formira se u tehničko putničkoj stanici Kijevo, prima putnike i u Rakovici zadržava se do termina polaska u stanici "Beograd Centar" i kreće dalje preko mosta i NBGD-a... Dakle obuhvaćene su sve stanice čvora, a putnici ulaze u voz u njima najbližoj..
Stanica "Beograd Centar" je zamišljena sa tri nivoa saobraćaja:
na donjem nivou su postavljene cevi metroa, na srednjem su koloseci same železničke stanice a na ploči iznad, koja ima snagu mostovske konstrukcije, predviđen je pristup javnog gradskog prevoza. Putnik se u takvoj organizaciji stanice pri dolasku i odlasku uglavnom kreće samo po vertikali pokretnim stepenicama. Bolje i modernije od toga... teško. I šta onda znači priča da Prokop treba da izgubi na važnosti, pa gro ljudi je sa ove strane ej.. Sam čvor prožima ceo grad, a centar njegova tri kraka je baš u Prokopu.
 
Jeste cvor lepo osmisljen jos 1948. , pa 1977., ali vremena se menjaju pa plan treba prilagoditi.
Osnovna ideja cvora je da glavna stanica u Beogradu treba da bude prolazna, a ne terminalna kao danas, i to i dalje i te kako stoji.

Tuneli kroz grad su na svu srecu na vreme prokopani ali nikada nisu zaziveli kao glavna trasa medjunarodne zeleznice a svi su izgledi da ce postati iskljucivo regionalna (ili gradska kaoko god) mreza.
Naime ako medjunarodni saobracaj poprimi veci obim a gradska zeleznica se razvije do jakih taktova tipa 4/5 minuta, verovatno ce doci do konflikta oko koriscenja doticnih tunela. Posto tuneli idu kroz centar grada, a daleko je jeftinije je duplirati povrsinsku zeleznicu na NBGD nego podzemne tunele, pametnije je da se dodele prvenstveno gradskoj zeleznici a da se medjunarodni saobracaj preusmeri na potez NBGD-Rakovica preko novog mosta na Savi (izmedju Novog Zeleznickog mosta i Igle na adi) i Topciderske doline. Duplirane povrsinske trase na pruzi zapadno od NBGD i juzno od Rakovice omogucile bi komotno druzenje gradskih i medjunarodnih vozova. Ja sam optimista pa vec vidim TGV Bec-Budimpesta-Beograd (BBB) i polaske za Novi Sad na svakih pola sata....

Stanica Prokop, budzetska crna rupa na svu srecu jos uvek nezavrsena a nadam se da ce tako i ostati, iako je fizicki na centralnijem polozaju, ima veoma ogranicen prostor za razvoj. Sa druge strane stanica NBGD ima isto toliko dobar pristup sa autoputa a nalazi se okruzena ogromnim raspolozivim gradjevinskim zemljistem i ima prostora za mnozenje njenih koloseka sa 2 ili 3. Zajedno sa autobuskom stanicom ona postaje komunikacioni Cvor oko kojeg se grade ekonomsko-stambeni sadrzaji i razvija savremeni grad. Laka autobuska a jednog dana izeleznicka veza sa aerodromima upotpunjava stvar.
Do stanice NBGD se iz centra i ostatka grada vec danas lako dolazi tramvajem i gradskom zeleznicom a jednog dana mozda i metroom, a fakat je da NBGD polako od spavaonice postaje ekonomski centar Beograda.
Rakovica je pandan NBGD na jugu, nesto kao Chamartin i Atocha u Madridu.
Tehnicke stanice Zemun/Topcider/Resnik.

Vozovi za Banat i Rumuniju idu ili kroz tunel ili preko Rakovice i Vince za Pancevo.

Beogradski cvor treba gledati kao potez Budimpesta-Solun / Ljubljana-Istanbul a ne samo Beograd-Lapovo

Beograd ne treba da izigrava centar kao Milano ili Pariz vec Vezu, neophodnu kariku izmedju Evrope i Azije.

uh, ovo vec zvuci kao predizborna obecanja.... :rolleyes:
 
zidar":d1sj28tn je napisao(la):
Stanica Prokop, budzetska crna rupa na svu srecu jos uvek nezavrsena a nadam se da ce tako i ostati, iako je fizicki na centralnijem polozaju, ima veoma ogranicen prostor za razvoj. Sa druge strane stanica NBGD ima isto toliko dobar pristup sa autoputa a nalazi se okruzena ogromnim raspolozivim gradjevinskim zemljistem i ima prostora za mnozenje njenih koloseka sa 2 ili 3. Zajedno sa autobuskom stanicom ona postaje komunikacioni Cvor oko kojeg se grade ekonomsko-stambeni sadrzaji i razvija savremeni grad. Laka autobuska a jednog dana izeleznicka veza sa aerodromima upotpunjava stvar.
Zidar, uglavnom se slažem sa tvojim predlozima i stavovima, ali za ovo imam veliku zamerku. Stanica NBG nije ništa bolje pozicionirana od Prokopa, čak je udaljenija od autoputa. I dalje veći broj građana živi sa desne obale Save, i dalje je veći deo Srbije sa desne obale Save.
To što NBG postaje ekonomski centar Beograda nema nikakve veze sa lokacijom glavne železničke stanice. Ka ekonomskom centru gravitira lokalno stanovništvo koje koristi usluge javnog gradskog prevoza a ne međunarodne železnice, biznismeni iz daljine dolaze avionima i službenim vozilima. Da ne pričam da bi bilo suludo sada ulagati u stanicu koja je "slajdovana" 2 kilometra zapadno od Prokopa na istom pružnom pravcu...
 
zidar":ax7b28dy je napisao(la):
a da se medjunarodni saobracaj preusmeri na potez NBGD-Rakovica preko novog mosta na Savi (izmedju Novog Zeleznickog mosta i Igle na adi) i Topciderske doline. :
Dobra ideja Zidar, a sta vise dodao bi da ulogu tog zeleznickog mosta sto predlazes da se izgradi izmedju igle i postojeceg novog zeleznickog mosta je mogla da preuzme sama Igla koja ima 2 koloseka jer je bila idealna veza izmedju stanice NBG i topciderske doline gde bi se ulivala u postojecu cetvorokolosecnu prugu medjutim niko se nije setio toga, a delovalo je tako logicno...
 
vucko":33kb7w4n je napisao(la):
Reljo koji su to objekti?Severno ili juzno od nasipa?Ne znam taj kraj previse dobro pa mi pojasni
nbgpruga.jpg


Vokativ od Relja je - Relja :p
 
Veliki Vracar":8fx73lqx je napisao(la):
Ista priča je i sa pravljenjem glavne autobuske stanice kod buvljaka, umesto na površini pored autoputa kod Autokomande gde je i bila planirana (kad politika nije određivala lokacije već struka)- jednostavno 70% saobraćaja ide ka jugu, a isto tako još uvek velika većina građana živi sa ove strane Save.
Ovo je nešto što se, nažalost, već zaboravilo. Ideju treba stalno potencirati. Autobuska je u javnom interesu, za razliku od još jedne robne kuće Baje Patka.
 
relja":1yxdtiod je napisao(la):
Vokativ od Relja je - Relja :p
<OFFT>

Just for the record:
Вокатив од "Реља" је, граматички гледано, дублетан: дакле, правилно је и "Рељо" (старији облик) и "Реља" (новији и данас уобичајенији облик) :p .

А то како ти више волиш да те зову, е то је већ друга ствар, и то, наравно, треба поштовати... :)

<ONT>
 
Do marta il aprila ce krenuti bg voz za bataju,imate u najnovijoj pruzi.A do proleca bi kao trebala da se zavrsi dokumentacija za prokop.

Za radove na pruzi o kojima pricamo kazu da ce biti gotovi do 12 decembra a da ce tada bg voz za bataju?

Stvarno su sasavi,na 2 strane 2 razlicite informacije!

Pominju i neko budzenje stanice pancevacki most da je moguce radi obrtanja vozova za 4-5 meseci,pa bi onda bilo vise polazaka ako se izfinansira garnitura beovoza koji bi isla samo od panceva do pancevackog mosta.
 
Vrh