Šta je novo?

Beogradske reke - rečni saobraćaj

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=885421#p885421:63ri0eq2 je napisao(la):
Dzigi Bau » Fri Oct 01, 2021 3:17 pm[/url]":63ri0eq2]Каже Тома Мона

"Srbija nema more, ali ima šeststo kilometara Dunava. Posle trideset godina konačno smo na putu da omogućimo nesmetanu plovnost na celoj dužini Dunava, od ulaska u Srbiju do izlaska na rumunskoj granici. Ovi radovi finansirani su 15 odsto iz budžeta Republike Srbije i 85 iz grantova IPA fondova, a ukupna investicija je oko deset miliona evra", rekao je Momirović, saopštilo je Ministarstvo.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1930921


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kao laik ništa nisam shvatio iz teksta. Ni šta su uradili, ni šta je bio problem do sada. Usporedbe sa Nemačkom i Holandijom ne bih ni komentarisao. Čovek zbilja ima nekih problema sa inteligencijom. Baš bih voleo da vidim kako on upravlja svojim hotelskim biznisom, pošto mi deluje da životno nema pojma.
 
Јесу почистили гробље минираних бродова на дну Дунава код Казана?
 
Ако је реч о Прахову - нису. То и пише да им је следеће.

Смета ми што планирају само Немце да ангажују. Биће там много артефаката бојим се да не испаре...
 
Urađen je sistem napera, hidrotehničkih građevina koje služe za suženje korita reke a suženjem korita dobiće se veća dubina za plovidbu na tom delu. Eto ukratko. Mogu i detaljnije ako nekog interesuje.
 
А миниране олупине на дну ће да остану?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886445#p886445:2b2zx89z je napisao(la):
jovanovm » Пон Окт 04, 2021 10:26 pm[/url]":2b2zx89z]Mene zanima! Da li će od sada biti dublji gaz na delovima Dunava?
Da, ali samo na toj deonici, verovatno je tu bilo najpliće pa su se zato odlučili na takvu vrstu intervencije. Plus se dobije zaštita obala od erozije. Jednom kada se prostor između napera potpuno zamulji, onda se radi poslednja faza, tj. obaloutvrda koja ide preko svega toga. Sa druge strane, na drugoj obali obično ide paralelna građevina koja ima sličnu ulogu, da zaštiti obalu od erozije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=886442#p886442:2q8tdskq je napisao(la):
McMillan » 04 Okt 2021 22:23[/url]":2q8tdskq]Urađen je sistem napera, hidrotehničkih građevina koje služe za suženje korita reke a suženjem korita dobiće se veća dubina za plovidbu na tom delu. Eto ukratko. Mogu i detaljnije ako nekog interesuje.

Koliko se secam na kartama nisu ucrtani svi naperi, što je vrlo opasno pri nižim vodostajima.
Tedencija je produživanje plovidbe lokalnih plovila , tako da sve češce zalaze u njima ,,nepoznate ,, delove voda tj. lokal plovidbe se širi.
Bez jasnog-kompletnog spiska napera recne nesrece su sve izvesnije
Ne samo zbog uplicavanja i klimatskih promema, vec što plovila imaju sve snažnije motore tj. vecu brzini i nešto dublji gaz.
Ukratko pri toj brzini naleteti na kamene delove u vodi ( gliserom) jeste opasno naročito što je sve više mladih na vodi

Ako možeš postavi spisak starih i novijih napera za Bgd i nj. neposrednu okolinu.

Za ne upucene ima naper i kod malog ratnog ostrva na ušcu
:sesir:
 
181210632_4066586216732009_6371209224551245009_n.jpg
179886674_4066585850065379_4951367618926033938_n.jpg
 
Ако већ хоће речни саобраћај, боље да линија из Земуна иде на пример до Аде Циганлије, него до Аде Хује и те пустаре тамо преко исто тако пусте Луке Београд.
 
U tom slučaju bi im bila dovoljna jedna linija, produžena Crvena linija, koja bi svraćala do "25. maja", pa pravac ka Zemunu.
 
A kako se isplati putovanje od sat vremena od Bloka 70 do Brankovog mosta? Autobusko-tramvajski sistem preveze za 35-40 minuta, a automobilom između 10 i 25 minuta?
 
Svojevremeno, dok je funkcionisao, tokom leta je prevoz od Brankovog do Bloka bio veoma prijatan.
 
Slažem se sa Vučkom da se tema prebaci u podforum javni gradski prevoz.

Izgleda da bi rečni prevoz bio najisplativiji tamo gde su velike prepreke i kao rasterećenje za mostove, prvenstveno Pančevački most.
Predlažem prvo da se otvori linija Krnjača-Dorćol. Na prostoru Krnjače svakao treba da se izgradi okretnica za autobuse i ostali prateći sadržaji. Na prostoru kod SRC Gale Muškatirović već u blizini imamo autobusku okretnicu. treba samo pristanište da se uradi.
 
Ja bih ovu liniju od bloka 45 produžio od SRC "25. maj" do Krnjače, a liniju iz Zemuna stavio da pokriva i Krnjaču.
 
Kad malo bolje razmislim, ne treba ni uvoditi rečni saobraćaj, jer ionako nemamo uređeno priobalje, a za tako nešto treba izdvojiti novac...
 
Kad malo bolje razmislim, ne treba ni uvoditi rečni saobraćaj, jer ionako nemamo uređeno priobalje, a za tako nešto treba izdvojiti novac...
Pa dobro, od nečeg treba da se počne. Jeste to investicija, ali nije nešto posebno skupa.

Pre nego što se počne sa realizacijom rečnog gradskog saobraćaja, voleo bi da gradski čelnici analiziraju zašto je propao tzv. "Metro na vodi", otovren aprila 2008 a sledeće godine ukinut.
 
Koliko se sećam, nije se radilo na informisanju, nisu bili povezani i sinhronizovani sa drumskim javnim prevozom i overa karata je bila obavezna.
 
Slažem se. Našao sam svoj stari post iz 6. novembra 2008. na temi "Metro na vodi", gde sam izneo dobre i loše strane "Metroa na vodi" iz svog iskustva.

https://forum.beobuild.rs/threads/metro-na-vodi.288/post-35593

Dobre strane:
-nema gužve u njemu
-atraktivna vožnja (tu se neki neće složiti)
-ljubazno osoblje

Loše strane:
-spora vožnja kojom ne možeš da konkurišeš ostalim vidovima javnog prevoza. Potrebni su jači motori
-nije u Integralnom tarifnom sistemu (veliki nedostatak)
-nisu česti polasci, potrebno više polazaka za centar, samim tim i brodova
-nisu u blizini terminusi i stanice ostalih vidova javnog prevoza. Iako su donekle u bloku 70 i kod Brankovog mosta terminus i stanica blizu, to nije slučaj kod Ade.
-potrebno je da autobusi i tramvaji koji dovode do pristaništa brodova budu usklađeni sa polasima njih uz minimalno čekanje (ovo je izgleda veliki problem za nadležene)
-iako su tačni što se tiče polazaka, desilo mi se da su dva polaska "iz nekih razloga" ukinuli
-nema reda vožnje za onaj "vozić" koji glumi nekakav autobus ili šta već. Kad sam putovao iz blokova na Sajam vozić nas je odmah dočekao i dovezao do svoje zadnje stanice koja, na žalost nije blizu ostalih bus stanica gsp-a. Kad sam se vraćao sa Sajma, čekao sam ga nekih 15-20 minuta, puk'o mi je film i krenuo sam peške ka pristaništu na Adi i sreo sam ga tek kad sam prešao 2/3 puta. Drugo, stanice "vozića" nisu označene.
I na kraju da dodam, po svemu sudeći, sam kompanija je bila problem.
 
Vrh