Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

Komšija mi se požalio da je dobio prekršajni nalog na 25.000 dinara od strane sekretarijata za inspekciju grada Beograda. Tvrde da je nelegalno parkirao i da mu je uručen nalog što on negira.

Kokiko vidim puno se ljudi žali na to kao i da komunalna nema nadležnost da kažnjava saobrqćajne prekršaje. Neki savet?
Pre neki dan sam cuo identicnu pricu. Covek dobio prekrsajnu prijavu za nesto sto nije uradio. Jedino resenje je da plati u roku od 8 dana da bi platio manje.

Alternativa ne postoji. Drzava je dekintirana i ocigledno su dobili naloge da pisu izmisljene kazne jer se zna da obican smrtnik protiv drzave ne moze nista.
 
Ne može da plati nešto što nije uradio. Ako nije, a nije primio ceduljicu ni nalog, može da traži svoj prekršajni nalog kako bi se utvrdile činjenice, naravno mora da požuri i podnese žalbu. Obično u nalogu piše koji je prekršaj počinjen i ima fotografija. Ne vidim razlog izmišljenih kazni kada je svakodnevno bar pola Beograda u prekršaju.
 
Država jeste dekintirana i očekujem stezanje kiaša i naplaćivanje svega što mogu, ali još ne verujem u kažnjavanje za nešto što nije urađeno. Primećujem samo veću ažurnost poštara. Mi isključili interfon da ne zvrči, obično dobijem ceduljicu, poruku ili moram da izađem ispred ulaza za pošiljke. Eto pre neki dan ga nije mrzelo da se popne gore i bez odziva na interfon i uredno uruči čestitku. :)

Nepropisno parkiranje na aerodromu 15 min, kao i 100 ostalih vozila u onom haosu (iako nisam nikome smetao), slika, sve u redu, ne mogu da se žalim, plaćeno upola tog dana. Uvek imaju fore za dranje. :)
 
Možda ljudi misle da nisu u prekršaju pa otuda čudjenje kad dobiju čestitku i misle da ništa nisu uradili. Dosta njih i ne zna gde i kako treba da se parkira. A ovi što se pitaju čija je koja nadležnost, znaju itekako da su u prekršaju.
 
Креће притисак на људе да се одрекну аутомобила. Кажњавају људе због непрописног паркирања, а паркинга нигде. Траже од људи да не возе, а градски превоз не задовољава потребе ни ових који га користе.
 
Ne znam u kojim zemljama zive drugi s ove teme ali ja zivim u Srbiji, gde tile kadija tuzi i kadija sudi, i gde se na sudu uvek polazi od premise da gradjanin laze a pandur govori istinu.

Uostalom mislim da je ranije (pre godinu dana) na temi pisano isto, da ljudi od Oka coravog masovno dobijaju prekrsajne naloge za situacije u kojima nisu bili u prekrsaju ali je Oko coravo iz ovog ili onog razloga to zabelezilo i poslalo kaznu.
 
Креће притисак на људе да се одрекну аутомобила. Кажњавају људе због непрописног паркирања, а паркинга нигде. Траже од људи да не возе, а градски превоз не задовољава потребе ни ових који га користе.
Kako parkinga nigde kada su garaže uglavnom slobodne?
Nikada nemam problem kada idem u centar da nađem mesto u garaži na Obilićevom vencu ili kod Skupštine... Ovu na Obilićevom su čak i malo "skratili" za par nivoa pošto je uvek bila prazna...

Ne vidim u tome neku teoriju zavere.
 
Зависи од тока кад идеш у центар, увече ивек има слободнох места али око подне не. Качио сам овде ситуацију кад су све гараже у центру биле пуне
 
Ja zapravo smatram da je problem parkiranja u centru manji problem i da uvek imaš alternativu da dođeš prevozom jer "svi prevozi voze u centar".

Problem je hipergradnja Beograda bez ikakvog plana gde se hiljade, mozda desetine hiljada stanova gradi bez saobraćajne infrastrukture i parkinga. Ja nikad nisam imao problem da se parkiram u centru, uvek se se nađe neko mesto, a i garaža nikad nije 100% popunjena. Problem je što ljudi nemaju ni kod kuće gde da se parkiraju. Posle 18h gotovo da ne postoji legalno parking mesto u celom Beogradu i to je već poprimilo razmere socijalnog problema. Dozvoljena hipergradnja, često nelegalna, dozvoljena gradnja bez parkinga, prodaja individualnih mesta nevezano za stan. I kad se sve to na kraju legalizuješ, onda se neko seti da rešava posledicu a ne uzrok.
I to u Srbiji nije samo sa temom parkinga, već u svim sferama. Dozvoliš da se celo naselje izgradi nelegalno, pa im onda ne daješ struju jer su nelegalni, pa ih onda legalizuješ pred izbore, pa im pišeš kaznu jer su nepropisno parkirani jer parking ni ne postoji ali si dozvolio da ne postoji.

Koja su rešešenja za ovo što ja navodim, obzirom da je sve već trajno arhitektonski uništeno?

-Zabraniti posedovanje auta za sve koji nemaju lično parking mesto?
-Srušiti pola Beograda i napraviti bolji?
-Napraviti ogromne podzemne garaže po svim naseljima?
-Raseliti dođoše?



Jedino je realno da će se desiti da će dvosmerne ulice sve više postajati jednosmerne a da će se jedna traka pretvoriti u zonu. Ulaganja nula, a parking se naplaćuje.
 
Vode svi prevozi u Centar, ali po koju cenu?

Aj, ja kao imam sreću jer sam kod Fontane i busevi uvek idu bez većih problema ka Centru (osim kada je baš kolaps oko 17h) kada je i žuta traka zakrčena, ali recimo u povratku sam par puta čekao 15-20 minuta oko 17-18h na bilo koji prevoz od mosta ka Opštini (znači 72, 75, 16, 65...), a to su autobusi koji bi trebalo da idu na barem 10 minuta.

Za sada je jedino meni prihvatljivo prevozno sredstvo bicikl, ali kada padne kiša ili sneg, razmišljam iskreno da ako moram da idem na posao u Centar platim garažu 9 sati.
 
Kako parkinga nigde kada su garaže uglavnom slobodne?
Nikada nemam problem kada idem u centar da nađem mesto u garaži na Obilićevom vencu ili kod Skupštine... Ovu na Obilićevom su čak i malo "skratili" za par nivoa pošto je uvek bila prazna...

Ne vidim u tome neku teoriju zavere.
Паркинг постаје све већи проблем у разним насељима, јер ничу зграде. Осим тога, градски превоз је недовољно развијен и не омогућава брзо и једноставно кретање са краја на крај града. Због тога, људи купују аутомобиле, које немају где да паркирају у својим насељима.

Што се гаража тиче, оне знају да буду потпуно попуњене, не само у центру града, већ и по тржним центрима. Више пута сам доживео да нема места и да се ствара колона на улици.
 
Meni je najjače kako gube vreme i jedno drugog pozivaju kada su uvideli da su zgazili nekog..umesto odmah da pruže pomoć. Horor.
 
To je i ono što je meni zasmetalo.

Sa druge strane, veoma je zeznuto voziti takvo vozilo, ne vidi se ništa pozadi, a pešaci ne razmišljaju i očekuju da ih vozač koji ide u rikverc vidi.
 
Возачи хитне помоћи, као и свих осталих возила са плавом ротацијом, понашају се исто. Мисле да сирена и ротација штите од удеса и незгода и тако и возе.

Sa druge strane, veoma je zeznuto voziti takvo vozilo, ne vidi se ništa pozadi, a pešaci ne razmišljaju i očekuju da ih vozač koji ide u rikverc vidi.

Неко ко стоји на тротоару, леђима окренут, не мора да се правда нити је крив. Он нема шта да очекује јер креће тамо где му је дозвољено. Возач хитне помоћи је тај који је крив и који није гледао куда вози, пре свега јер је то радио на месту где није дозвољено кретање возилима.

У једном од претходних постова, на теми везаној за наплату паркинга, навео сам да је неопходно да се обезбеди посебно место за возила хитне помоћи, ватрогасне службе или водовода, како би се овакве ствари избегле. Овај пример показује да је такво место неопходно и да би град, као и држава морали тиме да се баве, а не зонирањем насеља у недоглед.
 
Ja zapravo smatram da je problem parkiranja u centru manji problem i da uvek imaš alternativu da dođeš prevozom jer "svi prevozi voze u centar".

Problem je hipergradnja Beograda bez ikakvog plana gde se hiljade, mozda desetine hiljada stanova gradi bez saobraćajne infrastrukture i parkinga. Ja nikad nisam imao problem da se parkiram u centru, uvek se se nađe neko mesto, a i garaža nikad nije 100% popunjena. Problem je što ljudi nemaju ni kod kuće gde da se parkiraju. Posle 18h gotovo da ne postoji legalno parking mesto u celom Beogradu i to je već poprimilo razmere socijalnog problema. Dozvoljena hipergradnja, često nelegalna, dozvoljena gradnja bez parkinga, prodaja individualnih mesta nevezano za stan. I kad se sve to na kraju legalizuješ, onda se neko seti da rešava posledicu a ne uzrok.
I to u Srbiji nije samo sa temom parkinga, već u svim sferama. Dozvoliš da se celo naselje izgradi nelegalno, pa im onda ne daješ struju jer su nelegalni, pa ih onda legalizuješ pred izbore, pa im pišeš kaznu jer su nepropisno parkirani jer parking ni ne postoji ali si dozvolio da ne postoji.

Koja su rešešenja za ovo što ja navodim, obzirom da je sve već trajno arhitektonski uništeno?

-Zabraniti posedovanje auta za sve koji nemaju lično parking mesto?
-Srušiti pola Beograda i napraviti bolji?
-Napraviti ogromne podzemne garaže po svim naseljima?
-Raseliti dođoše?



Jedino je realno da će se desiti da će dvosmerne ulice sve više postajati jednosmerne a da će se jedna traka pretvoriti u zonu. Ulaganja nula, a parking se naplaćuje.
Рушење неплански и противзаконито подигнутих објеката/зграда је решење.
 
Рушење неплански и противзаконито подигнутих објеката/зграда је решење.
O čijem trošku? Ko će to da plati? Ko će da plati ljudima koji su tu kupili stanove? Većina neplanskih zgrada je legalizovana. Kako rušiti nešto što je legalno sam?
Tako je sazidano pola Beograd.

Beskonačni začarani krug
 
"Nakon što smo ispitali sve okolnosti ovog nesrećnog slučaja, utvrdili smo da je pacijentkinja pregledana, da je u dobrom zdravstvenom stanju, koje i dalje pratimo. Sanitarsko vozilo se kretalo polako, sve vreme pod rotacionim svetlima, a gospođa se našla u takozvanom mrtvom uglu vozača, tako da, nažalost vožač nije mogao da je vidi", navodi se u saoštenju Zavoda za urgentnu medicinu Beograda koji su uputili našoj redakciji i dodaje:

"Iskreno nam je žao zbog ovog događaja, izvinje smo uputili i porodici pacijentkinje, koja je pokazala potpuno razumevanje za okolnosti pod kojima se desio ovaj nesrećan slučaj".

Povodom ovog slučaja, kako se zaključuje u saopštenju, pokrenut je i disciplinski postupak, a ako bude novih informaicija vezaznih za ovaj slučaj, o tome će naknadno obavestiti javnost.

 
Inače, da je Srbija prepuna ljudi koji nisu za vozačke dozvole, to znamo. Ali je prepuna i ljudi koji ne bi trebalo uopšte da učestvuju u bilo kakvom saobraćaju, pa ni pešačkom.

Jutros u Bulevaru Oslobođenja sa 6 traka, usred špica, deda sa štapom ulazi u kolonu vozila koja stoji na semaforu kod Hrama, provlači se do sredine ulice i kreće napred da pretrčava. Mi gledamo iz autobusa i mislimo se ovaj će da pogine, gotovo. Ja dok gledam poželim da vičem ali džaba kad me ne bi ni čuo. Kad je stigao do sredine nastavi on napred, ne j' živu silu, a iz pravca Slavije kreće kolona vozila ka njemu. Srećom, vozač vozila Mr. D (ili Car Go, šta li je već) ga je uočio na vreme, usporio i stao sa upaljenim sva četiri, da upozori druge iza sebe. Pa je, koliko sam video, i vozilo u susednoj traci isto stalo na vreme i ovaj se posle provukao između autobusa koji su bili na stajalištu. Šta je bilo dalje ne znam jer je autobus pošao napred a bio je krcat pa nisam mogao da gledam. Ali pretpostavljam da su ga na kraju uočili i drugi vozači pa pustili tupadžiju da pređe i da ne moraju više da brinu o njemu.

Da se vidi nivo ludila koje je pokušao, ilustrovao sam na ovoj slici BO tačno mesto gde je mudrica pokušala da pretrči, doduše slika je iz vremena kad je BO bio 3+2 ali se i tu vidi koliko je opasno i nenormalno tako nešto pokušati na tom mestu. A kamoli sad kad je 3+3 i kad su brda vozila tu.
Ludak sa stapom.jpg

Mogao je da pogine 6 jbnih puta. Ne znam da li se radi o čoveku koji je nenormalno bezobrazan ili prosto o senilnom starcu koji nije svestan situacije i opasnosti u koju sebe gura. Nadam se da je ovo drugo.
tenor.gif
 
Poslednja izmena:
,, .... Ne znam da li se radi o čoveku koji je nenormalno bezobrazan ili prosto o senilnom starcu koji nije svestan situacije i opasnosti u koju sebe gura ... ,,


Da primetio sam i ja.
Kako su bliže novogodišnji praznici tako raste i broj pešačkih ,, bolida ,, oba pola.
Primer
na NE semaforizovanim raskrsnicama, pešak stupa i prelaIaze pešacki prelaz NE dižuci pogled sa zemlje, ni pre ni za vreme prelaska !
A o pretrčavanju kolovoza na naj ne očekuvanijim tačkama saobracajnica da i ne govorim.

Jednostavno sve više ljudi je na ulicama sa totalno odsutni duhom ( neorjentisane svesti) , a kretanje im je kao zombi koj se krece ka nekom prividnom cilju...

Ko zna da li su preoptereceni ličnim problemima ili su pod nekim lekovima ili pod upuitnim supstancama,
U svakom slučaju treba da budemo svesni sve veceg broja takvih pešaka , koj mogu da vam uobičajeni život debelo zagorčaju pa čak ga i upropaste.
 
Poslednja izmena:
Tako je i jedan deda kod mene u kraju krenuo da prelazi polako ulicu van pešačkog prelaza (koji su bili udaljeni 20m, odnosno 30m), i još krenuo da dobacuje vozačima što mu trube. Onda je jedan vozač izašao i krenuo ka njemu, ali ludak je i dalje pretio i vozač je samo rekao u fazonu "neću da robijam zbog budale" i uz psovke se vratio u svoja kola.

A o pešacima što mnogo vole da prolaze uz parkirana vozila, naročito ona koja idu lagano u rikverc, da ne govorim. Evo baš prekjuče, neki uski parking, lagano idem u rikverc da ne udarim vozilo iza i dok tako milim vidim čovek se provlači između tog vozila i mog vozila.

Takve situacija prilikom isparkiravanja doživljavam jednom mesečno sigurno (nikad ne parkiram nepropisno, tako da nisam na trotoaru).
 
Vrh