Šta je novo?

Beogradske reke - rečni saobraćaj

Само би онда морали да рашчисте сплавове.
 
Meni je komicno kako naprdnjaci ne odustaju od ove zamisli iako je nekoliko prethodnih iteracija ove ideje proslo tj. skoncalo zalosno do nikako.
 
58539_2_f.jpg
Faze B i C su besmislene. Kuda to vode? Bolje da brod ide sa Dorćola za Krnjaču.
 
^^^Treća faza trenutno nema smisla ali za drugu se može reći da pored relacija Mika Alas-Dunavska (dovesti trole do obale) i Ada-Blok 70, u nedostatlku permanentne veze u vidu mosta ili tunela predstavlja logično mesto za primenu trajekta a ne hidrobusa. Neopravdano je ignorisanje Krnjače (Mike Alasa) jer tu već postoji ozbiljna potreba za prečicom, odnosno rasterećenjem Pančevačkog Mosta i šireg centra. Problem jeste nerazvijena drumska infrastruktura jer bi u slučaju asfaltiranja (ne i proširenja ulice) u najboljem slučaju bilo moguće uvođenje minibus linije do Metroa ili Krnjače sa svraćanjem u Metro radi pokrivanja presedačkih stajališta u oba smera na Zrenjaninskom putu.
Само би онда морали да рашчисте сплавове.
Naravno, a takav potez bi vratio obalu građanima. To ruglo nek presele dalje od keja.
Meni je komicno kako naprdnjaci ne odustaju od ove zamisli iako je nekoliko prethodnih iteracija ove ideje proslo tj. skoncalo zalosno do nikako.
Ja mislim da rečni vid javnog gradskog prevoza nikad i nije shvatan ozbiljno. Ako linije dobro ne povežeš sa obližnjim lokacijama pešačkim vezama i javnim prevozom (osim najkraćih staza na većim uzbrdicama i eskalatorom, liftom ili alternativnim vidovima prevoza poput uspinjače ili žičare do ostalih vidova javnog prevoza ukoliko isti nisu u blizini), ta nepovezanost sprečila bi potencijalne korisnike da ih koriste na kratkim relacijama (prosečna vožnja jedna-dve stanice), dok bi za prespore dugačke vožnje bili zainteresovani samo turisti u letnjoj sezoni. Na taj način ti praktrično pretvaraš sistem u turističku atrakciju, što u drugim gradovima nije slučaj (koristi se svakodnevno kao i bilo koji podsistem JGP). Osim toga, kada linija prati jednu obalu obesmišljava se uloga rečnog prevoza kao prečice bez kruženja preko udaljenih mostova iako bi baš na taj način spori hidrobusi u beogradskim uslovima bili najracionalnije iskorišćeni. Sa druge strane ignorišemo prednost brzih hidrobusa/trajekata do prigradskih mesta. Imamo reke, čak i uređene obale pogodne za pristaništa pontonskog tipa ali previše se oslanjamo na autobus koji može biti samo jedna karika u lancu javnog prevoza, baš kao i rečni transport - hidrobus i trajekt.

Rekoše da će takt sa po 5 hidrobusa po liniji biti na 20 minuta, međutim do tada se u prvoj fazi može očekivati najmanje na pola sata. S tim u vezi, za očekivati je da na pojedinim kratkim relacijama u letnjoj sezoni bude mnogo više putnika, posebno biciklista.

Ka Banovom brdu do kojeg ne postoji autobus problem je vožnja uzbrdo, pa sumnjam da bi minibus bio dovoljan za prevoz bicikala. Možda ne bi bilo loše da leti vozi autobus sa ugrađenim nosačima za bicikle. Spoljni nosači nisu preporučljivi kod nas zbog zadržavanja na stajalištima.

Inače što se tipologije mreže tiče, ovo njihovo rešenje mnogo manje ide cik-cak u odnosu na budimpeštansko. Svaki grad ima neke svoje potrebe, ali mislim da je takva tipologija mreže primenjiva i u Beogradu.
Kod beton hale je prilaz Kalemegdanu.
Mislim da su najbolja opcija i Beton hala, i kod Muzeja savremene umetnosti
Beton hala hvata Kališ, ali maši grad. Kod nje već imaš tramvajsko stajalište, a planirana je i žičara koja bi hvatala i MSU, dok kod Fruškogorske udaljene 300m uzvodno nije ništa (stajalište južno od mosta ka Hercegovačkoj, sve je nepovezano), iako gravitira Zelenom i Topličinom Vencu. Tu može neki natkriveni eskalator ili uspinjača do Pop Lukine jer postojeći bici lift nije adekvatan (niti je staza na mostu dovoljno široka za veći obim pešačkog saobraćaja).
 
Dunav sve opere, oprače i ona sada van upotrebe Zemunska dva....
Možda ta na 25 maju budu bolje srece 😀
 

Има пројеката за које мислим да су потпуно неодрживи као расписивање набавке за базене од 90 милиона евра за четири базена, набавка за речни превоз од 400 милиона евра у следећих осам година, а не постоје станице нити студија изводљивости. Не можете да кроз један добар пројекат као што је „смарт сити” провлачите ствари и правите трошкове против којих су били многи секретаријати који ми се сад жале да им је то наметнуто и то ћемо све да испитамо. Јер као што постоје политичке заслуге постоји и одговорност која мора да буде и морална, и политичка, и кривична. Ја нећу ни од чега да бежим као што сам и сам спреман да сносим одговорност – рекао је Шапић.
 
Ајде све, али ватерполиста против изградње базена, наредили му да смањи трошкове, па је отприлике изабрао два пројекта са великим цифрама.
 
Poslednja izmena:
Mislim da Sapic nije upoznat sa recnim prevozom ,i to ni manje ,ni vise nego u Nemackoj.

Ovo je idealno za Beograd,i kao javni prevoz i kao vrhunska turisticka atrakcija.
Nema pristana,veza,presedanja,slinih troskova oko infrastrukture,apsolutno nista,osim silazno ulazne rampe,koja se napravi za sat vremena,a negde su vec i uradjene.

Kada su kupili one silne autobuse,koji nisu ni crno ispod nokta jednom Solarisu,koga su izbacili sa tendera,sta je za njih da nabave par komada za pilot projekat.
Ako teba da se pise peticija za ovakav vid uvodjenja recnog prevoza,ja sam za to.

Sednes u Mirijevu,poneses kupace gacurine,pa lepo uplovis kod Ade Huje,i ceo grad je tvoj,bez guzve i stresa:)

 
Poslednja izmena:
Проблем је што БГ обале нису баш погодне за прављење рампи куда би овакав амфибијски аутобус ушао у реку. Поготову на делу од 25. маја до Аде где град највише комуницира са реком.
 
Tuga i u Zemunu. Propade san o talasima na plovidbi za Karaburmu kod kuma Saleta...

Aquabus, može! 😃

Nije nauka napraviti rampe prilagođene 'nezgodnim' obalama.
 
Па у Земуну постоји рампа, тј. више њих и следећа низ Дунав је код базена 25. мај :D Aли је на Сави другачија ситуација.
 
Nažalost, umesto da se u energetskoj krizi forsira saobraćaj koji je energetski najefikasniji, mi radimo upravo suprotno. Moglo je da se bar napravi 2 pristaništa npr. u Zemunu i kod Beton Hale, jer kod Beton Hale može brzo da se pređe na tramvaj, a na zemunskom keju je blizu okretnica kod pijace i malo dalje je Glavna ulica. I to bi bio sav trošak grada, jer bi grad mogao da postavi uslove da se angažuju privatni rečni prevoznici koji bi finansirali čamce i posadu. Siguran sam da bi bilo interesovanja kod privatnih rečnih prevoznika, jer bi samo turisti mogli da popune dosta tih mesta u čamcima koji bi išli od Zemuna do Beton Hale i nazad.
 
Па у Земуну постоји рампа, тј. више њих и следећа низ Дунав је код базена 25. мај :D Aли је на Сави другачија ситуација.
Ne mora da bude rampa, postoje elegantna rešenja za svaku obalu. Npr. zalepiš hidrauličnu platformu uz kej, bus se naveze na istu, ona ga spusti u vodu... ;)

Lifting-equipment
 
Uzgred,sto se tice talasa,zime i loseg vremena na reci,ovakav nemacki riverbus,moze da ima dve trase,i da ih menja u zavisnosti od vremenskih uslova.Ako je vreme ok,ide deo po putu,deo po reci,ali ako je vreme tog dana ili sata lose,ide samo putem.Slovo R na ekranu busa, bi sugerisalo njegovu trasu tog dana.Ovo je idealno za BG lokalni javi prevoz,dok bi za medjugradski prevoz,trebalo oziveti nekadasnje hidroglisere,odnosno videti zasto je to propalo,i izvuci neke zakljucke,da li je danas to isplativo.Koliko se secam,imali su problema sa nailaskom na trupce,drvece i ostalo sto pluta po reci,a zatim ih je ugasila ekspanzija BUS prevoza u to doba.
Takodje treba ispitati i Hovercraft varijantu medjugradskog prevoza,to bi bio nekakav metro na vodi,veoma brz,pouzdan,i sve sto pluta po reci nema smetnju.
 
Poslednja izmena:
Ovde se postojanje i korišćenje turističkih amfibijskih autobusa poistovećuje sa javnim gradskim transportom putem reka odnosno plovila. Prvo ima luksuz da bude sporo, nezgrapno i skupo/skuplje. Ovo drugo nema taj luksuz.

P.S.
Efikasnost u smislu napora odnosno uloženog rada i savladanog trenja da se pređe jedan kilometar, i efikasnost u smislu praktičnosti i svrsishodnosti nekog vida prevoza, su sasvim različite stvari. Pogotovu kada se radi o javnom prevozu. To je npr kao kada se propagiraju električni autobusi i automobili, pa se iznesu samo povoljne statistike i mere, a izostavi se koliko dugo se ti šporeti pune, šta iziskuju od infrastrukture, kakve kadrove i održavanje, odakle dolazi energija za njihov pogon i slično. I cepelini su isto jako efikasni. Ako se izolovano gledaju samo dve, tri stavke. Pa ih gotovo niko ne koristi u linijskom prevozu, ili ih koristi uz masne subvencije i sponzorstva.
 
Poslednja izmena:
Konkretno, u slucaju nemackog river busa-a,postoji vise ruta za koje bi bio pogodan,bilo kao turisticka ili kao deo, jednog dela recnog javnog prevoza.
Na primer,prevoz od blokova 45-70-70a do Ade.Svakako da bi pilot projekat dao odgovor,zasta bi bio najpogodniji.
Ovde je poenta,da je Sapic rekao tacnu stvar,da je sumanuto u projekat uloziti 400 miliona evra,taj prioritet valjda ima, toplovod Begrad-Obrenovac, na primer.
Ovakav pilot projekat,sa dva river busa, kostao bi simbolicno,a dao bi ogovore na mnoga pitanja.
 
Vrh