Razlike u zagađenju nekih delova grada jesu jako velike, al teško da tome u tolikoj meri doprinose samo autobusi. Sagorevanjem metana se isto oslobađa gomila raznih čestica, al manje onih poznatih kao PM, i nešto manje CO2. Ako su te ulice u nekoj udolini, uske, jako prometnog saobraćaja, neće ih spasiti ni CNG, ni LNG niti išta slično, dok god ima gomile automobila bez DPF filtera, bez katalizatora, a pride velika većina od starudije što se kod nas kotrlja, rasni su dizeli sa prosečno pola miliona pređenih kilometara. Vidim i jedno Užice spasoše CNG autobusi, i Skoplje isto tako. Kad je o buci reč, ona zavisi od mnogo faktora, i ako je nekad pored tebe prošao autobus ili kamion na CNG, mogao si primetiti da znaju da urlaju samo tako. Novi Conecti su recimo jako tihi, kako spolja, tako i u putničkom prostoru, a recimo BMC nije, a dizeli i jedan i drugi. Razlike su u motorima, izolaciji, izduvu, HPV-u itd. Čisto sumnjam da će ove naše gasne novajlije biti išta posebno tiše od solo im braće.
Generalno zagađivača je mnogo, od privatnih ložišta preko industrije, pa do saobraćaja, a kod ovog zadnjeg vozila javnog prevoza su tek jedan mali procenat. Nemam ja ništa protiv CNG-a, čak šta više smatram ga korisnim i to ne zbog manjeg zagađenja toliko. Pričao sam o tome već. Problem je što se kod nas kupi 100 vozila odjednom bez propratne infrastrukture, i bez da se proveri njihovo ponašanje u našim uslovima, tipa kupovinom manjeg kontinenta za probu. Dizel još uvek mora biti osnova kod nas kad su autobusi u pitanju, a CNG uvoditi postepeno, a prema uslovima na trasi i opterećenja po pitanju broja putnika. Možda se ovi i dobro pokažu kod nas, al u tome i jeste problem, možda, kao da se kupuju vozila od par desetina hiljada evra, i kao da javni prevoz može da trpi eksperimente i egzibicije u tolikoj meri.
A to što se kupuju vozila kakva se kupuju, mora se pitati Grad. Oni sklapaju razne političke dilove, podržavaju razne lobije. Kod njih su pare, i isključivo pravo odlučivanja i sprovođenja tih odluka, ne kod GSP-a.