Šta je novo?

Beogradske reke - rečni saobraćaj

Ja se sećam da je trebalo da bude uveden minibus 61 Pristanište - Terazije - Pristanište koji bi dovozio putnike do brodića, ali linija počela sa radom a označena je stajalištima. Na Terazijama je čak uvedeno novo ispred Investbanke.
 
Stalno se dvoumim oko te ideje recnog saobracaja. Cujem da ce u to, kao, biti ulozene stotine miliona evra.
S jedne strane je to po svim merenjima vrlo spor vid javnog prevoza, gotovo kao turisticki, i pitanje je ko ce njime ici na posao,
a sa druge je stvarno steta da Beograd ima toliko obala, a da tako nesto ne postoji.
 
Pre neki dan,gradonalcenik je pricao sa nasim pronalazacem Igorom Jovanovicem,ispred punionice za e-bus kod galerije.Tom prilikom je receno, da se radi na patentu ustede kod punjenja e-buseva,da bi zatim sam pronalazac rekao,da ce se isti sistem moze primeniti i kod punjenja za -E camce kod recnog prevoza.Da li oni znaju nesto,sto mi ne znamo?

Uzgred,mozda je bolje da postoji i direktna recna ekspres veza.Na primer Ada Huja-Zemun.Pokupi sve gradjane sa Karaburme,Visnjice i Mirijeva,i pravac Zemun,nema tu sta da seta levo desno,i da gubi vreme.
 
Poslednja izmena:
Проблем је што ни Ада Хуја није приступачна становницима Карабурме, Вишњичке бање и Миријева. Од Вишњичке улице до обале Дунава на Ади Хуји нема адекватног тротоара. Постоји као коловоз и успут је фабрика.

Мени је криво што се обала Вишњичке бање погрешно развила у дворишта кућа уместо да има кеј попут Земуна и угоститељске садржаје дуж њега.
 
Naravno da nema,ali mesta ima koliko hoces da se napravi pristup.Dzaba reka i camac,ako nemas pristup obali.Ako hoce recni prevoz,onda se pristup obali podrazumeva.
 
Зато све низводно од луке Београд отпада, осим можда Винче мада упитне су брзине.
 
Ja ne mogu da zamislim Beograd u kome rečni saobraćaj duž reka ima neki veliki odziv i isplativost. Ne kažem da je nemoguće, samo meni deluje malo verovatno.
Tačno je da Beograd ima XY kilometara reka, a još mnogo više kilometara obala. Ali to ne znači da automatski postaje pogodan za rečni saobraćaj, niti da ljudima treba ili da bi se isplatilo saobraćanje i putovanje duž samih reka. Mislim da je mnogim ljudima u svakodnevnici problem što imaju premalo mesta da pređu s jedne strane reke na drugu (ušće dve ogromne reke i veliki grad na njima a svega 6-7 mostova... (isto je i sa autoputem)), nego što im je zaista potrebno i korisno da imaju vezu npr Karaburma - Ostružnica preko reke.
Dakle, čini mi se da žele i potrebno im je da mogu više i lakše da pređu same reke, ne da se voze po njima.

A i za vreme dok neko sa Karaburme ode do keja i pristaništa (pristana?), koja su često udaljena par minuta hoda od linija JGP, pa dok stigne brod, pa dok se iskrcaju i ukrcaju svi, pa dok se ovaj okrene, pa dok pođe... za svo to vreme, čovek može u nekoj prosečnoj situaciji da uveliko bude u 23ci negde kod Glavne pošte. I naravno da će radije da se opredeli za tu 23ku. I takođe mora da se uzme u obzir da sve i kad bi brod hipotetički bio brži od postojećih kopnenih linija, nije bitno da on samo bude brži, nego i da li ga ljudi žele. A ako većina na pomisao da idu brodom reaguje sa ''ma ko će se cima... dok odem, dok uđem, dok on otplovi...'' džaba svi kvaliteti broda ako ljudi prosto neće želeti da ga korsite u dovoljnoj meri da bude isplativ.

Lično ne očekujem da rečni javni prevoz zaživi u Beogradu, niti da bude konkurentan kopnenom.

A i kad god se potegne priča sa rečnim JGP u Beogradu uvek se setim Čučkovića koji je to najviše forsirao i nekako mi cela stvar bude još odbojnija i smešnija. Nekako mi cela ta njegova priča deluje sklepano. ''E, danas sam shvatio nešto! Obrenovac je na Savi! A i Beograd je na Savi! E, pa hajde da ih povežemo brodovima! Hue hue... Ah kako sam pametan''. Tebra... bolje se ti izbori da se napokon provuče 15-20 faking kilometara pruge od Makiša do Obrenovca nego što tu izmišljaš toplu vodu i siliš Beograđane na nešto što nikad nisu koristili ni fermali. :rolleyes:
 
Poslednja izmena:

Весић: Једна понуда за јавни речни превоз у Београду


На отварање понуда за јавну набавку „Превоз путника у јавном речном превозу у Београду”, која се спроводи по моделу јавно-приватног партнерства, јавила се једна компанија, изјавио је Горан Весић, заменик градоначелника Београда.

– Јавна набавка расписана је 30. децембра прошле године. Поднета је једна понуда компаније ПД „Беорека” д.о.о. Београд – рекао је Весић.

Он је прецизирао да ће стручна комисија након отварања понуда, у законски предвиђеном року, прегледати пристиглу документацију, након чега ће бити донета коначна оцена понуде.

Град Београд ће у законском року објавити да ли је пристигла понуда исправна и да ли ће након спроведеног поступка јавне набавке бити изабран приватни партнер Града Београда за превоз путника у јавном речном превозу у Београду.

 
Беорека ми звучи као да је основано предузеће само за учешће у овом тендеру. Штета што ЈРБ није имао капацитета да учествује.
 
"Predmet projekta su dve linije, koje će biti fazno uspostavljane, pri čemu je planirano prva faza Crvene linije (Linija 1) bude 'Blok 70 - Ada Ciganlija - TC Galerija - Brankov most', a da prva faza Plave linije (Linija 2) bude 'Zemun kej - SRC Milan Gale Muškatirović'", podsećaju.
Ето, тако изгледа окупација: кад се људима отима харач и њиме се плаћају овакве будалаштине и срамоте, за приватан интерес.
Узмеш од својих људи који иду колима са породицом у Делта сити или у БИГ, да би њиховим парама речно бродовље утерао Арапину под чадор.

Овај пројекат, по промени власти, треба торпедовати у првих 15 минута, а после прећи на метро.

А дахије у Београду морају да падну, вала - и пашће.
 
Nikome ne pada na pamet da tamo može da se preseda na 9 linija? Šta je po vama korisnija varijanta?
 
Ето, тако изгледа окупација: кад се људима отима харач и њиме се плаћају овакве будалаштине и срамоте, за приватан интерес.
Узмеш од својих људи који иду колима са породицом у Делта сити или у БИГ, да би њиховим парама речно бродовље утерао Арапину под чадор.

Овај пројекат, по промени власти, треба торпедовати у првих 15 минута, а после прећи на метро.

А дахије у Београду морају да падну, вала - и пашће.


Па добро, реално ће те речне линије више бити онако ради разоноде и туризма, а станица код Галерије или у Београду на води је очекивана, уосталом где другде на том потезу, није лоша идеја, у ствари мислим да је једино паметно што сам чуо од Вучића у последњих 10 година о било чему, оно када је причао о увођењу бродске линије Београд - Кладово или Нови Сад - Београд - Кладово, лагано крстарење Дунавом и ту не треба жалити пара.
 
Ovo nije to, ovo je gradski prevoz.

A to 'ne treba žaliti pare', to je već bilo pre mnogo goodina (za Đerdap), pa je odavno nestalo.

Ja žalim moje pare ako idu za ovo. Umem ja sam da potrošim. A da.
 
Ovo nije to, ovo je gradski prevoz.

A to 'ne treba žaliti pare', to je već bilo pre mnogo goodina (za Đerdap), pa je odavno nestalo.

Ja žalim moje pare ako idu za ovo. Umem ja sam da potrošim. A da.

То је друго, то је већ пореска политика, али поред бројних глупости речни саобраћај ми свакако делује боље од јарбола, гондоле, клизалишта на Тргу или не знам чега.
 
DSC_0020.JPG
 

Весић најавио јавни превоз на рекама до краја наредне године


Јавни превоз Савом и Дунавом почиње до краја наредне године на два путничка брода, да би 2024. и 2025. године у саобраћај била пуштено још по четири брода сваке године, уколико ову одлуку потврди новоизабрана Скупштина града Београда, изјавио је Горан Весић, заменик градоначелника Београда, гостујући у јутарњем програму ТВ Прва.

– Београд ће имати две линије за јавни речни превоз, црвену и плаву. Црвена линија од Блока 45 до СРЦ „Милан Гале Мушкатировић” биће пуштена у три фазе, односно три године. Фаза А: Блок 70 – Ада Циганлија – ТЦ „Галерија” – Бранков мост, Фаза Б: Блок 45 – Блок 70 – Ада Циганлија – ТЦ „Галерија” – Бранков мост и Фаза Ц: Блок 45 – Блок 70 – Ада Циганлија – ТЦ „Галерија” – Бранков мост – Бетон хала – СРЦ „Милан Гале Мушкатировић”. Плава линија од Борче до Аде Хује биће такође пуштена у три фазе, односно три године и то су Фаза А: Земун кеј – СРЦ „Милан Гале Мушкатировић”, Фаза Б: Борча – Земун кеј – СРЦ „Милан Гале Мушкатировић” и Фаза Ц: Борча – Земун кеј – СРЦ „Милан Гале Мушкатировић” – Ада Хуја. Грађанке и грађани Београда користиће речни јавни превоз на исти начин и под истим условима као што у оквиру ИТС функционишу линије осталих подсистема јавног линијског превоза путника, аутобуски, трамвајски, тролејбуски, што значи да ће и на овим линијама важити БеоГРАДСКА картица – рекао је Горан Весић.

Он је прецизирао да је на тендеру за избор партнера Града Београда победила компанија „Беорека”, а да је јавни тендер трајао 52 дана, од 30. децембра 2021. године до 21. фебруара.2022. године.

– Београд има скоро две стотине километара речне обале на две велике европске реке. Невероватно је да обале не само да нису биле уређене и повезане са градским језгром него да реке нису коришћене за јавни превоз. Скоро осам година сам се борио да се створе сви нормативни предуслови да Београд добије речни превоз. Сада смо у томе успели за бољи и квалитетнији јавни превоз који је еколошки прихватљив – рекао је Горан Весић.

 

Весић у разговору са грађанима објавио слике бродова за јавни превоз


Заменик градоначелника Београда Горан Весић разговарао је јутрос са грађанима и том приликом им показао слике како ће изгледати бродови за речни јавни превоз.

– Јавни превоз Савом и Дунавом почиње до краја наредне године са два брода, а у 2024. и 2025. години биће пуштено још по четири брода сваке године. Када будемо радили у пуном капацитету, на обе линије радиће десет бродова, а један брод ће бити у резерви – рекао је Весић.

Он је прецизирао да ће Београд имати две линије за јавни речни превоз, „црвену” и „плаву”.

– „Црвена линија” (Блок 45 – СРЦ „Милан Гале Мушкатировић”) биће пуштана у три фазе, то јест у три године као и „плава линија” (Борча – Ада Хуја преко Земуна) – најавио је заменик градоначелника.

Весић је рекао да ће грађани и грађанке моћи да користе речни јавни превоз на исти начин као и остале јавне подсистеме јавног линијског превоза путника.

Објаснио је да ће сваки брод моћи да прими до 100 путника и да ће свако пристаниште бити уређено као затворено стајалиште за јавни превоз, које ће бити повезано са осталим видовима јавног превоза.

b1ba99fe65cb77a13d0d132ca35c4572_1034628759.jpg


 
S euronews-a:

58540_1_f.jpg

58539_2_f.jpg


Tačno Beton Hala višak. Bolje da uhvati drugu obalu zbog muzeja i parka, bez pentranja na most. Iako je blizu bar prelazi reku i znatno skraćuje vreme. Sa iste strane samo koči liniju. Tramvajsko stajalište pomeriti bliže Pristaništu, a možda i šine tako da staje pored vode.
 
Kod beton hale je prilaz Kalemegdanu.
Mislim da su najbolja opcija i Beton hala, i kod Muzeja savremene umetnosti
 
Vrh