Šta je novo?

Beogradske reke - rečni saobraćaj

17092_1439205979708999_1308362576233300962_n.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757749#p757749:m7igrazz je napisao(la):
ZvezdaracMare » 18 Jul 2020 01:08 am[/url]":m7igrazz]Ne to nikako.

Ne šta nikako?
 
Катамаран може. Па није гори од чамаца ваљда и осталих бродова?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757690#p757690:2nqm6gza je napisao(la):
ink » Fri Jul 17, 2020 7:01 pm[/url]":2nqm6gza]Evo rešenje za rečni saobraćaj u Beogradu :laugh:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=o6-73Qb34Yg[/youtube]

Zapravo mislim da bi ovako nešto bilo mnogo bolje rešenje:

https://www.fischerpanda.de/fischer-pan ... system.htm

Dva problema koja ja vidim:
-da li je maksimalna dozvoljena brzina u gradu dovoljna da se podigne?
-kako bi ovo preživelo sudar sa balvanom?
 
Па да би балван могао да оштети вероватно би, али то значи максимум да би се одвалило подводно крило, ти би возило пливало као обичан чамац. Уостом ово није ништа ново, слична возила али са далеко вем акапацитетом су имали Руси а и ми, од Београда до Ђердапа.

Минимална брзина зависи од форме и величине крила.

Београду би била потребна оба вида транспорта. Катмаран за масовни превоз, са подводним крилом за такси
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848384#p848384:1rfz7ohj je napisao(la):
Прле » Sun May 09, 2021 10:32 pm[/url]":1rfz7ohj]Па да би балван могао да оштети вероватно би, али то значи максимум да би се одвалило подводно крило, ти би возило пливало као обичан чамац. Уостом ово није ништа ново, слична возила али са далеко вем акапацитетом су имали Руси а и ми, од Београда до Ђердапа.

Минимална брзина зависи од форме и величине крила.

Београду би била потребна оба вида транспорта. Катмаран за масовни превоз, са подводним крилом за такси

Verujem da bi mogao da nastavi posle udarca, ali sam trenutak lomljenja krila i pada mislim da u najmanju ruku ne bi bio prijatan. Hydrofoil je generalno osetljiv na udarce, pa čak ni veći brodovi nisu imuni, a nešto imam utisak ovako manji jedan kad bi udario u balvan, da bi se ozbiljno zakucao pramcem u vodu. Kad je visok vodostaj u BG, ja sa mnogo sporijim brodom teško izbegavam sve što reka nosi, pogotovo kad se smrači. Sa većim brzinama mislim da bi to baš bilo rizično. A na temu brzine - u gradu nije dozvoljeno glisiranje, zato sam skeptičan da li je maksimalna brzina dovoljna za svrishodno funkcionisanje ovakvog plovila. Za međugradske vožnje ok, ali za gradski prevoz...skeptičan sam.
 
Држава планира нове инвестиције у луку код Богојева

У међународну луку на Дунаву код Богојева годишње пристaне око 400 претежно страних бродова, а утовар и истовар робе обави преко 25.000 теретних камиона. Специфична по томе што је типично аграрна лука, која се протире на 5,5 хектара површине, са својим могућностима представља доминантан фактор у речном транспорту житарица. До сада је у опремање лучког подручја и изградњу инфраструктуре уложено 10 милиона долара, а држава стратешки, која има удео од три одсто, планира нове инвестиције којима би се коначно речни и друмски саобраћај умрежио са железничким.

https://www.rtv.rs/sr_ci/vojvodina/back ... 41080.html
 
U poslednje vreme se dosta spominje mogućnost uvođenja rečnog gradskog prevoza u Beogradu. Grad leži na dve velike plovne reke,čiji saobraćajni potencijal nije ni upola iskorišćen,ako bi se uveo linijski GSP trajekt kao u Oslu,on bi predstavljao jedan od bržih načina putovanja između obalskih delova grada,jer bez obzira na malu brzinu plovidbe broda nebi morao da se mrcvari u saobraćajnim gužvama koje trpe drumski vidovi prevoza. Evo par predloga kako bi mogle da se urede prve 2 linije Beotrajekta,mislim da je mnogo svrsishodnije uložiti pare u to nego u onu besmislenu gondolu koja neće imati deset putnika dnevno,a mislim da bi ovo manje i koštalo:

Linija T1: Pupinov Most-Višnjička Banja,sa usputnim stajalištima Gardoš,Kej Oslobođenja,Lido,Hotel Jugoslavija,Park Ušće,Kula Nebojša,Dorćolski Kej,Mika Alas,Luka Beograd,Pančevački Most,Krnjača,Ada Huja i Višnjica. Takt linije: petnaest minuta u špicu,pola sata van špica,vreme saobraćanja od 6 ujutro do 22 časova uveče.

Linija T2: Ostružnica-Bela Stena,sa usputnim stajalištima Makiš,Novobeogradski Nasip,Blok 45,Ada Međica,Blok 70,Ada Ciganlija,Most na Adi,Sajam,Park Republike Srpske,Beograd na Vodi,Brankov Most,Savsko Pristanište,Kula Nebojša,Dorćolski Kej,Mika Alas,Luka Beograd,Pančevački Most,Ada Huja,Višnjica i Čapljin. Takt linije: pola sata u špicu,sat vremena van špica,vreme saobraćanja od 6 ujutro do 21 časova uveče.

Naplata karata bi bila u skladu sa redovnim GSP tarifnim zonama.
 
Мислим да нема потребе да линија иде до Пупиновог моста, пошто је обала стрма. На Савском пристаништу је мало гужва али верујем да може то да се реши.
Мислим да градска власт има идеју да јавни превоз на води пусти до Гроцке.
 
Pitanje da li bi u praksi mogao da se ostvari takt od 15 i 30 minuta,bio bi potreban popriličan broj plovila. Ispada da je Srbija imala razvijeniji rečni saobraćaj pre 120 godina nego danas,kada su postojale parobrodske linije Beograd-Prahovo i Beograd-Šabac,Grocka i Ritopek su bile važne parobrodske stanice. Danas nikakav unutrašnji putnički saobraćaj na Savi i Dunavu ne postoji,čak ni na Tisi i Kanalu DTD koji u to vreme još nisu bili u sastavu Srbije :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866608#p866608:1vxjo911 je napisao(la):
Дошљак » Čet Jul 22, 2021 7:50 pm[/url]":1vxjo911]Мислим да нема потребе да линија иде до Пупиновог моста, пошто је обала стрма. На Савском пристаништу је мало гужва али верујем да може то да се реши.
Мислим да градска власт има идеју да јавни превоз на води пусти до Гроцке.

Може лако код Пупиновог моста да се направи прилаз реци.
 
Може лако код Пупиновог моста да се направи прилаз реци
.
Sa Zemunske (desne) obale Kako ?
-kran -lift -trambolina ?

Dok je most bio u izgradnji predlagano , i pisano ovde o pristupu vodi ... i ništa...

Baš me zanima kako moze to lako ?
:sesir:
 
Beograd ima dosta plovnog puta, tako da dva linije hidroglisera ne bi bile loše rešenje. Pa po 4 da kruze na svakoj, na ovoj dunavskoj moze i 6, pošto bi bila osetno duža. Da budi i malo proširene čak van teritorije BG. Da se svuda na rekama naprave prilazi.

Linija 1 (Dunavska): Novi Banovci - Zemun(13. Maj) - Zemun ( Most Mihajla Pupina) - Borča (Crvenka) - Zemun (Kej Oslobođenja) - Lido (leti) - SC M.G.Muškatirović - Viline Vode - Pančevački most (Krnjača) - Ada Huja - Višnjica - Bela Stena - Pančevo - Vinča - Ritopek - Grocka - Seone - Smederevo.

Linija 2 (Savska): Obrenovac - Barič - Umka - Ostružnica - Makiš - Ada Ciganilja - Savski Kej 1 - Savski Kej 2 - Most na Adi - Beograd na vodi - Brankov most - Kalemegdan - S.C. M.G.Muškatirović - Lido(leti) - Kej Oslobođenja.
 
Добар предлог, једино ми пристаниште код Пупиновог моста делује неизводиво.
 
Da, bilo bi nezgodno. Lift bi se teško izveo, a stepenice bi bile mnogo duge, pa bi iz tog razloga to pristanište bilo osetno slabije korišćeno. Ali opet, šta se sve danas reši, pa bi se valjda i za to neka ideja našla, bez obzira na teren, a da bude funkcionalno.
 
Тешко би то пристаниште имало путника, стајалишта аутобуса су удаљена око 400 метара, а у близини нема пуно стамбених објеката, ту је Саобраћајна школа и једна слепа улица са стамбеним кућама, а са друге стране су нека неугледна складишта.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=848378#p848378:1buf86we je napisao(la):
3eka » 09 Maj 2021 09:00 pm[/url]":1buf86we]

Dva problema koja ja vidim:
-da li je maksimalna dozvoljena brzina u gradu dovoljna da se podigne?
-kako bi ovo preživelo sudar sa balvanom?

Pretpostavljam da bi taj recni saobracaj morao da se krece samo sirinom tacno odredjene linije, a ne gde god se kapetanu prohte. Kao sto je kolovoz za kopneni saobracaj, tako i na reci mora postojati "recni kolovoz" obelezen navigacionim sistemom. Onda mora postojati niz regulacija, bezbednost pre svega, pa onda maksimalna brzina itd, nije dovoljno samo staviti brod na vodu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866865#p866865:1fvqqt3e je napisao(la):
Дошљак » Sub Jul 24, 2021 7:58 am[/url]":1fvqqt3e]Тешко би то пристаниште имало путника, стајалишта аутобуса су удаљена око 400 метара, а у близини нема пуно стамбених објеката, ту је Саобраћајна школа и једна слепа улица са стамбеним кућама, а са друге стране су нека неугледна складишта.

Tu se sa stanicom 85-ice ukršta, koja i nije toliko daleko. Kao ni okretnica 17-ice i 88-ice. Samo da se uradi valjan prilaz.

Ja sam za varijantu da se sve iskoristi, što se tiče javnog saobracaja...Autobusi, trolejbusi, tramvaji, hidrogliseri, godnola, metro,...Sve što može. Ljudima mora da se ponudi izbor, ako hocemo manje saobracajne guzve na ulicama. Treba da se ljudi nateraju da ne koriste automobile, nego da u necemu vide alternativnije prevozno sredstvo.

Ništa nije udobno kao lični automobil - nemoj da se lažemo. Ali, ako meni treba uz bravure koje u saobracaju izvodim, sat vremena da nedge stignem, od Krnjače do Smedereva recimo. A hidrogliserom ce manje da me kosta finansijski, a vremenski skoro isto...Pritom nema saobracajnog stresa i razmišljanja o automobilu, nego cu da sednem i da odremam tih sat vremena, citam novine, slušam muziku,...Zna se šta cu izabrati između ta dva.

Iz početka bi ovo bilo baš korišćeno, posebno ako bi bila pristupačna cena karte, dok ljudi ne izgustiraju, jer je novo i veliki broj bi želeo da vidi kako izgleda...Zato neka stajališta gde bi trebalo puno da se ulozi ne treba odmah ni praviti, nego da se počne sa onim gde skoro ne treba ništa, pa ako zaživi, povećati stajališta.
 
Vodeni saobraćaj sigurno ima potencijalnu vrednost. Ključna stvar bi pri tome morala biti da nije samo dodatni saobraćaj duž jedne obale reka, jer njegov najveći potencijal da postane prihvaćen je ukoliko pruža dovoljno česte prelaske sa jedne na drugu obalu na mestima koja su dosta udaljena od mostova. Jer najveća zagušenja i gubitak vremena u drumskom prevozu je na prilasku mostovima. Na Savi, na potezu od Ušća/Kalemegdana do iza Ade Cignalije/Bloka 45 bi takva linija trebala što češće da ide na drugu stranu reke i bila bi vrlo korisna. Na dunavskoj trasi, sa banatske strane malo je potencijalnih mesta gde bi pristanište bilo dovoljno blizu naseljima, ali bi i tu moglo da se organizuje (barem da obezbedi brži prelaz ka Dorćolu ispod Kalemegdana i Ušću. U nekom koordinisanom i integrisanom gradskom prevozu bi onda lokalna linija sa banatske strane dovozila putnike do pristaništa, odakle bi brzo mogli preći ka Kalemgdanu/Ušću ili nešto severozapadnije ka keju na NBG i Zemunu. Što se tiče linije do Pančeva, lepo, ali ajde prvo da se pritisnu nadležni da vrate BeoVoz do Vojlovice i to na pola sata, pa dugo putovanje brodom ne bi ni bilo potrebno.
 
Vrh