Ja ne mogu da zamislim Beograd u kome rečni saobraćaj duž reka ima neki veliki odziv i isplativost. Ne kažem da je nemoguće, samo meni deluje malo verovatno.
Tačno je da Beograd ima XY kilometara reka, a još mnogo više kilometara obala. Ali to ne znači da automatski postaje pogodan za rečni saobraćaj, niti da ljudima treba ili da bi se isplatilo saobraćanje i putovanje duž samih reka. Mislim da je mnogim ljudima u svakodnevnici problem što imaju premalo mesta da pređu s jedne strane reke na drugu (ušće dve ogromne reke i veliki grad na njima a svega 6-7 mostova... (isto je i sa autoputem)), nego što im je zaista potrebno i korisno da imaju vezu npr Karaburma - Ostružnica preko reke.
Dakle, čini mi se da žele i potrebno im je da mogu više i lakše da pređu same reke, ne da se voze po njima.
A i za vreme dok neko sa Karaburme ode do keja i pristaništa (pristana?), koja su često udaljena par minuta hoda od linija JGP, pa dok stigne brod, pa dok se iskrcaju i ukrcaju svi, pa dok se ovaj okrene, pa dok pođe... za svo to vreme, čovek može u nekoj prosečnoj situaciji da uveliko bude u 23ci negde kod Glavne pošte. I naravno da će radije da se opredeli za tu 23ku. I takođe mora da se uzme u obzir da sve i kad bi brod hipotetički bio brži od postojećih kopnenih linija, nije bitno da on samo bude brži, nego i da li ga ljudi žele. A ako većina na pomisao da idu brodom reaguje sa ''ma ko će se cima... dok odem, dok uđem, dok on otplovi...'' džaba svi kvaliteti broda ako ljudi prosto neće želeti da ga korsite u dovoljnoj meri da bude isplativ.
Lično ne očekujem da rečni javni prevoz zaživi u Beogradu, niti da bude konkurentan kopnenom.
A i kad god se potegne priča sa rečnim JGP u Beogradu uvek se setim Čučkovića koji je to najviše forsirao i nekako mi cela stvar bude još odbojnija i smešnija. Nekako mi cela ta njegova priča deluje sklepano. ''E, danas sam shvatio nešto! Obrenovac je na Savi! A i Beograd je na Savi! E, pa hajde da ih povežemo brodovima! Hue hue... Ah kako sam pametan''. Tebra... bolje se ti izbori da se napokon provuče 15-20 faking kilometara pruge od Makiša do Obrenovca nego što tu izmišljaš toplu vodu i siliš Beograđane na nešto što nikad nisu koristili ni fermali.